Beantwoord: Is dit de flexibiliteit qua service die jullie bieden?

• Sjender

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Sjender heeft ontvangen van andere leden.

is een nieuwe Poster
    3 Reacties
    Auteur

13 september 2017, 15:47

- Topic starter
    Goedenmiddag, ik zal even de complete situatie voor jullie schetsen. Iets langer dan een jaar geleden was mijn Sony kapot gegaan omdat ik hem had laten vallen. Ik wou hem toen op de verzekering claimen maar had eerst even gebeld hoe of wat want ik wou eigenlijk een iPhone gaan kopen (abbo was bijna verlopen). Mij werd toen geadviseerd om het contract vervroegd te verlengen, super idee dacht ik dus dit ook gedaan. Nu ben ik op het punt dat zoals vele andere Apple fans ik zeer graag wil overstappen op de iPhone X.

Dus ik vanochtend gebeld en gevraagd naar het vervroegd overstappen maar dit was niet mogelijk omdat mijn huidige contract nog niet is afgelopen en dit maar 1 keer gedaan mag worden en dat je dan je contract moet afwachten. Ik snap deze hele constructie niet, ik bied jullie de zekerheid aan dat ik nog 2 jaar klant blijf bij jullie en daarbovenop betaal ik de boete van 70 euro die erbij hoort. Tevens ben ik al een +- 15 jaar klant bij jullie en als ik mijn gemiddelde terug ga kijken wat ik maandelijks betaal zal ik toch wel rond de 60-70 euro zitten.

Ik zou graag klant bij T-Mobile blijven want de service en kwaliteit die jullie bieden zijn normaal gesproken erg goed maar dit irriteert mij toch wel mateloos. Als ik na al die tijd dat ik klant ben en al dat geld wat ik in die jaren (10,000+) heb overgemaakt naar jullie niet een beetje flexibiliteit kan verwachten dan weet ik het ook niet meer.

Aan de telefoon werd mij wel verteld dat ik natuurlijk wel 2 abbonomenten tegelijk kan hebben, nee dat is lekker wat moet ik met 2 abbonomenten? Ik ga de iPhone X hoe dan ook halen, maar de enige situatie waar jullie mij nu in pushen is dat ik hem als los toestel moet kopen, en dan mijn huidige abbonoment uitzitten. Als dit het geval gaat zijn wil ik laten weten dat ik per de dag dat het kan overstap naar een andere provider. Ik hoop natuurlijk dat het niet zover hoeft te gaan en dat we tot een oplossing kunnen komen.
    0
    Gemarkeerd als antwoord: David op 14 september 2017, 11:31
    Hey Sjender,

Erg jammer om te lezen dat je er aan denkt om over te stappen, omdat dit niet mogelijk is.

In ons systeem zie ik ook terug dat je gisterochtend 2 collega's van mij hebt gesproken en dat zij hebben uitgelegd dat het niet mogelijk is om een nieuwe Early Renewal voor jou te starten, aangezien jouw huidige abonnement al zo gestart is. Dit is ook één van de voorwaarden waarmee akkoord wordt gegaan op het moment dat je een Early Renewal afsluit. Aangezien jij niet aan alle voorwaarden voldoet, is het dus niet mogelijk om jou een Early Renewal aan te bieden. Ik kan hier verder, net als mijn collega's, niets in betekenen.

Als je echter nog verdere vragen voor ons hebt, dan horen we dat graag van je.
    Bekijk origineel
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    11244 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

Antwoord

14 september 2017, 11:31

Hey Sjender,

Erg jammer om te lezen dat je er aan denkt om over te stappen, omdat dit niet mogelijk is.

In ons systeem zie ik ook terug dat je gisterochtend 2 collega's van mij hebt gesproken en dat zij hebben uitgelegd dat het niet mogelijk is om een nieuwe Early Renewal voor jou te starten, aangezien jouw huidige abonnement al zo gestart is. Dit is ook één van de voorwaarden waarmee akkoord wordt gegaan op het moment dat je een Early Renewal afsluit. Aangezien jij niet aan alle voorwaarden voldoet, is het dus niet mogelijk om jou een Early Renewal aan te bieden. Ik kan hier verder, net als mijn collega's, niets in betekenen.

Als je echter nog verdere vragen voor ons hebt, dan horen we dat graag van je.
    0
  • Sjender

is een nieuwe Poster
    3 Reacties
    Auteur

14 september 2017, 11:47

Hey David, dit klopt maar persoon 1 vertelde mij dat het wettelijk zou zijn en persoon 2 wist niet ofdat het een intern protocol was of wettelijk. Makkelijk gezegd dat het 1 van die voorwaarden is waarmee ik ben akkoord gegaan alleen zijn die nooit doorbesproken met mij, het is allemaal telefonisch geregeld en mij werd alleen gezegd dat het 73 euro (uit mijn hoofd) zou kosten en daar ben ik inderdaad mee akkoord gegaan maar nooit met de rest van de voorwaarden omdat die simpelweg mij nooit verteld zijn.

Anyways, je geeft aan dat het niet mogelijk is maar dat betwijfel ik sterk. Op het moment dat er dus een fout in het systeem is en bij iemand een earny renewal staat is die limitering niet op te heffen? Ik vind dat die voorwaarden toen der tijd gewoon duidelijk verteld hadden moeten worden want dan was de kans klein geweest dat ik dit ook had gedaan. Ik had dacht ik nog maar een aantal maanden te gaan en dan was mijn contract al verlopen. Als ik dit had geweten had ik toen wel mijn telefoon laten repareren en die paar maadjes uitgezeten.

Mocht je niks voor mij kunnen betekenen verder aan deze situatie kan je mij dan uitleggen hoe ik mijn contract kan opzeggen?;)
    0
  • Hajar

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hajar heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    8499 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

14 september 2017, 16:20

Hi Sjender,

Zoals eerder is aangegeven kunnen we verder niks betekenen. Ik zie dat je na de reactie van David ook nog een andere collega aan de lijn hebt gehad en die heeft je meer uitleg gegeven. Je gaat er even over nadenken begreep ik?

Mocht je andere vragen hebben, hoor ik het graag.
    0
    .
  • Sjender

is een nieuwe Poster
    3 Reacties
    Auteur

14 september 2017, 16:27

Hey Hajar,

Klopt, ik heb met een collega van je informatie gevraagd over mijn contract per december af te kopen. Als jullie niet willen helpen, ga ik wel naar een concurrent :) Je begrijpt neem ik aan wel dat ik geen extra kosten ga maken door een bepaalde regel die jullie hebben en dan vervolgens nog klant blijft. Maar Hajar, kan je deze nog even beantwoorden voor mij? Want dan komen we op het punt uit of het een kwestie is van willen of kunnen.

"Op het moment dat er dus een fout in het systeem is en bij iemand een early renewal staat is die limitering niet op te heffen?"
    0
  • Hajar

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hajar heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    8499 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

15 september 2017, 11:27

Hoi Sjender,

Er staat geen fout in het systeem. Je maakt momenteel gebruik van een Early Renewal en dus kun je geen nieuwe Early Renewal aanvragen. Dat zijn de voorwaarden en deze kunnen niet gewijzigd worden.
    0
    .
  • Sjender

is een nieuwe Poster
    3 Reacties
    Auteur

15 september 2017, 11:42

Hoi Hajar,

Oh nee ik weet dat er geen fout in het systeem staat, dat was ook helemaal de vraag niet. Ik vind het wel mooi dat mij die voorwaarden nooit verteld zijn en ik er blijkbaar toch mee akkoord ben gegaan. Zou je mij dat kunnen uitleggen?:)
    0
  • Mitch

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Mitch heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    483 Reacties
    Allrounder

Allrounder

15 september 2017, 16:53

Hoi Sjender,

Met een Early Renewal begeven we ons eigenlijk al buiten de gebaande paden, namelijk de reguliere contracttermijn. Een Early Renewal is juist vanuit het oogpunt van service en flexibiliteit. Het oorspronkelijke doel van een vervroegde verlenging was een soelaas bieden wanneer een toestel onverhoopt een defect vertoont, waarin de reparatie niet onder de garantie valt en daardoor mogelijk hoge kosten met zich meebrengt. Zoals ik het lees is jouw Early Renewal ook vanuit een soortgelijke omstandigheid afgesloten.

Omdat we graag meedenken en zoeken naar oplossingen, heeft het doel van een Early Renewal een schifting gemaakt naar een positie waarin - inmiddels - meerdere scenario’s van toepassing zijn. Zo kan het in een scenario helemaal niet gaan om een defect toestel, maar een situatie waarin een nieuw toestel ‘gewoon’ gewenst is. We gunnen eenieder natuurlijk van harte een nieuw toestel.

Hoewel een Early Renewal natuurlijk een geweldige optie is, kleeft er ook een facet aan vast wat ik niet zozeer als minpunt zou kwalificeren, maar wel als iets om rekening mee te houden. Een Early Renewal negeert de contracttermijn en biedt de mogelijkheid om bijvoorbeeld al anderhalf jaar voor de eigenlijke einddatum een nieuw abonnement af te sluiten. Daarin is het dus ook zo dat je met dat toestel langer dient te doen, dan de eigenlijke 24 maanden (of 12 maanden, daarin gaat ‘anderhalf jaar’ natuurlijk niet op). Daarnaast doen wij als T-Mobile een investering, die pas (veel) later wordt terugbetaald. Gezien de omstandigheden van een Early Renewal is gekozen om het niet mogelijk te maken om vanuit een Early Renewal, weer een Early Renewal af te sluiten. Zouden we dit wel faciliteren, dan zou je in theorie in 2018 al een abonnement kunnen hebben vaststaan voor tot 2022. Dat lijkt ook niet geheel wenselijk. Ik denk dat het ook in verhouding staat tot het gegeven dat een abonnement voor telefonie bijvoorbeeld maar maximaal twee jaar mag duren, ‘stilzwijgend verlengen’ en ‘maandelijks opzegbaarheid’ even buiten beschouwing gelaten.

Het is dus een combinatie van het doel, de omstandigheden en ook gewoon ‘bescherming’ als het ware, om te voorkomen dat er allerlei geplande abonnementen zijn, die pas enkele jaren later ingaan. Denk hierin bijvoorbeeld ook aan abonnementen die kunnen wijzigen.

Uiteraard willen we overal zo ver als mogelijk in meedenken en we kleuren niet zelden buiten de lijntjes. Dat doen we, nogmaals, met heel veel plezier. Het is in die zin geen kwestie van vertrouwen of (niet) willen, het is ook ter voorkoming van een grijs gebied waarin we een keuze zouden moeten maken tussen wie wel en wie niet. Ook dat gegeven staat niet geheel op zichzelf. Daarin wordt natuurlijk ook een afweging gemaakt van het belang. De optie Early Renewal is natuurlijk ooit verzonnen en de systemen zijn op basis van die formulering ingericht. Vanuit dat idee denk ik niet dat het onmogelijk is om al dan niet met een omweg enige foutmelding te negeren of het anders te bouwen, zodat het wel mogelijk zou zijn. Tegelijkertijd denk ik niet dat, met het oog op redelijkheid en billijkheid, kan worden gezegd dat je hierin zodanig benadeeld wordt dat het tekortschiet in service en flexibiliteit. In principe dienen we de contracttermijn te honoreren, maar maken we daar graag (eenmalig) een uitzondering op om iemand te voorzien van een nieuw, goed werkend toestel. De onwaarschijnlijkheid dat het scenario tweemaal voorkomt in die periode, maakt het bijvoorbeeld ook dat we een Early Renewal niet vanuit een Early Renewal aanbieden.

De informatie omtrent een Early Renewal, inclusief voorwaarden is te allen tijde inzichtelijk (geweest) op onze website. Als je een verlenging telefonisch afsluit heb je veertien dagen bedenktijd, vanaf het moment van ontvangst toestel. Daarna wordt geacht dat je akkoord bent met alle voorwaarden. Omdat we natuurlijk niet willen dat er ook maar op enig moment de gedachte kan ontstaan dat we informatie niet delen, bieden we die informatie ook aan op ons forum. Onder andere in dit forumtopic worden de voorwaarden bijvoorbeeld uiteengezet.

Ik hoop dat het zo meer achtergrond biedt. Ik zou je natuurlijk gewoon graag blijven verwelkomen, zeker met het oog op dat je al zo’n vijftien jaar klant bent. Dat doet mij concluderen dat je in principe heel erg blij bent met ons. Dat is geheel wederzijds. Het betekent voor nu dat je je abonnement nog niet kunt verlengen op het moment dat de iPhone X beschikbaar wordt. Wat ik zie is dat jouw abonnement 26/10/2018 afloopt. Dat houdt in dat je 26/06/18 kunt verlengen. Als je je abonnement wilt opzeggen, stuur ons dan tegen die tijd een bericht. Er geldt een maand opzegtermijn dus als je dit in ieder geval vóór 26/09 doet, dan kunnen we de opzegging voor je invoeren. Als je je nummer wilt meenemen dan kun je dat bij je nieuwe provider aangeven. Nummerbehoud kan vanaf twee maanden voor de einddatum worden aangevraagd. Je zou dan 27/08 kunnen aangeven bij je nieuwe provider dat je 27/10 overgezet wilt worden. De opzegging zit verwerkt in nummerbehoud dus dat zou je dan niet apart hoeven te doen. Natuurlijk hoop ik op een veel leuker en positiever bericht tegen die tijd, en dat is dat we je langer mogen blijven verwelkomen!

Voor nu in ieder geval een mooie avond en een even zo mooi, zo niet mooier weekend.
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)