Beantwoord: Dramatische klantenservice T-Mobile

• Kris1979

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Kris1979 heeft ontvangen van andere leden.

Debutant
    4 Reacties
    Auteur

16 april 2018, 11:52

- Topic starter
    Goedemorgen,

Telkens sta ik weer verstelt van het kaliber aan personeel wat T-Mobile in huis heeft.
    Normen en waarden zijn ver te zoeken.
    Geen duidelijke antwoorden enkel het geen wat er op het scherm staat verdere hersencapaciteit is er niet krijg ik het idee.

Tuurlijk snap dat de mensen genoeg lui aan de telefoon hebben dan wel krijgen welke nog minder hebben, Maar om dan iedereen over een kam te scheren.
    Ruim 20 jaar al klant en gebruiker van het netwerk en je word behandelt als een stuk stront. Als mevrouw aan de andere kant geen gelijk krijgt donderden we toch de telefoon in je oor erop. Denk nou niet dat ze dan nog even haar naam door geeft omdat je het niet accepteert dat je zo aangesproken word.

En dat terwijl ik moeite doe om klant te blijven T-Mobile zal het niet doen, althans dat is het idee wat ik ervan heb. Krijg meer de indruk dat ze geen ene moer om je klandizie geven.
    Trouwe klant vanaf het BEN netwerk (wat nu T-Mobile is) en wat krijg je.
    De hoofdprijs op een verlenging (waar je zelf moeite voor doet) een grove en grote bek en de telefoon in je oor gedonderd.
    Dank u voor uw klandizie meneer de klant (sukkel dat je bent).

8 dagen hebben ze nog om een verdomd goed aanbod te doen. Dit als compensatie hoe ik behandeld ben.
    En om te laten zien dat ze de klandizie wel waarderen.

Mensen zullen wel zeggen van dan ga je toch weg, Ik ben geen T-Mobile die zo denkt.
    De ene persoon is de andere niet en ik scheer niet iedereen over een kam.

Dus T-Mobile de bal ligt bij jullie.
    Klant behouden of klant kwijt?
    0
    Gemarkeerd als antwoord: Issam op 17 april 2018, 11:59
    Hallo Kris,

Ik ben het met je eens Kris, het gesprek had niet beëindigd moeten worden puur omdat je het gesprek aan het opnemen was. Ik heb me er even in verdiept en je mag inderdaad als deelnemer van het gesprek gewoon het gesprek opnemen. Dit had geen reden mogen zijn om het gesprek te beëindigen. Mijn oprechte excuses dat dit toch is gebeurd. Ik zou het ook zeker niet fijn vinden als iemand zomaar een telefoongesprek zou beëindigen, dit terwijl je juist moeite doet om klant te blijven bij ons.

Wat betreft je vernieuwing; in het verleden was er inderdaad een afdeling die net een extra stapje kon doen voor bestaande klanten met betrekking tot kortingen. In deze periode was er meer ruimte voor kortingen, naast de bestaande kortingen. We zijn nu op het punt beland waarin we standaard al de maximale kortingen uitgeven, zowel voor bestaande als nieuwe klanten. Hierdoor blijft er geen speelruimte voor onze collega's om je nog een extra korting te geven. Dit betekent dus dat iedereen profiteert van de meest voordelige tarieven. Onze vriendelijke collega Jaimy had in haar bericht al aangegeven wat voor jou het meest voordelige en best aansluitende abonnement was. Zij benoemde dit niet om jou te vertellen welk contract je gebruikt, hiermee doelt ze op het feit dat je zelfs zonder extra (loyaliteit) kortingen voordeliger uit bent dan je huidige contract en dat is waar wij voor gaan; iedereen zo voordelig mogelijk aan het best geteste Unlimited netwerk!

We willen je natuurlijk graag als klant behouden, ik hoop daarom dat je er alsnog voor kiest om online of telefonisch je contract te vernieuwen. Als je er behoefte aan hebt dan kan één van onze collega's je bellen om alles door te nemen. Vergeet niet om, zoals Jaimy ook zei, te kijken naar de mogelijkheden met betrekking tot Unlimited en Mobiel voordeel. Als je met meerdere personen op 1 adres een Unlimited abonnement hebt dan kan je per persoon tot €12,50 korting per maand ontvangen.

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is Kris. Als je aanvullende vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je, we staan voor je klaar!
    Bekijk origineel
  • TheDoctor40

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten TheDoctor40 heeft ontvangen van andere leden.

is een legendarische Super User
    103 Reacties
    Allrounder

Allrounder

16 april 2018, 12:30

Beste Kris,

Wat jammer dat je de service van T-Mobile als onprettig hebt ervaren. Maar wat is nu eigenlijk je vraag? Uit de post kan ik dit niet opmaken. Ook denk ik dat het forum niet de juiste plek is om op deze manier je onvrede uit te spreken over T-Mobile. Het is de bedoeling dat we respectvol blijven, dit staat duidelijk in de Huisregels van het forum.

Hopelijk kunnen de moderators je probleem verhelpen!
    0
    Ik ben een mede-klant van T-Mobile die het gewoon leuk vind om mensen helpen wanneer dat kan :) Ik ben dus GEEN medewerker!
  • Kris1979

Debutant
    4 Reacties
    Auteur

16 april 2018, 13:33

Ik begrijp dat negatieve feedback niet leuk is om te lezen.
    Echter gezien de ervaringen van niet alleen ik misschien wel weer noodzakelijk om een aantal mensen wakker te schudden en hier wat mee te doen.

Mijn vraag in deze is simpel.
    Wat gaat T-Mobile zelf nu ondernemen om mij na de manier waarop ik ben behandeld door jullie medewerkster te behouden als klant.
    Daar ik zelf al reeds het een en ander heb geprobeerd.
    En niet om iets af te dwingen absoluut niet.
    Maar als T-mobile zich daadwerkelijk wil onderscheiden los van haar netwerk zou juist daar veel mee gewonnen kunnen worden.

kan me niet indenken dat binnen T-Mobile er niemand is die geen waar voor zijn of haar geld wil hebben. of dit nou netwerk of klantenservice gerelateerd is.

heeft T-Mobile geen loyalty afdeling zoals Vodaphone of Tele2?
    0
  • Jaimy

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jaimy heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    1887 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

16 april 2018, 14:41

Hoi Kris1979,

Allereerst super om te lezen dat je een trouwe klant bent! Dat willen we natuurlijk zo houden en daarom kijk ik meteen met je mee.

Uiteraard maakte ik geen deel uit van het gesprek dat gevoerd is tussen mijn collega en jou, maar ik lees terug dat het gesprek niet soepel liep en het gesprek ongevraagd opgenomen werd - als dat zo is, dan is dit een terechte reden van mijn collega om op te hangen. Ik ben hier echter niet om met een vinger te wijzen of te bepalen wie er gelijk heeft, maar ik ga jouw vragen wèl proberen te beantwoorden. Het is namelijk wel de bedoeling dat je tevreden bent met ons en daarom hoop ik dat mijn verhaal straks alles duidelijker maakt!

Ik maak uit jouw bericht op dat je een verlenging niet ziet zitten vanwege de prijs en dat je graag een persoonlijke aanbieding zou zien. Ik zie dat je nu gebruikmaakt van Stel Samen & Stel Bij en dat je daarvoor maandelijks € 31,49 betaalt (zonder Toestelkrediet meegerekend). Het gaat dan om 6 GB, onbeperkt bellen en Deezer Vast. Kies je voor een nieuw Go-abonnement met 10 GB (dus 4 GB méér dan je nu hebt), dan zou je uitkomen op een maandbedrag van € 30,99. Dat is dus zeker meer voor minder. Kies je liever voor 5 GB, dan ben je natuurlijk nog goedkoper uit. Dit is trouwens nog zonder Mobiel Voordeel of Unlimited Voordeel, dus mocht je meerdere personen met T-Mobile op jouw adres hebben wonen, dan zou je daar ook nog korting mee kunnen krijgen!

Ik hoop dat ik hiermee ons aanbod verhelderd heb en dat ik je een beetje op weg heb geholpen!

Laat het me ook gerust weten als je nog meer vragen hebt of meer advies nodig hebt. Zoals je misschien hebt kunnen merken in mijn berichtje help ik je er supergraag mee! :D
    0
  • Kris1979

Debutant
    4 Reacties
    Auteur

16 april 2018, 16:33

Goedemiddag Jaimy,

"Het is toegestaan je eigen gesprekken op te nemen, je hoeft de wederpartij niet eens op de hoogte hiervan te brengen."
    Ik ben dan nog zo eerlijk om het aan te geven en is het dus geen rede om op dergelijke manier het gesprek te beëindigen.
    Als men niet bij machte is een gesprek te voeren waarin de rust bewaard wordt kan ik begrijpen dat T-Mobile zich geroepen voelt op deze wijze haar klanten te behandelen.

Ik vroeg om een loyalty afdeling daar diverse andere providers mij haarfijn konden vertellen dat deze aanwezig is binnen T-Mobile.

In mijn eerste bericht heb ik aangegeven dat door de werkwijze welke gehanteerd is ik nu verwacht dat T-Mobile de moeite neemt mij te overtuigen om te blijven.
    Ik heb niet gevraagd om een uitleg betreffende mijn contract, aangezien ik die al twee jaar heb is die mij wel duidelijk.

Tot op heden heb ik dit soort gesprekken elke twee jaar.
    Tot we die persoon vinden binnen de organisatie die wel de moeite neemt en net even dat stukje extra geeft aan de klant waardoor hij of zij zich "weer" gewaardeerd voelt.
    dat ik daar deels mijn zin heb gekregen kan ik niet ontkennen maar let wel deels.
    het is de toon die het gesprek maakt en tot een succes brengt. Dat met het feit dat een trouwe klant best wel beloond mag worden. los van de verkapte kortingen en acties waar mee geschermd word.
    Zal denk ik bij vele die mij voor gegaan zijn dan wel in de zelfde positie zitten enorm worden gewaardeerd. Tenslotte geeft een hoeveelheid klanten jullie het bestaansrecht.

In de T-Mobile winkel word er aangegeven dat zij niet bij machte zijn iets te doen om te laten zien dat ik als klant gewaardeerd wordt. Dit hebben ze mij uitvoerig laten zien. En heel netjes en rustig Ook zij geven mij aan de klantenservice te bellen gezien die meer bevoegdheden hebben. Waar als je die benaderd of nergens komt of exact het zelfde te horen krijgt als in de winkel.
    Met de mededeling we kunnen niet meer je doet het er maar mee. Jullie eigen personeel in de winkel stond perplex toen ik ze dit vertelde.
    er zijn dus wel mogelijkheden alleen moet men het hard spelen deze vrij te krijgen.

helaas...
    0
  • TheDoctor40

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten TheDoctor40 heeft ontvangen van andere leden.

103 Reacties
    Allrounder

Allrounder

16 april 2018, 16:56

Ik ken natuurlijk maar 1 kant van het verhaal, dus veel nuttigs kan ik niet zeggen. Ik ga me na deze reactie daarom ook niet meer verder in deze discussie mengen.

Je geeft aan dat je het hard moet spelen om je zin te krijgen, bedenk echter dat dit ook negatief kan uitpakken.
    Als laatste wil ik wel nog even duidelijk maken dat ik zelf ook klant ben van T-Mobile en geen medewerker. Ik kan dus niets meer betekenen dan wat tips geven.

Ik hoop dat jullie samen tot een goede oplossing kunnen komen! :)

Gr. TheDoctor40
    0
    Ik ben een mede-klant van T-Mobile die het gewoon leuk vind om mensen helpen wanneer dat kan :) Ik ben dus GEEN medewerker!
  • Issam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Issam heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    12193 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Apple Expert

Apple Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Sony Expert

Sony Expert

Antwoord

17 april 2018, 11:59

Hallo Kris,

Ik ben het met je eens Kris, het gesprek had niet beëindigd moeten worden puur omdat je het gesprek aan het opnemen was. Ik heb me er even in verdiept en je mag inderdaad als deelnemer van het gesprek gewoon het gesprek opnemen. Dit had geen reden mogen zijn om het gesprek te beëindigen. Mijn oprechte excuses dat dit toch is gebeurd. Ik zou het ook zeker niet fijn vinden als iemand zomaar een telefoongesprek zou beëindigen, dit terwijl je juist moeite doet om klant te blijven bij ons.

Wat betreft je vernieuwing; in het verleden was er inderdaad een afdeling die net een extra stapje kon doen voor bestaande klanten met betrekking tot kortingen. In deze periode was er meer ruimte voor kortingen, naast de bestaande kortingen. We zijn nu op het punt beland waarin we standaard al de maximale kortingen uitgeven, zowel voor bestaande als nieuwe klanten. Hierdoor blijft er geen speelruimte voor onze collega's om je nog een extra korting te geven. Dit betekent dus dat iedereen profiteert van de meest voordelige tarieven. Onze vriendelijke collega Jaimy had in haar bericht al aangegeven wat voor jou het meest voordelige en best aansluitende abonnement was. Zij benoemde dit niet om jou te vertellen welk contract je gebruikt, hiermee doelt ze op het feit dat je zelfs zonder extra (loyaliteit) kortingen voordeliger uit bent dan je huidige contract en dat is waar wij voor gaan; iedereen zo voordelig mogelijk aan het best geteste Unlimited netwerk!

We willen je natuurlijk graag als klant behouden, ik hoop daarom dat je er alsnog voor kiest om online of telefonisch je contract te vernieuwen. Als je er behoefte aan hebt dan kan één van onze collega's je bellen om alles door te nemen. Vergeet niet om, zoals Jaimy ook zei, te kijken naar de mogelijkheden met betrekking tot Unlimited en Mobiel voordeel. Als je met meerdere personen op 1 adres een Unlimited abonnement hebt dan kan je per persoon tot €12,50 korting per maand ontvangen.

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is Kris. Als je aanvullende vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je, we staan voor je klaar!
    0
  • Kris1979

Debutant
    4 Reacties
    Auteur

17 april 2018, 15:22

Nou zelfs het forum heeft de zelfde praktijken inmiddels

heel verhaal neer gezet en plaatst het niet eens.
    nou nu een hele korte versie

overgestapt naar Tele2.

overigens gisteren wel nogmaals mee mogen maken dat er een personeelslid de telefoon in me oor heeft gegooid

erg jammer dat mijn bericht niet geplaatst is.
    maar goed viel te verwachten.
    0
  • TheDoctor40

103 Reacties
    Allrounder

Allrounder

17 april 2018, 15:24

Wat vreemd dat de telefoon weer is opgegooid... Ik krijg een beetje het gevoel dat er meer speelt dan wij als forum-gebruikers meekrijgen.

Jammer dat je bent overgestapt, maar ik hoop dat je ervaringen bij Tele2 beter zullen zijn!

Gr. TheDoctor
    0
  • Rosan

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Rosan heeft ontvangen van andere leden.

Klantexpert
    5677 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Apple Expert

Apple Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

17 april 2018, 15:41

Kris1979 schreef:

Nou zelfs het forum heeft de zelfde praktijken inmiddels

erg jammer dat mijn bericht niet geplaatst is.
    maar goed viel te verwachten.

Mocht je dat gisteren avond geprobeerd hebben?
    Er is gisteren avond onderhoud aan het forum geweest en als je dan ingelogd was kan het zijn dat je dat niet opmerkte.
    Maar vanaf pak m beet 22.00 tot ergens vannacht kon je niks op het forum.
    Het heeft dus niks met onwil te maken maar gewoon met een forum wat niet werkte voor niemand niet.
    Verder word gewoon elke bericht geplaatst wat je zou willen plaatsen daar word geen controle op uitgevoerd echt niet
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)