Vraag: Kosten voor bellen in buitenland

• G I Jane

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten G I Jane heeft ontvangen van andere leden.

is een King Poster
    33 Reacties
    Auteur

17 mei 2017, 12:28

- Topic starter
    Ik heb op 11 mei in Spanje naar een telefoonnummer gebeld en nu moet ik in ene €4,36 daarvoor betalen. Ik had mijn belbundel nog niet opgemaakt (nu nog 91 minuten) en heb een Stel Samen & Stel bij abonnement met NL + EU 120 minuten bellen abonnement. Normaal gesproken zou dat uit mijn belbundel moeten gaan. Wat is hier aan de hand?
    Groetjes Suzanne
    0
  • Muberra

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Muberra heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    975 Reacties
    Allrounder

Allrounder

17 mei 2017, 16:55

Hoi Suzanne,

Ik ga je hierbij helpen! :)

In het systeem zie ik inderdaad terug dat er extra kosten zijn gemaakt van €4,36. Het telefoonnummer wat je hebt gebeld lijkt op een Spaans servicenummer. Klopt het dat het om een servicenummer gaat? Mobiele en vaste nummers gaan natuurlijk wel uit jouw belbundel van 120 min EU, maar servicenummers niet. Dat kan je ook teruglezen op deze pagina waarin wij uitleggen welke nummers en landen er binnen het Stel Samen & Stel Bij abonnement vallen.

Ik hoor graag jouw reactie!
    0
  • RP-Mobiel

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten RP-Mobiel heeft ontvangen van andere leden.

is een King Poster
    48 Reacties

17 mei 2017, 17:36

Het zou elke provider, niet alleen mobiele, sieren als er naar de gebruikers beter zou worden gecommuniceerd hoe servicenummers kunnen worden herkend. Ik neem aan dat G I Jane dat niet heeft herkend. In Nederland is het zelfs al moeilijk te herkennen of het om een gratis of betaald servicenummer gaat. Voor dat de verbinding met een afwijkend geprijsd nummer tot stand komt bijvoorbeeld een universele tekst of geluid laten horen. Om welke nummerreeks G I Jane heeft gebeld weet ik niet maar het zou zo maar een 06-nummer kunnen zijn. Niet in elk land is een 06-nummer een mobiel nummer. Buitenlandse nummerreeksen zijn meestal anders dan Nederlandse nummerreeksen waardoor verwarring kan ontstaan.
    0
  • G I Jane

is een King Poster
    33 Reacties
    Auteur

17 mei 2017, 19:34

Ik weet niet of het een servicenummer was, werd ook niet gezegd van te voren dat het zoveel per minuut kost anders had ik het natuurlijk ook niet gedaan en gelijk opgehangen. Of als het erbij versneld stond had ik sowieso niet gebeld.
    0
  • G I Jane

is een King Poster
    33 Reacties
    Auteur

17 mei 2017, 19:37

Versneld = vermeld. Die pagina van T-mobile heb ik uiteraard gelezen!
    0
  • Thalina

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Thalina heeft ontvangen van andere leden.

Oud T-Mobile Moderator
    5258 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Apple Expert

Apple Expert

18 mei 2017, 10:27

Hoi Suzanne,

Ik weet niet precies wat de regels in Spanje zijn voor servicenummers, of zij verplicht moeten melden dat er extra kosten aan verbonden zijn. Ik kan er helaas niets anders van maken dan dat het een servicenummer is en dat hier extra kosten aan zijn verbonden. Mocht je in de toekomst nog eens een nummer bellen dat je nog niet kent, dan kun je altijd even googelen of er iets bekend is over of dit een servicenummer is.

Even iets anders: ik zie dat je nog geen abonnee in jouw T-Mobile Samen groep hebt. Ken je iemand met een T-Mobile abonnement? Als je die persoon toevoegt aan jouw groep, kun je elke maand een leuk cadeautje uitkiezen zoals 2,50 euro korting. Via deze pagina voeg je iemand toe aan jouw groep.

Ik hoop dat je in ieder geval wel een leuke tijd hebt gehad in Spanje! Als je nog aanvullende vragen hebt, laat het gerust weten.
    0
  • G I Jane

is een King Poster
    33 Reacties
    Auteur

30 mei 2017, 13:15

Het is dus uiteindelijk een duur flesje water geworden... :( Als ik dat geweten had dan had ik het zo gelaten.

Ik was op een dag heen en weer gevlogen naar Málaga om 5 rescuehonden op te halen en naar Nederland terug te vliegen. Ben dus niet van de luchthaven weg geweest.

Ik heb geen andere vrienden met T-mobile about.
    0
  • Muberra

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Muberra heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    975 Reacties
    Allrounder

Allrounder

31 mei 2017, 15:24

Hi Suzanne,

Wow, wat lief van je! :D

Ik kan mij voorstellen dat je niet zat te wachten op de extra kosten, maar nu ben je wel goed voorbereid voor de volgende keer dat je reist. En ik weet zeker dat de hondjes erg blij zijn met jouw hulp!

Het is niet erg als in jouw vriendenkring geen andere T-Mobile klanten zitten. Daar hebben wij meteen een leuke oplossing voor! In dit topic kan je andere T-Mobile klanten vinden die net als jou graag korting willen op hun factuur. Laat daar een berichtje achter en voordat je het weet heb je een T-Mobile Samen groep en geniet je van de extra voordelen.

Heb je nog vragen of kom je er niet uit, laat het dan even weten.
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)