Beantwoord: Internetverbruik

• RSMA

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten RSMA heeft ontvangen van andere leden.

Debutant
    5 Reacties
    Auteur

25 maart 2018, 12:58

- Topic starter
    Net weer een nieuwe maandbundel ingegaan, zie ik dat na een aantal een hoog internetdata verbruik.
    Tussen 06:00 en 09:00 werd er iedere keer een paar honderd mb afgeschreven.
    Wie kan me daar duidelijkheid over geven wat er aan de hand is. Lijkt me niet normaal.
    0
    Gemarkeerd als antwoord: Kaassausje op 26 maart 2018, 00:42
    Wi-Fi ingeschakeld tijdens slaapstand zorgt er alleen voor dat de verbinding niet wegvalt als je telefoon standby gaat. De functie die ervoor zorgt dat er overgeschakeld wordt naar 4G heet 'Slimme netwerkwissel' (of een soortgelijke naam) en is ook onder Wi-Fi te vinden.

In dit topic worden een aantal algemene tips gegeven om hoog dataverbruik te voorkomen. Dit topic is gericht op android. Die zou je beide eens door kunnen spitten.
    Bekijk origineel
  • RSMA

Debutant
    5 Reacties
    Auteur

25 maart 2018, 13:03

Na een aantal "dagen"
    0
  • Folkert

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Folkert heeft ontvangen van andere leden.

is een legendarische Super User
    156 Reacties
    Allrounder

Allrounder

25 maart 2018, 13:09

Wat geeft je telefoon aan qua verbruik? Lijkt wel of je apps hebt ge-update via 4G, dat gebeurt vaak 's ochtends maar ook dat moet je kunnen zien. (Bij Android in elk geval, bij Apple weet ik het niet)
    0
  • RSMA

Debutant
    5 Reacties
    Auteur

25 maart 2018, 13:45

Hallo Folkert, het is android. Ik houd het in de gaten, ik heb net de telefoon weer opnieuw ingesteld. Bedankt voor je antwoord.
    0
  • Folkert

156 Reacties
    Allrounder

Allrounder

25 maart 2018, 14:01

Bij Instellingen - Gegevensverbruik kun je zien welke apps veel data verbruiken. De grootverbruikers staan bovenaan.

Nog een tip: Ga naar je Wifi instellingen en kies Geavanceerd. Zorg dat de instelling Wifi ingeschakeld laten in slaapstand op Altijd staat. Zo voorkom je dat je telefoon, als jij nog slaapt en hij standby staat, data gaat verbruiken via 4G. Dit kan vooral oplopen bij sommige sociale media apps, Instagram b.v. slurpt echt data.

Kijk ook of de Play Store app zo ingesteld staat dat ie alleen apps update via Wifi.
    0
  • Kaassausje
    Klantexpert
    6457 Reacties
    Antwoord

26 maart 2018, 00:42

Wi-Fi ingeschakeld tijdens slaapstand zorgt er alleen voor dat de verbinding niet wegvalt als je telefoon standby gaat. De functie die ervoor zorgt dat er overgeschakeld wordt naar 4G heet 'Slimme netwerkwissel' (of een soortgelijke naam) en is ook onder Wi-Fi te vinden.

In dit topic worden een aantal algemene tips gegeven om hoog dataverbruik te voorkomen. Dit topic is gericht op android. Die zou je beide eens door kunnen spitten.
    0
    Medeklant, geen medewerkster.
  • Folkert

156 Reacties
    Allrounder

Allrounder

26 maart 2018, 09:36

Kaassausje schreef:

Slimme netwerkwissel is volgens mij een specifiek Samsung ding want ik ben het op Stock Android telefoons (gelukkig) nog nooit tegen gekomen. Ik zet het bij Samsung telefoons altijd uit, alleen maar ellende, steeds gewissel tussen de 2,4 en 5 GHz Wifi b.v.
    0
  • RSMA

Debutant
    5 Reacties
    Auteur

27 maart 2018, 19:18

.👍.
    0
  • RSMA

Debutant
    5 Reacties
    Auteur

29 maart 2018, 22:43

Nou, afgelopen dagen toch weer behoorlijk wat mb's iedere ochtend ongeveer om 08:00 uur afgeschreven. Ik vind het raar, kan me indenken dat het het dagelijks verfbruik is, maar 300 tot 400mb per dag vind ik wel erg veel. Terwijl ik niet continu data trek van het internet.
    Ik wil dan ook dat iemand van T-Mobile dit uitzoekt, ik heb namelijk niet eerder zo'n groot dagelijs verbruik gehad.
    0
  • Kaassausje
    Klantexpert
    6457 Reacties

30 maart 2018, 12:11

@RSMA
    Je kan wel willen dat T-Mobile dit uitzoekt, maar dat kunnen en mogen ze niet. Men hecht namelijk nog altijd waarde aan de wet op de privacy.

Je zal zelf uit moeten zoeken wat er precies data verbruikt. Heb je al in de interne datateller gekeken?
    0
    Medeklant, geen medewerkster.
  • RSMA

Debutant
    5 Reacties
    Auteur

31 maart 2018, 09:58

Hmm ok bedankt.
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)