Beantwoord: Sim-unlock procedure Nokia

Tags:
  • Issam

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Issam heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    11760 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Apple Expert

    Apple Expert

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Sony Expert

    Sony Expert

    Auteur

    16 februari 2016, 10:40

    - Topic starter
    Hoe maak ik mijn Nokia sim-lock vrij?
    0
    Quote
    Gemarkeerd als antwoord: Issam op 16 februari 2016, 10:40
    1 ► Plaats een SIM-kaart van T-Mobile in het toestel

    2 ► Zet je toestel aan en druk op OK.

    3 ► Toets de pincode in van de desbetreffende SIM-kaart

    4 ► Druk op de toets met #

    5 ► Druk daarna drie keer snel achter elkaar op de toets met '+'

    6 ► Je ziet de letter 'P' op je beeldscherm verschijnen

    7 ► Druk vervolgens 4 keer op de toets met '+'

    8 ► Je ziet de letter 'W' op je beeldscherm verschijnen

    9 ► Druk twee keer op de toets '+'

    10 ► Het + teken verschijnt op je beeldscherm

    11 ► Voer nu je SIM-unlockcode in

    12 ► Druk twee keer op de toets '+'

    13 ► Je ziet opnieuw het '+' teken op je beeldscherm verschijnen

    14 ► Druk op de toets met '1'

    15 ► Sluit af door op de toets met '#' te drukken

    Het deblokkeren van je toestel is nu gelukt.

    Bij het foutief invoeren van de code kan je toestel permanent blokkeren. Indien je de sim-unlock code al 2 keer verkeerd hebt ingevoerd, maar het toestel nog niet is vrijgegeven, neem dan contact op met onze klantenservice via 06 2400 1200 of laat een berichtje achter op het forum. We helpen je graag verder.
    Bekijk origineel
  • Arno-Ochten

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Arno-Ochten heeft ontvangen van andere leden.

    is een Top Poster
    8 Reacties

    23 maart 2017, 09:35

    Na telefonisch contact te hebben opgenomen, omdat wij wel gebeld werden, maar er voicemails achter gelaten werden op een telefoon, waarop geen beltegoed staat, kunnen we niet terugbellen, laat staan de voicemails afluisteren.

    Uiteindelijk zelf gebeld met mijn eigen toestel, aangezien er een procedure en een unlockcode gestuurd is.

    Alleen als de procedure voor het unlocken niet lukte, welke je online gekregen hebt, en je dan na een telefonisch gesprek dezelfde procedure uitgelegd krijgt en toegestuurd krijgt, zakt je de moed letterlijk in de schoenen.

    Feit is, het gaat niet om de unlockcode, ik krijg niet eens de kans om deze in te voeren.

    Ik zal het stap voor stap uitleggen, op dit forum, want telefonisch met de medewerkers gaat het niet lukken.

    Ik ben begonnen aan de unlockprocedure:

    1 ► Plaats een SIM-kaart van T-Mobile in het toestel
    Gelukt!

    2 ► Zet je toestel aan en druk op OK.
    Gelukt!

    3 ► Toets de pincode in van de desbetreffende SIM-kaart
    Gelukt!

    4 ► Druk op de toets met #
    Gelukt!

    5 ► Druk daarna drie keer op de toets met '+'

    En hier lopen we vast! 1 x een + lukt ons in te voeren, maar de 2e + lukt al niet, laat staan de 3e keer.

    Hoe kunnen we dit doen?

    Wanneer ik het "bel" scherm toestenbord voor me heb, zie ik de cijfers dikgedrukt, en daarachter de letters en de plus (achter het cijfer 0).

    Inhouden van het toetsje, brengt mij bij een 1e +. De 2e keer lukt het op deze manier niet.

    Help ons alsjeblieft...

    Gr Diana (een bijna wanhopige moeder)
    0
    Quote
  • Thalina

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Thalina heeft ontvangen van andere leden.

    Oud T-Mobile Moderator
    5258 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Apple Expert

    Apple Expert

    23 maart 2017, 16:27

    Hoi Diana,

    Oh nee, niet wanhopig worden! Help is onderweg! :) Bij stap 5 is het niet de bedoeling dat je drie keer een '+' in je scherm te zien krijgt, maar dat je drie keer snel op de '+' drukt. Druk dus drie keer snel achter elkaar op de + toets, totdat je een 'p' in op het scherm ziet staan. Daarmee zou het moeten lukken. Ik zal de beschrijving in dit topic ook aanpassen, zodat het duidelijk staat uitgelegd.

    Laat je weten of dat inderdaad het geval is?
    0
    Quote
  • Arno-Ochten

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Arno-Ochten heeft ontvangen van andere leden.

    is een Top Poster
    8 Reacties

    23 maart 2017, 17:32

    Helaas... geloof me deze toch wel bijna wanhopige moeder is vingervlug, maar hoe snel ik ook 3 keer op de "+" toetst druk, geen P te zien (enkel 3 x een 0, daar waar de + toets bij op staat).
    Mn man heeft het geprobeerd, zelfs mn dochter meermaals. Helaas....
    0
    Quote
  • David

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    11244 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Apple Expert

    Apple Expert

    Sony Expert

    Sony Expert

    24 maart 2017, 12:31

    Hey Diana,

    Wellicht heb je dit al geprobeerd, maar bij oudere telefoons kon je soms ook de toets ingedrukt houden, in plaats van 3 keer te klikken. Zou je dat eens kunnen testen? Het moet toch mogelijk zijn om die P tevoorschijn te toveren! ;)

    We horen graag of het gelukt is!
    0
    Quote
  • Arno-Ochten

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Arno-Ochten heeft ontvangen van andere leden.

    is een Top Poster
    8 Reacties

    19 april 2017, 10:26

    Beste,

    Inmiddels enkele dagen geleden, want mn man heeft de moed al opgegeven, maar ik wil gewoon een werkende telefoon. Een simlock vrije telefoon voor onze dochter. Ook bovenstaande "tip" werkt niet! Deze tip hadden we zelf vrij in het begin al uitgevoerd idd... maar helaas zonder positief bericht.

    Tmobile sprak telkens voicemail in maar met dat nummer kunnen we niet terugbellen, geen beltegoed.

    Die telefoon heeft mijn dochter bij zich, maar mag van ons geen prive / onbekende nummers opnemen. Mn man en ik werken gewoon, dus ik vraag me af hoe we in contact kunnen treden. Mijn man en ik zitten beide niet bij Tmobile dus kunnen geen contact opnemen met Tmobile.

    Alsjeblieft... hoe kunnen wij deze mobiel simlockvrij krijgen?
    0
    Quote
  • Willem

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Willem heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    6075 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    21 april 2017, 16:20

    Hi Arno,

    Jammer om te horen, we willen dit probleem graag zo snel en goed mogelijk oplossen! We bellen inderdaad met een anoniem nummer, dus vandaar wellicht de verwarring. Is het een idee om via een ander toestel contact met onze klantenservice contact op te nemen? Wanneer we de specifieke gegevens hebben - dan kunnen wij alle info verstrekken die je nodig hebt! Je kunt (bij hoge uitzondering) ook één van onze moderators een privébericht sturen met daarin het betreffende telefoonnummer - dan gaan wij kijken of we hierin kunnen assisteren en een van de specialisten contact kunnen laten opnemen. Geef dan ook meer details over welk dagdeel je het best bereikbaar bent, dan houden we daar rekening mee!
    0
    Quote
  • artgrrl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten artgrrl heeft ontvangen van andere leden.

    is een nieuwe Poster
    4 Reacties

    1 oktober 2017, 21:37

    Net na maanden weer geprobeerd te code in te voeren, precies volgens de instructies in de e-mail van de klantenservice en hierboven, maar er blijft nu in beeld knipperen 'telefoon beperkt'. Het gaat om een Nokia 6230i.
    0
    Quote
  • David

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    11244 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Apple Expert

    Apple Expert

    Sony Expert

    Sony Expert

    3 oktober 2017, 13:40

    Hi Artgrrl,

    Heb je al eens getest wat er gebeurt als je een simkaart van een andere provider in het toestel plaatst? Weet je zeker dat T-Mobile de verkopende partij was van jouw Nokia? Op basis van jouw bericht en de melding die je krijgt, ook na het willen ontgrendelen, lijkt het alsof jouw toestel niet door T-Mobile aangeboden is. Als je dit zeker weet, laat het dan ook even weten!
    0
    Quote
  • artgrrl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten artgrrl heeft ontvangen van andere leden.

    is een nieuwe Poster
    4 Reacties

    3 oktober 2017, 14:06

    Hallo David, de telefoon is 100% van T-mobile (staat er ook op) en bij een andere simkaart vraat het toestel om een beperkingscode. De klantenservice ontkende ook in eerste instantie dat het gaat om een T-mobile-toestel totdat ik aankoopbon wilde mailen. In de T-mobile winkel konden ze me niet helpen (we doen niets met sim-lock). In de winkel is wel het imei-nummer gecheckt.
    mvg, Hannah
    0
    Quote
  • David

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    11244 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Apple Expert

    Apple Expert

    Sony Expert

    Sony Expert

    5 oktober 2017, 08:48

    Hi Hannah,

    Zou je mij in een privébericht via mijn profiel het IMEI nummer van het toestel kunnen sturen? Ben je bereikbaar op het telefoonnummer waarmee je ook bent ingelogd op het forum? Onze technische afdeling zal dan op dit nummer contact met je opnemen om te laten weten of het gaat lukken om jouw toestel te unlocken.

    Ik zie jouw bericht graag tegemoet!
    0
    Quote
  • artgrrl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten artgrrl heeft ontvangen van andere leden.

    is een nieuwe Poster
    4 Reacties

    14 oktober 2017, 14:23

    Klantenservice stuurt (weer) een mail dat het geen t-mobile toestel betreft, net een foto getwittert en nog steeds een simlock op mijn telefoon. Ik kan geen privéberichten meer sturen naar David en technische dienst neemt geen contact op.
    0
    Quote
  • artgrrl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten artgrrl heeft ontvangen van andere leden.

    is een nieuwe Poster
    4 Reacties

    14 oktober 2017, 14:24

    Had ik de aankoopbon maar bewaard na de vorige mailwisseling met de klantenservice, maar ik bewaar geen administratie langer dan tien jaar...
    0
    Quote

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)