• stef1411

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten stef1411 heeft ontvangen van andere leden.

is een gewaardeerde antwoordgever
    371 Reacties
    Auteur

24 september 2016, 18:40

- Topic starter
    Hee iedereen!

Om het even netjes te houden zal ik me eerst even voorstellen. Mijn naam is Stefan de jong 22 jaar en een enorme telefoon vanaat. Ik ben nu zo'n 4 jaar bezig met het repareren van telefoons en tablets en die kennis zou ik graag willen delen.

In dit topic wil ik jullie laten zien wat ik zie als ik een toestel uit elkaar haalt. De eerste teardown die ik hier wil posten is een huawei p8 lite scherm is totaal aan diggelen en moet dus worden vervangen.

Hebben jullie eventueel suggesties voor een toestel die je graag uit elkaar wilt zien of informatie iets stel ze dan gerust en hoop ze dan ook zo snel mogelijk te beantwoorden.
    0
    eens HTC altijd HTC..... toch maar een nexus 6. maar nog altijd liefde voor HTC
  • stef1411

371 Reacties
    Auteur

13 mei 2017, 17:28

Het helaas al weer even geleden dat ik iets heb gepost, dit keer zal het echt anders wezen! Tegenwoordig ben ik werkzaam voor Samsung als premium support agent. Dit houd in dat ik een gecertificeerde reparateur ben en Samsung toestellen in en uit garantie mag repareren, geen hobby niveau meer zoals eerst!

Vandaag had ik me eerste Samsung Galaxy s8+ met met een flinke barst op me bureau liggen.

Dit is helaas geen volledige teardown maar een sneakpeak.

Ik zal nu bijna alleen maar Samsung toestellen laten zien, mocht er eventueel wensen zijn voor een ander toestel laat het me weten!
    0

3 Bijlagen

• Hajar

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hajar heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    6987 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

15 mei 2017, 11:29

H Stef,

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat leuk dat je van je hobby je werk hebt kunnen maken! Ook gaaf dat je dit met ons deelt. :)
    0
    ..
  • stef1411

371 Reacties
    Auteur

18 mei 2017, 12:16

Even een berichtje tussendoor.

Ieder defect in iedere Samsung toestellen kunnen wij repareren, waaronder ook moederborden. Deze Samsung Galaxy S7 had last van uitvallen en na enkele testen is gebleken dat de chipset voor een storing veroorzaakte, helaas mogen wij als level 2 service partner niet solderen aan componenten dus moeten wij het gehele moederbord vervangen.

Echter worden deze moederbord met een Factory binary geleverd, dit houd in dat het moederbord geen imei nummer en serie nummer bevat en geen volledige android versie.

(Hierboven de splahscreen wanneer het toestel opstart)
    Voordat het toestel kunnen installeren moeten we eerst het IMEI en serie nummer naar toestel schrijven dit gebeurt met een programma dat we vanuit Samsung geleverd hebben.

Zo ziet de home screen van android eruit als het uit de fabriek komt.

Hierna is het simpelweg de laatste versie van Android installeren en klaar!
    0

3 Bijlagen

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)