[Vernieuwde app] TV Anywhere nu met meer mogelijkheden, een nieuwe look én extra zenders

  • Sterre

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Sterre heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Thuis moderator
    442 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Auteur

    18 april 2018, 12:45

    - Topic starter
    Vanaf 16 mei 2018 is de TV Anywhere App vernieuwd! Met alleen maar interessante toegevoegde functies hebben we de app tot een hoger niveau getild. Ben jij ook zo nieuwsgierig naar wat er nieuw is?

    Dit is er nieuw:
    • Nu 28 zenders. De TV Anywhere App is uitgebreid met extra zenders. Je kunt nu wel 28 zenders bekijken via de app.
    • Tot zeven dagen terugkijken op alle zenders. "Alle zenders, zeg je?" Jazeker! Met TV Anywhere kun je nu programma's tot zeven dagen terugkijken op álle zenders in de app. Heb ik al gezegd dat dat echt op álle zenders is? Dus ook op RTL :). Reserveer die bank in je woonkamer maar alvast.
    • Stoppen en weer verder kijken. Met de vernieuwde app kun je verder kijken waar je gebleven was. Is jouw treinreis dus net te kort om een hele aflevering van jouw favoriete programma te kijken? No problemo, start de app thuis weer op en kijk verder vanaf waar je gestopt was.
    • Favoriete zenders instellen. Wij begrijpen dat je zo snel mogelijk jouw favoriete zender wilt vinden in de app. Daarom kun je nu jouw favoriete zenders instellen. Op het beginscherm zie je direct een overzicht van deze categorie zodra je de zenders hebt ingesteld.
    • Eenvoudig zappen. Voor jouw gebruikservaring hebben we het zappen makkelijker en fijner gemaakt. Swipe naar links of rechts om van zender te wisselen. Vlieg maar over het scherm met je vinger!
    • Kijk overal in de EU. Zelfs tijdens jouw vakantie in de Spaanse Costa kun je genieten van TV Anywhere. Alle zenders zijn nu standaard overal in de EU te bekijken.
    • Automatische activatie. Voorheen vroegen wij je om de optie "TV Anywhere App" te activeren in My T-Mobile Thuis voordat je de app kon installeren en gebruiken. Dat is nu niet meer nodig. Het enige dat je nu nodig hebt is je TV-klantnummer en TV-pincode.

    Natuurlijk blijft de optie om te pauzeren en terug- en vooruit te spoelen. Ook kun je nog altijd TV Anywhere streamen via Chromecast. Wel vervalt tijdelijk de ondersteuning van Airplay, maar dit zullen we in de toekomst weer gaan herintroduceren. Meer informatie hierover volgt later.

    Hoe kan ik gebruikmaken van deze toffe TV Anywhere App?
    Als je de app al op je telefoon had, kun je deze updaten via Google Play / Apple App Store. Na het voltooien van de update voer je jouw TV-klantnummer en TV-pincode in, daarna: genieten maar! Heb je de app nog niet? Download deze dan voor Android of voor Apple.

    Welke nieuwe functie vind jij het handigst/mooist/gaafst? Ik ben benieuwd. Mocht ik je trouwens kunnen helpen met het installeren, inloggen of andere vragen over de TV Anywhere App: laat het me weten. Ik sta voor je klaar!



    Issue met Huawei

    Er blijkt een issue te zijn met Huawei toestellen en de Google Play Services. Gelukkig is er een tijdelijke oplossing! Verwijder Play Services (via apps -> GPS > Details van app > Verwijderen) en installeer de app opnieuw. Herstart je toestel niet, want dan komt het probleem terug. Dit probleem is bekend bij de betrokken partijen. Binnen twee weken verwachten zij de oplossing te hebben. Dit issue veroorzaakt ook problemen met vele andere apps.

    Issue met foutmelding

    Na het lanceren van de app bleek bij sommige apparaten het beeld weg te vallen, een verstoord beeld te geven of een errormelding te tonen. Dit leek het resultaat van een slechte (Wifi/Internet) verbinding. Dit klopte niet helemaal, het lag namelijk niet aan de verbinding van het apparaat met het internet, maar met het netwerk daarachter waar de TV Anywhere app zijn streams vandaan haalt. Deze capaciteit is aangepast, waardoor deze verstoring tot het verleden moet behoren! Dit blijkt niet het geval te zijn. Het is opnieuw in onderzoek.

    Terugkeer naar de oude TV app

    Het is mogelijk om (tijdelijk) terug te keren naar de oude app. Deze is tot 31 mei beschikbaar. Dit is erg handig als je een Huawei apparaat hebt of bovenstaand issue ervaart. Je verwijdert de nieuwe app en volgt de instructies van stream4you. Ik ben er van overtuigd dat de issues met de nieuwe app voor 31 mei verholpen zullen zijn.

    Update 22-05-2018: Gisteravond is er een aanpassing in het netwerk doorgevoerd. Hierdoor is een belangrijke oorzaak van de verstoringen weggenomen. En we ontvangen signalen dat de aanpassingen het gewenste effect hebben gehad. We blijven er dicht bovenop zitten en staan klaar om direct actie te ondernemen mochten er opnieuw problemen ontstaan.


    1
    Quote
  • glaasjemelk

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten glaasjemelk heeft ontvangen van andere leden.

    is een Top Poster
    10 Reacties

    16 mei 2018, 15:58

    Leuk hoor zo'n nieuwe TV anywhere app. Maar waar ik al bang voor was: de oude deed het prima, goed vloeiend beeld en geluid, de nieuwe doet NIETS. Geen beeld, of geluid. Gewoon niets. Dus ik zou het fijn vinden als ik de oude app weer kon vinden en gebruiken. T-mobile?
    0
    Quote
  • Hans-Juriën

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hans-Juriën heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile medewerker
    31 Reacties

    16 mei 2018, 16:13

    Wat gaat er precies mis? Start de app wel op? Of sluit deze meteen af? Welk toestel gebruik je en welke versie van het besturingssysteem heb je op dat toestel?
    1
    Quote
  • lwbord

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten lwbord heeft ontvangen van andere leden.

    is een Top Poster
    5 Reacties

    16 mei 2018, 16:18

    Hier hetzelfde. App opent prima, alleen tv kijken werkt niet.

    Geen beeld, maar de melding er is iets fout gegaan.

    Google Pixel, Android 8.1
    1
    Quote
  • stefan.1997

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten stefan.1997 heeft ontvangen van andere leden.

    is een Top Poster
    6 Reacties

    16 mei 2018, 18:47

    Sterre schreef:

    Tot zeven dagen terugkijken op alle zenders.
    "Alle zenders, zeg je?" Jazeker! Met TV Anywhere kun je nu programma's tot zeven dagen terugkijken op álle zenders in de app. Heb ik al gezegd dat dat echt op álle zenders is? Dus ook op RTL :). Reserveer die bank in je woonkamer maar alvast.

    Ik ben benieuwd wanneer deze Fantastische functie binnenkort ook naar de ouderwetse TV komt. Ik bedoel: Wanneer krijgen de Entone STB’s deze functie?
    0
    Quote
  • gvgestel

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten gvgestel heeft ontvangen van andere leden.

    is een nieuwe Poster
    3 Reacties

    16 mei 2018, 19:35

    Werkt prima hier op iPad Air en iPhone X op zowel WiFi als 4G. Ik moet nog wel een beetje wennen aan de nieuwe interface. Maar de eerste indruk is zeker positief.

    De verbeterpuntjes die ik kon ontdekken zijn:
    - Jammer dat het vooruitspoelen niet bij alle zenders werkt. Maar bij de oude iOS app was voorruit en achteruit spoelen pas echt dramatisch.
    - Ik zie in de gids alleen nog maar de zenders die ook in de app te bekijken zijn en niet meer alle zenders.
    - bij de oude app kon je de app op de iPad naar de achtergrond sturen waarna er dan een klein scherm overbleef. Zo kon je bijvoorbeeld je mail lezen en tocht tv blijven kijken. Dat werkt niet meer.

    Tot slot hoop ik echt dat er snel ook een Apple TV versie komt. Voor al nu NLziet ook aan het testen is op Apple TV.
    1
    Quote
  • Coolgirlcoolgirl

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Coolgirlcoolgirl heeft ontvangen van andere leden.

    heeft eerste post geplaatst
    1 Reacties

    16 mei 2018, 20:02

    Waarom kan ik niet inloggen op de nieuwe tv anywhere? Kan aleen cijfers intypen en voor de rest nix?
    0
    Quote
  • glaasjemelk

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten glaasjemelk heeft ontvangen van andere leden.

    is een Top Poster
    10 Reacties

    16 mei 2018, 20:12

    @Hans-Jurrien: als ik de app start en ik kies een kanaal, dan gebeurt er simpelweg niets. Geen beeld, geen foutmelding, niets. Telefoon is een Xiaomi Mi4C. Bij de oude app kreeg ik gewoon beeld en mooi ook. Mijn voorgevoel zei al: niet de nieuwste versie downloaden en installeren, vast nog niet doorontwikkeld, en inderdaad...:(
    0
    Quote
  • Patrick040

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Patrick040 heeft ontvangen van andere leden.

    is een nieuwe Poster
    3 Reacties

    16 mei 2018, 20:54

    Helaas crashed ook hier de nieuwe app op 2 verschillende android telefoons om de zoveel minuten tijdens het kijken, opnieuw op play drukken start dan de tv zender vanaf het begin van het kijken, dus dat is ook niet echt lekker.

    Was inderdaad een stomme zet, nieuwe versie installeren, lijkt wel of tegenwoordig niets meer getest wordt voordat het op de markt komt. Niet heel blij mee T-mobile.
    0
    Quote
  • DanielTMT

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten DanielTMT heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Thuis medewerker
    3 Reacties

    16 mei 2018, 21:42

    Super om te lezen dat de nieuwe variant van de TV Anywhere App al volop gedownload wordt!

    Ondanks uitvoerig testen kan er altijd nog iets aan het licht komen. Zoals ze zeggen, een TV app is niet in één dag gebouwd. ;)

    Mochten er nog rare dingen naar voren komen, foutmeldingen, geen TV beeld, crashes etc. Hoor ik het graag!
    0
    Quote
  • BeMu

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten BeMu heeft ontvangen van andere leden.

    is een King Poster
    186 Reacties

    16 mei 2018, 22:00

    Er wordt gesproken over 29 zenders, ik tel er echter maar 26 het verschil zit in de GOS zenders van de publieke omroep, zo is NPO1 gelijk aan NPO1 GOS en daarom is NPO1 GOS geen aparte zender.
    Wat ik wel mis t.o.v. vorige versie dat je niet meer naar links kunt swipen om een andere zender te kijken
    0
    Quote
  • DanielTMT

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten DanielTMT heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Thuis medewerker
    3 Reacties

    16 mei 2018, 23:10

    @BeMu: Het zijn in totaal 31 zenders, waarvan drie GOS (gesproken ondertiteling). En super dat je dat aankaart! Ik zal het gelijk doorgeven zodat het swipen weer wat makkelijker gaat. :)
    0
    Quote
  • OpaGod

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten OpaGod heeft ontvangen van andere leden.

    is een Master Poster
    30 Reacties

    16 mei 2018, 23:48

    De nieuwe app geïnstalleerd op 2 devices (Samsung Galaxy S5 en een tablet Samsung SM-T520).
    App start op en dan kan ik voor een paar minuten (haperend) TV kijken waarna alles stopt met de melding "Something went wrong". Ik ga later eens uitzoeken wat het zou kunnen zijn. Nu vond ik de kwaliteit van het beeld wat ik zag ook niet al te best. Het was vaak aan het "cachen" en resolutie leek mij een stuk lager. De oude app had hier helemaal geen last van.
    Voorlopig vind ik het maar niks maar het is natuurlijk een kwestie van wennen aan de nieuwe interface.
    0
    Quote
    Ik ben geen medewerker van T-Mobile maar best handig met de nieuwe technieken.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)