• Sander

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Sander heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Thuis moderator
    161 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Auteur

    17 mei 2017, 10:32

    - Topic starter
    Je hebt T-Mobile Thuis besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je het antwoord op veelgestelde vragen.

    Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:
    Meestal wordt een abonnement aangevraagd met de eerst mogelijke datum. De oplevering duurt dan ongeveer 4 weken.
    1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail.
    2. Twee à drie weken later belt de monteur voor een afspraak als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet is op basis van zelfinstallatie. Je wordt dan niet gebeld door een monteur.
    3. Vier tot zeven dagen voor de monteursafspraak ontvang je je installatiepakket. Gaat het om Standaard Internet (DSL) dan ontvang je twee à drie weken na je aanvraag al jouw pakket.
    4. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren.

    Bedenktermijn? Ik heb haast!
    Vanaf het moment dat je jouw bevestigingsmail krijgt, heb je nog 14 dagen bedenktermijn. Deze tijd heb je om alles nog eens goed na te lezen en eventueel nog iets aan te passen. Ben je al zeker van je zaak en je wilt zo snel mogelijk internet in huis? Dan kun je afzien van de bedenktermijn. Dit kun je doen door de bevestigingsmail te beantwoorden en aan te geven dat je niet wilt herroepen om zo snel mogelijk alles in gang te zetten. Let op! Dit proces biedt geen garantie dat het ook daadwerkelijk sneller zal gaan. Maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk. ;)

    Nummerbehoud, hoe werkt dat?
    Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Thuis abonnement. We controleren typfoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Je krijgt van ons op dat moment dus een tijdelijk nummer. Tussen twee en vijf werkdagen krijg je dan je eigen nummer weer terug. Let op!Je hebt dus eerst heel even een tijdelijk nummer!

    Overstapservice, hoe zit dat?
    Als je de overstapservice hebt aangevraagd, willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement en bij welke provider je zat. Dit kun je invullen bij My T-Mobile Thuis. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt ook dat niet, beantwoord dan onze e-mail met de volgende info:
    • Je huidige aanbieder
    • Het contractnummer
    • De laatste 3 cijfers van je IBAN
    • Je telefoonnummer
    • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder
    Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie, dan dien je de andere zelf op te zeggen.

    Hoe regel ik zelf mijn overstap?
    Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen. Zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Standaard Internet (DSL) en Glasvezelinternet.
    • Standaard Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Dan weet je de startdatum dus zeker. Dan kun je dus je oude provider opzeggen per die datum.
    • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Deze belt twee à drie weken na je aanvraag om een afspraak te maken. Je kunt tussen één en zes weken in de toekomst plannen. Kies die monteursafspraak dan vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider.
    Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting kan wel naast DSL of glasvezel bestaan.

    Toch nog iets veranderen?
    Loop je bestelling goed na! Heb je genoeg TV Boxen besteld? Zit er pauzeren bij of juist niet? Zit je nog in je eerste twee weken (bedenktermijn), geef de aanpassing door, dan passen we het nog snel even aan. Is de bedenktermijn verlopen, dan kunnen we het nog wel aanpassen, maar pas nadat de installatie is afgerond. Na de bedenktermijn en voor de installatie staat je abonnement in de spreekwoordelijke koelkast. Je kan dan alleen nog een TV Box toevoegen of nummerbehoud aanvragen. Andere wijzigen dienen dan nog even te wachten.


    Veel plezier met je nieuwe abonnement. We houden je via e-mail op de hoogte van iedere stap! Toch vragen? Stel ze hieronder.
    0
    Quote
0 Reacties

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)