Beantwoord: Snelheid Tmobile thuis

• GGoeij

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten GGoeij heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    6 Reacties
    Auteur

29 april 2018, 12:30

- Topic starter
    Beste lezer,

Onlangs ben ik overgestapt op tmobile thuis.
    Over het algemeen ben ik tevreden, op de snelheid heb ik een aanmerking:

- De snelheid is niet als geadverteerd. Als ik mijn postcode invul, staat er dat er op mijn locatie 100/10Mbps zou kunnen worden gehaald met VDSL (zie onder screenshot). Vervolgens schrijf ik me in op 50Mbps, wat dus ruim mogelijk zou moeten zijn. Ik haal echter niet meer dan 30-35 Mbps (zie onder plaatje, gemeten met laptop bekabeld direct op router, ethernet op 1 Gbps). Gaat dit nog verbeteren de komende periode?
    1
    Gemarkeerd als antwoord: Brian op 18 mei 2018, 12:36
    Hi GGoei, bedankt voor alle informatie! Ik heb onze technische dienst ingeschakeld om je verbinding te gaan controleren. Bij mijn vorige bericht zag de verbinding er naast de snelheid wel goed uit, inmiddels lijkt deze ook wat onstabiel geworden. Ik verwacht dat we eerst een monteur langs gaan sturen om je aansluiting te controleren en de modem om te wisselen. Als de problemen daarna aanhouden dan schakelen we de netbeheerder in om de binnenkomende lijn na te lopen!
    Bekijk origineel

2 Bijlagen

• LegendFusion

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten LegendFusion heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    5 Reacties

8 mei 2018, 10:58

Wat je kan doen is in het modem zelf, dus via de pagina 192.168.1.1 kijken op welke snelheid het modem verbonden is met het netwerk.( Dat noemen ze de intrainsnelheid, of het woord nou bestaat of niet )

Bij een HG659:
    Als je bent ingelogt op het modem, ga je naar onderhoud en dan naar Systeem information gaat, dan kan je onder andere de 'intrain' snelheid zien.

Die snelheid die daar staat zal je per utp kabel moeten halen, wifi is van teveel andere factoren afhankelijk.

Als de 'intrain' snelheid op het modem veel lager is dan de verwachte snelheid, dan zit er iets niet goed tussen het modem en het israpunt ( slechte kabel? te lange afstand? modem stuk? corrosie etc.... )
    0
    Ik ben gewoon een T-Mobile klant en probeer te helpen waar ik kan.
  • GGoeij

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten GGoeij heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    6 Reacties
    Auteur

16 mei 2018, 20:18

Beste Brian, nog geen verbetering. Jij zou aan de slag kunnen gaan? Of moet ik een melding apart van dit forum doen?
    Mijn dsl modem geeft ook een aanzienlijk lagere snelheid aan dan de beloofde 100mbps

DSL synchronisatiestatus:
    Up
    Verbindingsstatus:
    Showtime
    Upstream lijnsnelheid (kbit/sec):
    7498
    Downstream lijnsnelheid (kbit/sec):
    38053
    Maximale upstream snelheid (kbit/sec):
    13263
    Maximale downstream snelheid (kbit/sec):
    39046
    Veiligheidscoëfficiënt upstream ruis (dB):
    12.2
    Veiligheidscoëfficiënt downstream ruis (dB):
    6.1
    Upstream interleave depth:
    0
    Downstream interleave depth:
    0
    Lijnnorm:
    VDSL
    Upstream lijndemping (dB):
    37
    Downstream lijndemping (dB):
    18.5
    Upstream uitvoervermogen (dBm):
    8.4
    Downstream uitvoervermogen (dBm):
    14.4
    Downstream interleave depth:
    Geen
    DSL up tijd:
    8 dagen 22 uren 28 minuten 23 seconden
    0
  • Brian

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Brian heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    1246 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Antwoord

18 mei 2018, 12:36

Hi GGoei, bedankt voor alle informatie! Ik heb onze technische dienst ingeschakeld om je verbinding te gaan controleren. Bij mijn vorige bericht zag de verbinding er naast de snelheid wel goed uit, inmiddels lijkt deze ook wat onstabiel geworden. Ik verwacht dat we eerst een monteur langs gaan sturen om je aansluiting te controleren en de modem om te wisselen. Als de problemen daarna aanhouden dan schakelen we de netbeheerder in om de binnenkomende lijn na te lopen!
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)