Beantwoord: NordVPN gebruiken via router

• eherle

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten eherle heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    1 Reacties
    Auteur

19 mei 2017, 21:36

- Topic starter
    Hoe kan ik gebruik maken van NordVPN met mijn Draytek Vigor2132F router?
    NordVPN heeft een keurige instructie waarmee je dit kan installeren (https://nordvpn.com/nl/tutorials/draytek/l2tpipsec/). Helaas lukt het mij niet om één en ander te activeren. Na de laatste stap, het indrukken van Dial, gebeurt er niks. In het overzichtscherm (VPN and Remote Access > LAN to LAN) zie je dat het aangemaakte NordVPN profile offline blijft. Het kan zijn dat de T-Mobile firmware dit niet toestaat, het kan ook zijn dat ik iets fout doe.
    Is er iemand die erin geslaagd deze router als een (Nord)VPN client te configureren? Zo ja, hoe is dat gelukt?
    0
    Gemarkeerd als antwoord: 05alexander92 op 19 mei 2017, 23:07
    Waar ik wel even benieuwd naar ben is het doel van deze VPN. Wil je dat al je internetverkeer via een bepaalde server wordt geleid middels een VPN, of wil je juist middels een VPN bij je thuisnetwerk kunnen?

Ik heb ook best vaak een VPN opgebouwd met een Draytek, maar meestal was dat tussen 2 Draytek's. Vanaf een pc naar een Draytek toe ook wel eens, maar dat deed ik altijd gewoon via de standaard ingebouwde VPN functionaliteit in Windows. Tevens moet je in dat laatste geval bij Remote dial in user dit profiel configureren.

Probeer het anders eens met enkel IPSec. Die gebruik ik meestal, volgens mij is L2TP altijd wat lastiger om te configureren.
    Bekijk origineel

1 Bijlage

• 05alexander92

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten 05alexander92 heeft ontvangen van andere leden.

is een gewaardeerde antwoordgever
    258 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Antwoord

19 mei 2017, 23:07

Waar ik wel even benieuwd naar ben is het doel van deze VPN. Wil je dat al je internetverkeer via een bepaalde server wordt geleid middels een VPN, of wil je juist middels een VPN bij je thuisnetwerk kunnen?

Ik heb ook best vaak een VPN opgebouwd met een Draytek, maar meestal was dat tussen 2 Draytek's. Vanaf een pc naar een Draytek toe ook wel eens, maar dat deed ik altijd gewoon via de standaard ingebouwde VPN functionaliteit in Windows. Tevens moet je in dat laatste geval bij Remote dial in user dit profiel configureren.

Probeer het anders eens met enkel IPSec. Die gebruik ik meestal, volgens mij is L2TP altijd wat lastiger om te configureren.
    0
  • eherle

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten eherle heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    1 Reacties
    Auteur

19 mei 2017, 23:26

Ik denk het eerste geval (ik ben een newbie). Nu moet ik elke keer op de PC NordVPN opstarten. Dat kan weliswaar automatisch, maar het lijkt me simpeler als de router de verbinding met NordVPN maakt. Dan hoef ik dat maar op 1 plek in te stellen en maken alle devices in huis meteen gebruik van NordVPN.
    0
  • Sander

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Sander heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Thuis moderator
    161 Reacties
    Allrounder

Allrounder

24 mei 2017, 10:36

@eherle: Bij mijn modem pakt de VPN direct, zelfs zonder een poort te openen. Maar ik gebruik dan ook die NordVPN niet. Ik durf hier even geen antwoord op te geven. Behalve, heeft NordVPN geen handleiding voor verschillende verbindingen/modems? Het lijkt me dat hier dan toch wel een procedure of stappenplan voor is?
    0
  • Pieter_B

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pieter_B heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Thuis Expert
    79 Reacties

25 mei 2017, 19:52

De uitleg van NordVPN is redelijk uitgebreid zie ik.
    Zou dus out of the box moeten werken zou je zeggen.
    Controleer alles nog eens, heb je de correcte IP adressen van hun servers, user/paswoord protocollen enz...

Je schrijft dat je op dail had gedrukt, maar had je daarvoor wel in de dropdown de NordVPN geslecteerd?
    1
    Als het niet defect is ... hoef je het niet te repareren!
  • Sander

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Sander heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Thuis moderator
    161 Reacties
    Allrounder

Allrounder

26 mei 2017, 09:23

@eherle, lukt het met bovenstaande tips? Kun je ons een update geven hoe het er voor staat? Altijd goed om te horen of iets werkt of niet.

@Pieter_B: Thank you! Erg fijn als een Thuis expert even mee kan denken! :)
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)