Beantwoord: Internet valt steeds uit, back office T-mobile zegt aftakking ISRA punt

  • jurgen_van_dorp

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jurgen_van_dorp heeft ontvangen van andere leden.

    is een Top Poster
    8 Reacties
    Auteur

    9 januari 2018, 14:54

    - Topic starter
    Hoi Allemaal,

    Woon nu ruim een jaar op dit adres, alles heeft vanaf oktober vorig jaar tot en met begin december allemaal prima gewerkt zonder problemen, totdat de ellende begon. Internet en tv viel telkens uit, lage download snelheid waardoor Netflix eeuwig aan het laden was en online gamen niet te doen was.
    Tevens kon de tv het niet aan waardoor je telkens naar haperende tv zit te kijken, of gewoon helemaal uitvalt.
    Contact opgenomen met de klantenservice en die stuurden een monteur. Alles leek in orde maar voor de zekerheid toch het modem vervangen, alles aangesloten en volgens haar werkte het weer naar behoren.
    Nog geen uur later viel alles gewoon net zo vrolijk weer uit, dus later weer met de klantenservice gebeld. Die gingen een melding maken voor de technische dienst, waarna ik een of twee dagen later een melding kreeg dat alles verholpen was en nu naar behoren moest werken. Helaas was dit dus nog steeds niet het geval en bleven de problemen zich voor doen. Ik zit nu al bijna een maand zonder goed werkend internet en tv.

    Dus nog maar eens gebeld, klantenservice medewerker Joyce gaf aan dat ze het hele dossier ging verzamelen en een ticket aan ging maken bij de back office omdat ze verwachtte dat het probleem in de ISRA aansluiting zat van KPN. Zou hier over gebeld worden gister en nog niet gebeurd dus zojuist zelf maar even contact opgenomen.
    Toen werd mij verteld dat er een aftakking of splitsing waar werd genomen in mijn ISRA verbinding. Dit zou het probleem veroorzaken. Ik moet nu contact opnemen met de pandeigenaar van mijn huurwoning (in mijn geval de woningbouw), zodat zij een elektricien aan kunnen sturen om het op te lossen.

    Mijn vraag is eigenlijk, hoe herken ik in mijn meterkast dat er een splitsing of aftakking is van mijn ISRA aansluiting, en hoe ga ik dit aankaarten bij de woningbouw?
    En is het mogelijk dat het pas na een jaar problemen veroorzaakt of kan iets anders toch nog problemen veroorzaken?

    Ik vind het erg storend dat ik nu zelf allerlei stappen moet gaan ondernemen voor iets wat altijd gewoon naar behoren gewerkt heeft. Mijn vertrouwen in T-Mobile heeft een behoorlijke deuk opgelopen.

    Hoor graag of iemand raad heeft, of technisch advies hoe ik dit kan herkennen.

    Groet Jurgen
    0
    Quote
    Gemarkeerd als antwoord: Hidden.nld op 9 januari 2018, 18:50
    Hallo Jurgen,

    Helaas kan het voor komen dat een verbinding niet goed werkt.
    In geval van DSL word er gebruik gemaakt van het netwerk van KPN.
    Dit betekend dat KPN de active operator is (die gene die het signaal op de kabel zet)
    KPN is verantwoordelijk voor het netwerk tot aan het IS/RA bij de klant.
    T-Mobile is verantwoordelijk voor het leveren van een goed werkende internet verbinding.
    De eindgebruiker is verantwoordelijk voor ALLE bekabeling binnen de woning.
    Het is mogelijk dat er een aftakking gemaakt is bij het IS/RA bijvoorbeeld voor een telefoon aansluiting op de eerste verdieping. of er is bij het IS/RA nog een splitter aanwezig die voorheen werd gebruikt voor ADSL en POTS/ISDN. het verwijderen van de splitter of het doorknippen van de bekabeling naar de eerste verdieping bij het isra is voldoende.

    Het is voor ons op het forum lastig in te schatten maar misschien kan je een foto maken van het ISRA punt. deze bevind zich meestal in de meterkast. meestal voorzien van de tekst PTT of KPN
    Bekijk origineel
  • Hidden.nld

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hidden.nld heeft ontvangen van andere leden.

    is een legendarische Super User
    644 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Antwoord

    9 januari 2018, 18:50

    Hallo Jurgen,

    Helaas kan het voor komen dat een verbinding niet goed werkt.
    In geval van DSL word er gebruik gemaakt van het netwerk van KPN.
    Dit betekend dat KPN de active operator is (die gene die het signaal op de kabel zet)
    KPN is verantwoordelijk voor het netwerk tot aan het IS/RA bij de klant.
    T-Mobile is verantwoordelijk voor het leveren van een goed werkende internet verbinding.
    De eindgebruiker is verantwoordelijk voor ALLE bekabeling binnen de woning.
    Het is mogelijk dat er een aftakking gemaakt is bij het IS/RA bijvoorbeeld voor een telefoon aansluiting op de eerste verdieping. of er is bij het IS/RA nog een splitter aanwezig die voorheen werd gebruikt voor ADSL en POTS/ISDN. het verwijderen van de splitter of het doorknippen van de bekabeling naar de eerste verdieping bij het isra is voldoende.

    Het is voor ons op het forum lastig in te schatten maar misschien kan je een foto maken van het ISRA punt. deze bevind zich meestal in de meterkast. meestal voorzien van de tekst PTT of KPN
    0
    Quote
    *** Ik ben GEEN T-Mobile medewerker, ik ben gewoon een mede-klant ***
  • jurgen_van_dorp

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jurgen_van_dorp heeft ontvangen van andere leden.

    is een Top Poster
    8 Reacties
    Auteur

    10 januari 2018, 10:33

    Hoi Hidden.nld,

    Ja precies dat verhaal kreeg ik ook te horen van de klantenservice medewerker van T-Mobile.
    De aftakking is dan denk ik al gemaakt voordat ik er ben komen wonen, de vorige bewoner gebruikte wel vaste telefonie inderdaad. Heb geen 1e etage, 3 kamer appartement met alles op dezelfde vloer.

    Ik heb foto's gemaakt:
    Foto 1 is zoals het er uitziet als je de meterkast open trekt. Links het ISRA punt, staat PTT op, zwarte kabeltje dat daar uit komt gaat naar m'n modem. Links bovenin zit nog een kastje, hier staat KPN op, ziet er naar uit dat dit later is aangebracht.
    Foto 2 is een close up van het ISRA punt.
    Foto 3 zie je het andere kastje waar KPN op staat, hier komt een kabel uit vergelijkbaar met het ISRA punt, deze liep door het hele huis naar een telefoon adapter. Zit nog een stuk kabel wat door de muur loopt.
    Foto 4 is het KPN kastje, heb het klepje er even afgehaald.

    Hopelijk kun je me hier bij helpen en me vertellen wat ik moet doen om dit eruit te krijgen als dit het probleem veroorzaakt.

    Alvast onwijs bedankt!
    0
    Quote

    4 Bijlagen

  • Hidden.nld

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hidden.nld heeft ontvangen van andere leden.

    is een legendarische Super User
    644 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    12 januari 2018, 14:56

    Hallo jurgen_van_dorp,

    Als het goed is zat er in de doos van T-Mobile een witte kabel met 2 zwarte stekkertjes rj11.
    Knip deze door de helft en strip de uiteindes aan. Plug de RJ11 in het modem en stop de aan gestripte uiteindes in het isra waar nu de groene en de rode in zitten.

    PS een andere kabel mag ook alleen de kabel met de zwarte stekker heeft een massieve kern en werkt daar door beter.
    0
    Quote
    *** Ik ben GEEN T-Mobile medewerker, ik ben gewoon een mede-klant ***
  • jurgen_van_dorp

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jurgen_van_dorp heeft ontvangen van andere leden.

    is een Top Poster
    8 Reacties
    Auteur

    12 januari 2018, 20:26

    Ok duidelijk, heb de kabel gevonden in de doos, ga hier morgen mee aan de slag. Zou dit in jouw ogen het probleem moeten verhelpen? En wat is dat andere kastje op de foto? Is dat voor telefonie wat de vorige bewoner had?
    0
    Quote
  • Hidden.nld

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hidden.nld heeft ontvangen van andere leden.

    is een legendarische Super User
    644 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    12 januari 2018, 21:23

    dat is een lasdoos. daar maak je aftakkingen in :)
    0
    Quote
    *** Ik ben GEEN T-Mobile medewerker, ik ben gewoon een mede-klant ***
  • Brian

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Brian heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    539 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    15 januari 2018, 14:02

    Wauw wat tof om te zien dit! Is het gelukt met de uitleg van Hidden @jurgen_van_dorp? Laat het zeker even weten! ;)
    0
    Quote
  • jurgen_van_dorp

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jurgen_van_dorp heeft ontvangen van andere leden.

    is een Top Poster
    8 Reacties
    Auteur

    15 januari 2018, 16:09

    Haha ja heel erg waardevol! Helaas is het nog niet helemaal optimaal, valt nog steeds met enige regelmaat uit.. dan is het wan en internet lampje ineens uit van het modem. Dus wat nu verder? Heb ook geen idee en vanuit tmobile ook nog steeds niets
    0
    Quote
  • Hidden.nld

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hidden.nld heeft ontvangen van andere leden.

    is een legendarische Super User
    644 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    15 januari 2018, 16:55

    Hallo jurgen_van_dorp,

    Zou je nog even een harde reset van het modem kunnen uitvoeren ?
    Omdat er nu een aanpassing is geweest kan dit helpen de lijn weer stabiel te krijgen. T-Mobile kan nu opnieuw de lijn gaan controleren. het modem is rechtstreeks aangesloten op het isra en de isra kabel is vervangen.
    0
    Quote
    *** Ik ben GEEN T-Mobile medewerker, ik ben gewoon een mede-klant ***
  • jurgen_van_dorp

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jurgen_van_dorp heeft ontvangen van andere leden.

    is een Top Poster
    8 Reacties
    Auteur

    15 januari 2018, 20:33

    Hoi Hidden.nld,

    Bedankt voor je dedication, ondanks dat je het vrijwillig doet.
    Ik had het modem inderdaad nog niet gereset, dat heb ik inmiddels gedaan.
    Helaas alweer 2x de verbinding weggevallen.
    Wat zou jouw advies zijn? Wederom T-Mobile klantenservice bellen en de stappen aangeven die ik heb doorlopen?
    Verder heb ik ook echt geen idee, er zit niets anders in mijn meterkast en op mijn ISRA punt.

    Is er hier misschien een service medewerker van T-Mobile die mee leest en me evt kan helpen?
    Ik wil graag bij T-Mobile blijven, maar als dit niet snel opgelost wordt ga ik toch echt mijn abonnement opzeggen.
    0
    Quote
  • Hidden.nld

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hidden.nld heeft ontvangen van andere leden.

    is een legendarische Super User
    644 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    15 januari 2018, 21:31

    Hallo jurgen_van_dorp,

    Het kan liggen aan het Modem van T-Mobile of de Infra structuur van KPN.
    Je kan even wachten op een moderator deze kan dan alle antwoorden uit het topic halen....
    Denk dat Brian best even wil kijken wat er aan de hand is, verwacht morgen wel een reactie van hem.
    0
    Quote
    *** Ik ben GEEN T-Mobile medewerker, ik ben gewoon een mede-klant ***
  • jurgen_van_dorp

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jurgen_van_dorp heeft ontvangen van andere leden.

    is een Top Poster
    8 Reacties
    Auteur

    15 januari 2018, 21:48

    Modem lijkt me heel sterk, dat is pas vervangen door de monteur van T-Mobile dus is splinternieuw.
    Dan zou het probleem dus bij KPN moeten liggen, maar die kaatsen de bal weer terug naar mij.
    Ik wacht de Moderator/Brian even af dan, en anders maar weer bellen.

    Thanks weer!
    0
    Quote

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)