Beantwoord: Probleem combinatie Gmail / Apple Mail en T-Mobile Thuis

• VanOosten

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten VanOosten heeft ontvangen van andere leden.

is een nieuwe Poster
    3 Reacties
    Auteur

4 januari 2018, 14:34

- Topic starter
    Hallo allen,

Ik ben onlangs overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Thuis. Alles werkt prima, op een ding na: T-Mobile Thuis gecombineerd met Gmail via Apple Mail.

Een situatieschets:
    - Ik heb een Mac en een MacBook, beide onlangs geüpdatet naar OS X High Sierra.
    - Ik beheer mijn Gmail via de Apple Mail-client.
    - Voor mijn telefoon heb ik een ander T-Mobile-abonnement.
    - Als ik onderweg ben, gebruik ik mijn Android-mobiel als wifi-hotspot voor mijn eerdergenoemde MacBook.

Het probleem:
    Op zowel mijn Mac als mijn MacBook heb ik het volgende probleem. Wanneer ik thuis via T-Mobile Thuis mijn Gmail met Apple Mail probeer binnen te halen, zegt Apple Mail:

'Fout met account'

En even doorklikkend krijg je de volgende melding:

''Time-out van de verbindingen met de server 'imap.gmail.com' via de standaardpoorten.'

Om het nog wat vreemder te maken, als ik mijn telefoon als hotspot gebruik, werkt de combinatie Apple Mail/Gmail wel naar behoren. Dat maakt een bug in Apple Mail al wat onwaarschijnlijker.

Gmail via de browser werkt gewoon. Dus het ligt niet aan het wel of niet hebben van een internetverbinding.

Mijn Gmail ontkoppelen en vervolgens weer koppelen werkt niet.

Wie kan mij helpen?
    0
    Gemarkeerd als antwoord: Brian op 9 januari 2018, 10:56
    Hi VanOosten, ik vermoed dat je de instellingen van e-mail servers nog even aan moet passen op je apparaten. Op onze website vind hier meer informatie over. Daarnaast vind je in dit topic nog wat specifieke informatie over hoe de instellingen in te voeren bij een Apple device. Ik hoor graag of het gelukt is!
    Bekijk origineel
  • VanOosten

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten VanOosten heeft ontvangen van andere leden.

is een nieuwe Poster
    3 Reacties
    Auteur

5 januari 2018, 14:02

Ik heb even Mozilla Thunderbird als mail-client geprobeerd. En die geef hetzelfde probleem (werkt wel met T-Mobile mobiel abonnement, werkt niet met T-Mobile Thuis).

Het lijkt erop dat het probleem ligt in de communicatie tussen T-Mobile Thuis en Gmail.

Iemand?
    0
  • Brian

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Brian heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    539 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Antwoord

9 januari 2018, 10:56

Hi VanOosten, ik vermoed dat je de instellingen van e-mail servers nog even aan moet passen op je apparaten. Op onze website vind hier meer informatie over. Daarnaast vind je in dit topic nog wat specifieke informatie over hoe de instellingen in te voeren bij een Apple device. Ik hoor graag of het gelukt is!
    0
  • VanOosten

is een nieuwe Poster
    3 Reacties
    Auteur

9 januari 2018, 21:04

Hoi Brian, dank voor het meedenken. OS X configureert indien gewenst automatisch je Gmail-account. Wanneer ik handmatig een mailaccount probeer toe te voegen, krijg ik de foutmelding 'Controle van accountnaam of wachtwoord mislukt.'
    (En wachtwoord en mailadres zijn toch echt in orde)

Bovendien, als ik overschakel van T-Mobile Thuis naar het netwerk waarbij ik mijn mobiel als hotspot gebruik, dan werkt alles wel naar behoren. Wat naar mijn mening betekent dat de mailserverinstellingen correct zijn.

Er lijkt een conflict tussen T-Mobile Thuis en Gmail.
    0
  • Brian

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Brian heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    539 Reacties
    Allrounder

Allrounder

12 januari 2018, 14:51

Hi Van Oosten, graag gedaan hoor. Je geeft aan de Apple mail cliënt te gebruiken. Als je rechtstreeks Gmail benadert werkt het dan wel? Op die manier kan je in ieder geval vast uitsluiten dat Apple Mail de oorzaak is. Ik ben zelf geen Apple gebruiker dus het is voor mij enigszins gissen maar ik kom online een e-mail verbindingsassistent tegen, mogelijk kan deze voor wat meer duidelijkheid zorgen. Zo niet plaats dan even screenshots van je instellingen, dan kunnen we met je meekijken!
    0
  • VanOosten

is een nieuwe Poster
    3 Reacties
    Auteur

12 januari 2018, 19:35

Hoi Brian,

Zoals ik in de openingspost al schreef, Gmail via de browser werkte gewoon.

Maaaar.... ik ben er inmiddels achter, de firewallbescherming op mijn router stond op 'Hoog' en dit heb ik gewijzigd in 'Laag'. Nu doet Apple Mail het weer en ook een FTP-Client (die eveneens niet bleek te werken) werkt weer.

Nu rijst bij mij een andere vraag:

Hoe kan ik met een hoge firewallbescherming applicaties als Apple Mail en mijn FTP-client toegang geven?
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)