Beantwoord: Internetsnelheid veel lager dan aangegeven

• tdag

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tdag heeft ontvangen van andere leden.

is een nieuwe Poster
    4 Reacties
    Auteur

16 mei 2018, 17:37

- Topic starter
    Hallo,

Ik ben nieuw overgestapt naar My T-mobile thuis. Mijn internet&tv pakket is vandaag geactiveerd. Het was simpel in te stellen, maar het resultaat valt erg tegen.

Ten eerste heb ik 50mbps internet gekocht. Echter krijg ik alleen 20mbps te zien op vele testsites (zoals speedtest.net) via LAN.
    De dingen die ik heb geprobeerd om dit te fixen:
    - Poort 2 i.p.v poort 1 geprobeerd op de modem.
    - Een andere Cat5e kabel geprobeerd.
    - De modem gereset naar fabrieksinstellingen.

Hier is niks van gekomen en ik blijf hangen op 20mbps. Dit is LAGER dan de minimale snelheid van 75% van het maximale 50mbps. Ik krijg 40% van het maximale snelheid dat mij is beloofd. Nog gister kreeg ik met Tele2 40-50mbps snelheden. Ik heb een bijlage toegevoegd met de snelheden die de modem aangeeft.

Ten tweede heb ik een rare probleem opgelopen met de setupbox voor de tv. Ik krijg geen geluid, maar wel beeld. Ik heb een andere kabel geprobeerd en dat werkt ook niet. De setupbox die ik hiervoor had was ook van Tele2, dus aan de kabel ligt het ook niet.

Ik zou graag willen weten hoe dit opgelost kan worden, want ik zit nu al te aarzelen om terug te gaan naar Tele2.

Alvast bedankt voor de hulp.

Tdag
    0
    Gemarkeerd als antwoord: Hidden.nld op 17 mei 2018, 17:07
    Hallo tdag,

Het modem moet aangesloten worden met de bijgeleverde isra kabel. deze is voorzien van een solide kern wat de snelheid dan weer ten goede komt.
    Je kan ook even de kabels opnieuw aanstippen zodat je weer op schoon koper zit. dit helpt in sommige gevallen ook al. Helemaal pro is het gebruik van een speciale kabelkniptang die de kabel recht af knipt (in tegenstelling tot een gewone kniptang.
    Bekijk origineel
  • Hidden.nld

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hidden.nld heeft ontvangen van andere leden.

Klantexpert
    1107 Reacties
    Allrounder

Allrounder

16 mei 2018, 19:58

Hoi tdag,

Welkom op het forum!
    Het is bekend dat er problemen zijn met settopboxen en bepaalde 4k tv's je kan dit oplossen door de HDMI poort vast te zetten op fullhd inplaats van 4k.

Zou je de resultaten van deze postcode check eens kunnen plaatsen ?
    0
    *** Ik ben GEEN T-Mobile medewerker, ik ben gewoon een mede-klant ***
  • tdag

is een nieuwe Poster
    4 Reacties
    Auteur

16 mei 2018, 20:14

Hidden.nld schreef:

Hoi tdag,

Welkom op het forum!
    Het is bekend dat er problemen zijn met settopboxen en bepaalde 4k tv's je kan dit oplossen door de HDMI poort vast te zetten op fullhd inplaats van 4k.

Zou je de resultaten van deze postcode check eens kunnen plaatsen ?

Hey Hidden.nld,

Dat is grappig, want mijn tv is nog best oud. Het is een oud 720p breedbeeld van Philips. Resolutie veranderen lukt ook niet echt, want zo ver ik me herinner kon ik niet zo een optie vinden in de tv-menu.

De resultaten van de postcodecheck staan in de bijlage.

Tdag.
    0

1 Bijlage

• tdag

is een nieuwe Poster
    4 Reacties
    Auteur

17 mei 2018, 17:00

Hallo,

Ik heb nu een nieuw probleem naast de 2 andere. De modem verbindt niet met het internet voor meer dan 10 minuten. Na de 10 minuten valt het internet lampje erop uit en komt het na enkele minuten weer terug.

Tdag
    0
  • Hidden.nld

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hidden.nld heeft ontvangen van andere leden.

Klantexpert
    1107 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Antwoord

17 mei 2018, 17:07

Hallo tdag,

Het modem moet aangesloten worden met de bijgeleverde isra kabel. deze is voorzien van een solide kern wat de snelheid dan weer ten goede komt.
    Je kan ook even de kabels opnieuw aanstippen zodat je weer op schoon koper zit. dit helpt in sommige gevallen ook al. Helemaal pro is het gebruik van een speciale kabelkniptang die de kabel recht af knipt (in tegenstelling tot een gewone kniptang.
    1
  • tdag

is een nieuwe Poster
    4 Reacties
    Auteur

17 mei 2018, 19:35

Hallo Hiddden.nld,

De telefoonkabel die meekwam vervangen met de kabel die ik normaal al gebruikte bleek te helpen. Ook is gek genoeg de snelheid gestegen naar 40mbps (al sinds vanmorgen). Het enige staande probleem is nu dus nog dat mijn tv geen geluid binnenkrijgt. En ik weet niet hoe dat valt op te lossen.

Tdag
    1
  • Hidden.nld

Klantexpert
    1107 Reacties
    Allrounder

Allrounder

17 mei 2018, 22:37

Hallo tdag,

De eerste 10 dagen wordt de lijn gemonitord door DLM en stap voor stap omhoog gezet afhankelijk van de lijn. Soms test ie dus eerst op een lagere snelheid en als hij dan stabiel is zet ie hem omhoog. Als je "vaak" zit te proberen met het modem ziet hij dit als een instabiele lijn en duurt het langer. Bij Philips tv's werkt het soms niet goed op HDMI 1, zou je eens kunnen testen op een andere HDMI poort ? welke STB heb je ?
    0
  • tdag

is een nieuwe Poster
    4 Reacties
    Auteur

18 mei 2018, 15:17

Hidden.nld schreef:

Hallo tdag,

De eerste 10 dagen wordt de lijn gemonitord door DLM en stap voor stap omhoog gezet afhankelijk van de lijn. Soms test ie dus eerst op een lagere snelheid en als hij dan stabiel is zet ie hem omhoog. Als je "vaak" zit te proberen met het modem ziet hij dit als een instabiele lijn en duurt het langer. Bij Philips tv's werkt het soms niet goed op HDMI 1, zou je eens kunnen testen op een andere HDMI poort ? welke STB heb je ?

Hey Hidden.nld,

Nooit van DLM gehoord, dat is wel interessant om te weten. Ik hoop dat het niet meer lager word.

De tv is oud genoeg dat het nog alleen één HDMI poort heeft. Daarom is er geen andere poort waarop ik het kon proberen. Ik heb het geprobeerd met een HDMI splitter, zonder de splitter, met mijn eigen HDMI kabel en met de bijgeleverde HDMI kabel. Ook heb ik geprobeerd te geluidinstellingen te veranderen in de setupbox zelf van stereo naar AC3 en ook dat van de tv aan te passen van Dolby Virtual naar stereo, maar dat hielp ook niet.

De setupbox die ik gebruik is de Amino variant.

Tdag
    0
  • jibbewillem
    135 Reacties

19 mei 2018, 10:25

Hallo tdag,

Om het probleem met het geluid op je tv op te lossen kun je het volgende proberen.

Haal de stekker uit setupbox. Haal de stekker uit het modem. Wacht vervolgens minimaal 30 seconden en steek de stekker van het modem weer in het stopcontact. Wacht nu ongeveer twee à drie minuten totdat je zeker bent dat het modem weer helemaal opgestart is. Sluit vervolgens de setupbox ook weer aan op de stroom.

Na het opstarten zou je nu ook geluid op je tv moeten hebben. Laat je even weten of het gelukt is?
    0
    Ik ben een klantexpert, geen T-Mobile medewerker
  • Sander

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Sander heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Thuis moderator
    1369 Reacties
    Allrounder

Allrounder

22 mei 2018, 14:37

Hoi tdag,

Allereerst welkom bij Thuis en op onze Community! Ik zie dat er al één issue verholpen is: super. Bedankt Hidden.nld. :)

Wat betreft het geluid, dan kan de uitleg van jibbewillem er inderdaad voor zorgen dat het weer goed werkt. Heb je dat al geprobeerd? Heeft dat het niet verholpen, dan loop ik alle mogelijke oorzaken even door:

• Maak je gebruk van externe geluidsapparatuur? Koppel deze voor nu even los.
    • Krijg je wel geluid als je een dvd/blu-ray op de TV hebt aangesloten?
    • Controleer de mute functie van de TV en de TV Box en zet het volume op beide apparaten harder.
    • Het kan zijn dat de afstandsbediening van de TV Box is gekoppeld aan de TV en dus alleen het vlume van de TV harder zet. Reset daarom de afstandsbediening van de TV Box door op SETUP te drukken tot de LED tweemaal knippert. Toets daarna de code 2051. Als het goed is, knippert de LED opnieuw tweemaal. Wil je de afstandsbediening opnieuw koppelen, klik hier.
    • Druk 10 seconden het fabrieksresetknopje in dat aan de achterkant van de TV Box zit.
    • Kun je testen met een tweede TV Box?
    • Speelt het op alle zenders?

Heb je hierna nog steeds geen geluid, stuur mij een privébericht met je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je IBAN. Geef ook een korte samenvatting van de resultaten van bovenstaande. :)
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)