Beantwoord: Informatie omtrent overstappen van Ziggo naar T-Mobile Thuis

• sanderrr83

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten sanderrr83 heeft ontvangen van andere leden.

Ster
    200 Reacties
    Auteur

4 april 2018, 15:16

- Topic starter
    Hallo allemaal,

Mijn vrouw en ik hebben beiden een T-Mobile mobiele telefoon abonnement en mijn vrouw kan verlengen en gaat dit uiteraard weer doen. Ik moet nog even wachten, maar daarna zeker verlengen.

Wij zijn dus erg tevreden bij T-Mobile en denken aan een overstap van Ziggo naar T-Mobile thuis.....maar wij willen uiteraard niet teleurgesteld worden en opeens geen T-Mobile fan meer zijn ;)

Wijn zijn erg tevreden over Ziggo, maar een overstap naar T-Mobile thuis is zeker een optie......

Wij halen volgens Ziggo dit:

Standaard Internet (DSL) is beschikbaar Je verwachte maximumsnelheid:
    Tot 100 Mbit/s downloaden en 10 Mbit/s uploaden.

Na de check te hebben gedaan op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ krijg ik deze informatie:

Wat: Koper
    Distributiepunt(en): SDF
    Wat: FttH

Internet Snelheid
    Koper/DSL :103 Mbit/s
    Bonded Koper/DSL: 206 Mbit/s

Zie ik hier goed dat wij 'gegarandeerd' 103 Mbit/s gaan halen op ons adres?

En wat adviseren jullie? 50 Mbit/s of 100Mbit/s nemen?

Voor jullie informatie: Wij zijn geen grote downloaders, maar wel fan van Netflix, Youtube, Fox Sports Eredivisie en gewoon normale tv. Bij Ziggo hebben we perfect internet en ook vloeiend beeld op de tv en geen gehaper of wat dan ook, kan T-Mobile ons dat ook garanderen?

Zie graag jullie reactie tegemoet.

Groeten,
    Sander
    2
    Gemarkeerd als antwoord: Brian op 6 april 2018, 11:08
    Hi sanderrr83, wat super om te lezen dat jullie zo tevreden zijn met T-Mobile en ook voor Thuis klant willen worden! Via de postcode check op onze website zie je direct wat de verwachte snelheid is op jouw adres (onder de pakketsnelheid zie je in kleine lettertjes de te verwachten snelheid). Even uitgaande van fourstack zal je inderdaad 100 mbps halen. De snelheid kan altijd wat varieren met DSL zoals de andere forumganger al aangeven maar het zal zeker rond deze snelheid liggen.

Wat je snelheid betreft, je kan zeker zonder problemen je snelheid bijstellen! Een snelheid van 50 mbps is zeker voldoende maar als ik even uit persoonlijke ervaring spreek dan zou ik voor die paar euro verschil voor een hogere snelheid gaan. Zeker als je veel streamt via wifi, je wifi snelheid zal in veel gevallen namelijk lager zijn. Maar je kan het altijd eerst met 50 Mbps en dan de snelheid verhogen als het nodig is. Als je nog meer vragen hebt stel ze dan gerust, we zitten voor je klaar! :)
    Bekijk origineel
  • sanderrr83

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten sanderrr83 heeft ontvangen van andere leden.

Ster
    200 Reacties
    Auteur

12 april 2018, 11:30

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden!

Mijn ouders hebben glasvezel in hun buurt en die heb ik ook enthousiast kunnen maken voor T-Mobile thuis, die willen nu ook erg graag overstappen van Ziggo naar T-Mobile thuis :)

Wij zijn uiteraard ook overtuigd, alleen we twijfelen nog over 1 ding en dat is dat er geen monteur aan te pas komt.....Ik heb net even gekeken naar de aansluitingen en Ziggo heeft alles omgezet lijkt het en kan geen DSL aansluitingen vinden.....

Wij willen toch graag een monteur om te voorkomen dat het ons niet lukt en vervolgens te lang moeten wachten op een monteur en dan dus zonder tv en internet te zitten.

Is dit mogelijk?
    0
  • StefanT

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten StefanT heeft ontvangen van andere leden.

is King of Content
    98 Reacties

13 april 2018, 12:30

Hoi Sander

Glasvezel wordt altijd aangesloten door een monteur i.v.m. met garantie etc.
    Gebruik je bij Ziggo nu veel intelligente diensten vanuit het aanbod? Dan is het misschien goed om er vanuit te gaan dat je bij T-Mobile hierin waarschijnlijk een aantal stappen terug zult doen in de geschiedenis.
    Voorbeelden kun je veel hier vinden https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/wensen-suggesties-voor-t-mobile-thuis-276166
    0
  • Brian

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Brian heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    1074 Reacties
    Allrounder

Allrounder

13 april 2018, 12:30

Hi sanderrr83, goed om te horen dat jullie enthousiast zijn! :) Begrijp ik het goed dat je geen DSL aansluitpunt kan vinden op jouw adres? We kunnen uiteraard een monteur sturen om je te helpen met het aansluiten maar als er geen aansluitpunt aanwezig is dan mag onze monteur deze niet voor je aanleggen. Dit gaat namelijk niet via je provider maar via de netbeheerder (KPN). Als dit het geval is dan kan je het beste even contact opnemen met de netbeheerder via www.mijnaansluiting.nl voordat je je abonnement bij ons afsluit. De netbeheerder kan je aansluitpunt dan alvast gereed maken zodat je meteen alles aan kan sluiten. Mocht het aansluiten dan niet lukken dan kunnen wij altijd een monteur bij je langs sturen!
    0
  • sanderrr83

Ster
    200 Reacties
    Auteur

13 april 2018, 15:22

Wij hebben DSL in de buurt en 103 Mbit is de maximum, maar hier binnen zie ik alleen een coax aansluiting....

Moet ik dan naar mijnaansluiting.nl en komt KPN het dan gratis aanleggen bij ons thuis of hoe moet ik dat zien?

@StefanT: Terug in de geschiedenis?!?! Hoe moet ik dat zien? Schokkend beeld? Geen HD?
    Bij Ziggo hebben wij het meest uitgebreide pakket inclusief Netflix, maar exclusief Fox Sports Eredivisie.
    0
  • StefanT

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten StefanT heeft ontvangen van andere leden.

is King of Content
    98 Reacties

13 april 2018, 15:43

Zeker de TV dienst heeft veel achterstand met concurrenten, in het artikel waar ik naar verwees staan zaken in die andere partijen al lang kunnen.

Enkele voorbeelden:
    - Ontvanger ondersteund geen apps zoals o.a. Netflix, videoland etc. als je dat wilt moet je echt een smarttv hebben of chromecast.
    - Als je kiest voor opname functie kun je de opnames alleen op het apparaat afspelen waarop je de opname maakt en niet op de andere ontvanger, daaraan gekoppeld je kunt niet via de mobiele app een opname gaan inplannen.

Het is bij mij in het verleden wel is voorgekomen dat het beeld en geluid niet gelijk lopen of het beeld aan het dansen is, maar dat zijn gelukkig maar incidenten.
    0
  • sanderrr83

Ster
    200 Reacties
    Auteur

15 april 2018, 13:25

sanderrr83 schreef:

Wij hebben DSL in de buurt en 103 Mbit is de maximum, maar hier binnen zie ik alleen een coax aansluiting....

Moet ik dan naar mijnaansluiting.nl en komt KPN het dan gratis aanleggen bij ons thuis of hoe moet ik dat zien?

Niemand een antwoord op deze vraag?
    0
  • sanderrr83

Ster
    200 Reacties
    Auteur

15 april 2018, 13:25

StefanT schreef:

Zeker de TV dienst heeft veel achterstand met concurrenten, in het artikel waar ik naar verwees staan zaken in die andere partijen al lang kunnen.

Enkele voorbeelden:
    - Ontvanger ondersteund geen apps zoals o.a. Netflix, videoland etc. als je dat wilt moet je echt een smarttv hebben of chromecast.
    - Als je kiest voor opname functie kun je de opnames alleen op het apparaat afspelen waarop je de opname maakt en niet op de andere ontvanger, daaraan gekoppeld je kunt niet via de mobiele app een opname gaan inplannen.

Het is bij mij in het verleden wel is voorgekomen dat het beeld en geluid niet gelijk lopen of het beeld aan het dansen is, maar dat zijn gelukkig maar incidenten.

Zo zou je haast denken dat het een achteruitgang is vergeleken met Ziggo....?
    0
  • bujazebra

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten bujazebra heeft ontvangen van andere leden.

is een Master Poster
    45 Reacties

16 april 2018, 13:55

sanderr83 schreef:

Zo zou je haast denken dat het een achteruitgang is vergeleken met Ziggo....?

Um... ja... ja... behalve in prijs
    0
  • Brian

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Brian heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    1074 Reacties
    Allrounder

Allrounder

16 april 2018, 16:00

Hi sanderrr83, je kan een aanvraag indienen via www.mijnaansluiting.nl en KPN neemt dan contact met je op voor de aanleg van een ISRA-punt. De kosten hangen af van de werkzaamheden die de netbeheerder uit moet voeren maar dit wordt uiteraard van te voren met je besproken!
    0
  • Hidden.nld

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hidden.nld heeft ontvangen van andere leden.

Klantexpert
    993 Reacties
    Allrounder

Allrounder

16 april 2018, 19:30

Hallo sanderrr83,

Als de postcode check aangeeft dat je kan bestellen of in het andere geval een snelheid aangeeft dan betekend dit dat er gewoon een aansluiting aanwezig is. je heb hem alleen nog niet gevonden :)
    In de meeste gevallen staat er KPN of PTT op het doosje maar dit hoeft niet het geval te zijn.
    De Coaxkabel is meestal groen. de kabel van PTT meestal blauw en als je glasvezel heb dan is deze meestal oranje.

Helpt dit in je zoektocht ?
    0
    *** Ik ben GEEN T-Mobile medewerker, ik ben gewoon een mede-klant ***
  • sanderrr83

Ster
    200 Reacties
    Auteur

18 april 2018, 14:46

Dat kastje is de aansluiting van Ziggo (Ziggo monteur heeft die bevestigd)

En dat open kastje met al die draadjes geeeeeen ideeeeeeee....maar lijkt mij op een kapot stopcontact ;)

Dit zijn de enige aansluitingen in huis, please help :)
    0
  • bujazebra

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten bujazebra heeft ontvangen van andere leden.

is een Master Poster
    45 Reacties

18 april 2018, 17:38

sanderrr83 schreef:

sanderrr83 schreef:

Niemand een antwoord op deze vraag?

Precies, doen ze gratis (bij mij was het zo gepiept)
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)