Beantwoord: T-Mobile GO Unlimited versus 4G voor Thuis

• gnt

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten gnt heeft ontvangen van andere leden.

is een nieuwe Poster
    3 Reacties
    Auteur

2 februari 2017, 10:33

- Topic starter
    --- Opnieuw geplaatst, na introductie Unlimited 2 weken geleden, geen reactie gehad ---

Hi,

Ik ben erg tevreden met 4g voor thuis (100GB per maand voor 50 euro). Met netjes gebruik blijf ik daar mooi onder, rond de 3 GB per dag. Nu zie ik dat je met Unlimited voor 35 euro unlimited kunt en pas bij 5 GB per dag (totaal 150 GB per maand minimaal) iets actiefs moet doen om te vergroten. Kan ik mijn 4g voor thuis abonnement omzetten naar Unlimited? maw. kan/mag de simkaart ook in de 4g router geplaatst worden?

Of komt T-Mobile met een ophoging van GB's, want 100 GB voor 50 euro ten opzichte van 150+ GB voor 35 euro is niet uit te leggen... Voorstander van fair use, ook voor 4G voor thuis...

gr. Gnt
    0
    Gemarkeerd als antwoord: Serviceweb op 2 februari 2017, 10:44
    Hoi,

Welkom op de forum van T-Mobile.
    Vervelend dat je geen reactie hebt gehad op je vraag. Als je over zou willen stappen naar Go Unlimited dan heb je 5GB per dag en kan je deze verlengen via My T-Mobile (of SMS) met elke keer 1GB. Je moet dus na die 5GB wel elke keer actief iets doen om weer 1GB te krijgen.

T-Mobile heeft wel een regel laten opnemen: Dit abonnement is specifiek bedoeld voor individueel mobiel internet gebruik op smartphones en tablets en niet voor commerciële doeleinden. Dan ga ik er dus vanuit dat ze het niet goed vinden dat je deze in je 4G router plaatst.

Uiteraard kan je je mobiel wel op hotspot zetten zodat anderen mee kunnen liften op je telefoon. Wat 4G Thuis gaat doen met zijn prijzen is nog niets over zeker. Ik heb op de forum gelezen dat meer mensen dezelfde vraag hebben als jij en daarom kijkt T-Mobile of ze iets kunnen doen. Maar goed, dat zegt nog niets natuurlijk!!

Dus omzetten zou goedkoper zijn, alleen bedenk wel dat je na 5GB elke keer weer opnieuw 1GB op moet vragen. Mocht je nog meer vragen hebben dan verneem ik het graag en probeer ik je verder te helpen, of iemand van T-Mobile :)
    Bekijk origineel
  • Serviceweb

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Serviceweb heeft ontvangen van andere leden.

is een legendarische Super User
    1285 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Apple Expert

Apple Expert

Antwoord

2 februari 2017, 10:44

Hoi,

Welkom op de forum van T-Mobile.
    Vervelend dat je geen reactie hebt gehad op je vraag. Als je over zou willen stappen naar Go Unlimited dan heb je 5GB per dag en kan je deze verlengen via My T-Mobile (of SMS) met elke keer 1GB. Je moet dus na die 5GB wel elke keer actief iets doen om weer 1GB te krijgen.

T-Mobile heeft wel een regel laten opnemen: Dit abonnement is specifiek bedoeld voor individueel mobiel internet gebruik op smartphones en tablets en niet voor commerciële doeleinden. Dan ga ik er dus vanuit dat ze het niet goed vinden dat je deze in je 4G router plaatst.

Uiteraard kan je je mobiel wel op hotspot zetten zodat anderen mee kunnen liften op je telefoon. Wat 4G Thuis gaat doen met zijn prijzen is nog niets over zeker. Ik heb op de forum gelezen dat meer mensen dezelfde vraag hebben als jij en daarom kijkt T-Mobile of ze iets kunnen doen. Maar goed, dat zegt nog niets natuurlijk!!

Dus omzetten zou goedkoper zijn, alleen bedenk wel dat je na 5GB elke keer weer opnieuw 1GB op moet vragen. Mocht je nog meer vragen hebben dan verneem ik het graag en probeer ik je verder te helpen, of iemand van T-Mobile :)
    0
    Ben ook maar gewoon een klant! Zeer tevreden over T-Mobile maar als ik kritisch moet zijn dan ben ik dat ook.
  • gnt

is een nieuwe Poster
    3 Reacties
    Auteur

2 februari 2017, 10:52

Thanks voor je snelle reactie. even ingaand op 'commerciële doeleinden'. Daar is geen sprake van. We wonen buitenaf en zijn thuis blij met een 4G voor thuis abonnement, buitenantenne e.d., alles werkt prima, maar ik blijf wel gewoon consument :). Eigenlijk is mijn router hier thuis niet anders dan zo'n hotspot, alleen betaal ik nu 50 euro voor 100GB, terwijl het ook 35 euro voor 150+ GB kan zijn.

Bij telefonische helpdesk hebben ze in ieder geval geen idee wat met deze vraag aanmoeten...
    0
  • vincent_

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten vincent_ heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    21 Reacties

2 februari 2017, 10:59

Dag,

ik zit met dezelfde situatie als gnt.

Dat verhaal dat je elke keer iets actiefs moet doen als je boven de 5GB komt is niet van toepassing, dus ik snap niet waarom serviceweb dat vervelend vind. Is grote onzin want gnt schrijft dat hij niet boven de 3GB uitkomt (en ik dus ook niet)

Ik ben het helemaal met gnt eens dat de verhouding 4g voor thuis vs unlimited scheef is.
    0
  • Serviceweb

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Serviceweb heeft ontvangen van andere leden.

1285 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Apple Expert

Apple Expert

2 februari 2017, 11:02

vincent_ schreef:

Dat verhaal dat je elke keer iets actiefs moet doen als je boven de 5GB komt is niet van toepassing, dus ik snap niet waarom serviceweb dat vervelend vind. Is grote onzin want gnt schrijft dat hij niet boven de 3GB uitkomt (en ik dus ook niet)

Daar heb je misschien helemaal gelijk in Vincent, maar ik wil het wel geschreven hebben. Prima dat mensen niet boven hun 3GB uit komen, maar stel dat het wel een keer gebeurd omdat ze film kijken of iets, dan heb ik het wel beschreven!! Daar gaat het voor mij even om, ben graag duidelijk en vertel graag iets meer dan misschien nodig is.
    0
    Ben ook maar gewoon een klant! Zeer tevreden over T-Mobile maar als ik kritisch moet zijn dan ben ik dat ook.
  • Serviceweb

1285 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Apple Expert

Apple Expert

2 februari 2017, 11:08

Ik heb een stukje gevonden van David, een T-Mobile moderator:

Tof dat je aan 4G voor Thuis, dan wel Go Unlimited, denkt voor jouw thuissituatie! Daarnaast ook leuk dat er zo goed met je meegedacht wordt.

Go Unlimited is inderdaad bedoeld voor mobiel gebruik en niet als vervanger voor het vaste internet. Er zijn, naast de GB-aanvuller, nog een aantal voorwaarden:
    - Alléén met het 4G voor Thuis abonnement kunnen klanten Port Forwarding gebruiken om hun apparaten (zoals beveiligingscamera’s en harde schijven) op afstand te benaderen. Met andere abonnementen is dit niet mogelijk;
    - Het 4G voor Thuis modem (evt. incl. buitenantenne) zorgt voor een extra sterkte dekking en snelheid, zodat je optimaal van je 4G voor Thuis verbinding gebruik kunt maken;
    - Bij 4G voor Thuis heb je een grote databundel die je over de maand kunt uitspreiden, in plaats van een starttegoed van 5GB per dag die je (gratis) aan moet vullen na deze verbruikt te hebben.

Zoals HugoB al aankaartte zijn we momenteel aan het onderzoeken of we voor 4G voor Thuis in de toekomst een alternatieve oplossing kunnen aanbieden. Als we hier meer over weten, dan delen we dit zo spoedig mogelijk met jullie! Stay tuned!

Kan hier niet uithalen of je het kaartje zomaar mag verwisselen. Misschien dat iemand van T-Mobile hier nog antwoord op kan geven om het te verduidelijken.
    0
  • gnt

is een nieuwe Poster
    3 Reacties
    Auteur

2 februari 2017, 11:13

Aangezien dit bericht er inderdaad al even opstond, ben ik bij de helpdesk gaan vragen hoe ver het met die alternatieve oplossing is. Ze wisten niet waar dit over ging. zijn intussen wel 2 weken verder....

Ik kan prima leven zonder port-forwarding en inderdaad, ik heb een buitenantenne en een router van T-Mobile waar een sim-kaart in zit. kan ook andere sim-kaart worden met Go unlimited, denk ik dan...

100 GB spreiden over een maand, tja, in de praktijk kom je dan al snel terecht op 1.5 tot 5 GB per dag, om onder de gemiddelde 3 uit te komen. geef me 5 per dag + sms voor nog eens 5 en we zijn er uit :)
    0
  • Serviceweb

1285 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Apple Expert

Apple Expert

2 februari 2017, 11:25

Als het kan zou ik ook zeggen, DOEN.
    Maar je zal toch moeten afwachten wat ze bij T-Mobile zeggen.

Hoe vervelend het ook is, alleen daar weten ze het antwoord en op dit moment hebben ze zoveel veranderingen in het eerste kwartaal van 2017. Wacht nog even en dan komt het antwoord vanzelf wel, of je moet iemand weten die nu Go abonnement heeft en dan ga je het een paar dagen testen :) Of het dan mag is een tweede, maar dan weet je wel of het werkt :$

(oeps... weet niet of ik het zo zeggen mag, maar zou het zelf ook zo proberen) LOL
    0
  • Issam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Issam heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    11428 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Apple Expert

Apple Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Sony Expert

Sony Expert

3 februari 2017, 11:05

Hallo Vincent en gnt,

Ik stuur jullie een privébericht met meer informatie!
    0
    Leuk dat je hier je vraag stelt. Zelf ben ik 2 weken vakantie aan het houden. Mijn vriendelijke collega's of één van de actieve klanten helpen je graag verder!
  • xanderb01

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten xanderb01 heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    1 Reacties

3 februari 2017, 14:09

Hallo Issam,

Ik heb precies dezelfde vragen als Vincent en gnt, dus kun je mij ook deze informatie sturen?
    0
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    9675 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

4 februari 2017, 11:35

Hi Xander,

De info komt jouw kant op. :)
    0
  • Akariko

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Akariko heeft ontvangen van andere leden.

is een King Poster
    25 Reacties

7 februari 2017, 16:55

Heel graag ontvang ik hier ook meer informatie over. Ik ben er al twee dagen zoet mee en krijg er bijna hoofdpijn van. Het zou wat zijn straks vast te zitten aan een jaarabonnement die uiteindelijk niet naar wens is, niet te vergeten een router aan te schaffen die evenzoveel kost. Hartelijk dank!
    0
  • Thalina

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Thalina heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    5169 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Apple Expert

Apple Expert

8 februari 2017, 12:52

Hoi Akariko,

Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie! :)
    0