Beantwoord: Datavrije muziek en Go Unlimited in de EU

• Xandrios

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Xandrios heeft ontvangen van andere leden.

is een King Poster
    48 Reacties
    Auteur

8 juli 2017, 20:15

- Topic starter
    Hoi,

Het viel me op dat datavrije muziek nu ook in de EU van toepassing is, tot 6GB extra per maand. Dit geldt dus oa voor Go-Up (10GB in de EU).

Nu heb ik Go-Unlimited (Ook met 10GB in de EU). Krijg ik hier ook de mogelijkheid om tot 6GB per maand aan datavrije muziek te gebruiken?

Beide abonnementen hebben hetzelfde roaming tegoed (10GB), en de goedkoopste (Go-UP) krijgt 6GB extra volgens de website. De website zegt echter niets over Go-Unlimited. Ik zou het logisch vinden dan deze óók de 6GB extra zal krijgen (het is immers een duurder abonnement) - maar is dat ook écht zo?

Bedankt.
    0
    Gemarkeerd als antwoord: niekbergman op 9 juli 2017, 18:04
    Hoi Skyrider en Xandrios,

Voor zover mij is verteld heeft Go Unlimited geen datavrije muziek (zoals ook te zien valt in de voorwaarden welke Skyrider heeft gelinkt. Helaas staat er alleen "+ datavrije muziek" bij Go Up), met als reden dat het dataverbruik (in Nederland) toch unlimited is, dus is datavrije muziek in dat geval niet noodzakelijk. ( zie als referentie het volgende topic: https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-go-495/go-unlimited-met-datavrije-muziek-275323 )

Nou is het zo dat, nu datavrije muziek ook in het buitenland beschikbaar is, dit juist weer wel interessant is geworden voor Unlimited abonnees. Voor zover ik weet is dit op het moment echter nog niet beschikbaar. Misschien iets voor T-Mobile om hier in de toekomst naar kijken?
    Bekijk origineel
  • Skyrider

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Skyrider heeft ontvangen van andere leden.

Klantexpert
    621 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

9 juli 2017, 14:25

Tot zo ver ik kan vinden in: T-Mobile Go abonnementen Voorwaarden

Met Datavrije Muziek luister je gratis naar muziekstreamdiensten waar T-Mobile een afspraak mee heeft. In Nederland kost dit geen MB’s. In de EU heb je 6 GB extra voor Datavrije Muziek. Daarna gaat het verbruik voor muziek streamen uit je gewone abonnement.

Dus met alle bundels waar je Datavrije Muziek gebruik van kan maken, krijg je 6GB extra voor in de EU. Dat geldt ook voor Go-Unlimited :).

Met vriendelijke groeten,
    Skyrider
    0
    ~~ Ik ben een T-Mobile Particulier! Geen moderator ~~
  • niekbergman

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten niekbergman heeft ontvangen van andere leden.

is een nieuwe Poster
    3 Reacties
    Antwoord

9 juli 2017, 18:04

Hoi Skyrider en Xandrios,

Voor zover mij is verteld heeft Go Unlimited geen datavrije muziek (zoals ook te zien valt in de voorwaarden welke Skyrider heeft gelinkt. Helaas staat er alleen "+ datavrije muziek" bij Go Up), met als reden dat het dataverbruik (in Nederland) toch unlimited is, dus is datavrije muziek in dat geval niet noodzakelijk. ( zie als referentie het volgende topic: https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-go-495/go-unlimited-met-datavrije-muziek-275323 )

Nou is het zo dat, nu datavrije muziek ook in het buitenland beschikbaar is, dit juist weer wel interessant is geworden voor Unlimited abonnees. Voor zover ik weet is dit op het moment echter nog niet beschikbaar. Misschien iets voor T-Mobile om hier in de toekomst naar kijken?
    0
  • Xandrios

is een King Poster
    48 Reacties
    Auteur

9 juli 2017, 19:18

@niekbergman

Dit was ook mijn indruk. Op de product pagina staat geen datavrije muziek voor Go-Unlimited. Maar nu roaming wordt meegenomen is deze optie wel degelijk interessant voor Go-Unlimited.

Persoonlijk gebruik ik gemiddeld maar ~5-7GB per maand (inclusief muziek streamen), dus eigenlijk is er geen reden om Unlimited te hebben. Als blijkt dat goedkopere abonnementen mij méér bieden - dan kan ik eigenlijk net zo goed downgraden. Het lijkt me logisch dat deze optie ook voor Unlimited beschikbaar is of gaat komen.
    0
  • Serviceweb
    1315 Reacties

14 juli 2017, 13:31

Hoi,
    Dat er bij Go-Unlimited geen datavrije muziek staat komt omdat je toch al onbeperkt dataverkeer hebt, dus dat merk je dan niet op. Heb je een lagere, dan zou het van je data afgaan en daarom staat er bij UP wel dat het er bij in zit. Bij Next zit bv weer geen datavrije muziek!

Zoals Skyrider al heeft laten weten, met Datavrije Muziek luister je gratis naar muziekstreamdiensten waar T-Mobile een afspraak mee heeft. In Nederland kost dit geen MB’s. In de EU heb je 6 GB extra voor Datavrije Muziek. Daarna gaat het verbruik voor muziek streamen uit je gewone abonnement.

Je kan er dus nu vanuit gaan dat je met GO Unlimited en GO UP gebruik kan maken in het buitenland tot 6GB.
    0
    Ben ook maar gewoon een klant en zeer tevreden over T-Mobile.
  • Xandrios

is een King Poster
    48 Reacties
    Auteur

14 juli 2017, 14:03

Dat is een mooie redenatie, en ik zou dat ook verwachten, maar het klopt niet. Ik ben momenteel roaming en heb niet de additionele 6GB bundel met Go-Unlimited. En dit komt dus ook overeen met de product beschrijving van Go-Unlimited - daar wrdt datavrije muziek niet genoemd, terwijl dat wel gebeurd voor Go-Up.

Ik snap dat het verwarrend kan zijn om datavrije muziek te noemen bij een Unlimited abonnement, maar voor roaming is dat wel degelijk van belang.

Als er wel datavrije muziek bij Go-Unlimited zou zijn, dan had ik hier de 6GB bundel moeten zien:

http://upload.xandrios.net/1500033345_tmobile_use.PNG
    Of hier:
    http://upload.xandrios.net/1500033549_tmobile_use2.PNG

Ander frappant detail (bug) van de website: Hij geeft aan (op het eerste screenshot) dat mijn roaming bundel vandaag afloopt, dat het een dagbundel is zoals in NL. Terwijl mijn nieuwe maand pas over een week ingaat (en pas dan krijg ik opnieuw 10GB voor roaming gebruik).
    0
  • Serviceweb
    1315 Reacties

14 juli 2017, 14:22

Hi Xandrios, nu je het zegt, ik zie ook een 8 staan op de PDF van de tarieven: https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/bestelling-en-abonnement/tarieven/2017/t-mobile-go-050717.pdf

En die staat er alleen voor bij Go Up en niet bij Go Unlimited. Hopen dat iemand van T-Mobile hier snel antwoord op kan geven. Vraag het me nu zelf ook wel af :)
    0
  • Serviceweb
    1315 Reacties

14 juli 2017, 14:27

0
  • Jeroen Hermans

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jeroen Hermans heeft ontvangen van andere leden.

Doet lekker mee
    36 Reacties

14 juli 2017, 15:00

Maar nog steeds geen antwoord dus van T-mobile!

Dit hiaat (wel 6 GB extra voor EU roaming voor datavrije muziek bij Go Up, Stel Samen Stel Bij met 6 GB, 20 GB of oneindig online (snel) internetbundel, maar niet bij Go Unlimited) is ontstaan doordat T-mobile bij Go Unlimited onbeperkte EU roaming voor latere abonnees terugdraaide naar maximaal 10 GB en 'vergat' toen alsnog de 6 GB extra voor EU roaming voor datavrije muziek toe te voegen...

Waarschijnlijk herstelt T-mobile de fout pas als veel klanten tijdens vakantie gaan downgraden, want dat scheelt ze bijna een tientje abonnementskosten per klant.

Tot die tijd maakt T-mobile extra winst over de ruggen van de vele Go Unlimited klanten die na hun 10 GB bundel een aanvuller moeten kopen wegens muziek streaming.
    0
  • Serviceweb
    1315 Reacties

14 juli 2017, 15:10

Nou, Muberra is wel degelijk iemand van T-Mobile.
    Dus die kan je daar toch wel mee vertrouwen :)
    2

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)