Beantwoord: Internetbundel verbruikt

• Nellyca

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Nellyca heeft ontvangen van andere leden.

Debutant
    19 Reacties
    Auteur

9 augustus 2017, 15:25

- Topic starter
    Goeden middag,

Ik kreeg van TMobile een bericht dat ik 100% van mijn internetbundel heb opgesoupeerd. Dit begrijp ik niet. Ik gebruik de telefoon thuis (daar heb ik WiFi), op kantoor (daar heb ik eveneens WiFi) en luister naar Deezer in de tram (waar ik ook inlog op het RET WiFi netwerk). Dan gaat het toch niet van je bundel af? Of heb ik dat allemaal verkeerd begrepen?

Ben benieuwd.
    0
    Gemarkeerd als antwoord: David op 10 augustus 2017, 10:54
    Hoi Nellyca,

Opgesoupeerd had ik nog niet gehoord! :D

Ik zie dat Matti100 al wat goede tips heeft gegeven, dat is top! Daarnaast wil ik je sowieso het topic meegeven met instructies om hoog dataverbruik te voorkomen, misschien kun je daar ook nog wat mee!

Ook moet ik nog even inhaken op jouw opmerking over het beluisteren van Deezer, want ik denk dat je dit inderdaad verkeerd had begrepen en dat het daarom ook kan zijn dat jouw bundel verbruikt is. Datavrije Muziek geldt bij jouw abonnement (Stel Samen & Stel Bij) pas vanaf de L-bundel (6 GB). Aangezien jij op dit moment een XS-bundel hebt, maak je geen gebruik van Datavrije Muziek. Het zou dus goed kunnen zijn dat je daardoor jouw MB's hebt verbruikt. Als je veel MB's verbruikt met het luisteren naar Deezer, dan kun je er ook aan denken om de bundel op te schroeven, dan heb je in ieder geval Datavrije Muziek (of wat meer MB's)!

Laat je ons weten of je nog vragen voor ons hebt? :)
    Bekijk origineel
  • Matti100
    536 Reacties

9 augustus 2017, 22:45

Is in principe toch mogelijk. Het kan zijn dat als het wifi signaal slecht is, de telefoon automatisch overschakelt op mobiel internet.
    Tip: probeer op je telefoon te zien waaraan het internetverbruik besteed is ( welke apps dus).
    Tip: kijk op mytmobile na, hoeveel van je bundel nog over is( want misschien was het wel een fout bericht).
    Tip: sluit je mobiele internet af, want als je meer verbruikt, wordt je wellicht door Tmobile afgesloten van internet.
    Heb je hulp nodig hierbij? Dan moet je je telefoontype hier vermelden, zodat ieand aanwijzingen kan geven.
    0
  • Nellyca

Debutant
    19 Reacties
    Auteur

10 augustus 2017, 09:51

Dank voor deze informatie. Ik heb nooit iets gemerkt van een slecht WiFi signaal, wel af en toe in de tram en dan gebruik ik de telefoon niet. Ik heb nu een Samsung Galaxy S8Plus, ik ga proberen om het mobiele internet af te sluiten. Als het niet lukt kom ik terug voor hulp.

Groet,

Nellyca
    0
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    11371 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

Antwoord

10 augustus 2017, 10:54

Hoi Nellyca,

Opgesoupeerd had ik nog niet gehoord! :D

Ik zie dat Matti100 al wat goede tips heeft gegeven, dat is top! Daarnaast wil ik je sowieso het topic meegeven met instructies om hoog dataverbruik te voorkomen, misschien kun je daar ook nog wat mee!

Ook moet ik nog even inhaken op jouw opmerking over het beluisteren van Deezer, want ik denk dat je dit inderdaad verkeerd had begrepen en dat het daarom ook kan zijn dat jouw bundel verbruikt is. Datavrije Muziek geldt bij jouw abonnement (Stel Samen & Stel Bij) pas vanaf de L-bundel (6 GB). Aangezien jij op dit moment een XS-bundel hebt, maak je geen gebruik van Datavrije Muziek. Het zou dus goed kunnen zijn dat je daardoor jouw MB's hebt verbruikt. Als je veel MB's verbruikt met het luisteren naar Deezer, dan kun je er ook aan denken om de bundel op te schroeven, dan heb je in ieder geval Datavrije Muziek (of wat meer MB's)!

Laat je ons weten of je nog vragen voor ons hebt? :)
    0
  • Nellyca

Debutant
    19 Reacties
    Auteur

10 augustus 2017, 11:34

Goeden morgen, David,

En ik maar denken dat het luisteren naar Deezer in de tram - waarbij ik dan ingelogd ben op het WiFi netwerk van de RET - geen extra kosten met zich meebrengt, behalve de € 5,00 die ik per maand betaal bij mijn abonnement. Misschien schroef ik mijn nieuwe abonnement dat halverwege volgende maand ingaat wel op, ik moet het nog even bekijken.

Van Matti kreeg ik het advies mijn mobiele Internet af te sluiten. Hoe doe ik dat precies, ik kom er niet helemaal uit op mijn nieuwe telefoon.

Groet,

Nellyca
    0
  • Muberra

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Muberra heeft ontvangen van andere leden.

Oud T-Mobile Moderator
    1392 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

10 augustus 2017, 15:40

Hoi Nellyca,

Dat zou heel verstandig zijn!

Je moet natuurlijk even kijken voor jezelf hoeveel je van Deezer gebruik maakt. Als je weet dat je veel muziek luistert, bijvoorbeeld omdat je ook veel onderweg bent, dan is het heel slim om jouw databundel te verhogen naar 6 GB. Dan kan je onbeperkt genieten van Deezer, zonder dat je daarvoor MB's gebruikt. Dus jouw vaste databundel kun je dan voor andere online zaken gebruiken! En om het makkelijker voor je te maken, je kunt jouw bel en databundels één keer per maand verhogen of verlagen. Dit noemen wij tussentijds wijzigen. Het is heel makkelijk en direct te regelen via jouw My T-Mobile, bij 'Bundels aanpassen'.

Gefeliciteerd met jouw nieuwe telefoon. Welke heb je nu? Je kunt kijken bij toestelhulp voor de instructies per telefoon over hoe je de mobiele data uitzet. Als je het één keer hebt gedaan, dan weet je precies hoe het moet. Als je er niet uitkomt, kun je dat natuurlijk ook bij ons aangeven en dan helpen wij jou heel graag verder.

Ik hoop dat het lukt om de mobiele data uit te zetten. Houd je ons op de hoogte?
    0
  • Nellyca

Debutant
    19 Reacties
    Auteur

10 augustus 2017, 17:21

Dank je, Muberra. Ik heb op dit moment een Galaxy 8S Plus en dat is wel even wennen aan het formaat. Ik ga het uitproberen en mocht het niet lukken, dan zien jullie me wel weer terug. Voor nu, fijne avond.

Groet,

Nellyca
    1
  • Kaassausje

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Kaassausje heeft ontvangen van andere leden.

Klantexpert
    6227 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

10 augustus 2017, 17:53

Hoi Nellyca.

De Samsungs zijn heel simpel: trek de notificatiebalk met de tijd, netwerk en andere icoontjes met 1 vinger naar beneden en druk op de knop 'mobiele gegevens'. Als 'ie niet meer 'ingekleurd' is, staat het internet van T-Mobile uit. Op dezelfde manier kun je 'm ook weer aanzetten. (Dat geldt overigens voor alle snelknoppen in dat menu. :D )

Laat je weten of het zo is gelukt? :)
    0
    Medeklant, geen medewerkster.
  • Nellyca

Debutant
    19 Reacties
    Auteur

11 augustus 2017, 13:52

Hoi, Kaassausje (wat een lekkere naam), als ik het goed heb gedaan staat nu "roaming" uit en ik denk dat dit is wat ik nodig had. Dank je wel.

Groetjes en fijn weekeinde,

Nellyca
    0
  • Kaassausje

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Kaassausje heeft ontvangen van andere leden.

Klantexpert
    6227 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

11 augustus 2017, 19:12

Hoi Nellyca.

Roaming is de optie om internet in het buitenland te kunnen gebruiken, alleen die uitzetten zou in feite niet voldoende moeten zijn. Wi-Fi spreekt voor zich, 'mobiele gegevens' is voor het internet via T-Mobile, roaming is dus voor in het buitenland.

Wat je trouwens ook nog kunt doen is 'slimme netwerkwissel' uitzetten onder 'Wi-Fi', als dat nog aan staat. Die optie is toch nutteloos als je geen echt onbeperkte databundel hebt. ;)
    0
    Medeklant, geen medewerkster.
  • Nellyca

Debutant
    19 Reacties
    Auteur

12 augustus 2017, 09:05

Dank je, Kaassausje. Ik heb inmiddels alles behalve WiFi uitgezet, want ik was inmiddels in twee dagen alweer door 80% van mijn aanvullende 500 MB's heen. En in die tijd had ik Deezer zelfs niet gebruikt.

Ik ga straks voor de zekerheid wel even naar een T-Mobile winkel toe om te zien of ik nog meer moet uitzetten. In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties en tips.

Fijn weekend.

Groet, Nellyca
    0
  • Nellyca

Debutant
    19 Reacties
    Auteur

14 augustus 2017, 10:58

Ik ben er eindelijk uit.
    Op mijn vorige toestel had ik de eerste keer thuis en op kantoor ingelogd met het toepasselijke WiFi wachtwoord en dat gebeurde daarna automatisch. Op RET moet ik iedere keer inloggen, dus dat ging goed. Echter, met mijn nieuwe toestel zag ik iedere keer staan "WiFi aan", dus het was mij niet duidelijk dat ik voor de eerste keer had moeten inloggen. Ik dacht iedere keer dat ik op WiFi was, terwijl dat misschien helemaal niet zo was.

Misschien is dit ook voor anderen interessant.

Met vriendelijke groet,

Nellyca
    0
  • Muberra

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Muberra heeft ontvangen van andere leden.

Oud T-Mobile Moderator
    1392 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

15 augustus 2017, 11:19

Hoi Nellyca,

Gelukkig weet je nu waar het aan ligt!

Dus, mobiele gegevens uit en inloggen op het WiFi-netwerk van de RET. Fijn dat je de informatie ook met ons deelt, dank je wel! Ik denk dat je een andere klant heel blij kan maken met deze informatie. :D

Mocht je weer een keer onze hulp nodig hebben of die van onze Klantexperts, geef het dan aan. We helpen je met alle liefde verder!
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)