Beantwoord: Frequentie van levering toestellen aan T-mobile winkels

• Pictuals

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pictuals heeft ontvangen van andere leden.

is een Master Poster
    12 Reacties
    Auteur

11 mei 2018, 07:58

- Topic starter
    Hallo,

Op 8 Mei kocht ik een iPhone X 64Gb. Dit was volgens de verkoper het laatste exemplaar in de winkel.
    Omdat ik diezelfde dag nog het toestel moest retourneren, omdat Face ID defect was, is het toestel ter reparatie aangeboden bij Dynafix (reparatieservice).

Inmiddels is gebleken dat ik -wanneer het toestel binnen 8 werkdagen defect is- recht heb op een nieuw toestel. Helaas kunnen de verkopers in de winkel mij geen nieuw toestel geven, omdat zij er geen hebben. Het enige exemplaar dat zij nog hebben is 1 iPhone X 256Gb, maar dat betekent dat ik nog zeker € 200 zou moeten bijleggen. € 870 ex BTW vond ik al genoeg ;)
    Nu vraag ik mij dus af, wat de frequentie van levering van nieuwe toestellen is? Dus hoe vaak wordt een winkel normaal gesproken bevoorraad met (in dit geval) een aantal iPhone X’s?

Bij KPN blijkt dit 3x per week te zijn (wanneer Apple er voldoende in voorraad heeft). De verkoper zegt mij dat hij niet weet wanneer hij een nieuwe iPhone X zal krijgen. Dat lijkt mij een beetje stug. Normaal gesproken is dat toch een kwestie van bellen naar het magazijn? (Bijvoorbeeld)
    0
    Gemarkeerd als antwoord: David op 12 mei 2018, 10:57
    Hoi Pictuals,

Het is altijd jammer om te lezen dat een nieuw toestel niet goed functioneert! :S Je hoopt toch altijd dat het voor iedereen vlekkeloos verloopt, maar dat is jammer genoeg niet altijd zo... Laten we er nu in ieder geval op rekenen dat het snel is rechtgezet en je alsnog jouw nieuwe iPhone snel kunt gebruiken! :)

Het is logisch dat je nu zit te popelen om jouw toestel op te halen! De leveringen van nieuwe toestellen bij de verschillende winkels gebeurt niet volgens een standaard schema, omdat het natuurlijk ook afhankelijk is van de voorraad in de desbetreffende winkel. Als er ergens een gebrek aan iPhones is, dan komt er eerder een levering die kant op, dan naar een winkel waar een uitgebreide voorraad iPhones is. Ik wil je geen valse beloften doen, dus ik kan je geen specifieke dag of datum noemen waarop de levering is bij jouw shop. Misschien heb je al iets afgesproken met de medewerkers in de winkel, maar anders zou je wellicht jouw nummer achter kunnen laten bij de winkel. zodat zij je bellen wanneer jouw toestel er is?

Als er nog iets is waar wij je bij kunnen helpen, let us know! :)
    Bekijk origineel
  • Hajar

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hajar heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    9395 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

16 mei 2018, 13:16

We doen ons best Edwin! Dankjewel voor je aardige woorden!
    0
    .
  • Pictuals

is een Master Poster
    12 Reacties
    Auteur

17 mei 2018, 06:53

Beste Moderators,

Gisteren kreeg ik een iPhone X 64Gb retour. In eerste instantie heel blij natuurlijk dat ik een iPhone 64Gb had gekregen. De verkoper in de winkel waar ik hem ging ophalen, stond hem al op te poetsen en ik kreeg er gratis een screenprotector bij. Face ID werkte als een zonnetje en verder heb ik op he toestel niets aan te merken, alleen...

Het is het zelfde toestel dat door de verkoper is verstuurd naar de reparatieservice. Met andere woorden, dezelfde iPhone 64Gb, waarvan Face ID niet werkte. Toen ik het IMEI nummer controleerde, bleek dit slechts 1 cijfer af te wijken. De laatste ‘1’ in de reeks was vervangen door een ‘0’. Maar op de verpakking staat het serienummer en dat is identiek aan het apparaat.
    Ik vermoed dan ook dat alleen de ‘True Depth Camera’ is vervangen en niet het gehele toestel.

Aan het begin van mijn verhaal wordt gezegd dat ik een nieuw toestel zou krijgen en geen gerepareerde versie. Nieuw in de doos dus. Waarom dat niet is gebeurd weet ik niet.
    Kan iemand ervoor zorgen dat ik alsnog een nieuw toestel krijg?

Wanneer ik over een paar jaar het toestel wil verkopen, ga ik geheid vragen krijgen over het gewijzigde IMEI nummer, omdat het nummer in het toestel niet langer overeenkomt met het nummer op de doos.
    0
  • Hakuin

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hakuin heeft ontvangen van andere leden.

is een King Poster
    229 Reacties

17 mei 2018, 08:18

Wat een ellende! Ik heb zelf niks te klagen over het netwerk van tmobile, maar ik zal never een toestel via tmobile kopen. Kans is groot op gezeik bij dynafix of dit soort toestanden.
    Het is jammer dat tmobile niet als een goede verkoper de wettelijke regels naleeft en bij problemen met een klantvriendelijke oplossing komt.
    Tmobile moet eens bedenken wat het betekent voor iemand met dit soort praktijken geconfronteerd te worden. Ook hele slechte reklame voor tmobile.
    Als tmobile niet snel met een nieuw toestel op de proppen komt, zou ik mijn rechtsbijstand verzekering inschakelen.
    1
  • Pictuals

is een Master Poster
    12 Reacties
    Auteur

17 mei 2018, 08:47

Hallo Hakuin,

Bedankt voor je reactie.
    Nee, over het netwerk niks dan goeds. Dat werkt idd als een zonnetje :)

Ik probeer er eerst met T-Mobile uit te komen voordat ik aan andere dingen denk ;) Mijn ervaringen op het forum zijn tot nu toe positief en er wordt behoorlijk snel gereageerd op vragen.
    Dus ik ben benieuwd naar verdere reacties.
    0
  • Pictuals

is een Master Poster
    12 Reacties
    Auteur

17 mei 2018, 12:22

:8En dan volgen er excuses....

Van mijn kant wel te verstaan. Ik dacht dat het toestel dat ik terug kreeg, het zelfde toestel was.
    Nu blijkt -nadat ik beter heb gekeken naar alle gegevens op de telefoon- dat er wel degelijk sprake is van een nieuw toestel. :/

Waarom ik dat vanmorgen niet zag is mij een raadsel maar het is een feit, dat ook het serienummer anders is. Ik keek slechts naar de eerst paar cijfers/letters en naar de laatste en daardoor lijkt het om het zelfde nummer te gaan. Dat is dus niet zo.

En om die reden wil ik dan ook mijn excuses aanbieden voor de ongegronde laatste post in dit forum. Het topic kan wat mij betreft gesloten worden

Mvrgr

Edwin
    0
  • Hajar

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hajar heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    9395 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

17 mei 2018, 14:31

Hi Edwin,

Volgens mij had je vanochtend een bak koffie nodig haha! :P Ik wil je bedanken voor je woorden. Het is heel tof om te zien dat je alsnog terugkomt en even uitlegt hoe het precies zit. Als we in de toekomst weer wat voor je kunnen doen dan horen we het graag! Wij staan met zijn vijfen voor je klaar! Voor nu wens ik je een hele mooie dag.
    0
    .

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)