Beantwoord: NL-Alert uitzetten

• bianc2505

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten bianc2505 heeft ontvangen van andere leden.

Weet de weg
    67 Reacties
    Auteur

1 juni 2015, 12:39

- Topic starter
    Hi!
    Is er een mogelijkheid dat je het NL-Alert controle bericht ook uitzet?
    Mijn telefoon die krijgt een soort van beroerte :( als dit gebeurt loopt hij dus vast en blijft het bericht erin staan. En komt alleen tot leven als ik naar het toestel bel.

Dank voor de reactie
    0
    Gemarkeerd als antwoord: kme op 1 juni 2015, 12:41
    Welk toestel heb je?

Op mijn toestel staat een app 'Landelijke waarschuwingen'. In deze app bij instellingen kun je alles uitzetten naar wens.

Succes!
    Bekijk origineel
  • KoenM

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten KoenM heeft ontvangen van andere leden.

is een legendarische Super User
    2458 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Antwoord

1 juni 2015, 12:41

Welk toestel heb je?

Op mijn toestel staat een app 'Landelijke waarschuwingen'. In deze app bij instellingen kun je alles uitzetten naar wens.

Succes!
    1
    Just another customer... Helping other people. For your information, I'm not a Tmobile employee.
  • bianc2505

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten bianc2505 heeft ontvangen van andere leden.

Weet de weg
    67 Reacties
    Auteur

1 juni 2015, 12:55

de xperia z1 compact van sony
    ik ga gelijk zoeken
    0
  • bianc2505

Weet de weg
    67 Reacties
    Auteur

1 juni 2015, 12:56

En app gevonden!! Super bedankt
    0
  • KoenM

2458 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

1 juni 2015, 12:58

bianc2505 schreef:

En app gevonden!! Super bedankt

Geen dank!
    0
    Just another customer... Helping other people. For your information, I'm not a Tmobile employee.
  • Poco-Loco
    1928 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

1 juni 2015, 13:11

En voor iedereen die niet die app heeft, de NL-Alert instelhulp helpt ook met verwijderen

Even merk, OS en dan in uitleg naar beneden scrollen tot je de uitleg voor uitzetten ziet staan.

-edit-
    En zoals kme ivm kukibo aangeeft, Sony heeft dus de app om het uit te zetten.
    0
    It's faulty, wrong, boring or raining... HELLO to you too! Leg je probleem neer en we zoeken naar de oplossing! Echter, hou wel rekening dat we hier klanten onderling zijn, normaal werk wel eens "in de weg" zit van snel reageren en iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen stommiteiten. Dus puur omdat ik het niet eens ben met jou, maakt mij geen medewerker... Oh en clubjes als ACM kan ik niet serieus nemen... lees dit eens: goo.gl/2aa6tF
  • kukibo

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten kukibo heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    2 Reacties

1 juni 2015, 13:46

Bij de NL instelhulp krijg ik geen optie voor uitzetten :( Na kiezen van merk en OS, krijg ik de melding:
    "Mobiele telefoons van Sony en Sony Ericsscon met Android zijn automatisch ingesteld voor NL-Alert."
    Met alleen de mogelijkheid dit heugelijke nieuws te delen met mijn vrienden :/
    Ik ga op zoek naar de app op mn telefoon
    0
  • KoenM

2458 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

1 juni 2015, 13:57

De Sony toestellen hebben een standaard app; Landelijke waarschuwingen'. Hierin zit NL Alert verwerkt.
    0
  • kukibo

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten kukibo heeft ontvangen van andere leden.

2 Reacties

1 juni 2015, 14:01

Ik kan 'Landelijke Waarschuwingen' niet vinden op mijn Z1 Compact bij Apps, ook niet met de zoekfunctie... Ik vond wel "Draadloze Waarschuwingen" of zoiets, dus daar heb ik de 'meldingen ontvangen' uitgevinkt. Nu net mijn simkaart terug gedaan, en voorals nog lijkt het te helpen, ik heb het controlebericht tot nu toe niet opnieuw binnen gekregen :)
    0
  • Thalina

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Thalina heeft ontvangen van andere leden.

Oud T-Mobile Moderator
    5248 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Apple Expert

Apple Expert

3 juni 2015, 15:59

Hoi Kukibo,

Goed dat je hier je vraag stelt! Ik ben even op onderzoek uitgegaan en ik zie inderdaad dat het in sommige gevallen 'Draadloze Waarschuwingen' heet in plaats van 'Landelijke waarschuwingen'. Dus door 'meldingen ontvangen' uit te vinken in deze app, krijg je geen berichten meer.

Heb je later op de dag inderdaad geen controleberichten meer binnengekregen? Ik hoor het graag van je! :)
    0
  • Robbedoesje

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Robbedoesje heeft ontvangen van andere leden.

1 Reacties

4 december 2017, 12:30

Hallo,
    Zojuist weer een NL-Alert binnen gekregen. Ik wil deze niet ontvangen en heb dus op mijn Microsoft 950XL dit uitgezet (Messaging->Change emergency alert settings->NL-Alerts OFF.
    Behalve geen mobieltje meer gebruiken, heeft iemand een idee hoe dit af te zetten ?
    Is dit iets dat T-Mobile misschien ongevraagd pushed ?
    Bedankt!
    0
  • Jaimy

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jaimy heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    907 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

5 december 2017, 08:28

Hoi Robbedoesje,

Begrijpelijk dat je je dit afvraagt!

NL-Alert wordt gepusht vanuit de Nederlandse overheid. Het is dus geen dienst waarvoor je je aan- of af- kan melden. Je kunt dit echter wel zelf instellen op jouw telefoon. Kijk voor instructies op de website http://crisis.nl/nl-alert/instelhulp/. Let wel op dat als je deze noodmeldingen op jouw telefoon uitzet, je ook geen melding krijgt als er zich daadwerkelijk een noodsituatie voordoet in jouw omgeving.

Wil je hier meer over lezen, dan kun je terecht in dit topic of deze informatiepagina.

Ik hoop dat jouw vragen zo voldoende beantwoord zijn. Mocht je nog meer willen weten, voel je dan vrij om meer te vragen! :D
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)