Beantwoord: Oude simkaart nog bruikbaar na activeren nieuwe simkaart

• brutus

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten brutus heeft ontvangen van andere leden.

Doet lekker mee
    14 Reacties
    Auteur

15 februari 2017, 23:28

- Topic starter
    Ik heb een nieuwe telefoon waar een microsim in moet. de oude simkaart gaat nu nog in de nokia 6310.
    daar staan nog veel nummers op, die niet op de simkaart passen, en op de simkaart staan sms berichten.

kan ik de oude simkaart nog benaderen na het activeren van de nieuwe simkaart, zodat ik de oude simkaart in de nokia kan laten en daar de sms gegevens kan lezen en de contacten kan bekijken?
    0
    Gemarkeerd als antwoord: Pilovali op 17 februari 2017, 08:39
    Hallo,

Je oude simkaart wordt gedeactiveerd en is (volgens mij) daarna niet meer bruikbaar. Je SMSjes en contacten die op je oude simkaart staan worden niet mee verhuisd naar de nieuwe simkaart. Je telefoon zou het gewoon moeten doen (de meeste toestellen werken prima zonder SIM, je kan alleen niet bellen enz).

Je kunt proberen om de contacten van de oude simkaart te exporteren naar de Nokia toestel zelf, vervolgens je nieuwe simkaart erin doen en de boel verplaatsen van de telefoon naar simkaart.

Groet,
    Bekijk origineel
  • Borrevh

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Borrevh heeft ontvangen van andere leden.

Snuffelstagiair T-Mobile
    98 Reacties

16 februari 2017, 09:00

probeer de copy My Data app dan zet je bijvoorbeeld je gegevens en fotos over naar je nieuwe telefoon maar bij de telefoons moeten de apphebben aan staan.
    0
  • brutus

Doet lekker mee
    14 Reacties
    Auteur

16 februari 2017, 23:06

op de nokia ( is geen smpartphone of zo..) zit geen copy my data app....
    wat kan ik nog met mijn oude simkaart en telefoon na het activeren van de nieuwe simkaart>?
    0
  • Pilovali

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pilovali heeft ontvangen van andere leden.

Klantexpert
    2094 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Antwoord

17 februari 2017, 08:39

Hallo,

Je oude simkaart wordt gedeactiveerd en is (volgens mij) daarna niet meer bruikbaar. Je SMSjes en contacten die op je oude simkaart staan worden niet mee verhuisd naar de nieuwe simkaart. Je telefoon zou het gewoon moeten doen (de meeste toestellen werken prima zonder SIM, je kan alleen niet bellen enz).

Je kunt proberen om de contacten van de oude simkaart te exporteren naar de Nokia toestel zelf, vervolgens je nieuwe simkaart erin doen en de boel verplaatsen van de telefoon naar simkaart.

Groet,
    0
    *** Ik ben GEEN T-Mobile medewerker, ik ben gewoon een mede-klant :) ***
  • brutus

Doet lekker mee
    14 Reacties
    Auteur

17 februari 2017, 22:26

Mijn nieuwe sim past niet in de oude telefoon... en de oude telefoon geeft zonder simkaart alleen d emelding dat er geen simkaart in zit.

vandaar ook de vraag:
    kan ik de sms berichten op de oude simkaart nog bekijken, en kan ik die in mijn oude telefoon doen, en dan de contacten die op de telefoon staan, nog bekijken.
    dus wat gebeurt er met een simkaart wanneer deze gedeactiveerd wordt, behalve dan dat ik me niet meer bij een netwerk kan aanmelden of kan bellen.
    0
  • Issam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Issam heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    11330 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Apple Expert

Apple Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Sony Expert

Sony Expert

19 februari 2017, 12:13

Hoi Brutus,

Goede vraag! Die heb ik niet eerder voorbij zien komen..

Ik ga gelijk navraag voor je doen, zodat ik je met zekerheid van een reactie kan voorzien. Ik ben zelf ook erg benieuwd naar het antwoord. Zodra ik een reactie heb gekregen laat ik het je weten. ;)
    0
  • brutus

Doet lekker mee
    14 Reacties
    Auteur

19 februari 2017, 17:13

ik ben benieuwd of je daar een goed antwoord op krijgt.. zit nu nog een beetje in dubio wat ik het beste kan doen....
    0
  • Issam

T-Mobile Moderator
    11330 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Apple Expert

Apple Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Sony Expert

Sony Expert

19 februari 2017, 18:30

Hoi Brutus,

We gaan hier zeker antwoord op krijgen. De technische afdeling werkt niet op zondag, vandaar dat ik je niet vandaag meteen van een reactie kan voorzien. Ik verwacht je morgen dus weer een berichtje te kunnen sturen. Nog een fijne avond toegewenst!
    0
  • Issam

T-Mobile Moderator
    11330 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Apple Expert

Apple Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Sony Expert

Sony Expert

21 februari 2017, 11:26

Hoi Brutus,

Inmiddels heb ik een reactie ontvangen. Wanneer je een nieuwe simkaart activeert wordt je oude simkaart deactief. Eventueel opgeslagen sms'jes of contacten komen dan ook te vervallen. Deze zijn dus na het activeren van de nieuwe simkaart niet meer beschikbaar.
    0
  • brutus

Doet lekker mee
    14 Reacties
    Auteur

22 februari 2017, 09:24

dat is heel raar.. maar goed. gelukkig stonden de sms-jes op de nokia telefoon, en kon ik ze ook via de nokia pc suite op de computer zetten.
    helaas kun je ze dan niet importeren in de iphone...
    0
  • Hajar

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hajar heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    6979 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

22 februari 2017, 15:22

Hi Brutus,

Jammer dat je ze niet kan overzetten naar je iPhone. Gelukkig heb je de sms'jes nog wel op jouw computer.
    0
    ..

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)