Beantwoord: MB Verdeler werkt niet?

  • jvdvegt

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jvdvegt heeft ontvangen van andere leden.

    heeft eerste post geplaatst
    2 Reacties
    Auteur

    19 september 2017, 21:51

    - Topic starter
    Hallo,

    Ik heb 2 SIMs om de MB-verdeler te gebruiken. 1 sim lijkt prima te werken in een tablet. De andere zit in een 3G router (Huawei B683), en daarmee kan ik wel met het netwerk verbinden (ik krijg een IP-adres en dns-instellingen), maar ik kan niet het internet op. De router kan zijn klok ook niet synchroniseren.
    Kan ik hier veilig het mobiele nr van de SIM posten zodat jullie kunnen kijken of-ie geactiveerd is?

    Mvg,

    Jeroen.
    0
    Quote
    Gemarkeerd als antwoord: David op 20 september 2017, 13:48
    Hoi Jeroen,

    De MB-verdeler is niet specifiek bedoeld om in een router te gebruiken, eigenlijk voor mobiele apparaten, zoals een tablet of tweede telefoon. Dit zou gelijk een goede reden kunnen zijn waarom de simkaart niet werkt. Kun je de simkaart eens in jouw tablet testen? Als de simkaart dan wel werkt, dan ligt het inderdaad aan de router, niet aan de simkaart.

    Het is een openbaar forum, dus het openbaar plaatsen van een simkaartnummer is niet de bedoeling. Ik kan op dit moment ook niet in jouw gegevens kijken of er 2 simkaarten geactiveerd zijn, omdat je niet bent ingelogd op het forum met jouw My T-Mobile. Als je onze hulp nog nodig hebt, dan kun je dit alsnog doen, zodat wij je kunnen helpen!
    Bekijk origineel
  • David

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    12575 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Apple Expert

    Apple Expert

    Sony Expert

    Sony Expert

    Antwoord

    20 september 2017, 13:48

    Hoi Jeroen,

    De MB-verdeler is niet specifiek bedoeld om in een router te gebruiken, eigenlijk voor mobiele apparaten, zoals een tablet of tweede telefoon. Dit zou gelijk een goede reden kunnen zijn waarom de simkaart niet werkt. Kun je de simkaart eens in jouw tablet testen? Als de simkaart dan wel werkt, dan ligt het inderdaad aan de router, niet aan de simkaart.

    Het is een openbaar forum, dus het openbaar plaatsen van een simkaartnummer is niet de bedoeling. Ik kan op dit moment ook niet in jouw gegevens kijken of er 2 simkaarten geactiveerd zijn, omdat je niet bent ingelogd op het forum met jouw My T-Mobile. Als je onze hulp nog nodig hebt, dan kun je dit alsnog doen, zodat wij je kunnen helpen!
    0
    Quote
  • jvdvegt

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jvdvegt heeft ontvangen van andere leden.

    heeft eerste post geplaatst
    2 Reacties
    Auteur

    21 september 2017, 09:01

    Ik zal eens kijken wat er met een telefoon gebeurd! Maar in de router moet een full-size sim, ik weet niet of ik nog een telefoon heb liggen waar die inpast. Anders loop ik even bij een winkel langs.
    0
    Quote
  • jvdvegt

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jvdvegt heeft ontvangen van andere leden.

    heeft eerste post geplaatst
    2 Reacties
    Auteur

    23 september 2017, 22:55

    Het probleem bleek dat de SIM-kaart nog niet geactiveerd was. Daarna kon ik na handmatig 'internet' als APN in te vullen wel pingen, maar deed DNS het niet. Dat bleek te komen door de authenticatie methode, dat moet PAP zijn. Toen had ik internet! :D


    Volgende probleem: ik lijk mijn router niet van buiten af te kunnen benaderen (ik draai een webservertje achter de router en heb die publiek beschikbaar gemaakt. Toch kan ik die pagina niet bekijken via mijn thuis (vaste lijn) verbinding). Klopt dat?
    0
    Quote
  • David

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    12575 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Apple Expert

    Apple Expert

    Sony Expert

    Sony Expert

    25 september 2017, 12:06

    Hi Jvdvegt,

    Dan ligt het in ieder geval niet aan de simkaart, maar aan de router. Zoals ik al aangaf is de MB-verdeler daar niet voor bedoeld, dus wij kunnen daar ook geen verdere ondersteuning in bieden.

    Als je nog andere vragen over de verdeler hebt, dan horen we dat alsnog graag van je!
    0
    Quote

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)