Vraag: Samsung Galaxy A5 menuknop

• MenuApp

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MenuApp heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    2 Reacties
    Auteur

11 april 2018, 13:35

- Topic starter
    Waar vind ik de menu knop?
    En niet zeggen dat ik de taakbeheer knop langer vast moet houden want dit werkt niet.
    Dan gaat hij als nog naar taakbeheer en kan ik nog steeds niet in het menu van de app komen.
    0
  • Folkert

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Folkert heeft ontvangen van andere leden.

is een legendarische Super User
    156 Reacties
    Allrounder

Allrounder

11 april 2018, 13:51

Bedoel je niet gewoon de linker (touch) toets? Dus links naast de fysiekle knop...
    0
  • MenuApp

2 Reacties
    Auteur

12 april 2018, 14:01

Nee dat bedoel ik niet want zoals ik al omschrijf is dit de taakbeheer knop. en de rechter knop de back button werkt ook niet. Ik heb een app waarin een menu zit waarin je instellingen kunt zetten. Maar om in dit menu te komen moet je op de menu knop van de televfoon drukken. Maar ik heb alles al geprobeerd maar ik krijg het menu maar niet te voorschijn. Als ik links gebruik of ik hem nou lang vast houdt of kort ik kom steeds in het taak beheer venster en met de back button krijg je meteen de vraag of je de app wil afsluiten. Dus hoe kom ik nu in het menu van de app terecht.
    0
  • Jaimy

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jaimy heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    1887 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

13 april 2018, 09:41

Hoi MenuApp,

Ik heb meteen even gekeken bij mijn collega die een Samsung Galaxy S7 heeft en hij heeft inderdaad ook linksonder alleen het knopje voor taakbeheer. Daarom zou de menuknop in de app zelf moeten zitten. Een Menu-knop op de telefoon zelf is bij de recente modellen van Samsung namelijk niet meer toegevoegd. Zie je ergens een symbooltje met 3 streepjes of iets dergelijks (wat voor Menu staat) in de app zelf? Mocht je willen dat we verder met je meekijken, dan zou je hier een screenshot kunnen plaatsen, zodat we kunnen zien welk beeld je precies ziet!

Laat het ons maar weten en dan helpen we je graag! :)
    0
  • MenuApp

2 Reacties
    Auteur

16 april 2018, 11:41

Hoi Jaimy

Zie afbeeldingen screenshot is van de App

Voorbeeld is een screenshot van een voor beeld filmpje waarin je ziet dat ze het menu van de app openen. Nu is de grote vraag hoe krijg ik dit voorelkaar op mijn Samsung Galaxy A5. Ik moet in settings omdat de module waarmee ik verbinding probeer te maken via wifi werkt en niet zoals standaard ingesteld op bluetooth. Daarnaast moet ik bij Vehicle profile aangeven welke auto ik heb.

Bedankt voor jullie hulp alvast.

Ik heb ook nog een oude Samsung galaxy Tab 3 en hier lukt het wel op.
    Maar ja zou ook leuk zijn als het op mijn Mobiel zou werken.
    0

2 Bijlagen

• Jaimy

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jaimy heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    1887 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

16 april 2018, 14:08

Hoi hoi,

Dankje voor het screenshot!

Ik heb het YouTube filmpje er zelf ook bijgezocht en bekeken. Ik zie inderdaad wat je bedoelt. Is het mogelijk om het menu tevoorschijn te krijgen door vanaf onder naar boven te sliden? Dat is eigenlijk nog het enige wat ik kan verzinnen, wat een mogelijke oplossing is. Het kan ook zijn dat de app nog aangepast moet worden aan de nieuwe software-versie van Android.

Omdat ik het antwoord niet voor handen heb, heb ik ook meteen even verder met je meegezocht! Ik zie dat de app ook een Forum heeft, waarop de laatste posts van vandaag zijn dus het is een actief Forum! Ik denk dat het handig is om daar een post te plaatsen met jouw vraag (is wel in het Engels), want zij kunnen jou hier waarschijnlijk veel beter mee helpen! Hun Forum kun je hier vinden.

Hopelijk krijg je daar snel antwoord op jouw vraag! Laat je het hier ook weten als je erachter bent? Ik ben nu namelijk wel erg nieuwsgierig geworden. :D
    0
  • TheDoctor40

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten TheDoctor40 heeft ontvangen van andere leden.

is een legendarische Super User
    103 Reacties
    Allrounder

Allrounder

17 april 2018, 15:22

Ik las op een ander forum dat het ook zou kunnen zijn dat Samsung de menu functie op nieuwere telefoons heeft verplaatst naar de terug knop, dus rechts van de home knop. Probeer deze eens in te houden.

Wel las ik ook dat deze functie in combinatie met oude apps nog wel eens niet wil werken, en uit de screenshots van jouw kan ik opmaken dat de app er al wat ouder uit ziet.

Een andere workaround die ik hiervoor vond is het gebruik maken van het "assistant menu". Deze zou je moeten kunnen activeren in de instellingen van je telefoon bij toegankelijkheid -> behendigheid en interactie en daar dan de knop hulpmenu. Er zou dan een zwevende knop op je scherm moeten komen. Als je daar op klikt krijg je een aantal opties, waaronder een die eruitziet als drie stippen boven elkaar, gemarkeerd als "meer opties".
    Het is een beetje omslachtig, maar apps gebruiken tegenwoordig eigenlijk de fysieke menuknop niet meer, omdat Google dit liever niet ziet en fabrikanten dit niet meer inbouwen.

Hopelijk lost dit je probleem op!
    0
    Ik ben een mede-klant van T-Mobile die het gewoon leuk vind om mensen helpen wanneer dat kan :) Ik ben dus GEEN medewerker!

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)