Beantwoord: CORRECTIE - 4G+ ondersteuning op Samsung toestellen

Tags:
  • DennisAmeling

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten DennisAmeling heeft ontvangen van andere leden.

Droomt Magenta
    1138 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Auteur

16 januari 2016, 10:43

- Topic starter
    Welke Samsung toestellen ondersteunen 4G+ van T-Mobile?
    0
    Gemarkeerd als antwoord: DennisAmeling op 16 januari 2016, 10:58
    Na enige verwarring hier op het Forum en op Twitter heb ik binnen T-Mobile extra navraag gedaan of de Galaxy S6 en S6 Edge ondersteuning bieden voor 4G+. Dit is NIET het geval, ondanks hetgeen we eerder communiceerde.

Voor degenen die het interessant vinden, hierbij de technische uitleg:
    "De S6 en S6 Edge ondersteunen inderdaad cat6, alleen niet de combinatie 900MHz+1800MHz. Dit heeft te maken met de antenneconfiguratie in het toestel. Ten tijde van het ontwerpen van het toestel was Samsung nog niet op de hoogte dat T-Mobile die banden zou gaan combineren. Het is dus puur de hardware die het niet support. De enige uit die serie die het wel ondersteunt is de S6 Edge+. De G920F en de G925F ondersteunen dus geen CA op 3A-8A."

Om alles even op een rijtje te zetten, onderstaand de Samsung toestellen die wel of geen ondersteuning bieden voor 4G+:

GEEN ondersteuning:
    - Samsung Galaxy S5 Neo (SM-G903F)
    - Samsung Galaxy Tab S2 9.7 (SM-T815)
    - Samsung Galaxy S6 (SM-G920F)
    - Samsung Galaxy S6 Edge (SM-G925F)

WEL ondersteuning:
    - Samsung Galaxy Note Edge (SM-N915FY)
    - Samsung Galaxy Alpha (SM-G850F)
    - Samsung Galaxy S5 LTE+ (SM-G901F)
    - Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Bekijk origineel
    Ik heb eerder bij T-Mobile gewerkt, maar reageer nu als klant en kan je dus helaas niet helpen met vragen specifiek over je aansluiting/factuur/etc.
  • DennisAmeling

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten DennisAmeling heeft ontvangen van andere leden.

Droomt Magenta
    1138 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Antwoord

16 januari 2016, 10:58

Na enige verwarring hier op het Forum en op Twitter heb ik binnen T-Mobile extra navraag gedaan of de Galaxy S6 en S6 Edge ondersteuning bieden voor 4G+. Dit is NIET het geval, ondanks hetgeen we eerder communiceerde.

Voor degenen die het interessant vinden, hierbij de technische uitleg:
    "De S6 en S6 Edge ondersteunen inderdaad cat6, alleen niet de combinatie 900MHz+1800MHz. Dit heeft te maken met de antenneconfiguratie in het toestel. Ten tijde van het ontwerpen van het toestel was Samsung nog niet op de hoogte dat T-Mobile die banden zou gaan combineren. Het is dus puur de hardware die het niet support. De enige uit die serie die het wel ondersteunt is de S6 Edge+. De G920F en de G925F ondersteunen dus geen CA op 3A-8A."

Om alles even op een rijtje te zetten, onderstaand de Samsung toestellen die wel of geen ondersteuning bieden voor 4G+:

GEEN ondersteuning:
    - Samsung Galaxy S5 Neo (SM-G903F)
    - Samsung Galaxy Tab S2 9.7 (SM-T815)
    - Samsung Galaxy S6 (SM-G920F)
    - Samsung Galaxy S6 Edge (SM-G925F)

WEL ondersteuning:
    - Samsung Galaxy Note Edge (SM-N915FY)
    - Samsung Galaxy Alpha (SM-G850F)
    - Samsung Galaxy S5 LTE+ (SM-G901F)
    - Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    1
    Ik heb eerder bij T-Mobile gewerkt, maar reageer nu als klant en kan je dus helaas niet helpen met vragen specifiek over je aansluiting/factuur/etc.
  • jan kelder

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jan kelder heeft ontvangen van andere leden.

is een legendarische Super User
    1045 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

16 januari 2016, 11:02

Duidelijke uitleg !
    1
  • HugoB

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten HugoB heeft ontvangen van andere leden.

501 Reacties
    Allrounder

Allrounder

16 januari 2016, 16:17

Is er van de S6 geen variant gemaakt die wel 4G+ ondersteunt net zoals bij de S5? Bijzonder dat de S5 die al een stukje ouder is wel een 4G+ model heeft.

Ongeveer een jaar geleden heb ik een S5 aangeschaft zonder bewust voor de S5+ te kiezen, maar ik zie nu pas dat het een van de weinige Samsung modellen is die het ondersteunt.

Edit: laat maar, de S6 Edge +
    0
  • Arjan85

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Arjan85 heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile medewerker
    15 Reacties

16 januari 2016, 18:35

Ai balen zeg, net mijn S5 ingeruild voor een S6, kan ik nog niet meegenieten van 4g+ :(

Maar het is dus een hardwarematige configuratie van de antenne's, geen hoop op een update die t eventueel wel beschikbaar zou kunnen maken dus?
    0
  • HugoB

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten HugoB heeft ontvangen van andere leden.

501 Reacties
    Allrounder

Allrounder

17 januari 2016, 11:37

Daar lijkt het niet op. Hardwarematig. Maargoed, aan de andere kant, wat mis je er in de praktijk aan? CAT4 LTE gaat theoretisch tot 150 Mbit en CAT6 in theorie tot 300. Bij T-Mobile volgens mij tot 225 omdat er maximaal 6 frequentie-blokken van 75 Mbit gecombineerd kunnen worden, dat verschil ga je op een smartphone toch niet merken in het gebruik.

Bij mijn S5 die wel op 4G+ zit heb ik ook nog niet meer gehaald dan 129 Mbit, omdat de max van het Stel Samen en Stel Bij abonnement op 120/50 ligt. Dit valt nog binnen het maximum van "normaal" 4G.
    0
  • jan kelder

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jan kelder heeft ontvangen van andere leden.

1045 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

18 januari 2016, 10:33

Als de S5 het wel ondersteund dan is het toch te gek dat de S6 dit niet doet Dan is het toch klungelig van Samsung. ?
    0
  • Arjan85

T-Mobile medewerker
    15 Reacties

19 januari 2016, 08:18

HugoB schreef:

Daar lijkt het niet op. Hardwarematig. Maargoed, aan de andere kant, wat mis je er in de praktijk aan? CAT4 LTE gaat theoretisch tot 150 Mbit en CAT6 in theorie tot 300. Bij T-Mobile volgens mij tot 225 omdat er maximaal 6 frequentie-blokken van 75 Mbit gecombineerd kunnen worden, dat verschil ga je op een smartphone toch niet merken in het gebruik.

Bij mijn S5 die wel op 4G+ zit heb ik ook nog niet meer gehaald dan 129 Mbit, omdat de max van het Stel Samen en Stel Bij abonnement op 120/50 ligt. Dit valt nog binnen het maximum van "normaal" 4G.

Gisteren een praktijk testje binnen, S6 met geen 4g+ en een LG G4 wel 4g+. Indoor (veel beton) speedtestje voor de S6 kwam uit rond de 20, van de G4 rond de 60.

Naast bovengenoemd voorbeeld (20 mbit is nog steeds prima internetten) begint t voor mij meer een principe kwestie te worden. Ik heb de S6 een krappe 2 maanden geleden opgepikt met als specifieke reden dat deze wel CAT6 had boven mijn oude S5 en ik dus lekker mee zou kunnen gaan met het grootste 4g+ netwerk van nederland.

Ik krijg ook nergens een lijst gevonden met welke combinaties wel ondersteund worden en of ik dit vooraf zelf had kunnen weten. Weet iemand waar dit ergens terug te vinden is? Het lijkt mij onlogisch dat Samsung deze informatie voor zichzelf houdt en gebruikers er maar zelf achter moeten komen wat ze wel en niet kunnen. :(
    0
  • HarryMe

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten HarryMe heeft ontvangen van andere leden.

773 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

19 januari 2016, 18:51

Hoi Arjan, mijn telefoon is opgestuurd i.v.m. niet conform de specificaties (inclusief uitleg)! Ja, principes... nu afwachten.
    0
    just a customer
  • diraqiie

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten diraqiie heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    1 Reacties

20 januari 2016, 04:02

Gelukkig heb ik op tijd de Galaxy Edge gekregen en kan ik meegenieten van de 4g+. Razend snel internet soms iets te snel om bij te houden haha. Maar hoeveel sneller is het dan de normale 4G eigenlijk?
    0
  • HarryMe

773 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

20 januari 2016, 05:18

4G+ is geen nieuw netwerk, maar een uitbreiding op ons bestaande 4G-netwerk. Je kunt nu bijvoorbeeld nog hogere snelheden behalen. Ook zul je ervaren dat streamdiensten zoals Netflix of Facetime stabieler zijn in een rijdende trein of auto.

Wat heb je nodig voor 4G+?

4G+ dekking
    Een toestel dat geschikt is voor 4G+
    Een abonnement bij T-Mobile. Toegang tot het 4G+ netwerk is voor alle klanten gratis!

Hoe snel is 4G+?
    De gemiddelde internetsnelheid (landelijk gemeten) ligt nu voor 4G rond de 40 Mbps. De verwachting is dat de snelheid van 4G+, met geschikte toestellen, 50% hoger komt te liggen.

Bron: T-Mobile.

In de praktijk plus 50% voor 4G+
    (Theoretisch maximum van 150 Mbps naar 225 Mbps, gemiddelde van 40 Mbps naar 60 Mbps).
    0
    just a customer
  • Arjan85

T-Mobile medewerker
    15 Reacties

20 januari 2016, 08:55

HarryMe schreef:

Hoi Arjan, mijn telefoon is opgestuurd i.v.m. niet conform de specificaties (inclusief uitleg)! Ja, principes... nu afwachten.

Ik ben razend benieuwd wat er uit gaat komen!
    0
  • HarryMe

773 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

20 januari 2016, 14:36

Het toestel is opgestuurd naar het reparatiecentrum, geen idee wat ze er mee willen.
    (Iets met kastje en muur?)
    0
    just a customer

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)