Beantwoord: iPhone 7+ kapot binnen garantieperiode

• tm72

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tm72 heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

6 oktober 2017, 19:18

- Topic starter
    In Januari 2017 heb ik mijn abonnement verlengd en een Iphone 7+ genomen bij mijn nieuwe abonnement. Half augustus begon mijn Iphone kuren te vertonen. Spontaan opnieuw opstarten, apps vanzelf afsluiten, foto's niet meer opslaan etc etc. Dit was tijdens mijn vakantie en ik ben direct na thuiskomst naar de T-Mobile winkel gegaan. Mijn tel werd opgestuurd voor reparatie. Enkele dagen later al bericht dat mijn toestel gerepareerd was en weer opgehaald kon worden. In de winkel werd mij gezegd dat het moederbord vervangen was. Bij thuiskomst tel weer geïnstalleerd en na een paar uurtjes weer dezelfde problemen. Ik heb toen mijn Imei-nr gecontroleerd en dit blijkt gewoon hetzelfde te zijn. Volgens mij is dit toch gekoppeld aan het moederbord? Enfin, weer terug naar de winkel. Wederom telefoon naar Dynafix gestuurd en ook nu weer een zeer snelle afhandeling. Volgens Dynafix was er helemaal niks mis met mijn tel en werd mij geadviseerd om geen back up meer terug te zetten op mijn tel. Zo gezegd, zo gedaan. Helaas, een dag later weer dezelfde problemen. Nou, dan maar voor de 3e keer terug. Weer naar Dynafix en weer retour met de vermelding dat er niks mis was met mijn tel. Thuis tel aangezet, camera doet niks meer. App store sloot zich vanzelf af en alle problemen waren na 15 minuten weer aanwezig. Terug naar de winkel waar ik trouwens ieder keer heel netjes geholpen werd maar ik was inmiddels behoorlijk gefrustreerd en wilde nu eigenlijk gewoon een nieuwe telefoon. De medewerker in de winkel vroeg mij of ik bereid was een aantal dingen te testen om te controleren of het echt het toestel was of misschien een andere oorzaak. Wij hebben dit samen gedaan. Niet meer ingelogd in I-cloud, toch weer problemen. Vervolgens geprobeerd zonder sim kaart en ook weer problemen. Hierna heeft de medewerker mij gevraagd of hij de tel nog een keer mocht opsturen ter reparatie. Hij heeft op het aanmeldformulier zeer duidelijk mijn klacht omschreven en nadrukkelijk er bij vermeld dat deze klacht toch echt gebeurt en dat hij deze ook geconstateerd heeft. Deze keer duurde het allemaal wat langer en ben ik op een gegeven moment gaan kijken op mijn reparatiestatus en zie de vermelding staan dat mijn Iphone omgeruild zou worden maar dat er geen ruiltoestel op voorraad is. Ik maakte hier uit op dat ik een refurbisched toestel zou krijgen en heb vervolgens contact opgenomen met de klantenservice die dit ook bevestigde. Ik heb toen aangegeven dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ik een nieuw Iphone wil aangezien hij binnen 8 maanden kapot is gegaan. Dit werd mij pertinent geweigerd waarop ik aangaf dat in 2016 Apple in het ongelijk is gesteld door de Kantonrechter in Amsterdam met betrekking tot het omruilen met refurbisches toestellen. Ook hier had men bij de klantenservice geen boodschap aan en werd mij gezegd dat het gerefurbisched toestel gewoon naar de winkel zou worden opgestuurd en waar ik het dan kon ophalen. Inmiddels heb ik ontdekt dat in Mei van dit jaar wederom een rechtzaak is geweest in Amsterdam en waarbij de rechter Apple weer in het ongelijk heeft gesteld. Het komt er dus op neer dat ik gewoon recht heb op een nieuw toestel maar dat Apple en T- mobile deze uitspraken aan hun laars lappen. Sorry voor het lange verhaal maar de frustratie is inmiddels nog hoger opgelopen.
    0
    Gemarkeerd als antwoord: Hakuin op 7 oktober 2017, 06:51
    Gewoon je rechtsbijstandverzekering inschakelen en een zaak beginnen tegen tmobile.
    Bekijk origineel
  • Hakuin

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hakuin heeft ontvangen van andere leden.

is een King Poster
    193 Reacties
    Antwoord

7 oktober 2017, 06:51

Gewoon je rechtsbijstandverzekering inschakelen en een zaak beginnen tegen tmobile.
    0
  • tm72

is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

7 oktober 2017, 10:05

Ik ben zeker van plan om verdere stappen te ondernemen. Ik kan natuurlijk ook nog het contract laten ontbinden. Maar het is jammer het het zo moet gaan. Ik ben al zeker 15 jaar klant bij T-Mobile en mijn dochter en partner zijn op mijn advies ook naar T-Mobile overgestapt omdat wij in een grensgebied wonen en T-Mobile naar mijn mening de beste dekking heeft. Nu denk ik dat ik hier spijt van ga krijgen.
    0
  • Poco-Loco
    1928 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

7 oktober 2017, 14:09

Het contract kun je niet laten ontbinden, dat heeft namelijk niets te maken met het toestel / de koop van dat product.

Voor wat betreft perspectief, ik kots op DynaFix en de baggere wijze waarop ze bezig zijn. Zij zijn ook diegene die nu 'bepalen' zonder overleg om een refurbished aan te bieden, dit is namelijk gewoon een uitbesteding en iets waar menig op dit forum geen goed woord voor over heeft.

Echter, winnen kun je zeker wel. Hier een aantal links, maar in kort,... wat Hakuin zegt. Gewoon rechtsbijstandsverzekering aanzetten of flink handen uit de mouwen en met Juridisch Loket aan de slag.

- Topic 1
    - Topic 2
    - Topic 3
    - Topic 4
    - Waar bovenstaande linkjes ook in staan met ook een fijne situatie
    0
    It's faulty, wrong, boring or raining... HELLO to you too! Leg je probleem neer en we zoeken naar de oplossing! Echter, hou wel rekening dat we hier klanten onderling zijn, normaal werk wel eens "in de weg" zit van snel reageren en iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen stommiteiten. Dus puur omdat ik het niet eens ben met jou, maakt mij geen medewerker... Oh en clubjes als ACM kan ik niet serieus nemen... lees dit eens: goo.gl/2aa6tF
  • tm72

is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

7 oktober 2017, 15:37

Waarom zou ik mijn contract niet kunnen ontbinden? Ik heb een abonnement afgesloten met toestel. Ik heb een eenmalig bedrag van €230 gedaan in de winkel en betaal nu iedere maand nog €29 voor mijn toestel. Heeft volgens mij wel degelijk te maken met het toestel. Nu moet ik iedere maand blijven betalen voor een niet werkend toestel.
    0
  • Poco-Loco
    1928 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

7 oktober 2017, 16:10

De werking en diensten van T-Mobile staan niet ter discussie, het product wat je erbij hebt gekocht wel.

Op zijn best zou je over de afbetaling van de telefoon in een rechtszaal iets kunnen realiseren, maar ga alsjeblieft niet twee verschillende zaken door elkaar halen. Als je denkt een contract te kunnen beëindigen, dan zal dat op zijn best uitsluitend het toestel gedeelte zijn, na in het gelijk te zijn gesteld in een rechtszaal. Je kan geen contract van telecomdiensten laten beëindigen omdat het toestel niet voldoet, niet werkt, niet te repareren valt. Twee verschillende diensten.

Als je verder wil blijven discussiëren over beëindigen, in plaats van te werken naar een oplossing op je toestel, dan haak ik bij deze af. Je toestel heeft problemen, dat is een combinatie van fabrikant, reparateur en verkooppunt. Hierin is T-Mobile uitsluitend de laatste en deze dient met de andere twee te discussiëren, zoals ook in alle andere topics al staat uitgelegd. Je telecomdiensten staan niet ter discussie en derhalve dus ook niet je contract. Jouw lening / uitgestelde aanschaf van het toestel kan uitsluitend worden beëindigd indien je bij een rechter gelijk krijgt dat dit de meest billijke oplossing is.
    0
    It's faulty, wrong, boring or raining... HELLO to you too! Leg je probleem neer en we zoeken naar de oplossing! Echter, hou wel rekening dat we hier klanten onderling zijn, normaal werk wel eens "in de weg" zit van snel reageren en iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen stommiteiten. Dus puur omdat ik het niet eens ben met jou, maakt mij geen medewerker... Oh en clubjes als ACM kan ik niet serieus nemen... lees dit eens: goo.gl/2aa6tF
  • tm72

is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

7 oktober 2017, 16:18

Je hebt helemaal gelijk. Mijn fout. Ik bedoelde inderdaad de koop van het toestel. Sorry voor de verwarring.
    0
  • Poco-Loco
    1928 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

7 oktober 2017, 16:25

Geen noodzaak tot verontschuldiging, maar dank de voorgangers maar... Als mensen beginnen over contractbeëindiging gaat het zelden over de nuttige zijde in het verhaal: een werkend toestel terug krijgen.

Mijn advies is simpel, volg Hakuin's advies op en ga direct juridisch correct aan de slag. Soms werkt een beetje geluid nog wel, maar in dit soort gevallen.... T-Mobile (net als zoveel anderen) gebruikt DF als reparateur en daar gaat zoveel incorrect... Zij mogen niet zonder jouw goedkeuren het toestel vervangen, omruilen, wegnemen. Verder zou DF met TM in contact moeten staan, TM is jouw verkooppunt, niet DF. TM moet als verkoper zorg dragen dat jouw niet werkende toestel naar wetgeving wordt behandeld. Nog los van alle verhalen omtrent DF, je hebt en zou niks met hun te maken moeten krijgen. Als men dan ook nog eens jouw toestel gaat omruilen zonder schriftelijke goedkeuring, ja sorry... Zoals in het andere topic, privacy, gegevens etc. niet akkoord...

Wat betreft het moeten krijgen van een nieuw toestel, daar is gewoon uitspraak over en, alhoewel de NL wetgeving niet op basis van jurisprudentie werkt en men zaak per zaak altijd zal bekijken, zou het verbazen als dit niet een identieke kwestie is. Alleen, die zaken komen alleen na veel moeite, expliciet op schrift en vooral geduld, want... een rechter zal niet op basis van emoties gaan beslissen.
    0
  • tm72

is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

8 oktober 2017, 15:02

Ik ben zeker van plan juridische stappen te ondernemen. Ik heb inmiddels ook contact gehad met het juridisch loket. Krijg ook hulp van een bevriende jurist. Het refurbished toestel zal in zeker niet in ontvangst nemen. Dat is zoals je al aangaf zonder mijn toestemming geruild voor mijn eigen toestel. Uiteraard ga ik hier niet mee akkoord. Alvast bedankt voor de tips. Ga er zeker gebruik van maken.
    0
  • tm72

is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

11 oktober 2017, 21:02

Update. Afgelopen Maandag kreeg ik geheel onverwacht een telefoontje van de klantenservice van T-Mobile. Ze hadden nadat ik aan had gegeven dat de kantonrechter Apple in het ongelijk had gesteld, alles nog eens doorgenomen. En........ omdat ik zo stellig was dat ik een refurbished toestel niet zou accepteren hebben ze besloten dat ik een nieuwe Iphone krijg. Maandag wordt deze bezorgd door een koerier en kan ik het refurbished toestel aan hem mee terug geven. Gelukkig dat het geen langslepende kwestie wordt. Zo zie je maar dat er toch ook nog mensen zijn bij de klantenservice die naar je luisteren en hier dan ook wat mee doen, als je maar voet bij stuk houdt. Dank voor jullie adviezen :)
    1
  • Hakuin

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hakuin heeft ontvangen van andere leden.

is een King Poster
    193 Reacties

12 oktober 2017, 07:49

Gefeliciteerd met de overwinning!
    0
  • Hajar

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hajar heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    8660 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

12 oktober 2017, 14:46

Hi tm72,

Fijn dat het is opgelost!
    0
    .

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)