Vraag: Simlock op Huawei E5330

• Mombakkes

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Mombakkes heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    1 Reacties
    Auteur

18 mei 2017, 13:57

- Topic starter
    Wil voor september als we weer met onze camper er op uittrekken wil ik een abonnement nemen bij t-Mobile in samenwerking met een 10 Gbt en data vrije muziek. Ik ben reeds in bezit van een Huawei E5330 simlockvrij via Vodafone.
    Ik heb deze mini wifi in Spanje probleemloos kunnen gebruiken met 4 verschillende providers. Dus kan ik aannemen dat deze router simlock vrij is.....Echter hier in Nederland bij de t-Mobile winkel krijgen ze het niet voor mekaar om een verbinding te maken. Wie kan me helpen hoe ik dit kan tackelen......
    Graag hoor ik,

Mombakkes
    0
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    10999 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

19 mei 2017, 09:08

Hoi Mombakkes,

Dat zijn mooie reizen, de camper en Spanje! :D

Ik moet je er wel gelijk op wijzen dat de abonnementen van T-Mobile Go voor individueel gebruik zijn en dus in principe niet bedoeld zijn voor het gebruik in routers. Ik weet niet precies wat het gebruik van jullie in de camper is, maar je kunt een hotspot maken op de telefoon, indien nodig. Dit werkt ook zeer goed!

Echter moet die Huawei natuurlijk ook gewoon werken, dat is uiteindelijk wel zo handig! Kun je aangeven bij wie en waar je de router hebt aangeschaft? Heb je wellicht een simkaart van een andere provider in de buurt en deze ook al getest? Het is ook belangrijk dat er wel een juiste simkaart gebruik wordt in de router, zoals in de handleiding op pagina 7 te lezen is. Zou het daar aan kunnen liggen, dat er niet de juiste soort simkaart in gedaan is?

We zien jouw reactie graag tegemoet, Mombakkes!
    0
  • Mombakkes

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Mombakkes heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    1 Reacties
    Auteur

19 mei 2017, 09:28

Hallo,

Vooreerst bedankt voor de reactie. We hebben de camper voor privé doeleinden, dus niet voor zakelijke kant. We zijn 6 maanden per jaar onderweg en willen nu de t-Mobile simkaart gaan gebruiken.
    Het verbinden via een hotspot (thetering) is voor ons allemaal te lastig. Mijn vrouwtje en ik zijn gewend te internetten via inloggen op een routertje, vandaar dat we hem ook hebben aangeschaft.
    Deze heeft in Spanje en Portugal altijd naar behoren gewerkt met verschillende providers....
    Het bevreemd ons dan ook zeer dat de t-Mobile winkel hier in de stad het niet voor mekaar krijgt om een internet verbinding te maken via de simkaart van t-Mobile en daarna met mijn iPhone/iPad. Ik heb dit routertje in Nederland gekocht met de standaard (fabrieks) instellingen van Vodafone. Maar ik weet zeker dat de router simlock vrij is, anders zou hij met de prepaid sim-kaartjes van Spanje en Portugal niet functioneren...! Ik ben er om verlegen om goed te kunnen internetten als we onderweg zijn en het liefste met t-Mobile, omdat ik al jaren klant ben en tevreden ben met jullie.
    Hopelijk kun jullie me helpen...
    Groetjes
    Mombakkes
    0
  • Muberra

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Muberra heeft ontvangen van andere leden.

Oud T-Mobile Moderator
    1392 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

19 mei 2017, 16:59

Hoi Mombakkes,

Wat heerlijk dat jullie zoveel reizen! :D

Een Go abonnement zou perfect zijn voor jullie situatie, dus dat is een hele goede keus. Met GO Unlimited krijg je 10 GB om te besteden in de EU. Is de 10 GB op? Geen probleem, want dan kan je MB- of GB-aanvuller aanschaffen en lekker blijven door surfen tijdens jullie reis. Zoals mijn collega David al aangaf is zo'n abonnement inderdaad alleen bedoeld voor privégebruik. Daarnaast kan je met Datavrije muziek alleen onbeperkt muziek luisteren in Nederland. In het buitenland gaat het wel vanuit jouw databundel, omdat wij het verbruik van Datavrije muziek niet kunnen controleren op een netwerk van een buitenlandse provider.

Het belangrijkste is jullie lekker moeten genieten van GO Unlimited en jullie leuke reis, maar voordat jullie helemaal los gaan, houd er wel rekening mee dat er enkele voorwaarden zijn aan het dataverbruik in de EU. Wanneer klanten lange tijd in het buitenland verblijven kunnen wij gaan kijken of er nog wel een binding is met Nederland en waarom jullie zoveel data gebruiken. Dit komt omdat wij niet willen dat er klanten zijn die het GO abonnement nemen die niet in Nederland woonachtig zijn. Hier kan je meer informatie vinden. Zo kan je voorbereid op reis gaan en genieten van het avontuur, maar dat komt volgens mij helemaal goed! ;)

Ik heb twee hele handige topics gevonden met informatie over verbinding maken met de Huawei Mi-Fi router met een T-Mobile simkaart. In dit topic vind je tips over het instellen van de internetverbinding wanneer het niet lukt. En in dit topic kan je lezen hoe je dataroaming kunt instellen op jouw Mi-Fi router in het buitenland. Hopelijk heb je hier iets aan en kunnen de problemen worden verholpen!

Laat je even weten of het gelukt is? Ik wens jullie alvast heel veel plezier op jullie reis! :cool:
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)