Beantwoord: Kosten 0900-nummer

• Reindertpaul

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Reindertpaul heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    6 Reacties
    Auteur

12 augustus 2017, 13:19

- Topic starter
    We hebben toen de kosten werden vermeld direct opgehangen. Toch zijn er 17 cent berekend. Hoe gaan we dit oplossen?
    0
    Gemarkeerd als antwoord: Poco-Loco op 12 augustus 2017, 21:49
    Nee, zodra je belt maak je verbinding. Kosten mogen in rekening gebracht worden, je hebt bewust dat nummer gebeld.

Dat je na het horen van de kosten niet verder bent gegaan met verdere kosten is een keuze, maar je kosten lopen vanaf het moment dat je belt. Het stellen dat je niet zou weten dat een 0900 nummer kosten meebrengt valt onder eigen verantwoordelijkheid / verplichting tot zelfonderzoek, dat zul je nergens op een andere wijze te horen gaan krijgen...

Dus dit zijn 17 cent leerkosten (als je werkelijk gaat beweren dit niet te weten) en dan is het een relatief goedkope les.
    Bekijk origineel
  • Peukie

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Peukie heeft ontvangen van andere leden.

Doet lekker mee
    31 Reacties

12 augustus 2017, 15:52

https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/bestelling-en-abonnement/tarieven/2015/stel-samen-stel-bij-150713.pdf

@Reindertpaul : 0900 zijn niet gratis, kosten voor beller in dit geval..........
    zie : Meer informatie over 0900-nummers kun je terugvinden in de tarievenlijst van jouw prijsplan. Voor het bellen naar 0900-nummers betaal je het tarief van het servicenummer plus het standaard beltarief.
    0
  • Reindertpaul

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Reindertpaul heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    6 Reacties
    Auteur

12 augustus 2017, 20:00

Nee er zijn kosten berekend terwijl we direct na het horen van de kosten hebben opgehangen
    En dan mogen er geen kosten worden berekend ,want is dan niet een verbinding tot stand gebracht
    0
  • Poco-Loco
    1760 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Antwoord

12 augustus 2017, 21:49

Nee, zodra je belt maak je verbinding. Kosten mogen in rekening gebracht worden, je hebt bewust dat nummer gebeld.

Dat je na het horen van de kosten niet verder bent gegaan met verdere kosten is een keuze, maar je kosten lopen vanaf het moment dat je belt. Het stellen dat je niet zou weten dat een 0900 nummer kosten meebrengt valt onder eigen verantwoordelijkheid / verplichting tot zelfonderzoek, dat zul je nergens op een andere wijze te horen gaan krijgen...

Dus dit zijn 17 cent leerkosten (als je werkelijk gaat beweren dit niet te weten) en dan is het een relatief goedkope les.
    0
    It's faulty, wrong, boring or raining.. Either way, HELLO to you too! Ik hou van het oplossen van puzzels en problemen, leg je probleem neer en we zoeken naar de oplossing! Hou wel rekening dat ik net zoals jij een klant ben en normaal werk wel eens "in de weg" zit van mijn reacties... En puur omdat ik het niet eens ben met jou, ben ik nog niet spontaan een medewerker... ah.... "I tried guys"
  • Reindertpaul

is een Top Poster
    6 Reacties
    Auteur

12 augustus 2017, 22:52

De Consuwijzer meld dit bericht

U hoeft nog niet te betalen als u deze melding krijgt. U moet met die informatie namelijk nog kunnen kiezen of u de kosten wel of niet wilt maken. U gaat pas betalen nadat u de informatie over het tarief hebt gehad. U kunt dan nog ophangen als u het tarief te hoog vindt.

Het gaat me uiteraard niet perse voor 17 cent maar wel in principe dat er kosten worden berekend die het dus volgens de Consuwijzer NIET mogen.
    We gaan dus een melding maken want dit kan per keer aardig oplopen.
    Met vr groeten
    Paul
    0
  • Poco-Loco
    1760 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

13 augustus 2017, 11:08

Ja, dat gaat over het informatietarief...

Voor iedereen die niet graag eerst gaat googlen naar de referenties, hierbij gewoon een link..
    Wilt u een informatienummer bellen? Dan moet u eerst horen wat het kost om gebruik te maken van die dienst. Dit heet tariefmelding. Er worden vaak twee soorten tarieven genoemd:
    • Verkeerstarief: Dit wordt ook wel beltarief genoemd. Het beltarief is een bedrag dat u betaalt voor het bellen zelf. De telefoonaanbieder berekent deze kosten voor het tot stand brengen van de verbinding. Dit zijn dus uw gebruikelijke belkosten.
    • Informatietarief: Het informatietarief is het bedrag dat u betaalt aan de aanbieder van het informatienummer. U betaalt dit bedrag voor de informatie. Bijvoorbeeld: u belt een 0900 nummer om filemeldingen of weerberichten te luisteren. U betaalt dan het informatietarief voor het beluisteren van de filemelding of het weerbericht.

Afhankelijk van je abonnement gaat dat verkeerstarief uit je bundel, als je die nog hebt. Je betaalt altijd 1 minuut bij start en pas na de eerste minuut per seconde. Welk abo 17 cent/min als tarief heeft weet ik niet uit mijn hoofd...

Nogmaals, met de informatie die je genoemd hebt, dit zijn de kosten voor het bellen naar een 0900 nummer waar gewoon een verbinding is gemaakt (verkeerstarief). We weten ook niet welk 0900 je belde en wat de kosten per minuut / gesprek daarvoor waren. Dus we kunnen nu als mede-klanten niet de opbouw uitleggen.

Het verkeerstarief kan je echter nooit weigeren, je hebt tenslotte bewust en wel naar een nummer gebeld.
    0
    It's faulty, wrong, boring or raining.. Either way, HELLO to you too! Ik hou van het oplossen van puzzels en problemen, leg je probleem neer en we zoeken naar de oplossing! Hou wel rekening dat ik net zoals jij een klant ben en normaal werk wel eens "in de weg" zit van mijn reacties... En puur omdat ik het niet eens ben met jou, ben ik nog niet spontaan een medewerker... ah.... "I tried guys"
  • Reindertpaul

is een Top Poster
    6 Reacties
    Auteur

13 augustus 2017, 12:16

Dan moeten die 17 cent toch uit de belbundel, ik heb geen verbinding met die 0900 gemaakt.
    Voor de info het was 0900 0388
    0
  • Poco-Loco
    1760 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

13 augustus 2017, 12:36

Of het uit je belbundel gaat is afhankelijk van je abonnement... Ik weet niet welk abonnement je hebt, dan moet je de voorwaarden van jouw abonnement opzoeken en controleren of dat wel of niet zo is.

Verder, je hebt dus wel verbinding gemaakt, dit is niet heel moeilijk om te begrijpen...

Je belt een nummer
    Je maakt verbinding
    Daarna kreeg je informatie te horen
    Je verbreekt de verbinding omdat het te duur zal worden / informatietarief te hoog is...

Zie je waar die stap 'verbinding' zit? Voor de rest zal het uiteindelijk door een medewerker moeten worden opgepakt, tis weekend... ergens maandag zal het langsgelopen worden.
    0
  • Reindertpaul

is een Top Poster
    6 Reacties
    Auteur

13 augustus 2017, 12:48

oke wie gaat dit nazien ??
    want volgens mij moeten kosten gewoon uit mijn bundel
    1
  • Reindertpaul

is een Top Poster
    6 Reacties
    Auteur

13 augustus 2017, 13:01

dit staat vermeld in mijn abonnement:

066, 0900, 0906, 0909, 116XYZ, 18XY nummers Tarief servicenummer + Beltarief1
    1 Voor deze Servicenummers betaalt u het beltarief binnen de bundel als u nog bundeltegoed heeft en het beltarief buiten de bundel zodra u uw bundeltegoed verbruikt heeft, plus eventuele kosten van het
    Servicenummer welke worden bepaald door de aanbieder van de desbetreffende service.
    T-

Dus die kosten horen gewoon in mijn bundel.

wordt vervolgt .......
    0
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    10459 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

14 augustus 2017, 15:13

Hoi Reindertpaul,

Goed om te zien dat er al goed met je wordt mee gedacht!

De eerste reactie van Poco-Loco klopt in dit geval. Wanneer er een verbinding wordt opgezet, dan kunnen er kosten in rekening gebracht worden. Ik zie dat er precies 1 seconde is gebeld, dus niet erg lang, maar dat kan wel verklaren waarom jij vermoedde opgehangen te hebben, dat was waarschijnlijk net niet het geval. Servicenummers hebben vaak kosten en dit is dan ook het geval geweest bij 0900-0388. Het gesprek gaat dan wel uit je bundel, maar de extra kosten voor het nummer worden buiten de bundel gerekend. Mocht je vragen over het beltarief en de melding van het tarief hebben, kan je het beste contact opnemen met de NVWA om hier meer duidelijkheid over te krijgen.

Mocht je nog verdere vragen hebben, dan horen we dat graag van je!
    0
  • Reindertpaul

is een Top Poster
    6 Reacties
    Auteur

14 augustus 2017, 19:09

Oke nu is het duidelijk. De eerste uitleg op mijn vraag, was dat ook bellen naar het nummer alleen al geld zou kosten en dat was duidelijk niet waar (dus ook als je zou ophangen na horen van de kosten)
    Nou blij dat er toch nog wakkere medewerkers bij zitten.
    Bedankt
    1
  • Poco-Loco
    1760 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

14 augustus 2017, 22:07

Reindertpaul schreef:

De eerste uitleg op mijn vraag, was dat ook bellen naar het nummer alleen al geld zou kosten en dat was duidelijk niet waar (dus ook als je zou ophangen na horen van de kosten)

Afhankelijk van je abonnement dus wel...

Niet iedereen heeft namelijk een (volle) belbundel en oude abonnementen hadden die nummers er buiten staan..... Dus, afhankelijk van je abonnement kosten ook die seconden/minuten geld. Het is dus niet handig om hier onjuistheden te gaan verkondigen, want mensen hebben die abonnementen nog steeds...
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)