Beantwoord: Onbeperkt internet voor Raspberry Pi

• Sam1994

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Sam1994 heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    1 Reacties
    Auteur

1 mei 2017, 14:03

- Topic starter
    Ik wil voor een project een raspberry pi in de natuur plaatsen en hiermee camera beelden continu uitzenden. Nu lijkt het alsof het dat het 'go unlimited' abonnement een goede optie is, echter heb ik hier nog enkele vragen over.
    Kan ik deze bijvoorbeeld gebruiken op een raspberry d.m.v. een dongel of iets dergelijks?

Verder las ik ook dat er steeds nieuwe GB's geactiveerd moeten worden na de eerste 10GB omdat anders de snelheid verlaagd wordt. Nu is het nogal onhandig als ik deze GB's elke keer weer moet activeren voor 1GB, is er ook een andere optie hiervoor?
    0
    Gemarkeerd als antwoord: Poco-Loco op 1 mei 2017, 21:44
    Welkom op het forum Sam,

Nu klinkt het erg interessant, maar ik moet je meteen wel wijzen op wat er 'beschreven staat' aan voorwaarden. Technisch mag wat je wil namelijk niet, het Go abonnement is namelijk gericht op het gebruik in mobieltjes en met enige coulance naar tablets.

Het gebruik van dit abonnement in een dongel is technisch niet legaal.
    Dat gezegd, er wordt (nog) niet tegen opgetreden en sommige verkopers verkopen ook Go waar het 4G voor Thuis zou moeten zijn. Een correcte dongel die jij zoekt is er nu eigenlijk niet...

Dan wat betreft data, er zijn verschillende Go versies. De goedkopere versies zijn in Gb per maand, de Unlimited is op basis van 5 Gb per dag. Al zit ook daar nog wel een 'fair use' referentie op en als je dus elke dag 100Gb gaat verbruiken, dan krijg je ook nog een deurbel situatie ;)

Dan wat betreft de her-activatie. Na deze 5 Gb dien je een Gb aanvuller te activeren, die is gratis maar komt wel pas beschikbaar als je data praktisch of geheel op is. Daar zit ook nog een beveiliging / captcha op om te voorkomen dat je dat met een script zou omzeilen. Doe je dat toch, ben je opzettelijk de voorwaarden aan het omzeilen, dat is niet wat je denk ik wil gaan testen (de coulance die dan nog over is zeg maar).

Nu had ik 4G voor Thuis al genoemd, maar dat abonnement is vooral overdag duur (in de nacht is dan weer wel gratis... moet je wel opzoeken wat het exact is). Daar zit je met een data-bundel per maand van helaas max 100Gb per maand (overdag dan).

Ik probeer nog even een specifieke moderator hierop te wijzen, want de vraag is wel interessant... Misschien iets mogelijk op de lange duur ;)
    Bekijk origineel
  • Poco-Loco
    1928 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Antwoord

1 mei 2017, 21:44

Welkom op het forum Sam,

Nu klinkt het erg interessant, maar ik moet je meteen wel wijzen op wat er 'beschreven staat' aan voorwaarden. Technisch mag wat je wil namelijk niet, het Go abonnement is namelijk gericht op het gebruik in mobieltjes en met enige coulance naar tablets.

Het gebruik van dit abonnement in een dongel is technisch niet legaal.
    Dat gezegd, er wordt (nog) niet tegen opgetreden en sommige verkopers verkopen ook Go waar het 4G voor Thuis zou moeten zijn. Een correcte dongel die jij zoekt is er nu eigenlijk niet...

Dan wat betreft data, er zijn verschillende Go versies. De goedkopere versies zijn in Gb per maand, de Unlimited is op basis van 5 Gb per dag. Al zit ook daar nog wel een 'fair use' referentie op en als je dus elke dag 100Gb gaat verbruiken, dan krijg je ook nog een deurbel situatie ;)

Dan wat betreft de her-activatie. Na deze 5 Gb dien je een Gb aanvuller te activeren, die is gratis maar komt wel pas beschikbaar als je data praktisch of geheel op is. Daar zit ook nog een beveiliging / captcha op om te voorkomen dat je dat met een script zou omzeilen. Doe je dat toch, ben je opzettelijk de voorwaarden aan het omzeilen, dat is niet wat je denk ik wil gaan testen (de coulance die dan nog over is zeg maar).

Nu had ik 4G voor Thuis al genoemd, maar dat abonnement is vooral overdag duur (in de nacht is dan weer wel gratis... moet je wel opzoeken wat het exact is). Daar zit je met een data-bundel per maand van helaas max 100Gb per maand (overdag dan).

Ik probeer nog even een specifieke moderator hierop te wijzen, want de vraag is wel interessant... Misschien iets mogelijk op de lange duur ;)
    0
    It's faulty, wrong, boring or raining... HELLO to you too! Leg je probleem neer en we zoeken naar de oplossing! Echter, hou wel rekening dat we hier klanten onderling zijn, normaal werk wel eens "in de weg" zit van snel reageren en iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen stommiteiten. Dus puur omdat ik het niet eens ben met jou, maakt mij geen medewerker... Oh en clubjes als ACM kan ik niet serieus nemen... lees dit eens: goo.gl/2aa6tF
  • Sam1994

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Sam1994 heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    1 Reacties
    Auteur

2 mei 2017, 11:45

Bedankt Poco-Loco voor het antwoord! Als ik het dus goed begrijp is een Go abonnement, geen optie voor dit project, legaal niet en technisch niet? 4G voor thuis is ook geen optie gezien er waarschijnlijk meer data gebruikt zal worden per maand, dus dat zou nogal een dure grap worden.
    Nogmaals bedankt voor het antwoord!
    0
  • Poco-Loco
    1928 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

2 mei 2017, 17:54

Naja, ik kan me voorstellen dat (tenzij je echt hele hoge gb's verwacht te gebruiken) men nog wel een hand kan strijken over het legaal gedeelte, maar het script gedeelte is wel echt 'dubieus'. Ze moeten namelijk dat officieel bestrijden (en doen ze ook al overigens) omdat dat echt als misbruik wordt gezien.

Ik weet niet op welke resolutie je gaat streamen en of je daar niet nog een flinke compressie overheen kan zetten, maar als je al meer dan 10Gb verwacht (per dag*)... is het wat moeilijk... Dan zal dit echt even intern bij T-Mobile moeten lopen wat ze ermee kunnen....

Deze verbruiken vallen wat buiten 'normaal gebruik' zeg maar ;)

*, kreeg een opmerking dat dit niet duidelijk was... dag specificatie toegevoegd ;)
    0
    It's faulty, wrong, boring or raining... HELLO to you too! Leg je probleem neer en we zoeken naar de oplossing! Echter, hou wel rekening dat we hier klanten onderling zijn, normaal werk wel eens "in de weg" zit van snel reageren en iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen stommiteiten. Dus puur omdat ik het niet eens ben met jou, maakt mij geen medewerker... Oh en clubjes als ACM kan ik niet serieus nemen... lees dit eens: goo.gl/2aa6tF
  • tmoesel

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tmoesel heeft ontvangen van andere leden.

is een legendarische Super User
    606 Reacties
    Allrounder

Allrounder

3 december 2017, 15:00

@Sam1994
    Wat voor resolutie had je in gedachten voor die camera?
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)