Beantwoord: Vervroegde nummerovername naar Youfone

• yusufcf98

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten yusufcf98 heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    7 Reacties
    Auteur

10 april 2018, 17:43

- Topic starter
    Hoi!

Ik ben onlangs overgestapt (sorry..) naar Youfone. Mijn huidige abonnemet bij T-Mobile loopt op 01-08-2018 ten einde. Ik kon vanaf 1 april een nieuw abonnement aanvragen. Ik kan alleen mijn huidige nummer niet behouden. Het volgende kreeg ik van Youfone:
    "Bij de aanvraag van uw abonnement heeft u aangegeven uw huidige mobiele nummer 06***** te willen behouden

Wij hebben van uw provider vernomen dat 06******* een contract heeft tot 1-8-2018. Een verzoek vanuit onze kant voor een eerdere datum is op dit moment helaas niet mogelijk. Tot die tijd blijft de aanvraag in de wacht staan en zal Youfone 2 maanden voor de einddatum van het huidige contract opnieuw een verzoek voor nummerbehoud indienen.

Wij verwijzen u naar uw huidige provider wat betreft de mogelijkheden voor eventueel vervroegde nummerovername."

Ik hoop dat het alsnog kan, want de datum van ingang voor Youfone is 01-05-2018.

Dankjewel alvast!
    0
    Gemarkeerd als antwoord: Folkert op 10 april 2018, 18:36
    Nummerbehoud aanvragen kan pas 60 dagen voordat je T-Mobile contract afloopt. Die regel geldt voor alle providers. Voor vervroegde nummer overname en dus afkopen van je huidige contract, wat jij wil, moet er wel iets extra geregeld worden. Het is nu avond maar uiterlijk morgen reageert er wel een T-Mobile moderator die je verder kan helpen.
    Bekijk origineel
  • yusufcf98

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten yusufcf98 heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    7 Reacties
    Auteur

10 april 2018, 17:44

Groeten van Yusuf Can ;)
    0
  • Folkert

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Folkert heeft ontvangen van andere leden.

is een legendarische Super User
    156 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Antwoord

10 april 2018, 18:36

Nummerbehoud aanvragen kan pas 60 dagen voordat je T-Mobile contract afloopt. Die regel geldt voor alle providers. Voor vervroegde nummer overname en dus afkopen van je huidige contract, wat jij wil, moet er wel iets extra geregeld worden. Het is nu avond maar uiterlijk morgen reageert er wel een T-Mobile moderator die je verder kan helpen.
    0
  • yusufcf98

is een Top Poster
    7 Reacties
    Auteur

10 april 2018, 18:50

Alvast bedankt voor uw reactie Folkert! Ik neem inderdaad aan dat dat voor elke provider zo geldt. In daf geval kan ik Youfone laten ingaan vanaf 01-06-2018: 60 dagen vóor 01-08-2018
    0
  • Rosan

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Rosan heeft ontvangen van andere leden.

Klantexpert
    5677 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Apple Expert

Apple Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

10 april 2018, 20:04

Handig om je nummer op een openbaar forum neer te zetten :?
    En dan straks verbaasd zijn als je allerlei betaalde diensten heb?
    Maar ik zal je nummers verwijderen en een moderator zal met 24/48 uur je vraag oppakken
    Wil je je nummer eerder vrij betaal je de resterende maanden plus eventueel toestel kosten als je een toestel erbij heb.
    En die 60 dagen houd niet in dat je nummer eerder vrij komt je nummer komt nog steeds pas begin augustus vrij tenzij je dus betaald
    Enkel de nieuwe provider kan dan alvast de aanvraag van je nummer doen maar nog niet je nummer overnemen
    Je heb namelijk een 12/24 maanden contract en dat wijzigt niet je kan enkel afkopen wil je eerder weg.
    Overstappen kan je dus 60 dagen voor afloop al regelen maar eind datum blijft hetzelfde.
    0
  • yusufcf98

is een Top Poster
    7 Reacties
    Auteur

10 april 2018, 22:43

Oh ja ik zie het wat dom.. heb nog 10 uur naar de mail staan staren of het rechtstreeks gekopieerd kon worden.. vergat dat het een openbaar forum was.

Ten eerste bedankt voor het bovenstaande advies. Ik wist niet dat de regeling zo was. Ik dacht dat het mogelijk was om de nieuwe provider al in te laten gaan. Maar het is in principe dus nooit mogelijk om zonder afkopen de oude provider te laten overgaan in de nieuwe vóór (in dit geval) 01-08-2018.

Dan weet ik genoeg! Ik wacht nog wel op een eventuele reactie van een medewerker.

Ps. Als het nu dus goed is, is het telefoonnummer niet meer zichtbaar?

Dank bij voorbaat.
    0
  • Rosan

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Rosan heeft ontvangen van andere leden.

Klantexpert
    5677 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Apple Expert

Apple Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

11 april 2018, 08:00

Klopt ik heb het gewijzigd in sterretjes dus niet meer zichtbaar enkel de moderator kan zien als je ingelogd ben via je account je gegevens inzien wij medeklant niet.
    Verder kan je niet binnen contract tijd overstappen tenzij je dus afkoopt een moderator zal dit enkel bevestigen.
    0
  • Jaimy

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jaimy heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    1887 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

11 april 2018, 11:27

Hoi Yusuf,

Folkert en Rosan hebben helemaal gelijk (thanks daarvoor!!). Ik hoef daar eigenlijk niets meer aan toe te voegen. :D

Mocht ik wat voor je in gang kunnen zetten (bijvoorbeeld het afkopen van het contract), dan hoor ik het van je! Uiteraard zie ik liever dat je gezellig bij ons blijft tot het einde van het contract - dat is ook voordeliger voor jou. Laat het maar weten als je meer vragen hebt!
    0
  • yusufcf98

is een Top Poster
    7 Reacties
    Auteur

11 april 2018, 17:48

Hoi Jaimy,

Bedankt voor je reactie. Ik zal wachten tot augustus, maar in ieder geval bedankt voor de hulp!

Ik laat weten wanneer ik nog vragen heb!
    1

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)