[INFO] Nummerbehoud aanvragen, hoe doe ik dat precies?

  • David

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    11244 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Apple Expert

    Apple Expert

    Sony Expert

    Sony Expert

    Auteur

    18 februari 2016, 15:41

    - Topic starter
    Aanvragen van nummerbehoud

    We willen jouw nummerbehoud aanvraag natuurlijk zo snel en vlekkeloos mogelijk laten verlopen! Daarom is het goed om op een aantal zaken te letten. Met deze forumpost willen wij je op weg helpen met jouw aanvraag voor nummerbehoud.

    In dit topic kun je dan ook je reactie achterlaten als je hier vragen over hebt! :)

    Ga naar de pagina Nummerbehoud aanvragen.

    Je huidige aansluiting
    Kies hier de aansluiting die je op dit moment hebt. Dit kan een prepaid of een abonnement zijn.

    Mobiele nummer
    Dit is het nummer dat je wilt behouden (huidige mobiele nummer). Als je dit nummer een tijdje niet hebt gebruikt, controleer dan eerst of het nummer nog actief is. Door het nummer bijvoorbeeld te bellen en te kijken of het over gaat.

    Huidige aanbieder
    De huidige aanbieder is de provider waarbij je jouw huidige abonnement hebt afgesloten. Je kunt de provider meestal vinden op het scherm van jouw telefoon. Andere manieren om achter de provider te komen zijn:
    • Op de simkaart.
    • In de bevestigingsbrief van het contract.
    • In de e-mails die je van de provider hebt gehad.

    LET OP! In een aantal gevallen kan je bij de provider kiezen tussen meerdere netwerken. Dit betekent dat de provider gebruik maakt(e) van verschillende netwerken. Bijvoorbeeld:
    • Hollands Nieuwe via Vodafone of Hollands Nieuwe via Teleena
    • Ziggo Mobiel via Vodafone of Ziggo Mobiel via Teleena
    • ACN Mobile via KPN of ACN via Telfort
    • Aspider via KPN of Aspider via Telfort
    Om te weten te komen via welke netwerk jij verbonden bent, kunt je contact opnemen met je huidige provider.

    Simkaartnummer
    Het simkaartnummer is het nummer dat vermeld staat op de simkaart. De simkaart zorgt onder andere voor toegang tot het mobiele netwerk. De simkaart zit in je telefoon en is er in 3 formaten.



    Het simkaartnummer is alleen bekend bij jezelf en bij jouw huidige provider. Wij gebruiken het daarom als identificatie voor het aanvragen van nummerbehoud. Het nummer is uniek en elke provider heeft zijn eigen simkaartnummer format.

    Hoe kom je achter het simkaartnummer?
    Soms zijn de cijfers weggesleten of niet meer zichtbaar doordat je jouw simkaart geknipt hebt (doe dit nooit!). Hoe moet je dan achter je simkaartnummer komen? Dat leggen we in het topic over je simkaartnummer haarfijn uit!

    Let op! Als je op het netwerk van KPN zit en de simkaart probeert uit te lezen via de iPhone of Android app moet er rekening worden gehouden met de hoeveelheid cijfers van de KPN simkaart. Bij het uitlezen van de KPN simkaart krijg je 18 of 19 cijfers te zien.

    Converteer de 18 of 19 cijfers dan volgens het volgende voorbeeld:
    8931084915142021656 ► 49202165.
    Haal de voorloop van 893108 eraf. Laat de volgende 2 cijfers staan. Vervolgens verwijder je de volgende 4 cijfers, waarop je 6 cijfers laat staan totdat je het totale aantal van 8 cijfers hebt. Alles wat na de 8 cijfers komt haal je weg. Als je een KPN simkaart hebt, vul je dus altijd 8 cijfers in bij je nummerbehoud aanvraag.

    Houd rekening met de volgende zaken:
    1. Heb je in het verleden een simwissel gehad, zorg er dan voor je het simkaartnummer opgeeft van jouw HUIDIGE simkaart en niet de oude.
    2. Zorg ervoor dat je het simkaartnummer juist invult. De verschillende providers kennen verschillende simkaartformaten. Via deze link vind je een uitgebreid overzicht van de providers en welk simkaartnummer hier bij hoort.

    Datum nummerbehoud
    Nummerbehoud is alleen mogelijk buiten jouw contract en opzegtermijn. Daarbij moet je ook letten dat de datum die je kiest niet te ver in toekomst ligt. Een particuliere klant heeft een opzegtermijn van 1 maand. Een zakelijke klant heeft een opzegtermijn van 3 maanden. Voor particulieren geldt een minimum van 2 dagen en een maximum van 60 dagen in de toekomst en voor zakelijke klanten is dit een minimum van 2 dagen en maximaal 120 dagen in de toekomst.

    Status van je nummerbehoud bijhouden
    Binnen 2 dagen na het indienen van jouw aanvraag ontvang je van ons een sms over de goedkeuring of afwijzing door jouw huidige telecomaanbieder. Je kunt de status ook bekijken op onze website. Als zakelijke klant sturen wij alleen een aankondiging op de dag voor de overzetting en bij de afronding van jouw aanvraag.

    Afwijzing nummerbehoud
    Jouw huidige provider kan de aanvraag voor nummerbehoud afwijzen. Dit kan om verschillende redenen zijn, zoals een verkeerd simkaartnummer of klantnummer. Als je aanvraag is afgewezen dan sturen wij je een email en/of sms om je hiervan op de hoogte te stellen. Hierin vragen wij je om de ontbrekende gegevens alsnog naar ons te sturen.

    Goed om te weten!
    ► Jouw huidige provider kán bezwaar maken tegen het overzetten van je mobiele nummer naar T-Mobile, als je nog binnen contract of opzegtermijn zit, of als de door jou verstrekte aanvraaggegevens niet correct zijn.

    ► Heb je een nieuw T-Mobile abonnement en gaat Nummerbehoud niet door? Dan gaat je T-Mobile abonnement in met het tijdelijke nummer wat je van ons hebt gekregen. Dit gebeurt na de termijn die genoemd wordt in het contract of de algemene voorwaarden.

    ► Als je meerdere mobiele nummers wilt meenemen, dien dan per nummer een aanvraag in.

    ► Als je op de dag van de omzetting niet in Nederland bent, kunnen wij niet garanderen dat je direct bereikbaar bent als het Nummerbehoud is afgerond. Het is dus wel mogelijk, maar er zijn risico’s aan verbonden wat betreft je bereikbaarheid. Zet altijd je toestel een keer uit en aan, als je niet bereikbaar bent.

    Heb je vragen of opmerkingen over deze instructies? Laat het ons dan in een reactie hieronder weten! We helpen je graag verder. :D
    0
    Quote
  • JaapTMOB

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten JaapTMOB heeft ontvangen van andere leden.

    is een nieuwe Poster
    3 Reacties

    29 juni 2017, 09:55

    Hoe lang duurt de uitvoering van nummerbehoud bij overgang van Prepaid naar Abo, beide bij T-Mobile?
    0
    Quote
  • Thalina

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Thalina heeft ontvangen van andere leden.

    Oud T-Mobile Moderator
    5258 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Apple Expert

    Apple Expert

    29 juni 2017, 16:12

    Hoi Jaap,

    Leuk dat je dit vraagt! Als je overstapt van PrePaid naar een abonnement met nummerbehoud, moet je rekening houden met ongeveer twee werkdagen voordat jouw nummerbehoud wordt uitgevoerd. Dus dat gaat best snel :) Op deze pagina vind je nog meer informatie voor als je van PrePaid naar een abonnement gaat. Heb je al een abonnement uitgekozen? Als je het fijn vindt om daarbij geholpen te worden, dan kan ik je ook laten bellen door mijn collega zodat hij je advies kan geven over een nieuw abonnement dat bij je past. Laat maar weten of je hier gebruik van wilt maken! En kun je dan ook aangeven of je gebeld kunt worden op het 06-nummer waarmee je bent ingelogd (hier zit al een abonnement aan gekoppeld)?

    Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! We helpen graag!
    0
    Quote
  • JaapTMOB

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten JaapTMOB heeft ontvangen van andere leden.

    is een nieuwe Poster
    3 Reacties

    20 juli 2017, 10:38

    Dank je voor de uitgebreide instructies. Ik heb nog een tip die eigenlijk in dit verhaal niet zou mogen ontbreken: de T Mobile shop!
    Daar is het voor ons ter plekke in 1x geregeld. Veel minder gedoe dus.
    En goedkoper omdat de shop geen Eur 20 aansluitkosten rekent (wat natuurlijk ook vreemd zou zijn als je al (prepaid)klant bent bij T Mobile), en wel restitutie geeft voor ongebruikt prepaid tegoed (dit kan niet wanneer je via de T Mobile webshop bestelt).
    0
    Quote
  • David

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    11244 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Apple Expert

    Apple Expert

    Sony Expert

    Sony Expert

    Auteur

    20 juli 2017, 15:07

    Hey Jaap,

    Top dat het gelukt is! Bovenstaande instructies gaan inderdaad over nummerbehoud wanneer je van provider switcht. Gelukkig hebben we ook deze pagina met informatie over een overstap van PrePaid naar abonnement. Daar staat ook wat jij aangeeft. :)

    Mochten wij nog ergens hulp bij kunnen bieden, let us know!
    0
    Quote

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)