Beantwoord: [UPDATE] Toevoegen diensten Datavrije Muziek

• David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    11244 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

Auteur

13 oktober 2016, 14:26

- Topic starter
    Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
    ► Bandcamp
    ► BesteHits.nl
    ► Deezer
    ► DI.FM
    ► Fantasy Radio
    ► Grandprix Radio
    ► Happyhardcore.com
    ► HitsNL
    ► Hitz24
    ► Intense Radio
    ► MonsterHit Music
    ► Napster
    ► Nederland.FM
    ► Neerlandika
    ► Olympia Radio
    ► OnlineRadio.nl
    ► Puur.nl
    ► Q-Music
    ► Radio 8FM
    ► Radio Esperando
    ► Radioguide.fm
    ► SocialRadio
    ► Soul Radio
    ► Spotify
    ► Tidal
    ► Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld

► Airplay Radio Benaderd
    ► After Hours.fm In behandeling
    ► Apple Music Benaderd
    (Update 18/10: Apple Music is een dienst die we heel graag willen toevoegen. In een eerder stadium is medegedeeld dat zij zich niet willen aansluiten aan Datavrije Muziek. Door de veranderingen binnen Datavrije Muziek en simpelweg vanwege het verlopen van de tijd hebben we kortgeleden opnieuw een poging gewaagd. Er wordt met enige voorzichtigheid te werk gegaan omdat we Apple Music ook niet tegen ons in het harnas willen jagen, zij zijn in een eerder stadium vrij duidelijk geweest).
    ► Baarsclassicrock.nl In behandeling
    ► Capital Radio Benaderd
    ► CastBox Benaderd
    ► Delicast.com In behandeling
    ► Dutch Eagle Radio Benaderd
    ► Google Music Benaderd
    ► Hollands Palet Benaderd
    ► Hotdanceradio Benaderd
    ► Housebeats FM Benaderd
    ► Ibiza global radio Benaderd
    ► Jamendo In behandeling
    ► Juke In behandeling
    ► Maximaal FM Benaderd
    ► My TunerRadio In behandeling
    ► Nostalgieradio Benaderd
    ► Oude Radio Piraten Benaderd
    ► Ohio.FM Benaderd
    ► Party Tune Benaderd
    ► Piratenopname.nl Benaderd
    ► Qdance In behandeling
    ► Qobuz In behandeling
    (Update 18/10: Recentelijk is er een personele switch geweest binnen Qobuz. Daarin is het contact in eerste instantie wat naar de achtergrond verdreven. Inmiddels is er weer contact en hopen we spoedig de dienst te kunnen toevoegen).
    ► Radio Delta In behandeling
    ► Radio Emmeloord Benaderd
    ► Radioexpansie Benaderd
    ► Real Hardstyle Radio Benaderd
    ► Reformatorische Omroep Benaderd
    ► Rockradio.com In behandeling
    ► Saavn Radio Benaderd
    ► Slam! FM In behandeling
    ► Soulshow Radio In behandeling
    ► Soundcloud In behandeling
    (Update 18/10: De onderhandelingen met Soundcloud zijn gevorderd, maar onderwerp van discussie (overeenkomst op basis van Nederlands of Duits recht) maakt het dat het langs veel partijen gaat en daardoor langer duurt.)
    ► Sterren.nl In behandeling
    ► Stingray In behandeling
    ► Sublime.fm In behandeling
    ► Toxic Sickness Radio In behandeling
    ► TuneIN In behandeling
    ► Zuidwest FM Benaderd

Deelnemers die zich zelf hebben aangemeld:

► ButtonRadio Benaderd
    ► Beats2Dance Radio In behandeling
    ► Jammfm Benaderd
    ► Oude Piraten Hits In behandeling
    ► Our House FM Benaderd
    ► Radio 509 Benaderd
    ► Radiu Benaderd

Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

► 22Tracks - Wil niet meedoen
    ► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
    ► Fun-x - Wil niet meedoen
    ► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
    ► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
    ► Mixcloud - Wil niet meedoen
    ► Mixerbox - Biedt ook video aan
    ► Plex - Privéstreaming-oplossing
    ► SomaFM - Wil niet meedoen
    ► Amazon Music Nog niet beschikbaar in Nederland
    5
    Gemarkeerd als antwoord: David op 16 december 2016, 11:20
    Hey allemaal,

Een kleine update in de vorm van een infographic. :) Dit is mede mogelijk gemaakt door jullie suggesties, dus blijf ze doorgeven!

Bekijk origineel
  • Timodg

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Timodg heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    1 Reacties

23 oktober 2017, 22:21

Gaat de 538 app ook ondersteund worden in de nabije toekomst?
    0
  • MarcvdL

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MarcvdL heeft ontvangen van andere leden.

1 Reacties

25 oktober 2017, 11:43

Top actie van T-Mobile hoor maar ik heb toch nog een suggestie. Tegenwoordig zijn Podcast's ook weer op de comeback dus ik vroeg me af of daar ook iets voor te regelen valt. Je zou kunnen beginnen met een affiliate tussen één podcast app & T-Mobile om zo beide partijen blij te maken.
    0
  • Tompel

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Tompel heeft ontvangen van andere leden.

2 Reacties

25 oktober 2017, 12:13

Bedankt @Mitch voor deze terugkoppeling. Dat is inderdaad precies wat ik bedoelde :) er stond een status, maar als die status al 1 jaar op "benaderd" staat, kunnen wij er vrij weinig uit opmaken. Dat er achter de schermen mee gebeurd en dat jullie absoluut niet stilzitten, daar ben ik (en met mij vele anderen) van overtuigd.

Wat ik wel vreemd blijf vinden is dat partijen als Google & Apple "nee" zeggen tegen de dienst in Europa (of NL), maar in de VS doen ze hier gewoon aan mee? Zijn de verschillen tussen T-Mobile US, Google US & Apple US dan zo groot ten opzichte van T-Mobile NL, Google NL en Apple NL?
    0
  • rahul1121

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten rahul1121 heeft ontvangen van andere leden.

Doet lekker mee
    10 Reacties

25 oktober 2017, 23:48

Is het mogelijk om Bollywood streaming diensten als Saavn, gaana en tune in radio toe te voegen?
    0
  • Iwan_HTC

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Iwan_HTC heeft ontvangen van andere leden.

HTC Expert
    1544 Reacties
    Allrounder

Allrounder

HTC Expert

HTC Expert

26 oktober 2017, 07:25

Hoe zit het met TuneinFM? Volgens mij haalt die app min of meer dezelfde streams op als de normale streams of niet? Ik gebruik dit nog wel eens in de auto voor 3fm alternative namelijk.
    0
    There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think. *Ik ben een klant van T-Mobile en geen medewerker.* Heb ik of iemand anders je vraag beantwoord, druk dan op het hartje als dank daarvoor.
  • Hajar

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hajar heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    8492 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

26 oktober 2017, 13:49

@Marthijn_97 en @rahul1121 ; dankjewel voor jullie suggesties. Ze zijn toegevoegd aan de lijst!

@MarcvdL; Leuk idee. Ik weet niet of het mogelijk is, maar heb het doorgegeven!

@Iwan; Wat bedoel je precies?
    0
    .
  • Iwan_HTC

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Iwan_HTC heeft ontvangen van andere leden.

HTC Expert
    1544 Reacties
    Allrounder

Allrounder

HTC Expert

HTC Expert

27 oktober 2017, 08:35

Hajar schreef:

@Marthijn_97 en @rahul1121 ; dankjewel voor jullie suggesties. Ze zijn toegevoegd aan de lijst!

@MarcvdL; Leuk idee. Ik weet niet of het mogelijk is, maar heb het doorgegeven!

@Iwan; Wat bedoel je precies?

Nou ik weet niet of Tunein de streams direct van de NPO afhaalt of dat deze opnieuw gecodeerd worden via Tunein.
    0
    There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think. *Ik ben een klant van T-Mobile en geen medewerker.* Heb ik of iemand anders je vraag beantwoord, druk dan op het hartje als dank daarvoor.
  • willemhm

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten willemhm heeft ontvangen van andere leden.

1 Reacties

1 november 2017, 18:48

Ik zie de app na NPO 3FM er nog niet bijstaan. Ook niet bij in behandeling. Kijk in zo scheel, of hebben jullie nog geen contact met hen gehad?
    0
  • Hajar

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hajar heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    8492 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

2 november 2017, 15:30

willemhm schreef:

Ik zie de app na NPO 3FM er nog niet bijstaan. Ook niet bij in behandeling. Kijk in zo scheel, of hebben jullie nog geen contact met hen gehad?

Hi, die valt onder Nederland FM en staat er dus wel tussen! :)
    0
    .
  • Popmart70

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Popmart70 heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    22 Reacties

7 november 2017, 19:53

Weer ff een kickje wat betreft tunein!! Zie daar geen extra opmerking bij zoals bij Apple!.......Duurt dit nog lang????
    1
    Time won't leave me as I am.....but time won't take the boy out of this man!!
  • Flierik

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Flierik heeft ontvangen van andere leden.

Doet lekker mee
    10 Reacties

8 november 2017, 12:14

Popmart70 schreef:

Weer ff een kickje wat betreft tunein!! Zie daar geen extra opmerking bij zoals bij Apple!.......Duurt dit nog lang????

Van harte ondersteun ik dit verzoek om informatie. Na ruim een jaar ben ik toch wel benieuwd naar wat meer informatie dan "in behandeling"! Met één muziekdienst (in mijn geval Spotify) plus TuneIn kan je alle denkbare muziek en radiostations ontvangen! TuneIn zou daarom een van de topprioriteiten moeten zijn. Of is het dat ook? Dan lees ik dat graag!
    0
  • chaim81

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten chaim81 heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    6 Reacties

9 november 2017, 14:58

Ik zou graag Joy Radio toegevoegd zien:D
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)