Beantwoord: [UPDATE] Toevoegen diensten Datavrije Muziek

• David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    11244 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

Auteur

13 oktober 2016, 14:26

- Topic starter
    Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
    ► Bandcamp
    ► BesteHits.nl
    ► Deezer
    ► DI.FM
    ► Fantasy Radio
    ► Grandprix Radio
    ► Happyhardcore.com
    ► HitsNL
    ► Hitz24
    ► Intense Radio
    ► MonsterHit Music
    ► Napster
    ► Nederland.FM
    ► Neerlandika
    ► Olympia Radio
    ► OnlineRadio.nl
    ► Puur.nl
    ► Q-Music
    ► Radio 8FM
    ► Radio Esperando
    ► Radioguide.fm
    ► SocialRadio
    ► Soul Radio
    ► Spotify
    ► Tidal
    ► Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld

► Airplay Radio Benaderd
    ► After Hours.fm In behandeling
    ► Apple Music Benaderd
    (Update 18/10: Apple Music is een dienst die we heel graag willen toevoegen. In een eerder stadium is medegedeeld dat zij zich niet willen aansluiten aan Datavrije Muziek. Door de veranderingen binnen Datavrije Muziek en simpelweg vanwege het verlopen van de tijd hebben we kortgeleden opnieuw een poging gewaagd. Er wordt met enige voorzichtigheid te werk gegaan omdat we Apple Music ook niet tegen ons in het harnas willen jagen, zij zijn in een eerder stadium vrij duidelijk geweest).
    ► Baarsclassicrock.nl In behandeling
    ► Capital Radio Benaderd
    ► CastBox Benaderd
    ► Delicast.com In behandeling
    ► Dutch Eagle Radio Benaderd
    ► Google Music Benaderd
    ► Hollands Palet Benaderd
    ► Hotdanceradio Benaderd
    ► Housebeats FM Benaderd
    ► Ibiza global radio Benaderd
    ► Jamendo In behandeling
    ► Juke In behandeling
    ► Maximaal FM Benaderd
    ► My TunerRadio In behandeling
    ► Nostalgieradio Benaderd
    ► Oude Radio Piraten Benaderd
    ► Ohio.FM Benaderd
    ► Party Tune Benaderd
    ► Piratenopname.nl Benaderd
    ► Qdance In behandeling
    ► Qobuz In behandeling
    (Update 18/10: Recentelijk is er een personele switch geweest binnen Qobuz. Daarin is het contact in eerste instantie wat naar de achtergrond verdreven. Inmiddels is er weer contact en hopen we spoedig de dienst te kunnen toevoegen).
    ► Radio Delta In behandeling
    ► Radio Emmeloord Benaderd
    ► Radioexpansie Benaderd
    ► Real Hardstyle Radio Benaderd
    ► Reformatorische Omroep Benaderd
    ► Rockradio.com In behandeling
    ► Saavn Radio Benaderd
    ► Slam! FM In behandeling
    ► Soulshow Radio In behandeling
    ► Soundcloud In behandeling
    (Update 18/10: De onderhandelingen met Soundcloud zijn gevorderd, maar onderwerp van discussie (overeenkomst op basis van Nederlands of Duits recht) maakt het dat het langs veel partijen gaat en daardoor langer duurt.)
    ► Sterren.nl In behandeling
    ► Stingray In behandeling
    ► Sublime.fm In behandeling
    ► Toxic Sickness Radio In behandeling
    ► TuneIN In behandeling
    ► Zuidwest FM Benaderd

Deelnemers die zich zelf hebben aangemeld:

► ButtonRadio Benaderd
    ► Beats2Dance Radio In behandeling
    ► Jammfm Benaderd
    ► Oude Piraten Hits In behandeling
    ► Our House FM Benaderd
    ► Radio 509 Benaderd
    ► Radiu Benaderd

Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

► 22Tracks - Wil niet meedoen
    ► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
    ► Fun-x - Wil niet meedoen
    ► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
    ► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
    ► Mixcloud - Wil niet meedoen
    ► Mixerbox - Biedt ook video aan
    ► Plex - Privéstreaming-oplossing
    ► SomaFM - Wil niet meedoen
    ► Amazon Music Nog niet beschikbaar in Nederland
    5
    Gemarkeerd als antwoord: David op 16 december 2016, 11:20
    Hey allemaal,

Een kleine update in de vorm van een infographic. :) Dit is mede mogelijk gemaakt door jullie suggesties, dus blijf ze doorgeven!

Bekijk origineel
  • MickeyMik

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MickeyMik heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    8 Reacties

15 mei 2017, 09:12

Mooie berichten zo op de forums over het data vrij muziek streamen.
    Ik heb het stuk van Mitch gelezen en zal hem ook zeker een bericht sturen.
    Maar terugkomend op mijn vorige berichten, Dit is mijn laatste over het onderzoekje die ik ben gestart, want het heeft geen nut als ik vandaag mijn cadeau van 2 dagen unlimited ga toepassen op mijn netwrk om te blijven controleren, tenzij jullie anders aangeven en ik toch door moet gaan. Maar naar 11 dagen is er maar barweinig veranderd in mijn zaken omtrent data vrij muziek streamen.

In het bericht van Thalina staat ook een link naar de informatie over wat je moet hebben om data vrij muziek te "mogen" luisteren.
    Nou heb ik een 6 GB bundel dus daar van ik al in. En dan luister ik naar Digital imported. en ook die staat in de lijst. dus daar kan het ook niet aan liggen.

Dan na 11 dagen is dit mijn verbruik. Zie de afbeeldingen.

Zoals vermeld, heb ik volgens de verbruikerstatus maar 2 mb gebruikt.
    Ik doe veel met mijn bundel, dat weet ik, maar als ik dan de tips van t-mobile ga volgen en meet de twee EXTRA apps mijn dataverkeer in de gaten hou, dan is het toch raar dat twee apps en de telefoon registratie 'bijna' op het zelfde uitkomen dan wat de verbruiker zegt.
    Het is een 'betaalde' versie, ja dat is die 8,99 die er nu bijstaat, want dan heb ik ook bewijs van geen reclame. en nog is het geen DATA VRIJ MUZIEK STREAMEN.
    ik heb dit al meer maanden bekeken, en vindt het jammer.
    Ik zal op 4 juni mogelijk nog een post doen. maar dat is meer om het totaal verbruik van muziekstreamen in te laten zien voor de geïnteresseerden.
    0

4 Bijlagen

• bollejam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten bollejam heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    1 Reacties

15 mei 2017, 10:35

Ik vroeg me af of er al een update is over Apple Music. Is toch echt een gemis dat ze nog niet zijn aangesloten, een van de grotere streamingdiensten!
    0
  • Muberra

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Muberra heeft ontvangen van andere leden.

Oud T-Mobile Moderator
    1392 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

16 mei 2017, 11:27

@MickeyMik,

Goed dat je dit zelf zo scherp in de gaten houdt!

Het beste wat je kunt doen is je bevindingen sturen naar mijn collega Mitch via een privébericht. Op die manier kunnen wij een onderzoek starten om te zien wat er daadwerkelijk gebeurt met jouw data in combinatie met Datavrij Muziek. Dan kunnen wij het zo snel mogelijk voor je oplossen. :)

@Bollejam,

Wij zitten nog aan de onderhandelingstafel met Apple Music. Zoals iedereen weet willen wij heel graag samenwerken met hen, maar er komt veel kijken bij een grote partij als Apple. Zodra er meer bekend is zullen wij dit meteen delen in dit topic. :D
    0
  • Poudenes

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Poudenes heeft ontvangen van andere leden.

Debutant
    29 Reacties

17 mei 2017, 08:20

Wellicht balletje opgooien bij jullie US collega's of zij via hun kanalen verder komen. Apple Music zit namelijk gewoon in Datavrije Muziek in US. Misschien dat zei met contact personen binnen Apple door kunnen stromen richting Tim Cook... en die een uitspraak of een beslissing kan doorbreken.

Zou toch raar zijn als Apple alles over de hele wereld gelijk wilt hebben. garantie, winkel uitstraling, etc etc, en dan over Apple Music anders zou gaan handelen.
    0
  • SebasZH

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten SebasZH heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    11 Reacties

19 mei 2017, 15:29

Aangezien het toevoegen van TuneIn tot in de oneindigheid lijkt te duren (jammer), dan maar handmatig de zenders aandragen die ik graag luister. T-Mobile, zouden jullie deze alsjeblieft willen toevoegen?

- C-Dance (c-dance.com, België, http://shoutcast.movemedia.eu/c-dance)
    - Studio Brussel (stubru.be, http://mp3.streampower.be/stubru-high.mp3)
    - TOPradio (topradio.be, http://lb.topradio.be/topradio.mp3, http://lb.topradio.be/topradio.aac )

Alvast hartstikke bedankt! :cool:
    0
  • gbrugman

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten gbrugman heeft ontvangen van andere leden.

is een Master Poster
    17 Reacties

21 mei 2017, 17:31

Verbaasd dat Microsoft met Groove niet mee wil/kan doen, terwijl Google Music en Apple Music in behandeling zijn. Wil Microsoft dit niet omdat het oneerlijk zou zijn naar andere providers? Luister iedere dag naar mijn Groove collectie onderweg in de trein.
    0
    met vriendelijke groet, Guus
  • Popmart70

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Popmart70 heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    22 Reacties

21 mei 2017, 19:38

Als windowsphone gebruiker wilde ik nogmaals aangeven dat er maar 2 aanbieders uit het lijstje een windows app hebben....spotify en tunein!! Nu is de laatste het beste....echter al zo verschrikkelijk lang"in behandeling"!! Nu mis ik al een echte tmobile windows app....en dan kan ik ook nog niet eens fatsoenlijk radio luisteren omdat er geen app is!! Dus svp wanneer eindelijk tunein erbij!!!
    0
    Time won't leave me as I am.....but time won't take the boy out of this man!!
  • Thalina

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Thalina heeft ontvangen van andere leden.

Oud T-Mobile Moderator
    5258 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Apple Expert

Apple Expert

22 mei 2017, 16:12

@SebasZH,

Ik heb even navraag gedaan bij mijn collega Mitch en hij geeft aan dat er inmiddels contact is gelegd met C-Dance, Studio Brussel en TOPradio. Zodra er meer bekend is, laten we dat uiteraard in dit topic weten. Dus houd 'm in de gaten :)

@gbrugman en Popmart70,

Als jullie muziekdiensten hebben (die een windows app hebben) die jullie graag zouden willen laten toevoegen, laat het dan zeker aan ons weten! Dan gaan we contact leggen met deze muziekdienst(en) om te kijken of ze toegevoegd willen worden. De andere muziekdiensten die al in het lijstje staan daar zijn we mee in gesprek. We doen ons best om zo snel mogelijk meer informatie hierover te kunnen geven. Zodra er meer bekend is, dan melden we het uiteraard in dit topic!
    0
  • Zeereep

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Zeereep heeft ontvangen van andere leden.

1 Reacties

25 mei 2017, 12:02

Soma Fm alsjeblieft!
    0
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    11244 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

Auteur

27 mei 2017, 11:43

Hi Zeereep,

Jammer genoeg wil Soma FM niet meedoen aan Datavrije Muziek. Deze staat ook op de eerste pagina bij de diensten die niet mee willen/kunnen doen. Die dienst gaat het niet worden, maar er zijn gelukkig genoeg andere diensten om uit te kiezen! :)
    0
  • Poelarends

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Poelarends heeft ontvangen van andere leden.

is een nieuwe Poster
    3 Reacties

27 mei 2017, 22:03

Goedenavond,
    Ik ga binnenkort ook over op een datavrij muziek abonnement, dus ik zou graag mijn favoriete internetradios willen aandragen:
    Toxic Sickness Radio
    Hardstyle FM
    Slam! Hardstyle

Super dat jullie dit doen trouwens. Bedankt!
    0
  • Riestig

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Riestig heeft ontvangen van andere leden.

1 Reacties

27 mei 2017, 22:05

Pinguin Radio!

Staat al aangemeld, maar is nog niet in behandeling genomen.
    Daarom wat extra aandacht voor ze.
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)