Vraag: [STATEMENT] Update Ophef over automatische 'T-Mobile-aanpassingen'

• Tom

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Tom heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    9868 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Modbreak

30 juni 2016, 16:46

- Topic starter
    Update 01/07/2016 17:35

Eerder vandaag hebben we gereageerd op het artikel van de Consumentenbond over het automatisch updaten van telefoons bij installatie van nieuwe T-Mobile simkaarten. We kregen daar veel vragen over van onze klanten. Daardoor is besloten dat T-Mobile zal stoppen met het ongevraagd updaten van toestellen bij installatie van een nieuwe simkaart. Met als uitzondering de update die het toestel beter aansluit op het T-Mobile netwerk. Het kan nog enige tijd duren voordat deze aanpassing overal is doorgevoerd. Wij houden jullie op de hoogte van de voortgang via het T-Mobile forum.
    1
  • Barblaat

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Barblaat heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    8 Reacties

24 april 2017, 21:42

Ik had hier een heel lang bericht met niet zulke mooie woorden staan.
    Maar laten we het constructief houden.

Wat stellen jullie voor als alternatief?
    Want dat ik niet ga wipen voor jullie telefoonbranding lijkt me duidelijk, daar heb ik zelf geen enkel voordeel bij.
    Zo doorgaan is ook een beetje zonde van een telefoon waar ik gewoon voor betaal en ook niet echt veilig ivm updates.

Dus wat stellen jullie dan voor?
    Een nieuwe simkaart ophalen of iets dergelijks is geen enkel probleem.
    Maar als jullie de simpelste en meest redelijke oplossing (weghalen van die branding, zoals beloofd) niet willen uitvoeren, dan verwacht ik tenminste een alternatief.
    1
  • Barblaat

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Barblaat heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    8 Reacties

24 april 2017, 22:10

Mag ik trouwens aanvullend hierop even de telecommunicatiewet erbij pakken?

Art 11.7a, eerste lid:

Onverminderd de Wet bescherming persoonsgegevens is het via een elektronisch communicatienetwerk opslaan van of toegang verkrijgen tot informatie in de randapparatuur van een gebruiker, alleen toegestaan op voorwaarde dat de betrokken gebruiker:
    a. is voorzien van duidelijke en volledige informatie overeenkomstig de Wet bescherming persoonsgegevens, in ieder geval over de doeleinden waarvoor deze informatie wordt gebruikt, en
    b. daarvoor toestemming heeft verleend.

===
    om software/netwerkinstellingen/branding op mijn telefoon te installeren hebben jullie gegevens over mijn telefoon nodig. Zoals jullie hierboven zien mag dit alleen als er duidelijke informatie over is gegeven en als er toestemming is verleend. In dit geval beide niet van toepassing.
    De andere onderdelen van dat artikel zijn hiervoor ook interessant trouwens.
    bron: http://wetten.overheid.nl/BWBR0009950/2017-03-10
    1
  • AikibudoWarrior

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten AikibudoWarrior heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    25 Reacties

28 augustus 2017, 13:54

Allemaal heel erg mooi. Maar ik ben na een jaar nog steeds niet van de branding af. En dat wil ik nu wel graag....
    0
  • AikibudoWarrior

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten AikibudoWarrior heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    25 Reacties

28 augustus 2017, 13:55

En nee ik wil het niet zelf met odin doen. Ik heb het er ook niet zelf op gezet
    0
  • xxx3001

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten xxx3001 heeft ontvangen van andere leden.

Doet lekker mee
    40 Reacties

3 september 2017, 09:33

Belachelijk dat dit nog steeds niet verholpen is.
    0
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    11244 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

4 september 2017, 11:17

Hi all,

Er zijn al een flink aantal aanpassingen geweest en bieden nu de update die het toestel meer compatibel maakt met het T-Mobile netwerk. Het is echter dan ook afhankelijk van de variant toestel die je hebt of dit allemaal al is rechtgezet. De updates die we nu nog verschaffen zijn dus puur ter verbetering van de telefoon en dat is ook allemaal goedgekeurd.

Als jullie hier nog vragen over hebben, dan horen we dat graag!
    0
  • Eric_E

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Eric_E heeft ontvangen van andere leden.

is een gewaardeerde antwoordgever
    127 Reacties
    Allrounder

Allrounder

13 september 2017, 15:15

David schreef:

De updates die we nu nog verschaffen zijn dus puur ter verbetering van de telefoon en dat is ook allemaal goedgekeurd.

Goedgekeurd door ?
    0
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    11244 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

14 september 2017, 10:49

Hi Eric_E,

We hebben hierin samengewerkt en overlegd met de ACM (Autoriteit Consument & Markt). Op deze manier wilden we verzekerd hebben dat we aan alle regels en voorwaarden voldoen en dat is dus ook bewerkstelligd. :)
    0
  • ShadowLabs

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten ShadowLabs heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    12 Reacties

24 oktober 2017, 21:35

David schreef:

Hi all,

Er zijn al een flink aantal aanpassingen geweest en bieden nu de update die het toestel meer compatibel maakt met het T-Mobile netwerk. Het is echter dan ook afhankelijk van de variant toestel die je hebt of dit allemaal al is rechtgezet. De updates die we nu nog verschaffen zijn dus puur ter verbetering van de telefoon en dat is ook allemaal goedgekeurd.

Als jullie hier nog vragen over hebben, dan horen we dat graag!

Wanneer kom ik van dat T-Mobile bootscherm af op mijn S7 Edge? Heb m nog steeds, ook na de recentste update.
    0
  • Hajar

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hajar heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    8499 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

26 oktober 2017, 11:11

Hi ShadowLabs,

Het opstartscherm kan officieel niet verwijderd worden. Maar ik lees in dit topic wel tips van andere klanten die hier een manier op hebben gevonden. Wellicht dat je dat ook kan uitproberen.
    0
    .
  • ShadowLabs

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten ShadowLabs heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    12 Reacties

26 oktober 2017, 17:43

Hajar schreef:

Hi ShadowLabs,

Het opstartscherm kan officieel niet verwijderd worden. Maar ik lees in dit topic wel tips van andere klanten die hier een manier op hebben gevonden. Wellicht dat je dat ook kan uitproberen.

Als het niet verwijderd wordt, waarom dan die berichten van T-Mobile dat in de loop van het jaar het bootscherm zou verdwijnen?
    0
  • Snotaapje

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Snotaapje heeft ontvangen van andere leden.

is een legendarische Super User
    197 Reacties
    Allrounder

Allrounder

26 oktober 2017, 17:46

Hallo,

Het kan gewoon officieel vewijderd worden. Download gewoon de Nederlandse unbranded (PHN) firmware via Sammobile. Flash je toestel met Odin met het bestand dat je hebt gedownload.
    En je bent klaar en al het T-Mobile zooi is er vanaf
    1

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)