Beantwoord: [Nieuws] T-Mobile introduceert T-Mobile GO: Unlimited in Nederland én EU!

• Thalina

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Thalina heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    3927 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Apple Expert

Apple Expert

Auteur

9 januari 2017, 16:40

- Topic starter
    Tromgeroffel! Misschien hadden jullie al wat spannende advertenties voorbij zien komen en waren jullie al nieuwsgierig geworden. Nu mogen we het ook echt aan jullie vertellen: T-Mobile introduceert Go Unlimited EU! Dit is het enige abonnement met echt unlimited mobiel internet in Nederland voor een vaste prijs van 35 euro per maand!

Go Unlimited EU biedt onbeperkt internetgebruik tegen de hoogste internetsnelheid via 4G in Nederland, unlimited bellen en sms'en in de EU plus 60 dagen unlimited internetgebruik in de EU! Go Unlimited EU is onderdeel van een compleet nieuw T-Mobile productenlijn and zal beschikbaar zijn voor consumenten en zakelijke gebruikers (tot 20 simkaarten) vanaf 16 januari 2017!

Kijk voor alle informatie op deze pagina!

Waarom komt T-Mobile met dit nieuwe abonnement?
    Mobiel internet is een onlosmakelijk onderdeel van ons leven geworden. En hoewel de landelijke beschikbaarheid van snel internet ons nu de mogelijkheid biedt het overal en altijd te gebruiken, voelen mensen zich nog altijd beperkt. En dat is storend. Wij willen alles wat het gebruik van Mobiel Internet in de weg staat wegnemen. Dit deden we al eerder als eerste met bellen zoals thuis in Europa, recent met Datavrije Muziek en nu met GO Unlimited. Vandaag maakt T-Mobile een grote sprong voorwaarts. We nemen Nederland mee naar een nieuw mobiel tijdperk en maken korte metten met datalimieten en prijzen. Go Unlimited EU biedt de beste mobiele internetervaring in Nederland.

Welke voorwaarden zijn er verbonden aan het T-Mobile GO abonnement?
    Algemeen
    - EU = EU landen + Noorwegen en IJsland. Zwitserland is geen onderdeel van de EU en daar kunnen de bundels dus niet gebruikt worden.
    - USA = T-Mobile USA netwerk.

Basic:
    - 120 min te gebruiken om te bellen in en naar EU landen

Next:

Up:
    - Dit abonnement is ook inclusief Datavrije Muziek. Klanten kunnen muziekstreamen zonder dat het MB's kost als ze gebruik maken van de aangesloten muziek streamingdiensten. Datavrije muziek is alleen beschikbaar in Nederland en is exclusief eventuele abonnementsgelden van een muziekstreamingdienst.

Unlimited EU
    - Bij Unlimited geldt een dagtegoed van 5GB in Nederland & EU. Na deze 5GB kunnen er gratis 1GB aanvullers geactiveerd worden. Als er geen aanvullers worden geactiveerd dan wordt de snelheid in Nederland verlaagt naar 384 kbps,
    - In de EU kan tot 60 dagen per jaar onbeperkt internet gebruikt worden. Na deze 60 dagen kan er 10 GB per maand in de EU gebruikt worden.
    - Bellen: maximaal 300 verschillende internationale nummers per maand.

Unlimited EU + USA
    - Bij Unlimited geldt een dagtegoed van 5GB in Nederland, EU & USA (T-Mobile USA netwerk). Na deze 5GB kunnen er gratis 1GB aanvuller geactiveerd worden. Als er geen aanvullers worden geactiveerd dan wordt de snelheid in Nederland verlaagt naar 384 kbps.
    - In de EU & USA (T-Mobile USA netwerk) kan tot 60 dagen per jaar onbeperkt internet gebruikt worden. Na deze 60 dagen kan er 10GB per maand in de USA gebruikt worden op het T-Mobile USA netwerk.
    - Bellen: In de USA kan alleen gebruik worden gemaakt van het T-Mobile USA netwerk. Daarnaast geldt maximaal 300 verschillende internationale telefoonnummers per maand.

Kan ik een T-Mobile GO abonnement ook voor 1 jaar in plaats van 2 jaar afsluiten?
    Er komen ook abonnementen voor 1 jaar, de prijzen worden vanaf 16 januari bekend. Houd hiervoor onze website in de gaten!

Kan ik met mijn huidige abonnement overstappen naar dit nieuwe abonnement?
    Hier zijn mogelijkheden voor. Kijk op de speciale pagina in My T-Mobile naar de voorwaarden en hoe je kunt overstappen.

Kan ik van een Stel Samen & Stel Bij Sim Only abonnement overstappen naar een GO-abonnement met toestel?
    Ja, als je een Stel Samen & Stel Bij Sim Only abonnement hebt afgesloten, dan kun je op elk moment overstappen naar een Go-abonnement met toestel. We noemen dat Toestelflexibiliteit.

Is het nieuwe T-Mobile GO abonnement ook beschikbaar voor zakelijke klanten?
    Ja, voor de zakelijke markt is T-Mobile Go beschikbaar tot twintig simkaarten. Op deze pagina vind je meer informatie over T-Mobile GO zakelijk.

Kan ik vanaf 16 januari nog verlengen met een Stel Samen & Stel Bij abonnement of dit als nieuw abonnement afsluiten?
    Vanaf 16 januari is het niet meer mogelijk om een Stel Samen & Stel Bij abonnement af te sluiten. Je kunt gebruik maken van ons nieuwe abonnement T-Mobile GO.

Hoe gaan jullie om met misbruik cq. wat wordt gezien als misbruik van Unlimited?
    De huidige Oneindig Online klanten hebben ons veel geleerd over normaal verbruik maar ook over misbruik. Als een enkele klant disproportioneel veel data verbruikt en dit gedrag een negatieve invloed heeft op de netwerkervaring van andere klanten, dan zullen we hier actie op ondernemen. We weten niet hoe en op welke manier we zullen optreden, omdat dit tot nu toe nog niet nodig is geweest. Ons netwerk is niet voor niets uitgeroepen tot het beste netwerk en met de grootste capaciteit kan ons netwerk veel hebben.

Is de MB-Verdeler nog beschikbaar bij T-Mobile Go?

Nee, de MB-Verdeler is niet meer beschikbaar bij T-Mobile Go.

Waarom is de MB verdeler niet beschikbaar bij de Go abonnementen?
    Bij de Go abonnementen komt onbeperkt internet in Nederland, Europa en zelfs USA beschikbaar. Met de MB verdeler zou het dan mogelijk zijn om ook in andere mobiele apparaten (zoals wifi-routers) onbeperkt internet te gebruiken. Ons netwerk is klaar voor de toekomst, maar toch bestaat het risico dat andere klanten hierdoor trager internet ervaren. En dat willen we niet. Daarom hebben we besloten de MB verdeler niet aan te bieden in combinatie met de Go abonnementen.

Waarom bieden jullie de MB verdeler niet aan op de Go abonnementen die geen Onbeperkt Internet hebben?
    We vinden het belangrijk dat je je Go abonnement maandelijks kunt bijstellen, ook van of naar Onbeperkt Internet. Daarom is het ook nodig een oplossing te bieden die voor iedereen beschikbaar is.

Waarom hanteren jullie 60 dagen per kalender jaar voor roaming in het buitenland?
    Uit klantgedrag blijkt dat 60 dagen ruim voldoende is voor de gemiddelde klant. Met Go Unlimited EU kunnen klanten 60 dagen onbeperkt roamen in de EU en als ze nog meer dagen in de EU verblijven, hebben zij 10GB per maand tot hun beschikking.
    3
    Gemarkeerd als antwoord: Mitch op 20 januari 2017, 10:23
    Goedemorgen allemaal,

Ik kan mij voorstellen dat het Go (Unlimited EU (en VS)) abonnement wat vragen oproept. Hajar heeft al aangegeven dat het (vooralsnog) niet mogelijk is om een Stel Samen abonnement om te zetten naar een Go abonnement. De beperking is technisch van aard en op het moment wordt onderzocht wat hierin mogelijk is. Ik zou hierin graag duidelijkheid willen geven en ik zou het het geweldig vinden om te verkondigen dat het mogelijk is, maar op dit moment is hier nog veel onduidelijkheid over. Het helpt zeker niet als er dan ook nog eens tegenstrijdige informatie wordt gegeven vanuit een collega die in zijn of haar enthousiasme aangeeft dat dit wel mogelijk is. Dat schept verwachtingen en dat is altijd een fragiele basis. Het zal ongetwijfeld uit een goed hart zijn gekomen en de drive om te helpen. Daarnaast is het zeker een goed punt van feedback om hierin ten tijde van de aankondiging duidelijker in te zijn. Ik ben ervan overtuigd dat er altijd een zorgvuldige afweging wordt gedaan, alvorens er invulling wordt gegeven aan een aankondiging. Dit betekent natuurlijk niet dat er geen ruimte is voor een verbetering bij een volgende keer. We proberen altijd alles op een transparante manier te communiceren. Uiteindelijk gaat het om jullie en moeten wij leren van jullie. Vanuit dat oogpunt dank voor de feedback.

In principe, op basis van onderzoek (en historisch gebruik) is het Go Unlimited abonnement ook echt onbeperkt. Het is ook lang niet zo zwart-wit als in de voorwaarden wordt aangegeven. Maar, ergens moeten kaders worden aangegeven. De 50% regeling kan worden geïnterpreteerd dat er een contactmoment kan plaatsvinden op het moment dat er signalen zijn dat het abonnement wordt gebruikt middels een wijze die, zonder uitleg of context, kan worden gezien als misbruik. Dat wil uiteraard niet per definitie zeggen dat er ook sprake is van omstandigheden die als misbruik kunnen worden aangemerkt. Het abonnement is in beginsel bedoeld voor ingezetenen in Nederland en bijvoorbeeld niet een burger uit een buurland die gebruik wil maken van het abonnement omdat de tarieven in zijn of haar thuisland (geografisch) hoger liggen. Er zijn genoeg scenario’s te bedenken waarbij je veelvuldig in het buitenland bent (of net over de grens woont maar er een onlosmakelijke link is met Nederland op basis van werk bijvoorbeeld), wat dus al ruimte biedt voor een logische en redelijke verklaring van het verbruik. Zoals ik eerder aangaf zijn de kaders niet uit de lucht komen vallen. In principe zou 60 dagen onbeperkt en daarna 10 GB per maand meer dan ruim voldoende moeten zijn.

Het abonnement richt zich op (individueel) gebruik van de smartphone of tablet. Op veel smartphones is het aanmaken van een hotspot een functie. Ook hier is het weer niet zo zwart-wit, maar zal altijd worden gekeken naar de omstandigheden. Ik zet zelf ook weleens mijn hotspot aan en het zal bij lange na niet direct leiden tot een overtreding van de voorwaarden. Het kan een ander verhaal worden op het moment dat de smartphone als vervanger van Wi-Fi gaat fungeren en er 100 GB per dag wordt gebruikt (extreem voorbeeld).

In zijn algemeenheid zijn de voorwaarden enkel opgenomen om buitensporig afwijkend gedrag, wat als misbruik kan worden aangemerkt, tegen te gaan en een grondslag te hebben om te handelen indien er echt sprake is van misbruik. Uiteraard bieden we het Go abonnement aan om eenieder zorgeloos te laten genieten van data. Het is in die zin ook een bescherming voor iedereen. Het netwerk is meer dan klaar voor de toekomst en daarmee enorm veel datagebruik. Maar, om de kwaliteit te kunnen garanderen hebben we dus wel enkele voorwaarden opgesteld, waar je in het algemeen niet eens bij in de buurt komt. Indien dit wel het geval is dan wil dat dus ook niet direct leiden tot een overtreding. We zullen een individuele situatie altijd beoordelen naar de maatstaven van redelijkheid en billijkheid. Ik begrijp het gevoel, ik ben zelf ook (bijna) altijd ethisch op zoek naar loopholes, in zekere zin zou je het kunnen spiegelen aan een ethische hacker. Jullie kunnen erop vertrouwen dat de voorwaarden enkel met de beste bedoelingen zijn opgesteld.

Hopelijk zorgt het zo voor wat achtergrond. Op het moment dat we duidelijkheid hebben omtrent een mogelijke overstap vanuit Stel Samen zullen we jullie uiteraard op de hoogte stellen. Ik duim (mee) voor het kunnen realiseren van de overstap van Stel Samen naar Go.
    Bekijk origineel
  • Mpiotrek

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Mpiotrek heeft ontvangen van andere leden.

is Prince of Content
    33 Reacties

9 januari 2017, 19:25

• janjanendekids

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten janjanendekids heeft ontvangen van andere leden.

is een King Poster
    27 Reacties

9 januari 2017, 19:40

• mmichaell

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten mmichaell heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    7 Reacties

9 januari 2017, 19:49

Super!

Geld er ook een snelheidsbeperking op de 4G verbinding? Of is dit ook unlimited?
    0
  • Ohitsdo

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ohitsdo heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    2 Reacties

9 januari 2017, 19:57

De migrate pagina werkt niet. Ik heb geen rechten om de pagina te zien?
    0
  • sanderrr83

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten sanderrr83 heeft ontvangen van andere leden.

Ster
    184 Reacties

9 januari 2017, 20:00

Heb 31 januari mijn abonnement verlengd met een nieuwe telefoon (Samsung Galaxy S7) en zal per 14 april 2017 ingaan en zal dan € 36 p/m gaan betalen......Wat betekend deze wijziging voor mij?

Greetz,
    Sander
    0
  • iRoy

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten iRoy heeft ontvangen van andere leden.

is een legendarische Super User
    115 Reacties
    Allrounder

Allrounder

9 januari 2017, 20:02

Jullie zijn mijn helden. Ik pas graag mijn stel samen en stel bij simonly aan in zo'n geweldige unlimited EU.
    1
    Live Forward *** Just a T-Mobile Fanboy ***
  • janjanendekids

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten janjanendekids heeft ontvangen van andere leden.

is een King Poster
    27 Reacties

9 januari 2017, 20:04

bij welke vorm geldt date vrij muziek bij alle 3 unlimited-up en next ?
    1
  • PSA

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten PSA heeft ontvangen van andere leden.

Weet de weg
    87 Reacties

9 januari 2017, 20:05

Hier ook mijn 2 jarig abonnement verlengd met telefoon per 03/04/2017 in 120 belm/ onbeperkt sms/ 3GB €38 iPhone 7. Wat betekend dit voor mij?

Idd migrate pagina werkt niet, ook geen rechten
    0
  • NickvanT

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten NickvanT heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    5 Reacties

9 januari 2017, 20:10

Voor bestaande klanten die tijdens hun contract willen overstappen gelden andere prijzen.

Wat wordt hier mee bedoelt? Komt dit positief uit voor een vaste klant of negatief?
    0
  • iRoy

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten iRoy heeft ontvangen van andere leden.

is een legendarische Super User
    115 Reacties
    Allrounder

Allrounder

9 januari 2017, 20:16

Kan eenieder voor zichzelf bepalen. Overstappen naar deze nieuwe prijzen en bundels KAN, maar is niet verplicht.
    0
    Live Forward *** Just a T-Mobile Fanboy ***
  • Wolfsky

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Wolfsky heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    9 Reacties

9 januari 2017, 20:18

Ben aan mijn kant ook zeeer benieuwd hoe het zit met mijn abb+toestel die ik afgelopen zaterdag verlengt heb. In mijn geval heb ik straks op 7mei een abbo met onbeperkt bellen + 6gb en streaming van stel samen en stel bij. Betekent het nu dat mijn 6gb in juni ook in eu bruikbaar is of de 250mb die er nu bij staat en geldt dit ook voor het bellen???? Zonder de iPhone is dit 26euro per maand incl korting, is het dan als het mogelijk is voor mijn dan voordeliger om over te stappen???
    0
  • NickvanT

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten NickvanT heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    5 Reacties

9 januari 2017, 20:19

iRoy schreef:

Kan eenieder voor zichzelf bepalen. Overstappen naar deze nieuwe prijzen en bundels KAN, maar is niet verplicht.

Jaa dat snap ik, ga ik ook zeker doen (#HYPE). Maar waarom aparte prijzen voor bestanden klanten. Lijkt mij raar dat ik als trouwe klant straks meer moet betalen :(
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)