Vraag: Poorten T-Mobile

• Ian_S

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ian_S heeft ontvangen van andere leden.

is een nieuwe Poster
    4 Reacties
    Auteur

19 mei 2017, 15:12

- Topic starter
    Welke poorten mag ik gebruiken zodat ik via 4G verbinding kan maken met mijn (Ziggo) thuisnetwerk?

Op dit moment werkt alles intern thuis perfect. Op afstand werkt het ook perfect (bv via openbare netwerken bij bv Mac Donalds), maar ook via het bedrijfsnetwerk op afstand.

MAAR zodra ik gebruik wil maken van het 4G T-Mobile netwerk, dan krijg ik geen verbinding met mijn thuisnetwerk. Dit doe ik dan met een recente iPhone en de juiste client apps.

... Zover ik kan inschatten zou dit enkel een T-Mobile probleem kunnen zijn, omdat alle andere situaties wel werken, maar wellicht heeft iemand hier de gouden oplossing :-).

Wat kan ik nog proberen om verbinding met thuis te maken via T-Mobile 4G via mijn iPhone?
    0
  • xnpu

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten xnpu heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    13 Reacties

19 mei 2017, 18:01

Ik vermoed dat je iets specifieker moet zijn. Hoe maak je verbinding met thuis? Via welke app of welk protocol?
    0
  • Hajar

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hajar heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    6987 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

21 mei 2017, 13:45

Hi Ian_s,

Zou je eens jouw apn instellingen kunnen wijzigen? Op deze pagina staat stapsgewijs uitgelegd hoe je dat moet doen. Als die nu op smartsites.t-mobile staat dan moet je hem even op internet zetten.

Laat je even weten of het nu wel werkt?
    0
    ..
  • Ian_S

is een nieuwe Poster
    4 Reacties
    Auteur

22 mei 2017, 09:41

APN aangepast, maar dit gaf hetzelfde resultaat: sterker nog, ik kwam nu niet eens door het eerste deel van de verbinding??

De client app maakt eerst verbinding met het apparaat, vervolgens wordt er beeld doorgegeven. Met de eerste instelling kwam ik wel op het apparaat maar zag ik geen beeld. Nu kom ik niet eens op het apparaat. Zet ik 4G uit en selecteer ik een extern wifi netwerk en probeer ik zo in te loggen, dan lukt het direct.

Wellicht moet ik dan 'netwerk herstellen' nog eens proberen (maar dan zoek ik eerst even de wachtwoorden op ;) ).
    0
  • Ian_S

is een nieuwe Poster
    4 Reacties
    Auteur

22 mei 2017, 10:54

Na "stel opnieuw in" moest ik nogmaals de APN wijzigen in internet, maar sindsdien heb ik al wel 1 onderdeeltje dat werkt :-). Het boeiende is dat er dus 2 andere apparaten niet bereikbaar zijn.
    Ik ga deze nu in andere reeksen plaatsen om uit te zoeken of het iets met poorten in die reeks te maken heeft. Het is een begin :-).

Ik kan er gewoon nog steeds niet bij wat dan het verschil zou zijn via T-Mobile 4G of via een willekeurig Wifi netwerk... het lijkt mij gerelateerd aan beperkingen / firewall regels of poorten die niet open staan.
    Op zich ook niet erg, zolang het maar duidelijk is welke je wel mag / kunt gebruiken.
    0
  • Pilovali

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Pilovali heeft ontvangen van andere leden.

Klantexpert
    2098 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

22 mei 2017, 13:04

Van welke poorten maak je gebruik van?
    0
    *** Ik ben GEEN T-Mobile medewerker, ik ben gewoon een mede-klant :) ***
  • Ian_S

is een nieuwe Poster
    4 Reacties
    Auteur

22 mei 2017, 13:15

Enkele vrije poorten tussen 150 en 180 (zijn er diverse bezet, dus is zoeken) - werkt niet over 4G, rest wel

Reeks 5100 - 5200 - werkt wel over Wifi, niet 4G.

Combinatie 160-180 en 8100-8120 - werkt in beide gevallen (dus daar wilde ik vanavond thuis alles op gaan configureren).
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)