Beantwoord: [Pilot] Bellen via het UNLIMITED 4G netwerk van T-Mobile (VoLTE)

• Mark_K

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Mark_K heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile medewerker
    141 Reacties
    Auteur

21 september 2017, 13:43

- Topic starter
    [Update 25 september: We hebben 15 aanmeldingen ontvangen voor de pilot en zijn dus vol! Aanmelden is niet meer mogelijk]

Doe je met ons mee? We hebben plaats voor 15 forumleden om mee te doen aan onze 4G bellen pilot :D Inschrijving gebeurt op volgorde van aanmelding. Dus: vol = vol !
    Als je mee wil doen, lees hieronder de voorwaarden en spelregels eerst goed door!

4G bellen
    Wie belt met een 4G telefoon, belt over het 2G of 3G netwerk. Dankzij de Voice-over-LTE (VoLTE) techniek is het voortaan mogelijk om ook over het 4G netwerk te bellen. Bijkomend voordeel is dat je tijdens gesprekken gelijktijdig internet op 4G blijft gebruiken.

Voorwaarden en spelregels van de pilot
    We geven jou hiermee de mogelijkheid om met ons mee te testen. Het kan dus zijn dat je iets tegenkomt dat niet werkt. En dat is ook precies de bedoeling. We horen graag van je wat beter moet!
    Lees deze condities goed door:
    ► Je hebt een ongelimiteerde belbundel of je maakt GEEN gebruik van ‘T-Mobile Samen’
    ► Je maakt GEEN gebruik van ‘MB-Verdeler’ data SIM(s)
    ► Je vindt het niet erg als een keer iets niet goed gaat bij bellen of gebeld worden
    ► Als je wat tegenkomt, meldt het hier of in een privé bericht
    ► Als je niet meer mee wil doen, geef het aan en we deactiveren 4G bellen voor je
    ► We melden onze ervaringen maar gaan hierover niet in discussie
    ► De pilotperiode eindigt op 31-12-2017 waarna je 4G bellen niet meer hebt
    ► T-Mobile kan op elk moment eenzijdig beslissen de pilot voortijdig te stoppen, maar…
    ► T-Mobile kan bij goede ervaringen ook beslissen de pilot te verlengen
    ► Door je deelname bouw je geen rechten of aanspraken op
    ► Maximaal 15 deelnemers, vol = vol.

Wat heb je nodig voor de 4G bellen pilot?
    ► Een GO Unlimited abonnement of een Stel Samen abonnement met onbeperkt bellen in Nederland;
    ► Een voor 4G bellen (VoLTE) geschikt toestel;
    ► Meest recente toestelsoftware. Op je toestel zit originele toestelsoftware van de fabrikant. Geen béta’s!
    ► Bij Apple iPhone: “gesprekken en data” bij 4G inschakelen via je toestelinstellingen .

Geschikte toestellen
    Momenteel zijn de volgende type toestellen geschikt voor 4G bellen op ons netwerk:
    Apple iPhone SE, 6, 6+, 6s, 7, 7+, 8, 8+
    Samsung Galaxy S6 edge+, S7, S8, S8+, Note8, Xcover4, J3 (2017), J5(2017), A3 (2016/2017), A5 (2016/2017)

Aanmelden
    Met je aanmelding accepteer je alle bovengenoemde voorwaarden en spelregels. Wil je meedoen, stuur me een privébericht. Geef daarin aan jouw:
    ► Merk en type toestel
    ► Mobiele nummer
    ► Huidige abonnement

Activatie
    We moeten 4G bellen voor je aanzetten in het netwerk. De activatie duurt ongeveer 2 werkdagen na aanmelden.

Gebruik: Veelgestelde vragen

Q: Hoe (de)activeer ik 4G bellen (VoLTE)?
    A: Bellen over 4G kun je (de)activeren via het instellingenmenu van je toestel. 4G bellen staat standaard uit bij de Apple iPhone. Bij geschikte Android toestellen staat 4G bellen standaard aan.

Q: Hoe kan ik zien dat ik over 4G bel?
    A: Zet eerst de WiFi uit op je toestel. Als jij iemand belt, kijk tijdens het gesprek naar het beeldscherm. Zie je het 4G symbool nog? Zo ja, dan bel je over ons 4G netwerk.

Q: Verbetert bellen over 4G (VoLTE) mijn bereikbaarheid voor bellen?
    A: Nee, 4G bellen verbetert je bereikbaarheid niet.

Q: Wat kost bellen over 4G (VoLTE)?
    A: 4G bellen (VoLTE) is een technische uitbreiding van onze telefoniedienst. Voor gesprekken over 4G gelden dezelfde beltarieven die bij jouw abonnement gelden. Je verbruik wordt dus afgerekend tegen je belbundel. N.B.: Houd er rekening mee dat je een voor 4G bellen geschikt toestel nodig hebt en een T-Mobile abonnement met een belbundel en 4G bellen ondersteuning.

Q: Gaat mijn 4G bellen verbruik uit mijn internetbundel?
    A: Nee. We maken geen onderscheid of je belt over een 2G, 3G of 4G netwerk. Jouw 4G bellen (VoLTE) verbruik wordt verrekend met jouw belbundel.

Q: Kan ik mijn 4G gesprekken / verbruik zien in My T-Mobile?
    A: In My T-Mobile kun je jouw recente gesprekken bekijken onder: Verbruikstatus > Recent Verbruik. Echter, of je gesprek over 2G, 3G of 4G ging, geven we daarbij niet aan.

Q: Kan ik mijn 4G gesprekken / verbruik zien op mijn factuur?
    A: Op jouw factuurspecificatie tonen we jouw gesprekken. Echter, of je gesprek over 2G, 3G of 4G ging, geven we daarbij niet aan.

Q: Kan ik 4G bellen in het buitenland gebruiken? (VoLTE roaming)
    A: Nee. Op dit moment wordt 4G bellen in het buitenland niet ondersteund. Ga je naar het buitenland dan bel je zoals gewoonlijk over 2G of 3G. Je hoeft hiervoor niets te doen.
    0
    Gemarkeerd als antwoord: Mark_K op 9 oktober 2017, 10:41
    Beste pilot testers,

werkzaamheden zijn afgerond en er is groen licht gegeven.
    Je kunt weer 'los' met testen :cool:
    Bekijk origineel
  • michelc85

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten michelc85 heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    8 Reacties

10 oktober 2017, 10:16

Mark_K schreef:

JamesBondUK schreef:

Mark_k,

Mijn probleem is nog steeds aanwezig. Na flight modus aan en dan uit kan ik meerdere malen via 4g bellen. Na enige tijd gaat alles weer via 3G.

hi JamesBondUK,

Klopt. inmiddels hebben we het probleem in een andere hoek gelokaliseerd. We proberen nu te achterhalen of het issue getriggerd wordt door dat systeem zelf of van buiten.

gr v Mark

Is het misschien toestel / software specifiek?, heb er zelf nog geen last van gehad eigenlijk.
    0
  • Mark_K

T-Mobile medewerker
    141 Reacties
    Auteur

10 oktober 2017, 14:21

michelc85 schreef:

Mark_K schreef:

JamesBondUK schreef:

Mark_k,

Mijn probleem is nog steeds aanwezig. Na flight modus aan en dan uit kan ik meerdere malen via 4g bellen. Na enige tijd gaat alles weer via 3G.

hi JamesBondUK,

Klopt. inmiddels hebben we het probleem in een andere hoek gelokaliseerd. We proberen nu te achterhalen of het issue getriggerd wordt door dat systeem zelf of van buiten.

gr v Mark

Is het misschien toestel / software specifiek?, heb er zelf nog geen last van gehad eigenlijk.

Hi michelc85

Nee, het is niet een toestel-issue. Het probleem zit in het netwerk
    0
  • Mark_K

T-Mobile medewerker
    141 Reacties
    Auteur

11 oktober 2017, 11:31

IMPORTANT - INFO FOR OUR PILOT TESTERS #7

To all android / Samsung users: please turn your flightmode on/off NOW!
    Your phone needs to reconnect to 4G voice due to a mode change

0
  • Mark_K

T-Mobile medewerker
    141 Reacties
    Auteur

11 oktober 2017, 11:34

Beste pilot testers,

De android / Samsung gebruikers moeten even de flightmode aan/uitzetten. We willen nu onderzoeken hoe Samsung devices met IPv4 ipv IPv6 werken.

Jullie mogen weer 'los' :D
    0
  • gregorglenn

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten gregorglenn heeft ontvangen van andere leden.

is een nieuwe Poster
    4 Reacties

11 oktober 2017, 14:00

Hi Mark_K, helaas ondervind ik na dit nogsteeds dezelfde problemen. Met het na x aantal tijd terugvallen naar 3G calls. Weet niet of dit er wat mee te maken heeft (IPv4 fix), maar voor de zekerheid meld ik het even.
    0
  • Mark_K

T-Mobile medewerker
    141 Reacties
    Auteur

11 oktober 2017, 15:05

gregorglenn schreef:

Hi Mark_K, helaas ondervind ik na dit nogsteeds dezelfde problemen. Met het na x aantal tijd terugvallen naar 3G calls. Weet niet of dit er wat mee te maken heeft (IPv4 fix), maar voor de zekerheid meld ik het even.

Hi gregorglenn,

correct: we hebben dit probleem nog niet opgelost.

mark
    0
  • Mark_K

T-Mobile medewerker
    141 Reacties
    Auteur

11 oktober 2017, 17:13

[quote=Mark_K]
    gregorglenn schreef:

Hi gregorglenn,

laten we met zijn allen nog 1 dag testen. Onze engineers trekken op dit moment traces van het live verkeer tussen de VoLTE gebruikers om te kijken of het er nog in zit en zo ja, waar.
    0
  • Mark_K

T-Mobile medewerker
    141 Reacties
    Auteur

12 oktober 2017, 16:10

Beste pilot testers,

Vandaag is het probleem gevonden in een parameter instelling van IMS. Onze enigineers hebben inmiddels lange gesprekken met VoLTE kunnen doen zonder dat we last hebben van dropped calls!

Laat me weten of je hetzelfde ook ervaart!?

groeten van Mark
    0
  • Mark_K

T-Mobile medewerker
    141 Reacties
    Auteur

12 oktober 2017, 16:13

UPDATE FOR OUR PILOT TESTERS #8:

Hi. We have solved the dropped call issue today. From now on you should be able to make VoLTE calls without interruption. Please verify whether you experience this improvement too?

Thanks, Mark
    0
  • JamesBondUK

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten JamesBondUK heeft ontvangen van andere leden.

is een Master Poster
    20 Reacties

12 oktober 2017, 17:41

Beste Mark_K,

Vandaag heb ik geen last meer van verliezen van VoLTE! Top hartstikke bedankt. Top dat het probleem is gevonden.

Mvg,
    JamesBond007UK
    0
  • leroy98ecker

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten leroy98ecker heeft ontvangen van andere leden.

Klantexpert
    3409 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Apple Expert

Apple Expert

12 oktober 2017, 18:28

Toevallig heb ik vandaag wel last gehad van een gek probleempje.
    Als ik bel en de telefoon wordt niet opgenomen, dan schakelt mijn iPhone na 15 seconden over naar 3G. Dat was vandaag tussen 9:30 en 10:00. Ik hoor dan ook een dubbele beltoon. Een harde beltoon van 3G en een zachtere beltoon van 4G. Hier zit zo'n 1,5-2,5 seconden tussen.

Ik zal het zo nog wel ff testen en aanvullen.
    0
    *Ik ben een klant van T-Mobile en geen medewerker.* Heb ik of iemand anders je vraag beantwoord, druk dan op het hartje als dank daarvoor.
  • Mark_K

T-Mobile medewerker
    141 Reacties
    Auteur

13 oktober 2017, 13:24

leroy98ecker schreef:

Toevallig heb ik vandaag wel last gehad van een gek probleempje.
    Als ik bel en de telefoon wordt niet opgenomen, dan schakelt mijn iPhone na 15 seconden over naar 3G. Dat was vandaag tussen 9:30 en 10:00. Ik hoor dan ook een dubbele beltoon. Een harde beltoon van 3G en een zachtere beltoon van 4G. Hier zit zo'n 1,5-2,5 seconden tussen.

Ik zal het zo nog wel ff testen en aanvullen.

hi leroy98ecker,

stuur mij aub een PM. Ik moet beide telefoonnrs (van/naar) hebben + tijdstip uur/min. Dan laat ik de call trace nakijken!!

Mark
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)