Vraag: Klacht iPhone X 64 GB Zwart

  • Reaguur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Reaguur heeft ontvangen van andere leden.

    is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

    14 april 2018, 17:29

    - Topic starter
    Beste TMobile medewerkers,

    Op 15 november heb ik een abonnement aangeschaft met een iPhone X als nieuwe klant zijnde.
    Collega's van mij hadden problemen met de iPhone X tijdens het bellen, gesprekken vielen weg of de andere kant was onverstaanbaar.
    Zelf belde ik nauwelijks met mijn iPhone X maar afgelopen tijd heb ik gemerkt dat ik hetzelfde probleem heb als mijn collega's.
    Ik weet dat een collega van mij terug gegaan is naar TMobile met het zelfde probleem en daar werd de iPhone X per direct omgeruild voor een nieuwe, dit bleek een bekend probleem te zijn en de standaard procedure was dat de iPhone werd omgeruild tot het defect zich niet meer voor deed.
    Nu ben ik al een tijd aan het bellen met de klantenservice maar zij geven aan dat deze procedure gestopt is per 7 april, zij verwezen me naar de winkel maar daar werd mij hetzelfde verteld.
    De winkel gaf aan dat ze het toestel op konden sturen ter reparatie en dat ik hem dan 2 weken kwijt zou zijn.
    1. dit is een no go want ik kan niet 2 weken zonder mijn toestel
    2. uit ervaring weet ik dat als ze een toestel opsturen dat ze hem gaan proberen te repareren of een refurbished toestel aanbieden.

    Wat ik erg vervelend zou vinden is dat voorheen klanten die rond dezelfde datum de iPhone X hebben gekocht wel een nieuw toestel kregen en ik anders behandeld zou worden en een afgedankt of ex-defect product zou moeten accepteren.

    Mijn oplossing is dat ik alsnog een nieuw vervangend toestel krijg of mijn aankoop bedrag terug gestort wordt.
    2
    Quote
  • Jaimy

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jaimy heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    1887 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Apple Expert

    Apple Expert

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    16 april 2018, 10:48

    Hoi Reaguur,

    Allereerst wil ik je meteen laten weten dat ik er voor je ingedoken ben! Ik kan me goed voorstellen dat dit zuur is, dus wij nemen jouw klacht echt serieus.

    Ik kan je natuurlijk niet beloven dat dezelfde oplossing die jouw collega aangeboden heeft gekregen op jou wordt toegepast, omdat dit inderdaad niet meer de huidige procedure is. Uiteraard gaan we er wèl voor zorgen dat dit wordt opgelost, of het nou met een reparatie is of via een andere weg. Ik heb even overleg gehad met mijn collega die hier meer over weet en hij had een goed punt: het is vreemd dat jij en jouw collega's hetzelfde probleem ervaren, terwijl het een niet-veelvoorkomend probleem is. Het kan hierin dus ook gaan om een andere oorzaak, bijvoorbeeld een dekkingsprobleem. Om dit verder te onderzoeken, heb ik deze klacht doorgezet naar onze Handset Specialisten. Ik heb de situatie aan hen uitgelegd en verzocht dit voor jou uit te zoeken. Hou dus je telefoon in de gaten, want het kan zijn dat zij binnenkort contact met jou zoeken!

    Voor nu is het dus even afwachten, maar weet dat jouw vraag in behandeling is en dat wij ons best doen het goed voor jou op te lossen!

    Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, laat het me dan gerust weten. :)
    0
    Quote
  • Reaguur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Reaguur heeft ontvangen van andere leden.

    is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

    16 april 2018, 15:15

    Beste Jaimy,

    Zojuist ben ik terug gebeld door de klantenservice, jouw collega stond me netjes te woord en heeft met mij besproken of dit een dekkingsprobleem of toestel probleem is.
    Er is vastgesteld dat het probleem aan mijn iPhone X ligt en niet aan de dekking hier in de buurt.
    Mevrouw adviseerde me wederom om het toestel op te sturen ter reparatie en had nog even nagecheckt of het toestel voor nieuw werd omgeruild in het proces of refurbished.
    Helaas zoals ik al dacht kwam het uit op een refurbished omruil.
    Waarmee ik dus niet akkoord ga, vind het nog steeds apart dat ik allemaal deze work-arounds moet doen terwijl ik op internet ook veel positieve reacties lees over per directe omruil binnen T-Mobile.
    Maar goed, procedure is veranderd dus dat kan ik begrijpen.
    Wel ben ik benieuwd hoe dit nu opgelost gaat worden.
    0
    Quote
  • replayleads

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten replayleads heeft ontvangen van andere leden.

    heeft eerste post geplaatst
    2 Reacties

    16 april 2018, 19:46

    Beste T-Mobile medewerkers,

    Helaas ervaar ik hetzelfde probleem met mijn iPhone X als Reaguur.

    Ik heb contact gehad met de klantenservice en die hebben mij doorverwezen naar een T-Mobile winkel. Eenmaal in de winkel ben ik doorverwezen naar de Apple store terwijl mijn telefoon hier niet vandaan komt en Apple er niets aan kan doen omdat het probleem enkel nog speelt bij T-Mobile.

    Ik heb dit aan de medewerker uitgelegd en er werd mij lacherig verteld dat ik maar een nieuwe SIM kaart moest proberen.

    Ik voel mij als klant niet serieus genomen omdat ik een toestel aanschaf van +/- €1100 die niet naar behoren functioneert waarbij ook nog eens een toestelverzekering afgesloten is van €15 per maand.

    Ik ben een tijd geleden benaderd om mijn telefoon om te ruilen voor een refurbished toestel maar ben hier niet mee akkoord gegaan omdat ik gewoon verwacht dat er een nieuw toestel teruggegeven kan worden.

    Ik hoop dat we hier uit kunnen komen.

    Mvg,
    Nigel
    0
    Quote
  • Jaimy

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jaimy heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    1887 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Apple Expert

    Apple Expert

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    17 april 2018, 15:24

    Hoi Reaguur,

    Fijn dat je gister al meteen door mijn collega bent teruggebeld! Ik kan me supergoed voorstellen dat je baalt van de situatie. Ik kan je wel zeggen dat je er vanuit kunt gaan dat wij jou niet laten gaan tot je een goed werkend toestel hebt - natuurlijk wil ik ook dat jij gewoon goed kunt bellen en kunt genieten van je telefoon!

    Na het opsturen ter reparatie, zal het probleem geanalyseerd en verholpen worden en vervolgens zal een goedwerkend exemplaar naar jou teruggestuurd worden. Je kunt jouw toestel heel makkelijk via deze pagina aanmelden ter reparatie. Wij zorgen er dan voor dat het toestel bij jou wordt opgehaald, binnen 10 dagen wordt behandeld en vervolgens weer bij jou wordt afgeleverd!

    Hi Nigel,

    Ik ben blij dat je hier je verhaalt plaatst, want ik vind het ontzettend jammer dat je je zo hebt gevoeld in de T-Shop en de Apple store en wil jou hier op de Community laten zien dat dat niet is waar we voor staan. Wij nemen onze klanten erg serieus en doen er altijd alles aan om vragen of problemen zo goed mogelijk op te lossen!

    Net als bij Reaguur kan ik je verzekeren dat je een goed werkend toestel terug zult krijgen wanneer je deze opstuurt ter reparatie. Ik gaf het hierboven ook al aan, maar je zult jouw toestel razendsnel weer in handen hebben na een reparatie. Ik weet zeker dat je geen spijt zult hebben van het opsturen! Daarna zul je namelijk weer supergoed kunnen bellen. Hier ook voor jou nog even het linkje naar de reparatiepagina.

    Ik hoop dat dit voor jullie beiden voor meer duidelijkheid heeft gezorgd! Mochten jullie toch meer vragen hebben, stel ze dan hieronder. Zoals jullie vast hebben gemerkt, beantwoord ik ze graag voor jullie!
    0
    Quote
  • Reaguur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Reaguur heeft ontvangen van andere leden.

    is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

    17 april 2018, 15:47

    Hey Jaimy.

    Opzich een mooie oplossing alleen verranderd dit niets aan wat mij voorheen verteld is en mijn huidige probleem.
    Mijn toestel is los gekocht voor 1100 euro zonder krediet en is standaard geleverd met een calling probleem.
    Het verhaal dat mensen waarmee ik gesproken heb hetzelfde probleem hadden en die wel per direct een nieuw toestel kregen stoort mij nog het meeste.
    Ik wens geen refurbished toestel, ik eis een nieuw toestel, aangezien ik gelijk behandeld wil worden als andere klanten.
    Bedankt voor de moeie en snelle reacties !
    0
    Quote
  • topdog

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten topdog heeft ontvangen van andere leden.

    heeft eerste post geplaatst
    2 Reacties

    18 april 2018, 12:17

    @Reaguur,

    je hoeft niet akkoord te gaan met een refurbished toestel als het een fabricagefout betreft, T-Mobile mag echter wel eerst het product kosteloos proberen te laten repareren zonder dat je daar veel last van ondervindt. Mochten ze het product niet kunnen repareren of willen ze geen nieuw toestel leveren ter vervanging kan je volgens het consumentenrecht de koopovereenkomst ontbinden daar het hier een bekend probleem betreft met dat type toestel. De verkoper blijft verantwoordelijk dat jij een deugdelijk product ontvangt.
    0
    Quote
  • David

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    12379 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Apple Expert

    Apple Expert

    Sony Expert

    Sony Expert

    18 april 2018, 14:59

    Hoi Reaguur,

    Het is begrijpelijk dat je liever had gezien dat het toestel direct werd omgeruild, maar deze procedure is niet meer van kracht. We moeten dus gaan kijken hoe we dit kunnen afhandelen, anders blijf je met dit probleem zitten. Hier wil ik dan ook graag meer uitleg over geven!

    In dit geval zal het toestel uiteindelijk toch naar het reparatiecentrum moeten worden opgestuurd. Ik snap dat je graag jouw toestel niet lang wilt en kunt missen. De toestellen van Apple hebben op dit moment een gemiddelde reparatietijd van 8 werkdagen. Je hebt het toestel dus behoorlijk snel weer in handen! Wellicht heb je zelf nog een reservetoestel in de kast liggen voor dit soort noodgevallen of anders is er misschien wel iemand in jouw omgeving van wie je even een week een toestel kunt lenen? Je hoeft dan in ieder geval niet onbereikbaar te zijn tijdens de reparatieprocedure!

    Op dit moment kan ik geen uitspraak doen over de uitkomst van de reparatie, aangezien de onafhankelijke reparatiedienst degene is die het probleem moet onderzoeken. Zij nemen hier tussendoor sowieso contact met je over op, om de uitkomst van het onderzoek persoonlijk met je door te nemen. Het kan dan zijn dat het toestel gerepareerd wordt of, als er geen oplossing voor is, dan wordt het toestel omgeruild. Ik kan je garanderen dat de toestellen waar het om gaat tot in de puntjes zijn getest, gecontroleerd en niet onderdoen voor de nieuwe toestellen. Je kunt er dus op rekenen dat je een gelijk toestel ontvangt, in het geval van een omruiling. Eigenlijk zelfs een beter toestel, want met dat toestel zou je dan wel probleemloos kunnen bellen! ;)

    Het is in dit geval dus in ieder geval zaak om de eerste stap te zetten en het toestel aanmelden ter reparatie. Dan ben je in ieder geval op de goede weg en is het probleem met het bellen ook spoedig opgelost!
    0
    Quote
  • Reaguur

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Reaguur heeft ontvangen van andere leden.

    is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

    18 april 2018, 20:25

    Bedankt voor je reactie David,
    Ik zal hem op goed vertrouwen deze week opsturen in een T-Shop.
    Ben ik instaat om het toestel te weigeren als mij toch een refurbished toestel wordt aangeboden inpv een nieuw?
    Je snapt wrs dat dit echt niet kan bij een nieuw toestel.
    Echt absurd slechte service, 100 x van t kastje naar de muur gestuurd worden. Overal vage verhalen, te hore krijge dat 2 weken geleden nog toestelen worden omgeruild en dat ik hier net buiten val door procedure verrandering. Waardeloos.
    0
    Quote
  • TheDoctor40

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten TheDoctor40 heeft ontvangen van andere leden.

    is een legendarische Super User
    103 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    19 april 2018, 14:12

    Ik blijf het zelf inderdaad ook heel vreemd vinden dat winkels (en niet alleen T-Mobile, Apple doet dit blijkbaar zelf ook) dat toestellen binnen de garantie vervangen worden door een refurbished toestel. Volgens mij mag je dit weigeren en vragen om een nieuw toestel. Dit heb ik teruggevonden in dit artikel waar een rechtzaak en een aflevering van Kassa erbij gehaald worden.
    1
    Quote
    Ik ben een mede-klant van T-Mobile die het gewoon leuk vind om mensen helpen wanneer dat kan :) Ik ben dus GEEN medewerker!

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)