• Amy

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Amy heeft ontvangen van andere leden.

    Oud-Moderator
    10067 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Apple Expert

    Apple Expert

    Sony Expert

    Sony Expert

    Modbreak

    9 oktober 2015, 09:20

    - Topic starter
    We zijn natuurlijk al enige tijd bezig met de uitrol van ons 4G netwerk. Met het einde in zicht richten wij ons natuurlijk ook op nieuwe mogelijkheden.

    Tot op heden bel je met de 4G telefoon, toch nog via het 2G of 3G netwerk omdat zowel je telefoon alsmede het netwerk nog geen VoLTE ondersteunt. Het opzetten van een gesprek op zo’n 2G en 3G netwerk komt meer bij kijken dan je denkt. Zo’n “normaal” gesprek wordt in een 2G en 3G netwerk als het ware capaciteit vastgepind in het mobiele netwerk, om ervoor zoveel mogelijk te zorgen dat het gesprek niet eens onvoorzien onderbroken wordt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan. dat je in een gebied komt waar de dekking minder wordt (tunnel of in het bos, of dat je snel over de snelweg rijdt). Het netwerk zal dan alles op alles zetten om dit gesprek door te zetten met zoveel mogelijk kwaliteit, dus zonder vertraging.

    Het voordeel van het gebruik van 4G is dat 4G een grotere capaciteit heeft dan het 2G of 3G netwerk. Hierdoor is het mogelijk om met meer apparaten gelijk gebruik te maken van het netwerk. Meer informatie over de verschillen tussen 2G, 3G en 4G vind je in dit topic van Klantexpert Dennis.

    VoLTE en VoIP
    Het 4G netwerk werkt op basis van IP nummers. Hierdoor is het bellen via 4G momenteel nog niet mogelijk. Met VoLTE wordt een vertaalslag gemaakt die een mobiel nummer koppelt aan een IP adres. Dit lijkt enigszins op het reeds bestaande VoIP (voice via IP) waar bijvoorbeeld Skype al gebruik van maakt. Hierbij is bellen via 4G wel mogelijk omdat het een connectie maakt tussen twee IP-adressen.

    Hoe zien jullie de toekomst voor je? Gaan de belbundels verdwijnen? :8
    1
    Quote
  • Mpiotrek

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Mpiotrek heeft ontvangen van andere leden.

    is Prince of Content
    43 Reacties

    21 maart 2017, 21:05

    So Tmobile is the last one with VoLTE. Vodafone has just started Wifi Calling. Even Tele2 has VoLTE (see screen) and it works very nice. It was announced that VoLTE will be last year- we have 2017 and it is still not there.
    0
    Quote

    1 Bijlage

  • Hajar

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hajar heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    6987 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Apple Expert

    Apple Expert

    22 maart 2017, 15:12

    Hi Piotr,

    As I mentioned in my comment above, we're taking a bit more time to test VoLTE in order to provide you all of a top notch product!
    0
    Quote
    ..
  • MrkSmt
    3 Reacties

    8 mei 2017, 20:05

    Is er al nieuws? want zelfs KPN heeft VoLTE inmiddels al geactiveerd
    0
    Quote
  • Applehead

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Applehead heeft ontvangen van andere leden.

    is een Master Poster
    67 Reacties

    8 mei 2017, 20:06

    Ik denk dit jaar niet meer...
    0
    Quote
  • MichelD4

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MichelD4 heeft ontvangen van andere leden.

    Klantexpert
    391 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Apple Expert

    Apple Expert

    9 mei 2017, 13:09

    Hallo allemaal,

    Ook als klantexpert, kun je met een vraag zitten waarop je hulp nodig hebt vanuit T-Mobile zelf.
    Want ik vind het eerlijk gezegd lang duren, voordat bellen via 4G eindelijk beschikbaar komt voor de klant, terwijl het bij KPN, Tele 2 en Vodafone al een tijdje mogelijk is met diverse toestellen (waaronder ook de iPhone 6 t/m 7).
    Hierin is T-Mobile erg traag ten aanzien van de concurrenten, terwijl ze in 2016 al een nieuwsbericht hebben uit laten gaan, dat het al in de loop van 2016 geactiveerd zou worden.
    Nu leven we al in mei 2017, en bovenstaande belofte heeft T-Mobile niet waar kunnen maken, en schuilt zich nu achter de mededeling we zijn het nog steeds aan het testen, terwijl het complete nieuwe netwerk al volledig geactiveerd is.
    Dus waarom in 2016 een bericht uit laten gaan, maar er niets mee doen? en de belofte niet nakomen?

    Ik heb een iPhone 7, die volledig geschikt is voor bellen via 4G, maar waar ik nog steeds geen gebruik van kan maken, net zoals meerdere klanten met een iPhone of een ander merk dat daar geschikt voor is.
    Zou graag een duidelijk antwoord willen, dus niet weer verschuilen achter het testen, wanneer VOLTE nu eindelijk beschikbaar komt voor de klant.
    Terwijl de netwerken van KPN, Tele 2 en Vodafone al geactiveerd zijn voor VOLTE (bellen via 4G), voor beschikbaar gestelde toestellen.

    Hopelijk wilt een netwerkspecialist op mijn topic reageren.
    1
    Quote
    Ik weet veel af van mobiele telefonie in het algemeen (abonnementen, prepaid en diensten), en de werking van het mobiele netwerk (2G/3G/4G). Met deze kennis (gewerkt bij Vodafone) kan ik mede T-Mobile klanten goed van dienst zijn, door hun gestelde vraag of probleem zo goed mogelijk te beantwoorden. Ik ben Klantexpert op het T-Mobile forum, maar geen officiële T-Mobile medewerker!
  • Hajar

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hajar heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    6987 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Apple Expert

    Apple Expert

    9 mei 2017, 14:55

    Hi MrkSmt,

    Wij zijn nog bezig met testen en dus kan ik je nog niet meer vertellen. Zoals ik hierboven ook aangeef zullen we na de zomer waarschijnlijk meer weten. Nog even geduld dus.. :)
    0
    Quote
    ..
  • MrkSmt
    3 Reacties

    9 mei 2017, 15:15

    Hoe kan het dan dat het bij jullie zo lang duurt terwijl alle andere providers het al hebben? VoLTE komt niet ineens uit de lucht vallen. Dus zijn jullie te laat begonnen? Tevens valt t-mobile onder een groter bedrijf waarin meer providers zitten die het al wel hebben geïntroduceerd. Dan lijkt het mij niet moeilijk om te kijken hoe zij het doen in plaats van zelf tot in den treuren blijven testen. Een beetje info over waarom het bij jullie zo lang duurt is wel fijn!
    0
    Quote
  • Thalina

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Thalina heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    4910 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Apple Expert

    Apple Expert

    10 mei 2017, 11:39

    @MichelD4,

    Ik heb jouw bericht even verhuisd naar het algemene topic dat we hebben lopen over dit onderwerp. Ik heb gevraagd aan een netwerkspecialist om te reageren op dit topic!
    0
    Quote
  • Tabali

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Tabali heeft ontvangen van andere leden.

    Netwerk Expert
    258 Reacties

    13 mei 2017, 10:12

    @MrkSmt

    Bedankt voor je interessante vraag. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt. Ik zal daarom in de loop van de week wat meer informatie posten over dit onderwerp!
    0
    Quote
  • David

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    9176 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Apple Expert

    Apple Expert

    Sony Expert

    Sony Expert

    Modbreak

    18 mei 2017, 14:51

    Hey allemaal,

    Zoals Tabali al had aangegeven, zou hij wat meer informatie delen met jullie over VoLTE en dat heeft hij nu in dit topic gedaan. Hier geeft hij een uitgebreide uitleg over VoLTE bij T-Mobile!
    0
    Quote
  • Tabali

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Tabali heeft ontvangen van andere leden.

    Netwerk Expert
    258 Reacties

    18 mei 2017, 14:52

    @MrkSmt

    ik verwijs je naar het volgende topic m.b.t. jouw interessante vraag.

    https://forum.t-mobile.nl/netwerk-347/info-volte-netwerktechnologie-279103
    0
    Quote
  • MrkSmt
    3 Reacties

    20 mei 2017, 10:33

    Zoals ik in dat topic lees is het meer een kwestie van niet willen dan niet kunnen (wat hier steeds werd gecommuniceerd door middel van: "we zijn nog bezig met testen"), omdat het volgens jullie geen voordeel heeft. Voor mij (en ik denk vele met mij) zien echter wel grote voordelen aan VoLTE. Namelijk dat er een internet verbinding in stand blijft tijdens het bellen. Verder is soms het bereik van 4G beter dan 3G waardoor ik liever zou willen bellen over 4G. Ook valt de gesprekskwaliteit van 3G-verbindingen mij soms vies tegen en dit zou met VoLTE ook beter moeten worden. Als laatste is het na een introductie van VoLTE ook mogelijk om VoWIFI te introduceren waardoor er beter bereik is op plekken waar wel wifi is maar iets mindere dekking van jullie netwerk. Dit vindt ik ook belangrijk want in mijn huis heb ik lang niet overal dekking van de telefoonmasten. Hier zou VoWIFI een uitkomst zijn, zodat ik dan wel bereikbaar ben, nu namelijk niet altijd. Ik hoop dat jullie alsnog VoLTE (met het liefst ook VoWIFI) op korte termijn activeren, het heeft namelijk nog al wat voordelen voor de klanten. Alvast dank!
    0
    Quote

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)