Beantwoord: Waar zijn mijn kortingen? En waarom verschilt dat (zoveel) onderling?

• Helder81

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Helder81 heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    7 Reacties
    Auteur

16 januari 2017, 19:05

- Topic starter
    In juli 2016 heb ik mijn abonnement verlengd met een tweejarig stel samen en stel bij abonnement. Bij dit abonnement heb ik een aantal kortingen gekregen voor onder andere (onbeperkt) bellen (en databundels, waarvan de bundels vs prijzen ook in de tussentijd door jullie zijn gewijzigd). Nu zie ik dat de korting voor onbeperkt bellen niet meer bestaat. Hoe kan dat?

Tevens voel ik me (ja toch wel enorm) afgezet omdat mijn collega een aantal maanden geleden (lees: een paar maanden nadat ik heb verlengd), eenzelfde "stel samen en stel bij" contract bij jullie heeft afgenomen met daarin hele andere kortingen. Zo betaal ik 10 euro voor een stel samen en stel bij contract, en hij 5 euro. Ik betaal 10 euro voor onbeperkt bellen en hij betaalt 5 euro. Ondanks het feit dat de afsluitdata van verlenging van ons contract maar een paar maanden verschillen, betaal ik ruim 10 euro meer per maand voor exact hetzelfde abonnement. Begrijp me niet verkeerd, uiteraard begrijp ik dat de kosten voor mijn iPhone 6s in juli 2016 hoger ligt dan een paar maanden later, en daar betaal ik ook voor in mijn aflossing toestel. Maar ik snap niet dat er zo'n verschil zit in de prijs(kortings)afspraak per abonnement. Ik ben al jarenlang (een tevreden) klant van jullie, echter voel ik mij in deze wel afgezet. Mijn abonnement loopt nog anderhalf jaar en betaal in deze periode voor hetzelfde abonnement ruim 180 euro meer dan mijn collega. Waarom is dat? Ik hoop een passende oplossing van jullie te ontvangen.
    0
    Gemarkeerd als antwoord: David op 17 januari 2017, 16:47
    Hoi Helder81,

Goede vragen en hopelijk kan ik hier duidelijk in verschaffen!

Om te beginnen met de korting die je had op de bundels, maar deze nu niet meer terug ziet. Ik zie dat je eerst inderdaad de belbundel onbeperkt had en op dit moment de belbundel van 120 minuten aan hebt staan. Bij een wijziging komt er altijd te staan welke kortingen je krijgt, maar het is niet zo dat de kortingen die je eerder had ook blijven staan. In de voorwaarden van jouw abonnement is ook opgenomen dat wanneer je een bundel wijzigt de kortingen kunnen veranderen. Je krijgt dan de korting die op dat moment geldt. Op dit moment betekent dat, dat er geen korting is op de onbeperkte belbundel, vandaar dat je deze ook niet ziet in jouw My T-Mobile. Misschien dat het over een maand weer anders is, maar daar hebben wij verder geen inzicht in.

De prijzen van abonnementen kunnen ook altijd verschillen. Zeker als hier een paar maanden tussen zit kan het inderdaad goed zijn dat jouw collega een andere deal heeft. Je kaartte zelf al terecht de kosten van je telefoon aan, maar aan de kortingen te zien die jouw collega betaalt, lijkt het er ook op dat hij van een speciale actie gebruik heeft gemaakt, zoals Mobile Madness. Hierbij zijn er hogere kortingen van kracht, dus dan is het inderdaad goed mogelijk dat hij lager uitkomt met zijn kosten dan jij. Hier kunnen wij verder echter niets aan doen. Dit keer was jouw collega het die de scherpere deal te pakken heeft, maar het kan net zo goed zijn dat jij het de volgende keer bent! :)

Hopelijk heb ik je zo van een helder antwoord kunnen voorzien, maar als je nog met vragen zit, laat het dan weten!
    Bekijk origineel
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    12017 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

Antwoord

17 januari 2017, 16:47

Hoi Helder81,

Goede vragen en hopelijk kan ik hier duidelijk in verschaffen!

Om te beginnen met de korting die je had op de bundels, maar deze nu niet meer terug ziet. Ik zie dat je eerst inderdaad de belbundel onbeperkt had en op dit moment de belbundel van 120 minuten aan hebt staan. Bij een wijziging komt er altijd te staan welke kortingen je krijgt, maar het is niet zo dat de kortingen die je eerder had ook blijven staan. In de voorwaarden van jouw abonnement is ook opgenomen dat wanneer je een bundel wijzigt de kortingen kunnen veranderen. Je krijgt dan de korting die op dat moment geldt. Op dit moment betekent dat, dat er geen korting is op de onbeperkte belbundel, vandaar dat je deze ook niet ziet in jouw My T-Mobile. Misschien dat het over een maand weer anders is, maar daar hebben wij verder geen inzicht in.

De prijzen van abonnementen kunnen ook altijd verschillen. Zeker als hier een paar maanden tussen zit kan het inderdaad goed zijn dat jouw collega een andere deal heeft. Je kaartte zelf al terecht de kosten van je telefoon aan, maar aan de kortingen te zien die jouw collega betaalt, lijkt het er ook op dat hij van een speciale actie gebruik heeft gemaakt, zoals Mobile Madness. Hierbij zijn er hogere kortingen van kracht, dus dan is het inderdaad goed mogelijk dat hij lager uitkomt met zijn kosten dan jij. Hier kunnen wij verder echter niets aan doen. Dit keer was jouw collega het die de scherpere deal te pakken heeft, maar het kan net zo goed zijn dat jij het de volgende keer bent! :)

Hopelijk heb ik je zo van een helder antwoord kunnen voorzien, maar als je nog met vragen zit, laat het dan weten!
    0
  • Helder81

is een Top Poster
    7 Reacties
    Auteur

17 januari 2017, 17:52

Dag David, bedankt voor jouw reactie.
    Het lijkt me vreemd dat je een korting zomaar kunt laten vervallen, terwijl je als consument zijnde wel wordt overgehaald om een abonnement aan te schaffen voor een "afgesproken" prijs. Nu is het zo dat ik bepaalde kortingen ontving maar blijkbaar vervallen deze kortingen op het moment dat ik besluit te gaan switchen van bundels (want daar gaat het hele stel samen en stel bij principe toch om?? heb je meer of minder nodig dan kun je dat per maand uitproberen). Maar nee, wanneer ik dat uitprobeer, dan is dat blijkbaar voor jullie een legitieme reden om dan te besluiten (de afgesproken) kortingen bij aanvang contract te laten vervallen. Het staat volgens jou in de voorwaarden van mijn abonnement? Nee.. ik lees een prijs op de website, want daar adverteren jullie mee, en met dien verstande verbind ik mezelf opnieuw twee jaar aan Tmobile en verwacht ik in de resterende maanden niet méér te gaan betalen voor dezelfde bundel (mits ik een hogere bundel aanschaf). Kijk, geven jullie bij aanschaf duidelijk op de website aan dat de afgesproken kortingen (op een bepaald moment) komen te vervallen wanneer ik van bundel switch (nee het staat in de voorwaarden als bijlage ergens...). Sorry maar daar kan ik helemaal niks mee. Mijn collega idem. Hij betaalt zelfs een tientje minder per maand, de geluksvogel, echter is hij het ermee eens dat hij er ook van uit gaat dat hij de resterende maanden dezelfde prijs betaalt voor de prijzen waarmee jullie hem hebben overgehaald om voor twee jaar te tekenen.

En het blijft natuurlijk zuur dat jullie exact dezelfde abonnementen hebben lopen voor blijkbaar verschillende prijzen (oftewel wat de gek er op dat moment voor betaald, zo voelt dat in ieder geval wel.) Blijkbaar kunnen jullie er niks aan doen dat ik dan én meer betaal voor 1) mijn aanschaf toestel (wat ik nog logisch vind) én 2) 240 euro meer voor de totale abonnementskosten voor EXACT hetzelfde abonnement, En waarom? Omdat ik dan helaas een paar maanden te vroeg ben geweest om mijn abonnement over te sluiten.

Nogmaals, bedankt voor jouw antwoord, maar ik kan hier helemaal niks mee. Ik voel me erg bedrogen. Jammer, want wat mij betreft zit ik nu de laatste rit uit van mijn T-Mobile experience, want verlengen durf ik niet meer aan.

Groet,
    Soo
    0
  • Helder81

is een Top Poster
    7 Reacties
    Auteur

17 januari 2017, 18:45

Ik zal alvast aan mijn collega melden dat hij zijn bundels de komende twee jaar niet meer moet wijzigen want dan vervallen z'n kortingen. Ondanks de mooie deal die hem toendertijd is gedaan. Misschien wel goed om daar transparant in te zijn bij afsluiten contract. Zo voelen klanten zoals ik zich niet zo bedonderd achteraf.
    0
  • Hajar

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hajar heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    9014 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

18 januari 2017, 16:25

Hi Soo,

Jammer dat je dit zo ervaart. Zoals David in zijn reactie al heeft aangegeven verschillen de acties telkens. Als je jouw bundel bijstelt dan krijg je de korting die geldig was op het moment dat je je abonnement afsloot. Enige uitzondering hierop zijn speciale acties waarbij klanten extra hoge kortingen ontvingen zoals bijvoorbeeld Mobile Madness. Hierbij vervalt de hoge korting wanneer je jouw bundel bijstelt en ontvang je de reguliere korting. Op het moment dat jij jouw bundels hebt bijgesteld was er geen korting geldig op de onbeperkt bellenbundel en dus ontvang je daar geen korting op.

Als je je bundel aanpast zie je in My T-Mobile altijd voordat je je bundel aanpast welke nieuwe korting je gaat krijgen bij de nieuwe bundel. Ik zie dat dat je via Facebook je bundels hebt bijgesteld en dus heb je dit zelf niet kunnen inzien. Mocht je volgende maand je bundel weer bij willen stellen doe dat dan via My T-Mobile zodat je zelf direct inzicht hebt in wat je gaat betalen en welke korting je kan ontvangen.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt!
    0
    .
  • Helder81

is een Top Poster
    7 Reacties
    Auteur

18 januari 2017, 16:44

Eerder is onderstaand bericht door David aan een andere klant gegeven. Hier geeft hij wel aan dat je kunt bijstellen naar boven en beneden binnen de bundels zonder dat de kortingen komen te vervallen: Lees quote hieronder. Nu begrijp ik er niks meer van. Wat is het nou?

David schreef:

Hey Ronald,

Welkom op ons Forum! :)

De tarieven kun je in het prijsplan van Stel samen & Stel Bij vinden. Als je de bundel aanpast, zowel naar boven als beneden, blijft je korting intact. Zet je de bundel echter helemaal uit, dan vervallen de kortingen en deze blijven dan ook vervallen. Als je zou willen verlengen kun je dit zelf online regelen, maar ik kan eventueel je ook laten bellen door mijn collega's van de verkoopafdeling. Zij kunnen je dan een persoonlijk aanbod doen! Als je dit zou willen kun je een bericht achterlaten met je gewenste bundel, toestel en terugbeltijd. :)

Hopelijk heb ik je zo een beetje kunnen informeren over de bundels en het prijsplan. Mocht je hier nog vragen over hebben dan weet je ons te vinden!

0
  • Amy

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Amy heeft ontvangen van andere leden.

Oud-Moderator
    10052 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

19 januari 2017, 13:39

Hi Soo,

Goed dat je dit even navraagt. Dit gaat er meer om dat je überhaupt een korting ontvangt. Bij de ene bundel is dat het ene bedrag bij de andere bundel is dat een ander bedrag. De specifieke korting kan per bundel per actie verschillen. Als je bijvoorbeeld je belbundel helemaal uitzet krijg je ook helemaal geen korting meer op een 'belbundel' omdat je op dat moment helemaal geen belbundel hebt.

Hopelijk is het zo duidelijker voor je! :)
    0
  • Helder81

is een Top Poster
    7 Reacties
    Auteur

19 januari 2017, 18:14

Ik vind het heel vervelend maar nee ik snap het nog steeds niet door de wisselende antwoorden die worden gegeven. Ik had een korting op m'n belbundel op het moment dat ik m'n contract afsloot, en ik heb nooit mijn bundel helemaal uitgezet. Alleen naar beneden bijgesteld. Eerst wordt gezegd; als je je bundel bijstelt dan verlies je de korting, daarna wordt gezegd dat bijstellen geen invloed moet hebben op je kortingen. Alleen als je dus je bundel uit zet. Dus nogmaals de vraag, waarom is mijn korting weg? Ik vind het nog steeds absurd dat je wordt verleid tot verlengen contract met kortingen die dan vervolgens worden afgepakt zodra je gebruik maakt van je vrijheid om naar beneden en boven bij te stellen. Graag jullie reactie. Anders bel ik wel met de klantenservice want dit "heen en weer berichten" wordt er niet duidelijker op.
    0
  • Hajar

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hajar heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    9014 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

20 januari 2017, 14:35

Hi Soo,

Wij hebben al meerdere keren aangegeven dat de specifieke korting kan per bundel per actie verschillen. Een wijziging van een bundel sluit je niet per definitie uit van het niet ontvangen van een korting. Het verwijderen van een bundel wel. Daarin kan het zijn dat er niet altijd een korting wordt aangeboden zoals in dit geval. Ik begrijp dat je op een ander antwoord zit te wachten, maar wij kunnen hierin niets meer betekenen. Ik hoop dat je nu wel meer duidelijkheid hebt.
    0
    .
  • Helder81

is een Top Poster
    7 Reacties
    Auteur

21 januari 2017, 09:38

Beste Hajar, ik zit niet op een ander antwoord te wachten maar op een duidelijk antwoord. Echter draaien jullie er steeds om heen. Waarom ik er zo op door blijf gaan is omdat het een principekwestie is geworden. Het geld interesseert me niet. Ik verbind mij al jaren aan tmobile (zelfs voor veel hogere bedragen) en deed dat vanuit een bepaalde overtuiging. Dat deed ik tot voor kort weer voor 2 jaar, onder nu blijkbaar misleidende voorwaarden. Jullie geven een korting weg toen ik voornemens was om een contract af te sluiten, maar op het moment dat ik mijn bundel aanpas mag ik de rest van m'n contract wel de volle mep betalen. TENZIJ, jullie zomaar weer een korting weggeven. ik zit dus nog met een anderhalf jaar durend contract waar ik totaal geen invloed op heb of het duurder of goedkoper wordt, als ik omhoog of omlaag bijstel. Houd toch op! We zijn toch niet aan het beleggen! Ik dacht dat we een vaste prijsafspraak hadden gemaakt voor twee jaar per bundel. Daar heb ik mij dus in vergist omdat het ergens in de kleine lettertjes staat. Nou, dat overkomt je ook maar 1x, jammer en succes ermee verder.
    0
  • Amy

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Amy heeft ontvangen van andere leden.

Oud-Moderator
    10052 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

23 januari 2017, 09:17

Hey Soo,

Ik snap dat dit geen leuke situatie voor je is maar dit staat ook uitgelegd in de voorwaarden van het prijsplan. Je vindt daar ook de prijzen van de bundels zonder korting. Zoals al eerder aan is gegeven is er niet altijd een korting op de bundels. Dit verschilt per actie die op dat moment loopt.

Ik denk graag met je mee over hoe we dit het beste voor je kunnen oplossen. Zoals je misschien al gezien hebt hebben we sinds vorige week nieuwe prijsplannen. Wist je dat je met jouw huidige abonnement over kunt stappen naar Go Unlimited EU. Met dit prijsplan heb je Unlmited internet in Nederland en de EU, Unlimited minuten en sms'jes in Nederland en de EU en Unlimited roaming in de EU voor €35,- per maand (excl toestelkosten). Wellicht is dit een optie voor je? Op deze pagina vind je meer informatie over het overstappen naar dit prijsplan.
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)