Papieren factuur

• mike_utrect
    Doet lekker mee
    1 Reacties
    Auteur

27 oktober 2010, 18:48

- Topic starter
    Ik heb in de 1e week van augustus contact gehad met de T-mobile klantenservice om uiteindelijk mijn abonnement Flex 30 te verlengen naar een Flex25 icm Web'n'Walk Plus icm met Iphone4. (Ik was reeds contractsvrij per 17 juli).
    Vanwege leveringsproblemen rondom de Iphone4 (levertijd 6-8 weken werd mij aangegeven door T-Mobile) zou mijn verlenging 17 oktober ingaan.
    Een minder leuke verrassing: ik betaal nu ineens 2,5 euro voor een papieren factuur 1 A4-tje (geen gespecificeerde factuur en ik betaal via automatische incasso).
    Dit is nieuw voor mij, heb hier niet om gevraagd en is mij bovendien ook niet verteld.
    DIt komt neer op 30 euro extra op jaarbasis (dit is in mijn geval naar verwachting 8,3% verhoging in de kosten van wat ik denk totaal per jaar te moeten betalen aan T-Mobile).

De onderbouwing voor het, mijns inziens, niet netjes behandelen van mij persoonlijk:

1) Ik ben niet geinformeerd tijdens mijn informatie gesprekken met de klantenservice en ook voor wat betreft de kosten van 2,5 euro. Dan ook helemaal niet over de geplande ingangsdatum per 1 oktober dat papieren facturen kosten zullen meebrengen. (Dit had mogelijk een afweging kunnen zijn geweest voor een eerdere ingangsdatum).
    2. De algemene voorwaarden 7.3 meldt:
    T-Mobile stelt de factuur kosteloos beschikbaar, en kan een vergoeding in rekening brengen voor het versturen van een papieren factuur.
    a) Er staat 'er kan' en niet 'er zal' kosten worden berekend voor het verzenden van een papieren factuur.
    b) Dan had in mijn optiek T-Mobile moeten aangeven dat het op mij van toepassing zou zijn en de daarbij behorende kosten moeten aangeven. Dit is ook niet gebeurd.
    3) 2,5 euro voor een papieren factuur lijkt mij niet in verhouding (wel als dit een gespecificeerde factuur zou zijn).

Klantenservice is reeds gebeld hierover en heeft aangeven dat er niets gedaan kan worden (mits ik aan zou geven geen papieren factuur meer wens te ontvangen).

Wanneer ik de ingangsdatum van mijn verlenging in zou laten gaan per 17 september dan was er niets aan de hand geweest. Vanwege de uitgestelde ingangsdatum (in afwachting op de Iphone4 levering) val ik dus buiten dit termijn.

Nu kan ik enkel aangeven de factuur niet meer te ontvangen zodat ik geen 30 euro aan extra nieuwe kosten op jaarbasis heb.

Voor mij is dit een principe kwestie, waarbij T-Mobile haar informatieplicht naar mij niet correct is nagekomen.
    Mijn stelling is dat op deze nieuwe kostenpost voor de klant een stevige push lijkt te zijn om geen papieren facturen meer te versturen. Klanten hebben een financiele motivatie om hiervoor te zwichten vanwege de relatief hoge prijs van 2,5 euro voor een A-4tje.
    Dit geeft alleen maar een negatief gevoel bij de betreffende klanten en ik had persoonlijk graag leukere verrassingen van T-Mobile ontvangen.
    Ik kan vanuit een milieutechnisch oogpunt dit wel begrijpen, maar de manier waarop dit gebeurd niet.

Aan de moderator:
    - Wat zijn de specifieke voorwaarden en ingangsdatum voor het in rekening brengen van papieren factuurkosten?
    - Welke oplossing kan T-mobile (na mijn betoog) mij bieden vanwege bovenstaande redenen?

Aan mede forumleden:
    - Hebben jullie al op jullie factuur gekeken?
    - Hoe wordt er door jullie gedacht over deze nieuwe kostenpost en demotivatie van papieren facturen?
    0
  • Yor1
    Ster
    108 Reacties

27 oktober 2010, 20:25

De klantenservice medewerker is wettelijk verplicht jou te informeren over de kosten dat een abonnement betreft. Hier valt ook het factuur onder. Aangezien de medewerker dit niet heeft meegedeeld, is het niet meer dan normaal dat je hier dan ook niet mee akkoord hoeft te gaan. Ook al staat het in de algemene voorwaarden, het is een veranderde voorwaarde en moet vooraf het contract duidelijk worden gemaakt.
    0
  • tommm
    Debutant
    1 Reacties

5 november 2010, 17:27

Waarom moet ik ongevraagd 2,10 betalen voor "kosten papieren factuur" deze kosten worden in rekening gebracht op mijn factuur, zonder dat er ook maar iets over gezegd is. ????
    0
  • CindyS
    T-Goeroe
    4982 Reacties

5 november 2010, 18:02

@tommm
    Ik heb je een priv
    0
    0 Reacties

6 november 2010, 00:02

Ik heb ook een papieren factuur, maar eigenlijk hoeft dit voor mij niet. En ik wil trouwens ook een hogere flex bunden. Maar nu krijg ik 100% korting op mijn instant internet. En ik ben bang als ik mijn bundel verander dat de kortingen dan komen te vervallen! weet een moderator hoe dit precies zit?
    0
  • Ries
    T-Goeroe
    6370 Reacties

6 november 2010, 14:26

@melvin10
    Je krijgt de factuur online maar je krijgt ook de specificatie thuis gestuurd. Als je deze wil uitzetten stuur me dan een prive bericht en zal het dan uitzetten voor je.
    Als je je Flex bundel wijzigt dan blijf je korting op de Instant E-mail staan.
    0
    0 Reacties

6 november 2010, 22:45

Ries schreef:

@melvin10
    Je krijgt de factuur online maar je krijgt ook de specificatie thuis gestuurd. Als je deze wil uitzetten stuur me dan een prive bericht en zal het dan uitzetten voor je.
    Als je je Flex bundel wijzigt dan blijf je korting op de instant email staan.

Hallo Ries,

Het lukt me niet om je een prive bericht te sturen. Je mag de papieren factuur wel voor mij stopzetten en zou je mij op flex 30 willen zetten?

B.v.d.

Groetjes Melvin.
    0
    0 Reacties

7 november 2010, 00:18

Zou het postadres ook verwijderd mogen worden, en gewoon bij mij thuis bezorgen? Ik heb namelijk als postadres een postbus nummer.
    0
  • Ries
    T-Goeroe
    6370 Reacties

9 november 2010, 11:51

@melvin10
    De specificatie heb ik al uitgezet voor je.
    Het postadres is ook verwijderd.
    Ik heb je Voicemail ingesproken, zal later op de dag je nogmaals te bellen voor de omzetting naar de Flex 30
    0
    0 Reacties

9 november 2010, 12:10

Ries schreef:

@melvin10
    De specificatie heb ik al uitgezet voor je.
    Het postadres is ook verwijderd.
    Ik heb je Voicemail ingesproken, zal later op de dag je nogmaals bellen voor de omzetting naar de Flex 30

Hallo Ries,

Ben momenteel op mijn werk, tussen 3 en 4 ben ik weer telefonisch bereikbaar. Bedankt voor de snelle en duidelijke service.

Vr. gr.,

Melvin
    0
  • mike_utrect
    Doet lekker mee
    1 Reacties
    Auteur

17 november 2010, 20:39

Opheldering gevraagd / klacht ingediend op 1 november.
    Helaas tot op heden geen reactie van T-Mobile ontvangen.
    Nu leer ik T-mobile beter kennen, jammer.
    Youp kom er maar in....
    0
  • Ries
    T-Goeroe
    6370 Reacties

18 november 2010, 10:37

@mike utrect,
    Ik kan me goed voorstellen dat het ontbreken van informatie een principekwestie voor je is.
    Ik ben er voor je ingedoken en heb de volgende antwoorden voor je.

1) In de periode dat je de vernieuwing hebt aangevraagd was nog niet bekend dat factuur per post €2.50 zou gaan kosten.
    Vandaar dat mijn collega je daar niets over verteld heeft.

2) Je opmerking over de algemene voorwaarden, artikel 7.3 heb ik doorgezet om na te vragen of deze nog klopt.
    2 A: Kosten voor het uitsturen factuur kunnen in rekening gebracht worden, hier zijn een paar uitzonderingen op.
    2 B: Zie punt 1: Het was toen nog niet bekend. De procedure telefonische bestelling is aangepast op het moment dat het bekend werd.
    3) €2,50 is de prijs voor factuur per post die T-Mobile heeft bepaald. Een factuur met specificatie is €5.00 Zie hiervoor ook de prijslijst. (pagina 3)

De ingangsdatum kosten factuur per post is 01/10/2010.
    Bij nieuwe klanten die vanaf 01/10/2010 vernieuwen of een nieuw abonnement nemen worden er kosten in rekening gebracht bij Factuur per post.
    Klanten kunnen zelf aangeven of zij de factuur per post of Factuur Online willen hebben.
    Bij factuur per post wordt aangegeven dat er €2.50 per maand in rekening wordt gebracht.

We hebben je abonnement pas in oktober in laten gaan omdat je anders 2 maanden een abonnement had waar je al voor betaalde maar niet optimaal gebruik van kon maken.
    Normaal is het zo dat bij een wijziging in facturen / tarieven dit op de factuur vermeld word (zie je factuur 20/10: informatie T-Mobile Family).
    Over de wijziging van de factuur is dat niet bij je gebeurd. Onze excuses hiervoor.

Ik heb je tevens nog een priv
    0
  • caatjuh
    Doet lekker mee
    2 Reacties

26 november 2010, 14:25

In februari 2011 loopt mijn abonnement bij T-Mobile af. Ik zit er nu sterk aan te twijfelen om over te stappen naar een andere provider. Puur om de verzendkosten van de factuur. Ik wil deze graag per post ontvangen, maar ik vind de prijs 2,50 belachelijk hoog. Of IK het nu moet uitprinten of dat T-mobile dit voor mij doet. Ik vind het gewoon handig om deze per post thuis te ontvangen zodra de factuur gemaakt is. Ik snap het "Milieu" kwestie wel. Maar ik bewaar alles overzichtelijk in een map. Maar ik ga er geen 30 euro voor betalen. ik zat eerder te denken aan 50 cent. Maar goed, dat is mijn mening. Ik ga dit zeker meenemen in de beslissing om te kijken waar het handigst/goedkoopst is om mij en mijn partner een nieuwe abonnement af te sluiten.
    0