• Raymond

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Raymond heeft ontvangen van andere leden.

    Moderator
    8845 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Modbreak

    18 september 2012, 16:03

    - Topic starter
    Bij T-Mobile kun je via je factuur betalen voor diensten van derde partijen. Vaak gaat het bij diensten van derde partijen om een abonnement van een specifieke dienst. Wij krijgen hier regelmatig vragen over en in dit topic leggen we je uit wat je hier tegen kunt doen. Onderaan in dit topic vind je de veelgestelde vragen.

    Er zijn drie soorten diensten:
    • Sms-diensten: Hierbij betaal je voor het versturen of ontvangen van een sms. Op je factuur vind je deze onder de noemer 'sms dienst' of zie je een 4-cijferige nummer. Een voorbeeld is sms'en naar je favoriete TV-show.
    • Diensten Mobiel Internet: Op je factuur zie je FTMSC staan. Dit geeft aan dat er een dienst is afgenomen die mobiel wordt betaald. Een voorbeeld hiervan zijn credits die je voor een bepaalde game aanschaft.
    • Apps betalen via je factuur: Vragen hierover? Klik hier

    Afmelden
    Via de website van Payinfo kan je meer informatie opvragen over de lopende abonnementen op mobiele betalingen en SMS diensten. Diensten Mobile Internet kun je ook stopzetten via Payinfo. Sms-diensten kun je stopzetten door 'STOP' te sms'en naar de afzender (4-cijferige nummer).

    Blokkeren via My T-Mobile
    Via My T-Mobile is er de mogelijkheid om deze diensten te blokkeren door middel van een blokkade voor 'aankopen bij derde partijen'.

    Niet eens met de kosten
    Wanneer je het niet eens bent met de kosten die hiervoor in rekening zijn gebracht kun je het online meldingsformulier indienen. Er zal dan onderzoek worden gedaan naar de desbetreffende dienst en de wijze waarop je bent aangemeld. Het is ook mogelijk om hiervoor het papieren meldformulier in te vullen en deze via de post op te sturen. Binnen 30 werkdagen na indienen van de formulieren wordt er contact met je opgenomen zodat de resultaten van het onderzoek kunnen worden teruggekoppeld.

    ------------------------------------------------------------------

    Veelgestelde vragen

    Ik wist niet dat ik gebruik maakte van een van deze diensten, hoe kan dat?
    Er zijn inderdaad gevallen waarbij je zonder dat je het door hebt wordt verleid om in te gaan op bijvoorbeeld een nep-vragenspel waardoor je vervolgens ongemerkt kosten maakt. Wij willen iedereen dan ook adviseren om hier goed op te letten en regelmatig je factuur te controleren.

    Waarom zetten jullie de mogelijkheid niet standaard uit?
    Wij zetten dit niet standaard uit om de mogelijkheid van sms-diensten een dienst is die ook wordt geleverd door bedrijven die in een bepaalde klantbehoefte voorzien. Bijvoorbeeld het stemmen tijdens Tv-programma's.

    Verdienen jullie geld aan deze diensten?
    Wanneer het gaat om een betrouwbare vorm van een sms-dienst rekenen wij inderdaad een vergoeding die in normale verhouding staat tot de dienst die wij leveren. Wel hebben we een zeer ruim coulancebeleid voor de frauduleuze vorm van deze sms-diensten. Bij compensaties verdienen wij hier uiteraard niets aan.

    Heb je nog vragen over dit onderwerp? Laat dan een reactie achter in dit topic.
    2
    Quote
  • Rosan

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Rosan heeft ontvangen van andere leden.

    Klantexpert
    5677 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Apple Expert

    Apple Expert

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    15 april 2018, 14:39

    Heb je je al via payinfo.nl afgemeld en gekeken of je daadwerkelijk ergens lid van was?
    0
    Quote
  • Stickeric

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Stickeric heeft ontvangen van andere leden.

    heeft eerste post geplaatst
    2 Reacties

    15 april 2018, 17:24

    Ja op payinfo aangemeld en daar stond dat ik nergens lid van ben.
    0
    Quote
  • Issam

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Issam heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    12193 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Apple Expert

    Apple Expert

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Sony Expert

    Sony Expert

    16 april 2018, 11:09

    Hey Stickeric,

    Leuk om je hier op de community te zien. :)

    Ik ben meteen voor je gaan kijken naar de kosten buiten de bundel en gelukkig zijn er geen kosten in rekening gebracht. Hier hoef je je dus geen zorgen over te maken! Om er zeker van te zijn dat deze kosten in de toekomst ook niet verschijnen heb ik gelijk gecontroleerd of de blokkade voor SMS-diensten is ingeschakeld. En ja, deze staat aan, sinds eergisteren. Kortom, je hoeft je geen zorgen te maken over extra kosten naar aanleiding van de sms'jes en in de toekomst kunnen er ook geen kosten in rekening gebracht worden. :)

    Ik hoop dat je zo met een gerust gevoel weer je telefoon kan gebruiken! Heb je andere vragen, laat het ons dan vooral weten Stickeric.
    0
    Quote

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)