Beantwoord: Fraude mobiele diensten FTMSC door Wister France

  • Teslasam

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Teslasam heeft ontvangen van andere leden.

    heeft eerste post geplaatst
    1 Reacties
    Auteur

    13 november 2017, 16:34

    - Topic starter
    Na zo een beetje alle kanalen te hebben geprobeerd zal ik deze post plaatsen op dit forum.

    Vorige week vrijdag om half elf s'avonds ontving ik in de trein nota bene een SMS van Paylogic.nl met de volgende info:

    ''Je maakt gebruik van abbonnement Girls Sexy Net, de kosten zijn 5,00 euro / week. Voor vragen ga naar Http://s.wister.biz/?r-pb3 of bel met +31208946465. Info? http://www.payinfo.nl''

    Mijn verbazing veranderde al gauw in kokende woede en verontwaardiging toen bleek dat ik op T-mobile al 5 euro extra bij overige kosten had en dat ik volgens Paylogic.nl inderdaad een abbonement had lopen.
    Voor alle duidelijkheid: Ik heb nooit en zal nooit van mijn leven SMS diensten of een mobiele dienst via een provider op een website afnemen, laat staan voor een of andere kansloze pornosite, het is 2017. En, ik word hier gewoon gedwongen door Paylogic om naar die site te gaan om een abbonnement welke ik nooit heb afgesloten te stoppen. Laaiend word ik ervan.

    Vervolgens blijkt stopzetting onmogelijk zonder in te loggen op je account, die ik dus niet heb. Ik heb nooit contact gehad met deze site of bedrijf en nooit enige gegevens ontvangen.

    Na verdere onderzoek op fora en de FAQ kom ik erachter dat vele anderen de afgelopen jaren ditzelfde probleem hebben gehad, en:

    - Je moet op je t-mobile app de optie op FTMSC op blokkeren zetten. Gedaan, maar de eerste kosten zitten er al op. Ook moet je alsnog zelf je account stopzetten. Hiervoor moet je nota bene contact opnemen met het malafide bedrijf.
    - Ik kan mij via hun site niet afmelden. Na e-mail contact met dit malafide bedrijf word ik weer doorverwezen naar Payinfo.nl. Hier staat dus alleen een niet werkende link en de email van, drie keer raden: het malafide bedrijf. En die stuurt me weer terug naar Paylogic.nl. Logisch, het zijn criminelen. dus zo gaat het bedriegcaroussel weer door. Ondertussen de Klantenservice van T-mobile gebeld:

    - Ik word 15 x door een menu geleid waarin ik maar geen medewerker aan de lijn kan krijgen. Ik heb de optie 'druk * om terug te gaan naar het hoofdmenu'' 15 keer moeten aanhoren. Mevrouw durft nog de smoes te vertellen dat er gewerkt wordt aan dit menu. dit blijkt eenzelfde excuus te zijn die meerdere jaren eerder al verteld werd. Ik weet hoe inbound callcenter agents hierop getrained worden en het maakt me misselijk dat T-mobile niks heeft geleerd van de keiharde cabaretstuk van Youp van het Hek, tijd dat jullie weer keihard hierop worden aangesproken en dikke omzet mislopen. Ik ga als dit zo doorgaat ook zeker mijn abbonnement stopzetten.

    Omdat ik vastberaden was en niet opgaf, wat waarschijnlijk anderen wel doen en waar dus ook het verdienmodel van Wister BV in zit, schrijnend en zielig, druk ik vervolgens de optie maar in ''Ik wil mijn abbonnement stopzetten''. Goh, ik word nu toch wel heel snel doorverbonden met een medewerker.

    Vervolgens krijg ik te horen dat ik niets anders kan doen dan een klachtenformulier invullen. Het bedrijf zelf aanmerken als malafide of het stopzetten van deze dienst zit er niet in via T-mobile, alleen dit onderzoek.

    Ik zit nu dus met dit week abbonnement in mijn maag. Ik kom er maar niet vanaf en T-Mobile heeft dit bedrijf dus aan een manier geholpen om deze valse vorderingen te incasseren. Ik ben geen IT-tech guy dus ik heb geen idee hoe ik moet aantonen geen SMS contact te hebben gehad, nooit bewust naar deze site te zijn gegaan etc etc en nooit akkoord te zijn gegaan met een betaling of een dienst etc.

    Het is naar alle waarschijnlijkheid een phishing site die in een tabblad pop-up tevoorschijn komt en hoop dat je er per ongeluk op klikt met het sluiten. Ook dit is echter niet voldoende om geld af te mogen schrijven, dus ik begrijp echt niet hoe zo een site een overeenkomst met T-mobile heeft om op deze manier vorderingen te laten innen.

    Ik voel me enorm gedupeerd en de klantenservice heeft mij zeer onvriendelijk en onheus bejegend, met letterlijk de woorden: ''Ik kan u hiermee niet helpen, u kunt alleen dit formulier invullen en opsturen''. Een zeer kansloze aangelegenheid, dat T-mobile gewoon even alles betaald wat jan en alleman bij hun aangeeft en dit vervolgens inccasseerd op je telefoonrekening.

    Zie voor dezelfde soort klachten bij t-mobile:

    https://forum.t-mobile.nl/overige-diensten-en-services-403/fraude-helpdesk-mbt-sms-dienst-die-niet-aangevraagd-is-maar-wel-in-rekening-gebracht-wordt-272544

    https://opgelicht.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=20107

    https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/t-mobile/klachten/fraude-met-zogenaamde-sms-dienst/details?complaintId=1b587428-d949-4587-9f6d-6acd1b2a1d8b

    https://forum.t-mobile.nl/mijn-factuur-betalingen-425/betalingen-voor-fmtsc-273616

    Er wordt verder met geen woord gerept over hoe je nou echt meteen je geld terug krijgt. T-mobile weigert de vordering van je kosten af te halen. Wat een omgekeerde wereld.

    Hoe kan ik het beste juridisch het gevecht aangaan om de meeste kans te maken op een schadevergoeding?
    Ik wil de uren die ik inmiddels kwijtben uit mijn vrije tijd allemaal aan Wister factureren.
    Als dit probleem niet snel opgelost wordt ga ik 100% door met een juridische procedure bij de kantonrechter.

    Wie durft het aan om enige tips & tricks te geven of om het gouden ei (een snelle effectieve) oplossing te geven?

    Bij voorbaat dank!
    0
    Quote
    Gemarkeerd als antwoord: Issam op 14 november 2017, 16:29
    Hoi Teslasam,

    Ik ben blij dat je hierover contact hebt opgenomen met ons, want we helpen je hier graag bij!

    Het is zeker niet de bedoeling dat er kosten in rekening worden gebracht terwijl je geen gebruik hebt gemaakt van de dienst. Daar hebben we zeker begrip voor, daarom bieden we de mogelijkheid om hier een onderzoek naar te laten starten. Onze collega's bekijken de situatie op basis van jouw input en als blijkt dat jij je hier inderdaad niet voor hebt aangemeld dan krijg je een vergoeding voor de gemaakte kosten.

    Om ervoor te zorgen dat dit in de toekomst niet meer kan gebeuren wilde ik een blokkade activeren voor het gebruik van SMS-diensten, maar deze is al actief. Deze heb je zelf geactiveerd op 10 november via My T-Mobile. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over extra kosten door een SMS-dienst.

    Het enige wat je nu dus nog hoeft te doen, als je dit nog niet hebt gedaan, is een onderzoeksformulier invullen. Deze wordt binnen 30 dagen beantwoord in de vorm van een passende oplossing!

    Ik begrijp heel goed dat je niet blij was met de kosten van deze dienst, maar ik hoop dat dit proces je enige geruststelling geeft en dat we er samen uit gaan komen.
    Bekijk origineel
1 Reactie
  • Issam

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Issam heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    11855 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Apple Expert

    Apple Expert

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Sony Expert

    Sony Expert

    Antwoord

    14 november 2017, 16:29

    Hoi Teslasam,

    Ik ben blij dat je hierover contact hebt opgenomen met ons, want we helpen je hier graag bij!

    Het is zeker niet de bedoeling dat er kosten in rekening worden gebracht terwijl je geen gebruik hebt gemaakt van de dienst. Daar hebben we zeker begrip voor, daarom bieden we de mogelijkheid om hier een onderzoek naar te laten starten. Onze collega's bekijken de situatie op basis van jouw input en als blijkt dat jij je hier inderdaad niet voor hebt aangemeld dan krijg je een vergoeding voor de gemaakte kosten.

    Om ervoor te zorgen dat dit in de toekomst niet meer kan gebeuren wilde ik een blokkade activeren voor het gebruik van SMS-diensten, maar deze is al actief. Deze heb je zelf geactiveerd op 10 november via My T-Mobile. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over extra kosten door een SMS-dienst.

    Het enige wat je nu dus nog hoeft te doen, als je dit nog niet hebt gedaan, is een onderzoeksformulier invullen. Deze wordt binnen 30 dagen beantwoord in de vorm van een passende oplossing!

    Ik begrijp heel goed dat je niet blij was met de kosten van deze dienst, maar ik hoop dat dit proces je enige geruststelling geeft en dat we er samen uit gaan komen.
    0
    Quote

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)