Beantwoord: klacht over misleidende advertentie

• Brt007

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Brt007 heeft ontvangen van andere leden.

Doet lekker mee
    12 Reacties
    Auteur

1 mei 2013, 15:08

- Topic starter
    Ik heb een advertentie gezien in een T-shop in Leiden.
    Toen ik op het aanbod in wilde gaan was dit niet mogelijk omdat de advertentie niet geldig was; er werd echter wel mee geadverteerd. Er stond geen geldigheidsdatum bij en de looptijd was 24 maanden actie tarief.

Het betrof een xperia Z zonder bijbetaling; 420 belminuten/ sms + 1500 mb snel; hierna onbeperkt voor 25,39 per maand (24 maanden actietarief en totale looptijd 24 maanden).
    Ik heb een klacht ingediend en vervolgens is deze op status 'afgehandeld' gezet omdat ik werd doorverbonden naar de afdeling sales.
    Terwijl er nog geen passende oplossing is; dit kan natuurlijk niet.

Ik heb dit vraagstuk bij een jurist neergelegd en die heeft eea uitgezocht en die heeft bevestigd dat ik sterk sta.

De vraag is: hoe wordt dit opgelost en welke passende oplossing kunnen jullie mij bieden?
    0
    Gemarkeerd als antwoord: Brt007 op 3 mei 2013, 10:11
    Jammer dat het meer dan 1 week duurt; sinds dit gedoe is begonnen.
    Ik heb mijn abonnement inmiddels opgezegd; Vodafone heeft acties bij nieuwe winkels onbeperkt bellen + sms en 1 gb internet voor 25 euro met toestel.
    Daar gaat een trouwe klant van ca. 5-7 jaar.
    Bekijk origineel
  • CaspervdH

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten CaspervdH heeft ontvangen van andere leden.

is een gewaardeerde antwoordgever
    3069 Reacties

1 mei 2013, 15:28

Hoi,

Ik ben erg nieuwsgierig.... Heb je een foto hiervan?

Gr. Casper.
    0
  • Brt007

Doet lekker mee
    12 Reacties
    Auteur

1 mei 2013, 15:34

Hoi,

Ik ben erg nieuwsgierig.... Heb je een foto hiervan?

Gr. Casper.

jazeker; maar daar staat precies op wat ik hierboven heb beschreven.
    0
  • CaspervdH

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten CaspervdH heeft ontvangen van andere leden.

3069 Reacties

1 mei 2013, 15:42

Zou je 'm kunnen laten zien?

Ik ben laatst (= <5 dagen) nog in die winkel geweest, maar kan 'm niet voor de geest halen. :)

Gr. Casper.
    0
  • Brt007

Doet lekker mee
    12 Reacties
    Auteur

1 mei 2013, 15:48

Kan hem niet in dit venster posten; maar nogmaals is hetgeen hier boven staat beschreven. Bij t-mobile kunnen ze nagaan dat deze affiches zijn verstrek ( deze informatie stond op een affice die naast het toestal was bevestigd).
    Werk je trouwens voor t-mobile? Ik verwacht nl. een passend antwoord voor hen.
    0
  • CaspervdH

3069 Reacties

1 mei 2013, 15:51

Nee, ik werk niet voor T-Mobile. Zoals gezegd erg benieuwd, het abonnement wat je hierboven beschrijft, bestaat namelijk niet in het assortiment van T-Mobile.

Vandaar dat ik erg nieuwsgierig ben naar de precieze deal die hierin aangeboden wordt. Je kunt anders ook even tinypic.com gebruiken om het plaatje te uploaden. Zet dan hier even het linkje neer!

Groet,
    Casper.
    0
  • Brt007

Doet lekker mee
    12 Reacties
    Auteur

1 mei 2013, 16:00

Ik wacht tot vanavond een passende oplossing; anders zet ik hem hier neer en op een ander forum op internet.
    Eens kijken of reputatieschade meer waard is dan woord houden en de fout te herstellen.
    0
  • Brt007

Doet lekker mee
    12 Reacties
    Auteur

1 mei 2013, 17:17

Net even rongesnuffeld en ik k zie dat er regelmatig met deze advertentie wordt gestrooid bij het openen van nieuwe shops. Echter op die flyers staat het; op mijn aanbieding in de winkel stonden geen restricties.
    Bijzonder dat medewerkers sales zeggen dat "ze de advertentie niet waar kunnen maken".

Nog steeds geen officiele reactie... medewerkers zijn jullie daar?
    0
  • Brt007

Doet lekker mee
    12 Reacties
    Auteur

1 mei 2013, 20:00

Bij deze een kopie van het bewijs; is vrij evident. 
    [img][/img]
    0
  • Brt007

Doet lekker mee
    12 Reacties
    Auteur

2 mei 2013, 10:28

is nog vrij stil hier; inmiddels ook op internet op een ander forum begonnen met publiceren van deze slechte behandeling
    0
  • CaspervdH

3069 Reacties

2 mei 2013, 10:42

Hoi,

Voor een reactie van T-Mobile zul je even moeten wachten op een T-Mobile moderator.

Wel kan ik stellen dat er op het prijskaartje staat dat er voor de voorwaarden naar t-mobile.nl gesurfd dient te worden en daar staat onder artikel 3 de volgende bepaling:

T-Mobile Algemene Voorwaarden schreef:

3. Aanbod en totstandkoming van de Overeenkomst
    3.1 Ieder Aanbod van T-Mobile, in welke vorm dan ook, is geheel
    vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald.
    3.2 De Overeenkomst komt tot stand zodra T-Mobile de aanvraag
    heeft aanvaard. Het (digitale) aanvraagformulier dient correct
    ingevuld te zijn.
    3.3 De Overeenkomst met betrekking tot Aanvullende Diensten komt
    tot stand nadat T-Mobile daartoe een aanvraag of bestelling
    heeft ontvangen van de Klant en deze aanvraag of bestelling
    door T-Mobile is aanvaard.

Oftewel.... Niet bindend.

Nogmaals, dat is mijn visie hierop, niet die van T-Mobile.

Gr. Casper.
    0
  • Brt007

Doet lekker mee
    12 Reacties
    Auteur

2 mei 2013, 11:13

Het kan zijn dat in de algemene voorwaarden staat; maar mijn inziens is dat in strijd met de wet waardoor dus niet bindend. Zo is de wet nu eenmaal.
    Ik wacht rustig op een t-mobile moderator; hoelang duurt dan doorgaans?
    0
  • CaspervdH

3069 Reacties

2 mei 2013, 11:43

Dit kan tot 48 uur duren op werkdagen. :)

In strijd met de wet.... Muah, ik zie het iets genuanceerder. Als je artikel 219 van Burgerlijk Wetboek hoofdstuk 6 erbij pakt staat er daar onder lid 2 het volgende:

De herroeping kan slechts geschieden, zolang het aanbod niet is aanvaard en evenmin een mededeling, houdende de aanvaarding is verzonden. Bevat het aanbod de mededeling dat het vrijblijvend wordt gedaan, dan kan de herroeping nog onverwijld na de aanvaarding geschieden.

Deze mededeling wordt gedaan middels de verwijzing naar de Algemene Voorwaarden, zoals eerder naar verwezen. Dit staat onder artikel 3.1 beschreven.

Volgens de wetteksten heb je misschien gelijk, misschien niet. Duidelijk is gemaakt dat de 'wil' en de 'verklaring' niet in overeenstemming zijn. Aangevuld met bovenstaande gegevens, geef ik je niet heel veel kans. Vast staat in ieder geval dat het een juridisch mijnenveld betreft!

Gr. Casper.
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)