Vraag: Probleem tijdens installatie van router: Profile is invalid

• 3rdEden

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten 3rdEden heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    2 Reacties
    Auteur

12 augustus 2017, 21:33

- Topic starter
    Hi,

Ik heb recent 4g voor thuis aangevraagd en deze is vrijdag gelevered. Ik heb de bij geleverded simkaart in de router gestopt, pincode ingevult, alles volgens het boekje. De router weigert alleen verbinding te maken en laat een "Profile is invalid" fout melding zien. Orgineel was de router geleverd met de APN: `smartsites.t-mobile` ik heb deze geprobeerd te veranderen in `fms` maar ook dit mocht helaas niet werken.

Zijn er mensen die dit probleem ook hadden tijdens de installatie van hun router of weten hoe ik dit kan oplossen?
    0

1 Bijlage

• Wiecher

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Wiecher heeft ontvangen van andere leden.

is een King Poster
    59 Reacties

13 augustus 2017, 10:20

Heb je al geprobeerd om alles terug te zetten op fabrieksinstelling ?
    0
  • 3rdEden

2 Reacties
    Auteur

13 augustus 2017, 15:32

Wiecher schreef:

Heb je al geprobeerd om alles terug te zetten op fabrieksinstelling ?

Ja, ik heb de reset knop in gedrukt en nogmaals geprobeerd. Helaas het zelfde probleem.
    0
  • tmoesel

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tmoesel heeft ontvangen van andere leden.

is een legendarische Super User
    607 Reacties
    Allrounder

Allrounder

13 augustus 2017, 16:16

@3rdEden
    - Het kan zijn dat de APN fms niet (meer) functioneert met 3G
    - Een profiel aanpassen zoals je suggereert werkt denk ik niet. Je moet een nieuw profiel aanmaken, dat opslaan en selecteren. Zodat je net als op mobile telefoon gemakkelijk tussen profielen kan wisselen. Als je dit allemaal al gedaan hebt terwijl je '4G only' aan hebt staan, zou ik het zo niet weten wat er mis is. Welleicht is de SIMkaart nog niet geactiveerd.
    0
  • 3rdEden

2 Reacties
    Auteur

13 augustus 2017, 20:37

Ja dat is nog zo'n ding. Waarom pakt hij 3G, terwijl mijn telefoon (t-mobile GO abo) gewoon 4g ontvangt :/ Ik zal morgens nog eens een reset doen, en daarna een nieuw profiel aan maken
    0
  • tmoesel

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tmoesel heeft ontvangen van andere leden.

is een legendarische Super User
    607 Reacties
    Allrounder

Allrounder

15 augustus 2017, 15:29

@3rdEden
    Werkt het nu wel?

Of wellicht zit je in een vergelijkbare situatie als dit:
    https://forum.t-mobile.nl/installatie-en-andere-technische-vragen-480/portforwarding-4g-voor-thuis-281907

Waarom de modem 3G pakt bij opstart kan ik zo niet zeggen. Beste is simpelweg forceren op "4G only", anders is het geheel sowieso inefficient.
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)