• DennisAmeling

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten DennisAmeling heeft ontvangen van andere leden.

Droomt Magenta
    1138 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Auteur

12 december 2016, 11:37

- Topic starter
    UPDATE: we zitten vol, dus aanmelden voor deze test is niet meer mogelijk.

Hi allemaal,

Velen van jullie vragen ons of het mogelijk is een vast IP adres te bieden bij 4G voor Thuis. We zijn op onderzoek uitgegaan en dit is technisch mogelijk. We willen daarom met een groepje van 20 klanten gaan testen hiermee. :)

Reageer snel in dit topic als je mee wil doen, want VOL = VOL!

Let op het volgende:
    • Dit is puur een oriënterend experiment. T-Mobile garandeert geen juiste werking van het vaste IP adres.
    • T-Mobile kan momenteel nog niet garanderen dat een vast IP adres commercieel aangeboden gaat worden in de toekomst. Dit is o.a. afhankelijk van de uitkomsten van dit experiment.
    • Je nummer wordt handmatig toegewezen aan een IP adres. Mocht T-Mobile besluiten om te gaan beginnen met het commercieel aanbieden van een vast IP adres, dan is het mogelijk dat deze tijdens een transitiefase eenmalig verandert.
    • De huidige handmatige oplossing is niet schaalbaar en dus niet geschikt voor grote aantallen klanten. Als T-Mobile besluit om een vast IP adres commercieel te gaan aanbieden, kan het enige tijd duren voordat alle processen hiervoor zijn gebouwd.
    3
    Ik heb eerder bij T-Mobile gewerkt, maar reageer nu als klant en kan je dus helaas niet helpen met vragen specifiek over je aansluiting/factuur/etc.
  • Magin1

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Magin1 heeft ontvangen van andere leden.

is een nieuwe Poster
    3 Reacties

17 augustus 2017, 11:37

Muberra schreef:

Hi Magin1,

Welkom op het forum!

Op korte termijn zal deze dienst nog niet mogelijk zijn. Wij kijken wel naar de mogelijkheid achter de schermen, maar daar zal niet op korte termijn een resultaat uitkomen. Op dit moment hebben wij nog geen vaste IP-adressen voor 4G voor Thuis. Ik kan begrijpen dat het belangrijk is vanwege een alarmsysteem. Dan zou ik je adviseren om even verder te kijken. Natuurlijk willen wij jou graag verwelkomen bij onze club, maar veiligheid staat voorop! ;)

Bedankt voor de snelle reactie.
    Ik heb wellicht en oplossing, ik heb jullie modem namelijk in bridge mode gezet door hem met nieuwe firmware te flashen, en nu kan ik in onze firewall het ip wel vast zetten. Indien ik dit doe houden wij dan de ip lease als de modem een restart krijgt of verbinding verliest?

Mvg
    0
  • tmoesel

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tmoesel heeft ontvangen van andere leden.

is een legendarische Super User
    583 Reacties
    Allrounder

Allrounder

17 augustus 2017, 12:36

@Magin1
    Als je niet in de pilot zit: Elke 24 uur wordt vanuit het T-Mobile netwerk een 4G link reset gedaan (of eerder als je zelf modem powercycle o.i.d. doet). Daarna zul je weer om een IP adres moeten vragen met DHCP client. Als je geen DHCP request doet, raakt het geheel in grote problemen omdat de DHCPserver in T-Mobile niet weet dat jij nog het oude IP adres van de afgelopen 24h gebruikt en kan het aan iemand anders worden toegewezen, met alle gevolgen van dien voor jezelf en een andere klant. Je zal de DHCPsequenties (e.v.t. op ethernet packetniveau) moeten bekijken voor wat betreft leasetime. Technisch gezien is de pilot verweesd, dus de kans dat een techneut van T-Mobile allerhande netwerkdetails hier post acht ik nihil.
    0
  • KayaS

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten KayaS heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    1 Reacties

13 september 2017, 10:07

Als/Zodra het mogelijk is wil ik graag ook een VAST IP adres, ik heb dit hard nodig. Hierdoor kan ik mijn vaste internet (super traag) bij KPN niet opzeggen :(
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)