Vraag: Geen internet via een Fritzbox 7360

• swj

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten swj heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    1 Reacties
    Auteur

12 november 2017, 16:32

- Topic starter
    Ik heb een nieuw abonnement met een 097 nummer.
    Ik wil het internet op met een tablet en een paar telefoons. Hiervoor gebruik ik een Huawei LTE usb stick (dongel) E3272 met de sim erin.
    Het lukt om online te komen en te internetten op de pc. Als ik de stick in de Fritzbox zet, lijkt het allemaal te gaan werken. IP adressen heb ik en de Fritzbox zegt dat hij connected is, maar ik kan het internet niet op.
    Vervang ik de T-Mobile sim voor eentje van Vodafone (06 nummer) dan heb ik gelijk internet.
    Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is en een oplossing? Wordt dit soms door T-Mobile geblokkeerd?
    0
  • tmoesel

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tmoesel heeft ontvangen van andere leden.

is een legendarische Super User
    582 Reacties
    Allrounder

Allrounder

13 november 2017, 11:20

Wat bedoel je met "de Fritzbox zegt dat hij connected is"?
    Dat kan zijn verbinding met mobiele netwerk (in jargon registered) maar dat de internet verbinding er nog niet is. Meest waarschijnlijke is dat er iets tussen de Fritzbox en E3272 misgaat en/of incompatible is m.b.t. APN settings en/of T-Mobile, b.v. dat de Fritzbox de APN setting van Vodafone gebruikt of dat T-Mobile een bepaald protocol niet of juist wel met voorkeur ondersteunt. Firmware versie van beide apparaten van o.a. belang. Een screenschot van de relevante pagina van de FB-dongel kan wellicht uitsluitsel geven.
    0
  • swj

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten swj heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    1 Reacties
    Auteur

14 november 2017, 14:40

Hartelijk dank voor je reactie.

Firmware is de laatste beschikbaar 22.470.07.00.00
    Verder kan ik nog zeggen dat dns lookups over de dongel werken, maar een traceroute nergens komt.

Nieuwe suggestie? Vr groet
    0
  • tmoesel

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten tmoesel heeft ontvangen van andere leden.

is een legendarische Super User
    582 Reacties
    Allrounder

Allrounder

15 november 2017, 08:23

Met 22.x versie firmware is die dongle alleen te bedienen via webinterface op http://192.168.8.1/, wat de Fritzbox wel kan, maar je hebt dan wel dubbel NAT (tripple met NAT van T-Mobile erbij), maar dat moet voor algemeen internet niet uitmaken.
    Traceroute werkt niet met standaard APN voor zover ik weet en heeft in die situatie ook weinig zin. Als DNS wel werkt, is er dus wel IP verkeer, maar wat er nu nog mis is kan ik niet zeggen. Ik had wel een FB7360 met/via Android USB thethering 'out-of-the-box' werkend, maar niet met exact dit type Huawei USB-stick.
    Wat voor nieuw 097 abo is het dan?
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)