Vragen over HTC instellingen

• Issam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Issam heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    11259 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Apple Expert

Apple Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Sony Expert

Sony Expert

Auteur

2 oktober 2015, 16:48

- Topic starter
    Op onze Toestelhulp pagina vind je verschillende instructies. In dit topic kan je vragen stellen met betrekking tot de instructies en instellingen van je HTC.

Heb je een vraag over een specifieke instructie? Plaats dan de link in je bericht zodat het direct duidelijk is waar het over gaat.
    0
  • Nickolaj

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Nickolaj heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    5 Reacties

15 februari 2017, 20:22

Goedendag,

Ik ben sinds afgelopen week overgestapt van Vodafone naar T-Mobile. Nadat ik de T-Mobile simkaart in mijn telefoon heb gedaan wou het internet eerst niet. Toen had ik onderstaande link gevonden en alle stappen voltooid.
    https://forum.t-mobile.nl/toestelhulp-470/internet-instellen-op-toestel-android-marshmallow-261835

Nu werkt de 4g verbinding wel voor bijvoorbeeld WhatsApp tekstberichten maar als ik probeer te videobellen lukt dat niet. Google chrome, Google Agenda, Gmail, Skype zeggen allemaal dat ze geen verbinding met het internet hebben terwijl ik wel het 4g/H/3g logo boven in mijn scherm zie.

Mijn telefoon als hotspot gebruiken gaat ook prima, dat is het enige wat nu een beetje fatsoenlijk lukt.

Zijn er nog meer APN instellingen die ik moet gaan aanpassen of toevoegen eventueel die niet in die link zijn beschreven? Ik heb niet echt veel zin in een factory reset nu omdat ik niet thuis ben en geen usb/externe schijf tot mijn beschikking heb om een back up op te zetten.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen,

M.v.g.

Nickolaj Groen
    0
  • Iwan_HTC

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Iwan_HTC heeft ontvangen van andere leden.

HTC Expert
    1519 Reacties
    Allrounder

Allrounder

HTC Expert

HTC Expert

16 februari 2017, 13:31

Hoi Nickolaj,

Wat een vreemd probleem, ik heb dat nog nooit eerder gehad. Het enige wat ik me in kan denken is dat indien het een oud Vodafone toestel is, er toch nog ergens instellingen van Vodafone ingebakken zitten.
    Krijg je ook een logo te zien van Vodafone bij het starten van je toestel?

Oh en niet geheel onbelangrijk, welk toestel heb je van HTC? Ik heb inmiddels een Samsung maar heb nog steeds twee HTC's thuis liggen, misschien kan ik dan even het een en ander voor je nakijken
    0
    There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think. *Ik ben een klant van T-Mobile en geen medewerker.* Heb ik of iemand anders je vraag beantwoord, druk dan op het hartje als dank daarvoor.
  • Nickolaj

is een Top Poster
    5 Reacties

16 februari 2017, 16:43

Goedemiddag Iwan,

Ja dat klopt wel, als ik mijn telefoon opstart heb ik een paar seconden het Vodafone logo nog in beeld.
    Het toestel wat ik heb is de HTC one m8.
    0
  • Iwan_HTC

HTC Expert
    1519 Reacties
    Allrounder

Allrounder

HTC Expert

HTC Expert

17 februari 2017, 10:59

@Nickolaj

Oef ik ben bang dat er dan een stuk software van Vodafone in de weg zit, zou je kunnen proberen het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en dat je dan je t-mobile simkaart ingevoerd laat. Ik moet zeggen ik heb weinig ervaring met de branded Vodafone toestellen maar wie weet herkent de htc dan dat je geen Vodafone gebruikt en blijft die proxyinstelling dan ook weg. Zou je dit kunnen proberen?
    0
    There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think. *Ik ben een klant van T-Mobile en geen medewerker.* Heb ik of iemand anders je vraag beantwoord, druk dan op het hartje als dank daarvoor.
  • Nickolaj

is een Top Poster
    5 Reacties

19 februari 2017, 17:37

Ik heb nu een factory reset gedaan en het internet werkt nu weer naar behoren. Nu heb ik alleen het probleem dat ik geen mensen kan bellen. Ik krijg dan een in gesprek/geen verbinding toon. Als mensen mij bellen gaat alles gewoon goed.
    Heb je hier ook nog een oplossing voor?
    0
  • Iwan_HTC

HTC Expert
    1519 Reacties
    Allrounder

Allrounder

HTC Expert

HTC Expert

20 februari 2017, 10:20

Hoi Nickolaj,

Niet kunnen bellen maar wel gebeld kunnen worden? Ik ga thuis even kijken met mijn M8, maar ik denk dat er alsnog een stuk Vodafone software tussen zit, het mooiste zou zijn als je de 'unbranded' software er op kunt krijgen, maar daarvoor moet je wel een aantal acties uitvoeren.

Ik laat je even weten of ik iets kan vinden in mijn toestel qua settings.
    0
  • Iwan_HTC

HTC Expert
    1519 Reacties
    Allrounder

Allrounder

HTC Expert

HTC Expert

20 februari 2017, 12:05

Hoi Nickolaj,

Ik had de vraag even in onze klantexpertgroepschat nagevraagd, en een mede klantexpert had de suggestie om (dan al niet tijdelijk) het toestel even op 2g/3g te zetten om na te gaan of uitbellen dan wel gaat. Ik weet namelijk dat Vodafone al aan VoLTE doet (nieuwe manier van bellen) wellicht zit dit ergens in de software ingebakken.
    0
  • Nickolaj

is een Top Poster
    5 Reacties

20 februari 2017, 12:28

Hey Iwan,

Ik heb het bovenstaande geprobeerd maar dat heeft niet geholpen.
    Zou het mij zelf lukken met eventueel hulp van jullie om de telefoon te unbranden?
    Ik ben zelf werkzaam als stuurman op een Nederlands vrachtschip en zit nog 7 weken aan boord. Hierdoor wordt het lastig voor mij om naar een winkel of service centre te gaan
    0
  • Iwan_HTC

HTC Expert
    1519 Reacties
    Allrounder

Allrounder

HTC Expert

HTC Expert

20 februari 2017, 14:00

Hoi Nickolaj,

Ah vervelend, nou moet ik zeggen dat een winkel je niet kan/gaat helpen omdat het toestel voor het Vodafone gedeelte (waar deze is gekocht) natuurlijk werkt.

Nu heb ik intern bij T-Mobile nagevraagd of er een blokkade op je abonnement zit voor internationaal bellen, nu zie ik dat je op een Nederlands vrachtschip zit, maar vaart deze ook door Nederland?
    De blokkade is er in ieder geval voor je afgehaald. Kun je laten weten na een herstart van je toestel of je nu wel kunt bellen?
    0
  • Nickolaj

is een Top Poster
    5 Reacties

20 februari 2017, 15:17

Ik kan nu inderdaad weer mensen bellen. Heel erg bedankt voor alle hulp en tips!
    0
  • Iwan_HTC

HTC Expert
    1519 Reacties
    Allrounder

Allrounder

HTC Expert

HTC Expert

20 februari 2017, 15:19

Nickolaj schreef:

Ik kan nu inderdaad weer mensen bellen. Heel erg bedankt voor alle hulp en tips!

Gelukkig maar, hopelijk kun je nu zonder zorgen verder :)
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)