Vraag: Geen internet in USA

• dbeels

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dbeels heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    9 Reacties
    Auteur

14 mei 2017, 17:26

- Topic starter
    Ls,
    Kan het zijn dat ik nu inde US geen internet heb?
    Ik meende dat dit in mijn abbo zat, of heb ik het mis?
    Als het er niet inzit, hoe kan ik een tegoed kopen?
    Hartelijk dank!
    0
  • Thalina

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Thalina heeft ontvangen van andere leden.

Oud T-Mobile Moderator
    5258 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Apple Expert

Apple Expert

15 mei 2017, 09:45

Hoi dbeels,

Wat tof dat je in de USA bent! :) Ben je een rondreis aan het maken?

Wel fijn als je daar ook goed bereikbaar bent! Ik heb gelijk in het systeem gekeken en ik zie dat je op dit moment T-Mobile GO NL + EU + USA hebt, dus dat staat in ieder geval goed. Ik heb gekeken of je misschien een blokkade hebt waardoor dit kan komen, maar dat is niet het geval. In het systeem zie ik dat je op dit moment ook niet bent verbonden met het netwerk in de USA. Kun je eens handmatig het T-Mobile netwerk selecteren en daarmee verbinden? Lukt dat? Welke telefoon heb je? Kun je eens bij jouw instellingen kijken of je dataroaming aan hebt staan?

Ik hoor het graag van je! In ieder geval heel veel plezier toegewenst in de USA!
    0
  • dbeels

is een Top Poster
    9 Reacties
    Auteur

15 mei 2017, 19:16

Hi Thalina,

Zeer bedankt voor je bericht.

Ik heb idd al een keer handmatig voor tmobile gekozen en data roaming staat aan. Ik heb een iphone 6s.

Heb kennissen laten kijken en vergelijken met hun iphone instellingen, maar die begrepen het ook niet.
    Op de site staat nog dat ik bij data roaming EU moet uitzetten, maar dat zie ik niet eens in dat scherm, kan het dus niet uitzetten.

Het is erg lastig, want ik ben hier nu een paar dagen en eind vd week terug en dan heb ik niets aan het pakket gehad. Ik had het in het begin van mijn abbo vorig jaar, dat ik in de UK was en het ook niet werkte. Toen moest er bij jullie toch nog iets aangezet worden.

Enig idee?

Nogmaals dank
    Diederick
    0
  • Hajar

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hajar heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    7389 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

16 mei 2017, 10:59

Hi Diederick,

Vreemd inderdaad dat het niet werkt. Ik zie in ons systeem dat je nog steeds niet bent verbonden met een buitenlands netwerk. Zou je eens je toestel kunnen herstarten en naar instelingen kunnen gaan en bij Aanbieder het netwerk T-Mobile selecteren? Van welk software maak jij gebruik? De EU roaming is vanaf iOS 10 niet meer zichtbaar bij iPhones.

Volgens ons systeem staat alles goed dus zou het wel moeten werken. Kun je anders screenshots maken van je instellingen dan kunnen wij kijken of alles goed staat. Ik weet niet waar in de VS jij bent, maar is er misschien een T-Mobile Shop in de buurt? De collega's van T-Mobile USA zouden ook naar je toestel kunnen kijken.

Ik hoor graag van je zodat we dit samen kunnen oplossen.
    0
    .
  • dbeels

is een Top Poster
    9 Reacties
    Auteur

16 mei 2017, 16:06

Beste Hajar,
    Dank voor je bericht. Echter....
    Ik heb de telefoon al eerder uit/aan gezet......
    EU Roaming zie ik ook niet, maar dat stond op jullie site als een van de instructies....
    De software versie is 10.3.1 (14E304)....
    Handmatig T_mobile selecteren had ik ook al gedaan en had je collega ook al aangeraden in haar eerdere post....
    "Screenshots van mn instellingen maken"...... Hoeveel wil je dr hebben? Dat is niet te doen. Als je zegt waar je naar zoekt, dan kan ik dat scherm kopieren.

Over een paar dagen ben ik weer weg en heb ik niet mobiel kunnen internetten.......terwijl ik hiervoor betaal. Het is wel jammer dat jullie niet 24uur online zijn, want als je aan de andere kant van de wereld zit, zit je in een andere time zone en duurt het iedere keer wee een extra dag voordat je antwoord naar mekaar kunt sturen.

Graag
    0
  • Snotaapje

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Snotaapje heeft ontvangen van andere leden.

is een legendarische Super User
    114 Reacties
    Allrounder

Allrounder

16 mei 2017, 16:14

Hoi dbeels,

Misschien kan je naar een lokale T-Mobile Shop gaan. Daar kunnen ze je helpen.
    Tip: zet je telefoon op Amerikaans Engels.

- Snotaapje;)
    0
  • Thalina

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Thalina heeft ontvangen van andere leden.

Oud T-Mobile Moderator
    5258 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Apple Expert

Apple Expert

17 mei 2017, 11:02

Hoi dbeels,

Ik begrijp heel goed dat je gewoon verbinding wilt hebben, zeker als dit ook bij jouw abonnement zit! Aangezien je deze week alweer terugvliegt naar Nederland is er niet genoeg tijd om dit probleem te laten onderzoeken door onze netwerkafdeling. Voor zo'n onderzoek moet je in het buitenland zijn en het kan een paar dagen duren.

Daarom probeer ik nog iets anders voor jou om te kijken of dat het probleem oplost. Ik heb jouw bundel omgezet naar Unlimited NL + EU en vervolgens een Travel & Surf pas geactiveerd voor Zone 2 (waar de USA onder valt). Kun je kijken of je nu wel verbinding kunt maken met een netwerk? Kun je handmatig verbinding maken met een provider in de USA? Dat hoeft niet per se T-Mobile USA te zijn, het mag ook een andere provider zijn die je ziet staan in jouw toestel. Ik heb deze Travel & Surf pas vergoed en uit coulance ook de helft van jouw maandkosten. Dit wordt verrekend met jouw komende factuur.

Ik hoop dat je ondanks dit toch een leuke tijd hebt gehad in de USA! Laat je weten of bovenstaande oplossing werkt? Ik hoor het graag van je.
    0
  • dbeels

is een Top Poster
    9 Reacties
    Auteur

17 mei 2017, 19:26

Nou, het lijkt erop dat het nu werkt!
    En wat was het? Ik had instellingen goed staan, toestel uit en aangezet, wifi uit en aan, handmatig een provider geselecteerd en terug, etc etc
    En toen vliegtuigstand aangezet en weer uitgezet en.... het werkte!
    Begrijp niet waarom dat het verschil maakt (note: stond dus niet aan), bizar, maar kennelijk doet ie dan toch wat anders dan toestel uit en aan te zetten!

Vraag: is het handig mijn abbo weer terug te zetten naar wat ik had ( NL EUR USA)?

Hartelijk dank voor de berichten, frustrerend voor jullie en voor mij, maar het lijkt nu ok.
    Nogmaals dank en met vriendelijke groeten,
    Dbeels
    0
  • Muberra

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Muberra heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    975 Reacties
    Allrounder

Allrounder

18 mei 2017, 11:34

Hi Diederick,

Fijn om te horen dat het weer werkt! :D

Je mag zoveel vragen stellen als je wilt. Daar zijn wij juist voor! Het is belangrijk dat je problemen zo snel mogelijk worden opgelost. Ben je op dit moment nog steeds in Amerika? Van welk netwerk maak je nu gebruik? Is dat T-Mobile USA of een ander netwerk? Ik zal je even uitleggen waarom ik dat vraag. Mijn collega Thalina heeft jouw abonnement omgezet naar Unlimited NL + EU en een Travel & Surf pas geactiveerd, zodat je voor een ander Amerikaans netwerk kunt kiezen. Met een Travel & Surf pas kan je gebruik maken van elk Amerikaans netwerk dat beschikbaar is. Bij het NL+EU+USA abonnement kan je alleen gebruik maken van het T-Mobile USA netwerk. Als je nu namelijk op een ander netwerk zit te internetten met jouw Travel & Surf pas, dan is het een grote kans dat jouw probleem met het T-Mobile USA netwerk te maken heeft. Het kan namelijk zo zijn dat T-Mobile USA geen of slechte dekking heeft op jouw locatie.

Nadat je de Travel & Pas hebt opgemaakt kunnen wij uiteraard de NL+EU+USA bundel weer voor je activeren. Dat is geen enkel probleem. Maar eerst is het handig om te weten met welke provider je bent verbonden. Als dat een andere provider is dan T-Mobile USA, dan heeft het weinig zin om jouw bundel weer te verhogen omdat je dan alsnog niet kunt verbinden met T-Mobile USA. Als je nu wel verbonden bent met T-Mobile USA, dan gaat er iets mis met de bundel. Tot wanneer ben je in Amerika? Als je nog een aantal dagen daar bent, kunnen we het probleem dan laten onderzoeken om de oorzaak te achterhalen en het op te lossen.

Geef maar aan wanneer je weer terug bent. Als het je niet lukt om je bundel aan te passen via My T-Mobile, dan kunnen wij dat voor je regelen. Just let us know! :cool:
    0
  • dbeels

is een Top Poster
    9 Reacties
    Auteur

19 mei 2017, 19:26

Beste,
    Ik zit op tmobile hier.
    Vandaag vlieg ik terug, zaterdag ochtend weer in NL.
    Nogmaals hartelijk dank!
    Diederick
    0
  • Muberra

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Muberra heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    975 Reacties
    Allrounder

Allrounder

22 mei 2017, 10:12

Hi Diederick,

Graag gedaan, daar zijn wij juist voor! :D

Goed om te weten dat je op het T-Mobile USA netwerk zit. Ik ben blij dat je de laatste paar dagen in elk geval wel internet hebt gehad! Mocht je weer naar de USA gaan en tegen dezelfde problemen aanlopen, dan kan je dat natuurlijk aangeven en zullen wij je meteen helpen. Maar hopelijk gebeurt het niet meer.

Ik wens je een fijne reis terug en mocht je nog vragen hebben, ben je welkom op het forum!
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)