Beantwoord: Geen internet in Spanje met mijn PrePaid

• phyaris

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten phyaris heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

11 oktober 2017, 16:22

- Topic starter
    Wanneer wordt mijn internet in het buitenland aangezet?
    0
    Gemarkeerd als antwoord: Jaimy op 12 oktober 2017, 14:22
    Hoi Phyaris,

Het is natuurlijk niet fijn als het niet lukt om te internetten en bellen!

Ik heb even met je meegekeken en zie dat het systeem aangeeft dat je nog in Nederland bent. Dat komt waarschijnlijk doordat je niet verbonden bent (geweest) met een buitenlandse provider. Omdat ik geen blokkades of andere dingen zie die dit zouden kunnen veroorzaken, raad ik je aan even handmatig verbinding te maken met een Mobiel netwerk. In Spanje kun je kiezen voor Orange, Xfera (Yoigo), Movistar of Vodafone. Zorg daarnaast dat je jouw Mobiele data en Roaming hebt aanstaan.

Ik ben erg benieuwd of dit inderdaad het probleem oplost! Zo ja, dan vermoed ik dat dit ook de oorzaak is geweest van de problemen met jouw abonnement.

Mocht het toch niet lukken, dan horen we het van je en kijken we graag verder met je mee. :D
    Bekijk origineel
  • Matti100
    536 Reacties

11 oktober 2017, 19:32

Je moet prepaid internetgebruik activeren op de website van tmobile. Wist je dat?

Je moet zoeken op de 'bundel' met de naam " betalen per MB". Dit is de webpagina: https://www.t-mobile.nl/prepaid-data-pass
    0
  • phyaris

is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

11 oktober 2017, 20:59

Ik heb de 1250MB-bundel bij mijn PP en kan niet internetten ook niet bellen. Hetzelfde geldt voor mijn abonnement: geen internet maar kan wel bellen !!
    Bij PP kan ik niet het netwek op.
    0
  • phyaris

is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

11 oktober 2017, 21:23

Er is trouwens nog iets merkwaardig aan de hand. Een tijd terug kreeg ik een melding dat ik mijn bonus na het opwaarderen niet moest vegeten; ik had niet opgewaardeerd, maar toen ik de opgegeven webpagina aanklikte kreeg ik een verkeerd nummer voorgeschoteld. Misschien is er bij T-Mobile wat verkeerd gegaan. Ik heb onder dzelfde achternaam 2 nummers, een PP en een abonnement.
    Een paar maanden terug kon ik met mijn PP wel internetten in Duitsland maar met mijn abonnenent niet.
    0
  • Jaimy

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jaimy heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    906 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Antwoord

12 oktober 2017, 14:22

Hoi Phyaris,

Het is natuurlijk niet fijn als het niet lukt om te internetten en bellen!

Ik heb even met je meegekeken en zie dat het systeem aangeeft dat je nog in Nederland bent. Dat komt waarschijnlijk doordat je niet verbonden bent (geweest) met een buitenlandse provider. Omdat ik geen blokkades of andere dingen zie die dit zouden kunnen veroorzaken, raad ik je aan even handmatig verbinding te maken met een Mobiel netwerk. In Spanje kun je kiezen voor Orange, Xfera (Yoigo), Movistar of Vodafone. Zorg daarnaast dat je jouw Mobiele data en Roaming hebt aanstaan.

Ik ben erg benieuwd of dit inderdaad het probleem oplost! Zo ja, dan vermoed ik dat dit ook de oorzaak is geweest van de problemen met jouw abonnement.

Mocht het toch niet lukken, dan horen we het van je en kijken we graag verder met je mee. :D
    0
  • phyaris

is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

31 oktober 2017, 12:55

Nog even feedback: Op mijn abonnement stond roaming voor internet als geblokkeerd. Dus mijn fout !!! Sorry hiervoor. Pas laat in de gaten gekregen.

Bij mijn prepaid daarentegen zat er een essentiële fout in het systeem.
    Mijn simkaart was blijkbaar na verloop van tijd aan een ander nummer gekoppeld,
    Toen ik weer terug was in NL en met deze PP-sim belde naar mijn abo-nr zag ik een ander 06-nummer verschijnen.
    Er waren al vreemde dingen gebeurd zoals het activeren van een bundel terwijl mijn beltegoed niet verminderde.
    De oplossing was een bezoek aan de T-Mobile-winkel in Delft waar ik een nieuwe simkaart heb gekregen die nu gekoppeld is aan het goede 06-nummer.

Voor mijn vakantie in Spanje heb ik een bundel van 1250MB op 11-10-2017 geactiveerd a €9,95 en deze niet kunnen gebruiken.

Is er een mogelijkheid dat de begintijd van deze bundel wordt verschoven naar een datum rond deze tijd i.v.m. het niet kunnen gebruiken in Spanje
    0
  • Issam

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Issam heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    11951 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Apple Expert

Apple Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Sony Expert

Sony Expert

1 november 2017, 14:58

Hoi Phyaris,

Bedankt voor je terugkoppeling!

We kunnen de bundel niet verschuiven, maar om je hierin tegemoet te komen heb ik een deel van de kosten toegevoegd aan je beltegoed. Hopelijk vind je dit ook een passende oplossing!
    0
  • phyaris

is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

6 november 2017, 22:18

Dit is goede oplossing. dank hiervoor !
    Morgen uitproberen in Venetië !
    1
  • phyaris

is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

13 november 2017, 23:17

Geen problemen in Venetië met zowel mijn abonnement (Samsung S6) als met mijn prepaid in Samsung Tab S2 8.0".
    4G werkte prima ! :D (7 t/m 9 nov. 2017)
    0
  • Jaimy

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jaimy heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    906 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

14 november 2017, 09:47

Top! Fijn om te lezen dat het weer helemaal werkt. :D
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)