• Thalina

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Thalina heeft ontvangen van andere leden.

Oud T-Mobile Moderator
    5248 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Apple Expert

Apple Expert

Auteur

29 mei 2017, 09:44

- Topic starter
    We hebben goed nieuws! Vanaf 13 juni kunnen alle T-Mobile klanten (een deel van) hun bel- data- en sms-bundel gebruiken in de EU, zonder extra kosten!

De tarieven voor roaming zijn al jaren gereguleerd, waarbij de maximumtarieven continu dalen. Vanaf 15 juni gelden er nieuwe regels voor roaming in de EU. Vanaf 13 juni gaan wij zorg dragen dat al onze klanten hun Nederlandse bundels ook kunnen gebruiken in de EU, zonder extra kosten en daarmee dus onder dezelfde voorwaarden als in Nederland.

De verandering geldt voor alle klanten, dus ook voor PrePaid en zakelijk. Het geldt dus ook als je een ouder abonnement hebt. Jullie hoeven zelfs niets te doen, wij zorgen ervoor dat alle abonnementen automatisch gebruikt kunnen worden en aan alle nieuwe regels voldoen. Vanaf deze week wordt iedereen per e-mail/sms geïnformeerd over de veranderingen van jouw prijsplan. De nieuwe voorwaarden gelden niet voor Corporate Rateplan-tariefplannen, omdat daar prijsafspraken op maat voor gelden.

Ben je een particuliere klant? Kijk dan op deze pagina voor meer informatie. Op deze pagina vind je een paar voorbeelden van populaire abonnementen en wat er verandert vanaf 13 juni. Heb je PrePaid? Neem dan een kijkje op deze pagina. Ben je een zakelijke klant? Dan kun je op deze pagina kijken voor meer informatie.

FAQ
    Wat houdt de EU-regulering in?
    Vanaf 15 juni 2017 gelden er nieuwe regels voor roaming in de EU. Vanaf dat moment kun je je abonnement (minuten, sms en MB’s) in de EU tegen dezelfde voorwaarden gebruiken als in Nederland, zonder extra kosten. Het buitenbundel-tarief in Nederland wordt gelijk aan het buitenbundel-tarief EU. Wij laten deze wijziging ingaan vanaf 13 juni.

Voor welke klanten is de regulering van toepassing?
    De regulering is van toepassing voor bijna alle klanten, dus ook PrePaid, zakelijke klanten en klanten met een ouder abonnement.De nieuwe voorwaarden gelden niet voor Corporate Rateplan-tariefplannen, omdat daar prijsafspraken op maat voor gelden.

Wat gebeurt er met mijn abonnement als de regulering in gaat?
    Je hoeft niets te doen, wij zorgen ervoor dat jouw abonnement vanaf 13 juni voldoet aan de nieuwe regels.

Wat gebeurt er met Groot-Brittannië nu het zich heeft teruggetrokken uit de EU (Brexit)?
    Groot-Brittannië maakt op dit moment nog deel uit van de EU. Dit zal voorlopig ook zo blijven. De regulering gaat dus tot nader order ook gelden voor Groot-Brittannië.

Kan ik vanaf 13 juni ook voordelig bellen náár EU-landen?
    Je kunt je abonnement tegen dezelfde voorwaarden gebruiken in de EU. De tarieven voor bellen naar EU-landen vanuit Nederland veranderen niet. Bel je vanuit Nederland náár een ander land? Dan betaal je het buitenland-tarief dat bij je abonnement hoort. Bij een paar abonnementen kun je wél uit je bundel bellen vanuit Nederland naar een EU-land, zoals:
    - 120 minuten bij Go Basic, Go Next, Go Up en Stel Samen & Stel Bij
    - Onbeperkt bij Go Unlimited of bij de bundel Onbeperkt EU bellen

Waarom valt Zwitserland niet binnen de regulering?
    Zwitserland is net als Noorwegen en IJsland geen EU-lidstaat. Anders dan deze twee landen hanteert Zwitserland eigen, duurdere tarieven. We willen jouw abonnement betaalbaar houden. Daarom nemen we Zwitserland niet mee in onze EU-zone en blijven voor Zwitserland de huidige tarieven gelden.

Kom ik straks niet voor onverwacht hoge datakosten te staan?
    Je hoeft je geen zorgen te maken over onverwachte datakosten. We laten het weten als je bijna door je databundel heen bent. Onverwachte datakosten is verder iets wat we lange tijd geleden al hebben uitgebannen. Bij T-Mobile kun je voor datagebruik in het buitenland nooit onverwachte extra kosten maken.

Wat als ik door mijn databundel heen ben en ik wil verder internetten?
    Als je door je bundel heen bent kun je in zone EU eenvoudig MB-aanvullers kopen. Of buiten de bundel internetten (en bellen) tegen hetzelfde tarief als in Nederland. In landen in de andere zones kun je Travel & Surf passen kopen.

Ik heb onbeperkt internet in Nederland. Kan ik nu ook onbeperkt internetten in de EU?
    Nee, hiervoor is een aparte regel in de EU regulering opgenomen (fair use policy). Je mag, afhankelijk van je abonnement, een paar GB in de EU gebruiken.
    • iPlan’08 > je mag maandelijks 10 GB internetten in de EU, daarna kun je MB-aanvullers kopen.
    • Go 1.0 Unlimited EU / Go Unlimited EU + USA > de voorwaarden blijven ongewijzigd, namelijk 60 dagen onbeperkt internetten, daarna 10 GB.
    • Go 2.0 Unlimited NL + 10 GB EU (afgesloten vanaf 01/05) > de voorwaarden blijven ongewijzigd, namelijk 10 GB per maand, daarna kun je MB-aanvullers kopen.
    • Stel Samen & Stel Bij met Oneindig Online bundel > je mag maandelijks 20 GB internetten in zone EU, daarna kun je MB-aanvullers kopen.

Ik heb een Go abonnement. Verandert er iets voor mij?
    Er verandert bijna niets, onze Go-abonnementen zijn al goed voorbereid op de nieuwe regels. Eén aanpassing: Bij Go Basic, Next en Up kan je nu tot 120 minuten in de EU bellen. Dat passen we aan: je kan vanaf 13 juni onbeperkt in de EU bellen.

Ik heb een Stel Samen en Stel Bij abonnement. Dan krijg ik bij T-Mobile toch al minuten, sms’jes en MB’s om binnen de EU te gebruiken?
    Dat klopt. Als je een belbundel hebt in je Stel Samen & Stel Bij abonnement, dan kun je maandelijks 120 belminuten gebruiken in de EU, zonder extra kosten. Daarna val je in de EU-regulering en betaal je een toeslag per minuut. Als je een internetbundel hebt in je Stel Samen & Stel Bij abonnement, dan kun je elke maand tot 250 MB gebruiken binnen de EU (hoeveel MB’s je binnen de EU kunt gebruiken is afhankelijk van je internetbundel).
    Vanaf 13 juni wordt het simpeler en voordeliger: je kunt dan in de EU bellen, sms’en en internetten uit je bundel en betaalt daar geen toeslag meer voor.

Vallen servicenummers ook onder de nieuwe regulering?
    Nee, een gratis servicenummer is alleen maar gratis voor mensen uit datzelfde land.Bij een gratis servicenummer is het zo geregeld dat de ontvanger van het gesprek het gesprek gefactureerd krijgt en betaald. Op het moment dat een inwoner van dat land belt naar het gratis servicenummer wordt deze herkent dat deze vanaf het nationale landcodenummer belt en zo wordt het in rekening gebracht bij de aanbieder van het servicenummer. Echter, als je naar een gratis servicenummer belt in een ander land. Dan heeft jouw telefoonnummer een andere landcode, deze wordt niet door het (gratis servicenummer) systeem herkend. Vervolgens wordt het gesprek dus als servicenummer gesprek berekend aan de klant. Houd er dus rekening mee dat hier kosten voor gemaakt kunnen worden!

Ik kan nu na verbruik van mijn bundel blijven internetten in Nederland, met de basissnelheid van 64 Kbps (384 Kbps bij Go Up). Kan dit straks ook in de EU?
    Er verandert niets aan de huidige voorwaarden. In Nederland kun je blijven internetten. In de EU is dit niet het geval. Ben je in de EU en zijn je MB's op? Dan kun je direct een aanvuller kopen. De aanvuller is geldig in Nederland én de EU. Je internetverbinding in de EU stopt tot je gekozen hebt voor een aanvuller. Hiermee voorkomen we onverwachte kosten voor je.

Ik heb Stel Samen '13 of Stel Samen & Stel Bij, maar dan zónder databundel. Heb ik dan wel internet in de EU?
    Als je één van deze abonnementen hebt, maar dan zonder databundel, dan kun je op lage snelheid internetten (tot 2,5 GB per maand). Is deze 2,5 GB verbruikt? Dan stopt de internetverbinding en kan je een MB-aanvuller kopen.

Ik heb een voordeelbundel Altijd EU Internet. Heb ik die nog nodig?
    Vanaf 13 juni ontvang je automatisch tot €7,50 korting op deze extra roamingbundel, zodat je niet teveel betaalt voor de extra’s die deze bundel biedt. Daarnaast breiden we de bundel uit met Nederland. Met Altijd EU Europa kun je vanaf 13 juni 1 GB extra gebruiken in NL, zone EU én Zwitserland. Wil je de bundel alsnog opzeggen? Dat kan t/m 31 augustus 2017. Ga dan naar deze speciale pagina.

Ik heb een voordeelbundel Internet Europa. Heb ik die nog nodig?
    Vanaf 13 juni ontvang je automatisch tot €7,50 korting op deze extra roaming bundel, zodat je niet teveel betaalt voor de extra’s die deze bundel biedt. Daarnaast breiden we de bundel uit met Nederland. Met Internet Europa kun je vanaf 13 juni 500 MB extra gebruiken in NL, zone EU én Zwitserland. Wil je de bundel alsnog opzeggen? Dat kan t/m 31 augustus 2017. Ga dan naar deze speciale pagina.

Ik heb een voordeelbundel Onbeperkt EU Bellen. Heb ik die nog nodig?
    Vanaf 13 juni ontvang je automatisch tot EUR 7,50 korting op deze extra roaming bundel, zodat je niet teveel betaalt voor de extra’s die deze bundel biedt. Met Onbeperkt EU Bellen ben je ook gedekt in Zwitserland en voor bellen van NL naar zone EU. Dit laatste is geen onderdeel van de regulering. Wil je de bundel alsnog opzeggen? Dat kan t/m 31 augustus 2017.Ga dan naar deze speciale pagina.

Hoe zit het met Datavrije Muziek?
    Je kunt met Stel Samen & Stel Bij met een databundel vanaf 6 GB en Go Up 6 GB aan Datavrije muziek in de EU gebruiken. Lekker toch, voor een flinke roadtrip of reis! :) Datavrije muziek in de EU gaat niet uit de gewone internetbundel, maar je moet wel 'gewone' MB's over hebben. Als de internetbundel op is, en je hebt alleen nog Datavrije Muziek, dan werkt de dienst niet. Dan kan je uiteraard een MB/GB-aanvuller aanschaffen om weer jouw normale MB's aan te vullen.

Zijn de MB's van o.a. weekendbundels, T-Mobile Samen en PrePaid Surprise ook geldig in de EU na 13 juni?
    Nee, dit zijn extra diensten vanuit T-Mobile en vallen niet onder de nieuwe regulering van roaming in de EU. Deze MB's zijn dus alleen in Nederland en niet in de EU te gebruiken.

Hoeveel MB’s en belminuten kan in binnen de EU gebruiken?
    Dit is afhankelijk van je abonnement. In de basis heb je in de EU precies hetzelfde als in Nederland. Op My T-Mobile kun je je actuele verbruiken checken. Als je in de EU bent zie je hoeveel MB’s je nog kunt gebruiken binnen de EU.

Vanaf wanneer kan ik mijn belminuten en MB’s binnen de EU gebruiken?
    Met ingang van 13 juni 2017.

Hoe zit het met servicenummers in het buitenland?
    Let op! Buitenlandse servicenummers mogen extra kosten berekenen. Bij sommige servicenummers krijg hier geen melding van zoals vanouds, gezien servicenummers niet meer mogen kosten dan het doorsnee tarief. Dit werd eerder ook al bepaald door het Hof van Justitie van de Europese Unie. Echter, gaat het hier wel om bewoners van het land zelf (of in ieder geval een abonnement bij de provider in het desbetreffende land). Hier val je als klant met een Nederlands T-Mobile abonnement niet onder, wat kan resulteren in extra kosten.

Wat kan ik doen met 50 MB in het buitenland?
    Meer dan je misschien denkt. Met 1 MB…
    - ... verstuur of ontvang je ruim 200 WhatsApp-berichten
    - … of verstuur je tien foto’s via WhatsApp
    - … of plaats je tien Facebook updates
    - … of kun je vijf kaarten downloaden in Google Maps
    - … of check je tien nieuwsberichten via de nu.nl app
    - … of browse je naar één webpagina
    Je kunt natuurlijk ook muziek en video’s streamen als je dat wilt, maar dan gaat je verbruik erg hard. Met 1 MB kun je bijvoorbeeld één minuut muziek streamen. Youtube en streamingvideo verbruiken nog eens tien keer zoveel. Dus vergeet niet om, voordat je op vakantie gaat, je favoriete content op je smartphone of tablet te downloaden.

0
  • Eric_E

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Eric_E heeft ontvangen van andere leden.

is een gewaardeerde antwoordgever
    127 Reacties
    Allrounder

Allrounder

23 augustus 2017, 12:44

Poco-Loco schreef:

Je hebt dus geen onbeperkte data-bundel, je hebt een 10gb bundel.

Als dat zo zou zijn dan zou ik na 10 GB geen data meer ontvangen binnen mijn abonnement. Dat is niet het geval.

Poco-Loco schreef:

Je zou ook blij kunnen zijn dat je ondanks totale verbruik van je data-bundel in NL nog wel een rest-verbinding krijgt aangeboden... als een service... bovenop je data-bundel.... moeilijk hoor...

Die verbinding van 384 kbps met onbeperkte data is mij expliciet aangeboden als onderdeel van het abonnement dat ik heb afgesloten. Geen sprake dus van 'een service' of een aardigheidje van T-Mobile. Sterker nog, zoals uit bijgaand screenshot blijkt werd daarbij géén onderscheid gemaakt tussen NL en EU...

En laat de verordening nou stellen dat alles wat in het binnenlandse abonnement (in EU termen : tariefplan) onder het 'roaming like home' principe valt :

In Verordening (EU) nr. 531/2012 is bepaald dat elk beleid inzake redelijk gebruik de klanten van roamingaanbieders in staat moet stellen volumes gereguleerde retailroamingdiensten tegen de toepasselijke binnenlandse retailprijs te verbruiken die in overeenstemming zijn met hun respectievelijke binnenlandse tariefplannen.

Met als uitzondering de cap bij roaming (volgens de berekening die je aangehaald hebt) bij zogenaamde 'open databundels'.

Lees een en ander gerust na http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/?uri=CELEX:32016R2286
    0

1 Bijlage

• Poco-Loco
    1928 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

23 augustus 2017, 13:19

Misschien moet je zelf even nalezen... en ophouden met negeren wat je niet wil horen.

Zoals de geciteerde tariefvoorwaarden die een expliciete limiet definiëren
    Zoals de door jou nu geciteerde "inzake redelijk gebruik" term die de cap verklaart
    Zoals het feit dat je een 10gb bundel weigert te lezen als 10gb bundel, maar met jouw vrije interpretatie als onbeperkt wenst te zien.... wat niet eens uitmaakt, je blijft een 10gb cap houden in de EU.

Want dit komt dus niet over... jouw bundel in de EU eindigt na 10Gb naar de verorderning én deze wordt uit jouw data-bundel, expliciet gedefinieerd op 10Gb, gehaald.

Dit mag uit je NL bundel, zoals eerder geciteerd, en dit is ook niet in strijd met enige 'onbeperkt' opvattingen.

Die EU-teller blijft hetzelfde en deze wordt in een teller gewoon inzichtelijk gehanteerd. Je hebt een NL+EU-bundel teller en als die op is... is het op... omdat die cap gewoon onderdeel is van het verhaal en daarmee dat 'oneindige deel' afkapt.

Dus weet je... ik maak je blij!

Je hebt inderdaad een 64/384kbps verbinding in de hele EU!!!!
    Hij wordt alleen in de rest van de EU op basis van fair use policy/redelijk gebruik afgesloten na verbruik van 10gb (ergens in de EU).
    0
    It's faulty, wrong, boring or raining... HELLO to you too! Leg je probleem neer en we zoeken naar de oplossing! Echter, hou wel rekening dat we hier klanten onderling zijn, normaal werk wel eens "in de weg" zit van snel reageren en iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen stommiteiten. Dus puur omdat ik het niet eens ben met jou, maakt mij geen medewerker... Oh en clubjes als ACM kan ik niet serieus nemen... lees dit eens: goo.gl/2aa6tF
  • Eric_E

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Eric_E heeft ontvangen van andere leden.

is een gewaardeerde antwoordgever
    127 Reacties
    Allrounder

Allrounder

23 augustus 2017, 14:17

Poco-Loco schreef:

Zoals de geciteerde tariefvoorwaarden die een expliciete limiet definiëren
    Zoals de door jou nu geciteerde "inzake redelijk gebruik" term die de cap verklaart

De cap die zoals al eerder vastgesteld geldt voor gebruik tijdens het roamen.

Poco-Loco schreef:

Zoals het feit dat je een 10gb bundel weigert te lezen als 10gb bundel, maar met jouw vrije interpretatie als onbeperkt wenst te zien....

Die 'vrije interpretatie' lijkt me redelijk onderbouwd. Maar vertel eens :

Ga je volhouden dat er geen data meer komt binnen het abonnement na 10 GB ? Is niet zo...

Of dat dit geen onderdeel van het abonnement (tariefplan) uit maakt ? Kijk dan nog eens naar het screenshot (en de voorwaarden die je zelf quote).

Of wil je zeggen dat de regeling gebaseerd is op de term 'databundel' ? Lees dan de regeling en in het bijzonder het aangehaalde artikel nog eens : het gaat om het tariefplan.

Want andere opties zie ik eerlijk gezegd niet.

Poco-Loco schreef:

Want dit komt dus niet over...

Nope. Omdat het niet klopt wat je beweert. En dat zeg ik niet zomaar maar dat onderbouw ik met een screenshot en verwijzingen naar - en quotes uit de betreffende regeling. Dat is iets wat ik van jou nog niet gezien heb...

Maar goed, ik ga er hier verder geen woorden aan vuil maken. Ik weet dat de ACM er mee bezig is, en mocht ik er ooit zelf mee te maken krijg dan weet ik de T-Mobile klantenservice te vinden :D
    0
  • Poco-Loco
    1928 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

23 augustus 2017, 14:35

En weer nieuwe verklaringen en verdraaiingen...

- De cap geldt op je data in de EU... grappig genoeg indirect ook in je thuisland omdat het uit je nationale bundel gaat, want je thuisland is ook EU... Addertje, bedank de EU maar, die ik geciteerd heb voor je.
    - Of er meer data in NL binnenkomt na je databundel heb ik nergens tegen gesproken, je krijgt alleen niet meer in het buitenland... naar EU cap. Zelfs het voorbeeld van onbeperkt heb ik voor je verduidelijkt. Tweede addertje, dankzij de 'redelijkheid' beperkingen.
    - Het tariefplan, niet jouw screenshot, maar de werkelijk geldende tarieven, benadrukt expliciet dat jij een eindige bundel hebt en dat je 'lage snelheid' apart is van je data-bundel Na het bereiken van de limiet van uw data.

De data-bundel is dus gedefinieerd en de 10gb voor EU roaming wordt daaruit verrekend....

Daarmee mag je blij zijn dat T-Mobile binnen NL je gratis nog meer data geeft, maar het geeft je geen recht op meer data ergens anders.

Wat ik zeg klopt dus en is niet meer dan een kwestie van lezen... en niet lezen wat je wil lezen, maar lezen wat er staat. Er is geen mogelijkheid om jouw interpretatie in noch de geldende tarieven (dus niet een screenshot van de webshop), noch de EU verordening te lezen. Beter gesteld, de EU verordening spreekt jouw verhaal expliciet tegen (met het verrekenen van data uit je nationale bundel en de daarna gelden cap op data).
    0
    It's faulty, wrong, boring or raining... HELLO to you too! Leg je probleem neer en we zoeken naar de oplossing! Echter, hou wel rekening dat we hier klanten onderling zijn, normaal werk wel eens "in de weg" zit van snel reageren en iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen stommiteiten. Dus puur omdat ik het niet eens ben met jou, maakt mij geen medewerker... Oh en clubjes als ACM kan ik niet serieus nemen... lees dit eens: goo.gl/2aa6tF
  • Tommy van Extel

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Tommy van Extel heeft ontvangen van andere leden.

Doet lekker mee
    10 Reacties

24 augustus 2017, 13:56

Tommy van Extel schreef:

Ik heb nog een voucher voor 1 Travel & Surf S-pas met 100MB tegoed. Wat kan ik daar mee nu ik dat zeker niet meer ga gebruiken? Mijn eerstvolgende vakantie ligt namelijk na de datum waarop deze regeling in gaat.

Helaas heb ik geen vervolgantwoord meer mogen ontvangen hierop. Vandaar dat ik deze vraag opnieuw onder de aandacht breng.
    0
  • Jaimy

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jaimy heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    907 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

25 augustus 2017, 10:55

Hoi Tommy,

Mijn lieve collega Hajar heeft jou diezelfde dag al beantwoord. Heb je dit misschien over het hoofd gezien? Kan natuurlijk gebeuren! Zij heeft toen gevraagd tot wanneer jouw voucher geldig is en jou verteld dat zij bijvoorbeeld een MB-aanvuller kan activeren ter compensatie van de voucher.

Je kunt dus gerust even een berichtje sturen zodra je op vakantie gaat, zodat we iets voor je kunnen regelen!
    1
  • Tommy van Extel

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Tommy van Extel heeft ontvangen van andere leden.

Doet lekker mee
    10 Reacties

25 augustus 2017, 11:12

Jaimy schreef:

Hoi Tommy,

Mijn lieve collega Hajar heeft jou diezelfde dag al beantwoord. Heb je dit misschien over het hoofd gezien? Kan natuurlijk gebeuren! Zij heeft toen gevraagd tot wanneer jouw voucher geldig is en jou verteld dat zij bijvoorbeeld een MB-aanvuller kan activeren ter compensatie van de voucher.

Je kunt dus gerust even een berichtje sturen zodra je op vakantie gaat, zodat we iets voor je kunnen regelen!

Klopt,

Daar heb ik destijds op geantwoord (privebericht) met het volgende;

Nav
    https://forum.t-mobile.nl/nieuws-345/faq-eu-roaming-regulering-vanaf-13-juni-2017-279515/index4.html#post1386553
    https://forum.t-mobile.nl/nieuws-345/faq-eu-roaming-regulering-vanaf-13-juni-2017-279515/index4.html#post1386577

Het gaat om;
    Deze voucher is geldig voor: 1 Travel & Surf S-pas met 100MB tegoed
    Te verzilveren tot: 18-04-2020
    Unieke code: 03925[xxxxxx]03475

Deze heb ik een maand geleden aangeschaft met het idee deze voor de volgende vakantie gebruiken.

Maar vervolgens niets meer op mogen ontvangen. Ik was in de veronderstelling dat ze inderdaad de MB-aanvuller zou activeren.

Ik wilde overigens opnieuw een privebericht sturen naar Hajar maar dat was op dat moment niet mogelijk. Nu wel zie ik, maar vandaar dat ik hier nogmaals postte. Het was niet mijn intentie om Hajar op welke manier dan ook in een negatief daglicht te zetten, excuses als dat wel zo overkwam.

Bedankt beide voor de hulp :)
    0
  • Muberra

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Muberra heeft ontvangen van andere leden.

Oud T-Mobile Moderator
    1392 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

25 augustus 2017, 16:04

Hi Tommy,

Dat is helemaal niet erg. Je moet het altijd aangeven als je een vraag hebt!

Ik heb de MB-aanvuller voor je geactiveerd. Dat zul je ook terugzien in jouw My T-Mobile. De 100 MB's zijn direct aan jouw databundel toegevoegd. Geniet er lekker van en ik wens je een heel fijn weekend toe. :D
    1
  • Jeroen Hermans

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jeroen Hermans heeft ontvangen van andere leden.

Doet lekker mee
    36 Reacties

8 september 2017, 15:51

Erik99 schreef:

Ik heb dit nagevraagd bij http://www.consuwijzer.nl en dit is volens idd het geval, je hebt er recht op.
    Je kunt dit altijd bij hun neerleggen en als je geluk hebt wordt dit door een commissie opgepakt en nagekeken bij T-Mobile. verder rest alleen een klacht indienen bij T-Mobile

Sinds kort en zonder er ruchtbaarheid aan te geven krijgen T-mobile klanten met Stel Samen Stel Bij abonnement -ook als ze geen aanvullende internetbundels hebben- inmiddels 2500 MB EU roamingbundel (voor traag internet) in aanvulling op onbeperkt traag internet in Nederland.

Vraag is nu of T-mobile de klanten ook gaat compenseren voor het feit dat ze de EU verordening bij dit abonnement pas maanden na 15 juni implementeren. Veel klanten hebben nu tijdens zomervakantie of weekendje over de grens kosten gemaakt via aankoop aanvullende bundels of via vervangend internet (wifi kaart in hotel voor mail checken, lokale prepaid) of geen kosten gemaakt maar wel onterecht verstoken gezeten van internet.

Een financiële compensatie bij de Stel Samen Stel Bij klanten, van minstens 30 euro voor de misgelopen 2500 MB per maand EU roamingbundel gedurende drie maanden ONDANKS vele achteraf volledig terechte klachten op dit forum en verzoeken (velen zelfs al van vóór 15 juni 2017) aan T-mobile om haar juristen nog eens goed de EU verordening over roaming per 15 juni ten aanzien van Stel Samen Stel Bij met basisinternet na te laten kijken.
    0
  • Poco-Loco
    1928 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

9 september 2017, 15:00

En we hebben er weer een... compensatie.

Laten we heel duidelijk zijn dat de discussie over de 'ik heb recht op traag internet in de EU' niet overeenkomt met een bundel die je krijgt op basis van de abonnementswaarde naar EU verordening.

Dat die bundel er moest komen en er mogelijke vergoedingen door ontbreken uit voort kunnen komen, sta ik wel achter. Bouw alleen niet de illusie dat 'iedereen' met een vergelijkbaar abonnement een vast bedrag zal krijgen... hooguit heb je enig recht van spreken als je kosten hebt gemaakt. Ik ben benieuwd wie er hier dan nog recht van spreken heeft over die specifieke compensatie, als die al uitgesproken zal moeten worden voor die hele kleine groep die geen internetbundel had.

Echter, bovenstaande discussie ging over de trage verbinding en dat die door moest lopen. Daar is dus nog steeds niets aan veranderd en ook deze bundel verandert niets aan het feit dat je geen recht hebt op een doorlopende trage verbinding.
    0
  • Jeroen Hermans

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jeroen Hermans heeft ontvangen van andere leden.

Doet lekker mee
    36 Reacties

9 september 2017, 22:16

Poco-Loco schreef:

En we hebben er weer een... compensatie.

Laten we heel duidelijk zijn dat de discussie over de 'ik heb recht op traag internet in de EU' niet overeenkomt met een bundel die je krijgt op basis van de abonnementswaarde naar EU verordening.

Dat die bundel er moest komen en er mogelijke vergoedingen door ontbreken uit voort kunnen komen, sta ik wel achter. Bouw alleen niet de illusie dat 'iedereen' met een vergelijkbaar abonnement een vast bedrag zal krijgen... hooguit heb je enig recht van spreken als je kosten hebt gemaakt. Ik ben benieuwd wie er hier dan nog recht van spreken heeft over die specifieke compensatie, als die al uitgesproken zal moeten worden voor die hele kleine groep die geen internetbundel had.

Echter, bovenstaande discussie ging over de trage verbinding en dat die door moest lopen. Daar is dus nog steeds niets aan veranderd en ook deze bundel verandert niets aan het feit dat je geen recht hebt op een doorlopende trage verbinding.

Wat betreft minimale compensatie: T-mobile heeft tegen alle waarschuwingen vóór 15 juni 2017 toch niet de 2500 MB EU (traag) internet roaming geboden conform EU verordening, tot ze heel recent naar aanleiding van aangekondigde procedures van klanten via Geschillencommissie en contacten met ACM/Consuwijzer alsnog het licht zagen.

Ik baseer mijn 'minimaal 30 euro compensatie' op het feit dat T-mobile niet heeft geleverd wat zij op basis van EU recht had moeten leveren binnen het Stel Samen Stel Bij abonnement bij startonderdeel à 10 euro per maand. Je kan het een beetje zien als een pro-rato ontbinding van de koopovereenkomst voor de periode dat ze in gebreke bleven.

Er zullen klanten zijn die per maand wel 25 keer een 100 MB internetbundel à 2,50 hebben gekocht (2500 MB) om te kunnen e-mailen en chatten, misschien wel de drie maanden dat T-mobile in gebreke bleef, en dat zou tot wel 187,50 euro (3x 62,50 euro) compensatie op basis van werkelijk geleden schade op kunnen leveren.

Ik heb nooit gesteld dat klanten buiten NL, binnen EU recht hebben op onbeperkt (traag, 64 Kbps) internet bij het Stel Samen Stel Bij abonnement, maar wel op minstens 2,6 GB (na afronding 2500 MB) roaming bundel in aanvulling op onbeperkt (traag, 64 Kbps) internet in Nederland!

Dit zou bij diegenen met een Stel Samen Stel Bij abonnement die tevens ook nog een databundel afnemen, bovenop hun snelle internetbundel voor gebruik in NL/EU moeten komen en voor het gemak pas ingaan nadat deze bundel in NL/EU helemaal verbruikt is.

Klanten met de snelle 6 GB, 10 GB databundel behouden in Nederland na overschrijding van hun bundel recht op onbeperkt traag internet met een snelheid van 384 Kbps voor gebruik in Nederland, maar deze hogere trage internetsnelheid (vergeleken met de 64 Kbps bij diegenen zonder bundel) hoeft volgens mij niet geboden te worden bij deze klanten buiten NL, binnen EU nadat de snelle NL/EU databundel op is, 2500 MB met 64 Kbps volstaat.

Alles conform mijn analyses reeds eind mei 2017 gecommuniceerd via dit forum oftewel: niets meer, niets minder.
    0
  • Poco-Loco
    1928 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

9 september 2017, 23:05

Buiten twee aannames klopt je verhaal:
    - klanten zonder data-bundel in NL verbruiken spontaan wel in het buitenland
    - 2,5 Gb na je snelle bundel is dus niet correct.

Jeroen Hermans schreef:

Er zullen klanten zijn die per maand wel 25 keer een 100 MB internetbundel à 2,50 hebben gekocht (2500 MB) om te kunnen e-mailen en chatten, misschien wel de drie maanden dat T-mobile in gebreke bleef, en dat zou tot wel 187,50 euro (3x 62,50 euro) compensatie op basis van werkelijk geleden schade op kunnen leveren.

Dit kan je toch niet serieus gaan gebruiken als argument als mensen in NL met 64 kbps tevreden zijn. Sorry, dit is gewoon onrealistisch, onredelijk en niet in verhouding waadoor het nooit zal worden toegekend als je dit ooit zou willen afdwingen in een rechtszaal.

EU zou ongeveer 1,07 2,14 Gb verplicht stellen op basis van de basis abo waarde (10 euro inc / 8,26 ex BTW)... Pas bij toevoegen van andere bundels en zaken stijgt dat naar meer, maar daar is de SS&SB wel een wat moeilijke gezien de slechte definiëring van 'waarde contract'. Helemaal als je 'contract' bij afsluiten een andere waarde heeft.

Klanten met de snelle 6 GB, 10 GB databundel behouden in Nederland na overschrijding van hun bundel recht op onbeperkt traag internet met een snelheid van 384 Kbps voor gebruik in Nederland, maar deze hogere trage internetsnelheid (vergeleken met de 64 Kbps bij diegenen zonder bundel) hoeft volgens mij niet geboden te worden bij deze klanten buiten NL, binnen EU nadat de snelle NL/EU databundel op is, 2500 MB met 64 Kbps volstaat.

Nee dus... Nadat je snelle bundel op is, is het op omdat naar EU verorderning het verbruik uit dezelfde bundel wordt gehaald, zie ook alles hierboven... Je hebt recht op 1 2 Gb per 7,70 ex BTW op basis van contract, maar waar in de EU (NL of niet NL) je dat opmaakt is niet relevant... klaar, geen 2,5 Gb en ook niet met trage snelheid.

De enige wijziging die hier te zien is, is bij mensen zonder data-bundel die op basis van waarde contract wel een EU data-bundel zouden moeten krijgen. Om moeizaam rekenen per contract (en dus alle bundels etc.) lijkt er gewoon een 2,5 Gb te zijn toegekend.

-edit-
    Inderdaad een foutje aan mijn zijde... je moet de contractwaarde eerst keer 2 doen (want 7.70 is nu zo logisch... 3.85 had niet uitgemaakt)
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)