• Thalina

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Thalina heeft ontvangen van andere leden.

Oud T-Mobile Moderator
    5248 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Apple Expert

Apple Expert

Auteur

29 mei 2017, 09:44

- Topic starter
    We hebben goed nieuws! Vanaf 13 juni kunnen alle T-Mobile klanten (een deel van) hun bel- data- en sms-bundel gebruiken in de EU, zonder extra kosten!

De tarieven voor roaming zijn al jaren gereguleerd, waarbij de maximumtarieven continu dalen. Vanaf 15 juni gelden er nieuwe regels voor roaming in de EU. Vanaf 13 juni gaan wij zorg dragen dat al onze klanten hun Nederlandse bundels ook kunnen gebruiken in de EU, zonder extra kosten en daarmee dus onder dezelfde voorwaarden als in Nederland.

De verandering geldt voor alle klanten, dus ook voor PrePaid en zakelijk. Het geldt dus ook als je een ouder abonnement hebt. Jullie hoeven zelfs niets te doen, wij zorgen ervoor dat alle abonnementen automatisch gebruikt kunnen worden en aan alle nieuwe regels voldoen. Vanaf deze week wordt iedereen per e-mail/sms geïnformeerd over de veranderingen van jouw prijsplan. De nieuwe voorwaarden gelden niet voor Corporate Rateplan-tariefplannen, omdat daar prijsafspraken op maat voor gelden.

Ben je een particuliere klant? Kijk dan op deze pagina voor meer informatie. Op deze pagina vind je een paar voorbeelden van populaire abonnementen en wat er verandert vanaf 13 juni. Heb je PrePaid? Neem dan een kijkje op deze pagina. Ben je een zakelijke klant? Dan kun je op deze pagina kijken voor meer informatie.

FAQ
    Wat houdt de EU-regulering in?
    Vanaf 15 juni 2017 gelden er nieuwe regels voor roaming in de EU. Vanaf dat moment kun je je abonnement (minuten, sms en MB’s) in de EU tegen dezelfde voorwaarden gebruiken als in Nederland, zonder extra kosten. Het buitenbundel-tarief in Nederland wordt gelijk aan het buitenbundel-tarief EU. Wij laten deze wijziging ingaan vanaf 13 juni.

Voor welke klanten is de regulering van toepassing?
    De regulering is van toepassing voor bijna alle klanten, dus ook PrePaid, zakelijke klanten en klanten met een ouder abonnement.De nieuwe voorwaarden gelden niet voor Corporate Rateplan-tariefplannen, omdat daar prijsafspraken op maat voor gelden.

Wat gebeurt er met mijn abonnement als de regulering in gaat?
    Je hoeft niets te doen, wij zorgen ervoor dat jouw abonnement vanaf 13 juni voldoet aan de nieuwe regels.

Wat gebeurt er met Groot-Brittannië nu het zich heeft teruggetrokken uit de EU (Brexit)?
    Groot-Brittannië maakt op dit moment nog deel uit van de EU. Dit zal voorlopig ook zo blijven. De regulering gaat dus tot nader order ook gelden voor Groot-Brittannië.

Kan ik vanaf 13 juni ook voordelig bellen náár EU-landen?
    Je kunt je abonnement tegen dezelfde voorwaarden gebruiken in de EU. De tarieven voor bellen naar EU-landen vanuit Nederland veranderen niet. Bel je vanuit Nederland náár een ander land? Dan betaal je het buitenland-tarief dat bij je abonnement hoort. Bij een paar abonnementen kun je wél uit je bundel bellen vanuit Nederland naar een EU-land, zoals:
    - 120 minuten bij Go Basic, Go Next, Go Up en Stel Samen & Stel Bij
    - Onbeperkt bij Go Unlimited of bij de bundel Onbeperkt EU bellen

Waarom valt Zwitserland niet binnen de regulering?
    Zwitserland is net als Noorwegen en IJsland geen EU-lidstaat. Anders dan deze twee landen hanteert Zwitserland eigen, duurdere tarieven. We willen jouw abonnement betaalbaar houden. Daarom nemen we Zwitserland niet mee in onze EU-zone en blijven voor Zwitserland de huidige tarieven gelden.

Kom ik straks niet voor onverwacht hoge datakosten te staan?
    Je hoeft je geen zorgen te maken over onverwachte datakosten. We laten het weten als je bijna door je databundel heen bent. Onverwachte datakosten is verder iets wat we lange tijd geleden al hebben uitgebannen. Bij T-Mobile kun je voor datagebruik in het buitenland nooit onverwachte extra kosten maken.

Wat als ik door mijn databundel heen ben en ik wil verder internetten?
    Als je door je bundel heen bent kun je in zone EU eenvoudig MB-aanvullers kopen. Of buiten de bundel internetten (en bellen) tegen hetzelfde tarief als in Nederland. In landen in de andere zones kun je Travel & Surf passen kopen.

Ik heb onbeperkt internet in Nederland. Kan ik nu ook onbeperkt internetten in de EU?
    Nee, hiervoor is een aparte regel in de EU regulering opgenomen (fair use policy). Je mag, afhankelijk van je abonnement, een paar GB in de EU gebruiken.
    • iPlan’08 > je mag maandelijks 10 GB internetten in de EU, daarna kun je MB-aanvullers kopen.
    • Go 1.0 Unlimited EU / Go Unlimited EU + USA > de voorwaarden blijven ongewijzigd, namelijk 60 dagen onbeperkt internetten, daarna 10 GB.
    • Go 2.0 Unlimited NL + 10 GB EU (afgesloten vanaf 01/05) > de voorwaarden blijven ongewijzigd, namelijk 10 GB per maand, daarna kun je MB-aanvullers kopen.
    • Stel Samen & Stel Bij met Oneindig Online bundel > je mag maandelijks 20 GB internetten in zone EU, daarna kun je MB-aanvullers kopen.

Ik heb een Go abonnement. Verandert er iets voor mij?
    Er verandert bijna niets, onze Go-abonnementen zijn al goed voorbereid op de nieuwe regels. Eén aanpassing: Bij Go Basic, Next en Up kan je nu tot 120 minuten in de EU bellen. Dat passen we aan: je kan vanaf 13 juni onbeperkt in de EU bellen.

Ik heb een Stel Samen en Stel Bij abonnement. Dan krijg ik bij T-Mobile toch al minuten, sms’jes en MB’s om binnen de EU te gebruiken?
    Dat klopt. Als je een belbundel hebt in je Stel Samen & Stel Bij abonnement, dan kun je maandelijks 120 belminuten gebruiken in de EU, zonder extra kosten. Daarna val je in de EU-regulering en betaal je een toeslag per minuut. Als je een internetbundel hebt in je Stel Samen & Stel Bij abonnement, dan kun je elke maand tot 250 MB gebruiken binnen de EU (hoeveel MB’s je binnen de EU kunt gebruiken is afhankelijk van je internetbundel).
    Vanaf 13 juni wordt het simpeler en voordeliger: je kunt dan in de EU bellen, sms’en en internetten uit je bundel en betaalt daar geen toeslag meer voor.

Vallen servicenummers ook onder de nieuwe regulering?
    Nee, een gratis servicenummer is alleen maar gratis voor mensen uit datzelfde land.Bij een gratis servicenummer is het zo geregeld dat de ontvanger van het gesprek het gesprek gefactureerd krijgt en betaald. Op het moment dat een inwoner van dat land belt naar het gratis servicenummer wordt deze herkent dat deze vanaf het nationale landcodenummer belt en zo wordt het in rekening gebracht bij de aanbieder van het servicenummer. Echter, als je naar een gratis servicenummer belt in een ander land. Dan heeft jouw telefoonnummer een andere landcode, deze wordt niet door het (gratis servicenummer) systeem herkend. Vervolgens wordt het gesprek dus als servicenummer gesprek berekend aan de klant. Houd er dus rekening mee dat hier kosten voor gemaakt kunnen worden!

Ik kan nu na verbruik van mijn bundel blijven internetten in Nederland, met de basissnelheid van 64 Kbps (384 Kbps bij Go Up). Kan dit straks ook in de EU?
    Er verandert niets aan de huidige voorwaarden. In Nederland kun je blijven internetten. In de EU is dit niet het geval. Ben je in de EU en zijn je MB's op? Dan kun je direct een aanvuller kopen. De aanvuller is geldig in Nederland én de EU. Je internetverbinding in de EU stopt tot je gekozen hebt voor een aanvuller. Hiermee voorkomen we onverwachte kosten voor je.

Ik heb Stel Samen '13 of Stel Samen & Stel Bij, maar dan zónder databundel. Heb ik dan wel internet in de EU?
    Als je één van deze abonnementen hebt, maar dan zonder databundel, dan kun je op lage snelheid internetten (tot 2,5 GB per maand). Is deze 2,5 GB verbruikt? Dan stopt de internetverbinding en kan je een MB-aanvuller kopen.

Ik heb een voordeelbundel Altijd EU Internet. Heb ik die nog nodig?
    Vanaf 13 juni ontvang je automatisch tot €7,50 korting op deze extra roamingbundel, zodat je niet teveel betaalt voor de extra’s die deze bundel biedt. Daarnaast breiden we de bundel uit met Nederland. Met Altijd EU Europa kun je vanaf 13 juni 1 GB extra gebruiken in NL, zone EU én Zwitserland. Wil je de bundel alsnog opzeggen? Dat kan t/m 31 augustus 2017. Ga dan naar deze speciale pagina.

Ik heb een voordeelbundel Internet Europa. Heb ik die nog nodig?
    Vanaf 13 juni ontvang je automatisch tot €7,50 korting op deze extra roaming bundel, zodat je niet teveel betaalt voor de extra’s die deze bundel biedt. Daarnaast breiden we de bundel uit met Nederland. Met Internet Europa kun je vanaf 13 juni 500 MB extra gebruiken in NL, zone EU én Zwitserland. Wil je de bundel alsnog opzeggen? Dat kan t/m 31 augustus 2017. Ga dan naar deze speciale pagina.

Ik heb een voordeelbundel Onbeperkt EU Bellen. Heb ik die nog nodig?
    Vanaf 13 juni ontvang je automatisch tot EUR 7,50 korting op deze extra roaming bundel, zodat je niet teveel betaalt voor de extra’s die deze bundel biedt. Met Onbeperkt EU Bellen ben je ook gedekt in Zwitserland en voor bellen van NL naar zone EU. Dit laatste is geen onderdeel van de regulering. Wil je de bundel alsnog opzeggen? Dat kan t/m 31 augustus 2017.Ga dan naar deze speciale pagina.

Hoe zit het met Datavrije Muziek?
    Je kunt met Stel Samen & Stel Bij met een databundel vanaf 6 GB en Go Up 6 GB aan Datavrije muziek in de EU gebruiken. Lekker toch, voor een flinke roadtrip of reis! :) Datavrije muziek in de EU gaat niet uit de gewone internetbundel, maar je moet wel 'gewone' MB's over hebben. Als de internetbundel op is, en je hebt alleen nog Datavrije Muziek, dan werkt de dienst niet. Dan kan je uiteraard een MB/GB-aanvuller aanschaffen om weer jouw normale MB's aan te vullen.

Zijn de MB's van o.a. weekendbundels, T-Mobile Samen en PrePaid Surprise ook geldig in de EU na 13 juni?
    Nee, dit zijn extra diensten vanuit T-Mobile en vallen niet onder de nieuwe regulering van roaming in de EU. Deze MB's zijn dus alleen in Nederland en niet in de EU te gebruiken.

Hoeveel MB’s en belminuten kan in binnen de EU gebruiken?
    Dit is afhankelijk van je abonnement. In de basis heb je in de EU precies hetzelfde als in Nederland. Op My T-Mobile kun je je actuele verbruiken checken. Als je in de EU bent zie je hoeveel MB’s je nog kunt gebruiken binnen de EU.

Vanaf wanneer kan ik mijn belminuten en MB’s binnen de EU gebruiken?
    Met ingang van 13 juni 2017.

Hoe zit het met servicenummers in het buitenland?
    Let op! Buitenlandse servicenummers mogen extra kosten berekenen. Bij sommige servicenummers krijg hier geen melding van zoals vanouds, gezien servicenummers niet meer mogen kosten dan het doorsnee tarief. Dit werd eerder ook al bepaald door het Hof van Justitie van de Europese Unie. Echter, gaat het hier wel om bewoners van het land zelf (of in ieder geval een abonnement bij de provider in het desbetreffende land). Hier val je als klant met een Nederlands T-Mobile abonnement niet onder, wat kan resulteren in extra kosten.

Wat kan ik doen met 50 MB in het buitenland?
    Meer dan je misschien denkt. Met 1 MB…
    - ... verstuur of ontvang je ruim 200 WhatsApp-berichten
    - … of verstuur je tien foto’s via WhatsApp
    - … of plaats je tien Facebook updates
    - … of kun je vijf kaarten downloaden in Google Maps
    - … of check je tien nieuwsberichten via de nu.nl app
    - … of browse je naar één webpagina
    Je kunt natuurlijk ook muziek en video’s streamen als je dat wilt, maar dan gaat je verbruik erg hard. Met 1 MB kun je bijvoorbeeld één minuut muziek streamen. Youtube en streamingvideo verbruiken nog eens tien keer zoveel. Dus vergeet niet om, voordat je op vakantie gaat, je favoriete content op je smartphone of tablet te downloaden.

0
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    11366 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

5 juli 2017, 10:35

Hi Marc,

Ik begreep van mijn collega dat zij je ook al via Facebook had geantwoord. :) Voor de volledigheid; zij doelde op dit antwoord van mijn collega Muberra: @Euro,

Ik heb vanochtend het antwoord gekregen op jouw vraag omtrent het roamen op Saint Martin. Zolang je gebruik maakt van alleen de Franse masten op dat gedeelte van het eiland, dan valt het binnen de bundel, omdat het Zone EU is. Maar ik wil wel echt benadrukken dat je heel goed moet opletten dat je alleen gebruik van het Franse netwerk, want als je gebruik maakt van andere netwerken, dan worden er wel kosten in rekening gebracht. Als ik kijk op de dekkingskaart zie ik dat je daar met Orange goede dekking hebt. Je kunt jouw verbruik in de gaten houden via jouw My T-Mobile account. Geniet van jullie vakantie in het paradijs!

Mocht je hier nog vragen over hebben, horen we dat graag hier of via Facebook!
    0
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    11366 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

6 juli 2017, 16:11

Update 6 juli:

Het is vanaf gister, 5 juli, mogelijk om maandelijks 6 GB aan Datavrije Muziek te verbruiken in de EU! :) In My T-Mobile is dit te zien als een aparte bundel van 6 GB die gereserveerd is voor Datavrije muziek. Veel luisterplezier!
    0
  • Vraag aan topic

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Vraag aan topic heeft ontvangen van andere leden.

is een nieuwe Poster
    3 Reacties

15 juli 2017, 16:48

Ik heb een Stel Samen en Stel Bij abonnement, met onbeperkt internet in Nederland. Hierboven lees ik:
    • Stel Samen & Stel Bij met Oneindig Online bundel > je mag maandelijks 20 GB internetten in zone EU, daarna kun je MB-aanvullers kopen.

Sinds 13 juni heb ik geprobeerd in Duitsland te Whatsappen en mijn mail te downloaden, maar niets doet het. Ik krijg nog steeds een sms dat ik MB moet kopen om te kunnen internetten. Kan iemand uitleggen hoe dat nu zit?
    0
  • Jeroen Hermans

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jeroen Hermans heeft ontvangen van andere leden.

Doet lekker mee
    36 Reacties

15 juli 2017, 18:10

Bedoel je dat je Stel Samen Stel Bij abonnement hebt met onbeperkt TRAAG internet in Nederland (64 Kbps) of heb je ook de Oneindig online bundel erbij afgesloten met SNEL internet?

In het eerste geval heb je volgens T-mobile geen totaal recht EU roaming binnen je abonnement zonder meerprijs (wat ik in twijfel trek na bestudering van de EU Roaming verordening en waarover ik eerder op het forum diverse vragen heb gesteld en uiteindelijk ook een klacht heb ingediend)

In het tweede geval kent T-mobile je 20 GB toe voor algemeen internet roaming in EU en daarnaast sinds kort ook 6 GB EU roaming voor muziekstreaming bij aangesloten diensten.

In dat tweede geval raad ik je aan je abonnement om te zetten in GO Unlimited want dat kost minder dan de helft van Stel Samen Stel Bij met Oneindig bundel, tenzij je de twee multisimkaartjes met eigen datanummer die je er zonder extra maandelijkse kosten bij kan bestellen intensief gebruikt voor onbeperkt internet op andere apparaten en onafhankelijk van internet en bellen op je telefoon.
    0
  • Vraag aan topic

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Vraag aan topic heeft ontvangen van andere leden.

is een nieuwe Poster
    3 Reacties

15 juli 2017, 19:04

Beste Jeroen, bedankt. Mijn geval is de eerste, dus ik moet eens nadenken wat ik ga doen.
    1
  • Erik99

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Erik99 heeft ontvangen van andere leden.

is een Master Poster
    10 Reacties

17 augustus 2017, 10:25

Onbeperkt internetten niet EU niet ondersteund door sommige T-Mobile abonnementen, ik zoek T-Mobile klanten die problemen hebben met hun abonnement en dat T-Mobile deze niet aanmerkt als zijnde vallende onder de EU regels. Met andere worden, je hebt onbeperkt internetten in Nederland maar niet in de EU volgens T-Mobile.:?
    0
  • a.vddool

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten a.vddool heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    1 Reacties

17 augustus 2017, 14:08

Ja, ik ben ook een stel samen en stel bij klant. Ik verwacht dat ik ook in andere europese landen dezelfde service krijg als in Nederland.
    0
  • Poco-Loco
    1928 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

17 augustus 2017, 17:48

@Erik en @a.vddool

De EU verordening gaat niet over extra diensten, uitsluitend over hoe data, sms en minuten in het buitenland moeten worden behandeld. Onbeperkt of enige 'service' zit hier niet in, noch laat die mogelijkheid zich toe in enige vrije interpretatie. Het maakt niet uit wat je mening is, feit is dit:

Je hebt volgens de EU verordening recht op een X data die wordt bepaald op basis van de bruto Y contractwaarde. Y maal een rekenfactor levert je X data op.

Hier wordt een databundel op wat je minimaal moet krijgen bepaald, maar de bovengrens is nog steeds aan de providers. Zo ook zijn de voorwaarden daarover duidelijk gecommuniceerd (60dagen en later uitsluitend 10gb/mnd). Er is geen enkele regel die stelt dat alle services nu in het buitenland dienen te gelden, hoe vrij de media ook termen gebruikt....

De reden is ook vrij simpel, dat zou betekenen dat de EU verordening met al die services rekening had moeten houden... Dat betekent dat ze die allemaal hadden moeten doornemen en dan was er nog steeds geen verordening geweest (want elke provider, van elk land, moet dan bekeken worden).

Bellen, SMS en Databundels, meer is er niet geleverd... Bellen naar buitenland kost nog steeds geld en services buiten de databundel die de EU eist (zoals de basissnelheid) hoeven dus niet als de bundel op is... oftewel, die is er dus niet.
    0
    It's faulty, wrong, boring or raining... HELLO to you too! Leg je probleem neer en we zoeken naar de oplossing! Echter, hou wel rekening dat we hier klanten onderling zijn, normaal werk wel eens "in de weg" zit van snel reageren en iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen stommiteiten. Dus puur omdat ik het niet eens ben met jou, maakt mij geen medewerker... Oh en clubjes als ACM kan ik niet serieus nemen... lees dit eens: goo.gl/2aa6tF
  • Eric_E

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Eric_E heeft ontvangen van andere leden.

is een gewaardeerde antwoordgever
    127 Reacties
    Allrounder

Allrounder

23 augustus 2017, 09:32

@Poco_Loco
    Helaas zitten er een paar foutjes in je verhaal. Deels vanwege een duidelijk foute interpretatie, deels omdat je niet volledig bent.

Poco-Loco schreef:

Je hebt volgens de EU verordening recht op een X data die wordt bepaald op basis van de bruto Y contractwaarde. Y maal een rekenfactor levert je X data op.

Dat is op zich correct, maar niet volledig. De grens die je hier aangeeft is de hoeveelheid data die de provider je minimaal moet geven terwijl je aan het roamen bent binnen het gebied waar de verordening geldt.

https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/faq/frequently-asked-questions-roam-home

If at home you have unlimited mobile data or very cheap mobile data, your operator may apply a safeguard (fair use) limit on data use while roaming.

Poco-Loco schreef:

De EU verordening gaat niet over extra diensten, uitsluitend over hoe data, sms en minuten in het buitenland moeten worden behandeld. Onbeperkt of enige 'service' zit hier niet in, noch laat die mogelijkheid zich toe in enige vrije interpretatie.

Conclusie : het maakt niet uit of de provider z'n data 'bundel', 'tegoed' of 'internetvreugde' noemt, de verordening is van toepassing. En dat is maar goed ook, anders zou het wel heel simpel worden voor een provider om buiten de verordening te vallen : geef je bundel een andere naam en je hoeft roaming niks meer te leveren. Helaas voor de provider : zo werkt het dus niet.

Poco-Loco schreef:

Er is geen enkele regel die stelt dat alle services nu in het buitenland dienen te gelden, hoe vrij de media ook termen gebruikt....

En hier ga je dus de mist in. Kennelijk denk je dat een provider die z'n data 'service' gaat noemen opeens niet meer onder de verordening zou vallen. Vreemd want het gaat nog steeds om data, en dat is (zoals je zelf terecht vaststelde) het enige waar het in de verordening om gaat.

Poco-Loco schreef:

De reden is ook vrij simpel, dat zou betekenen dat de EU verordening met al die services rekening had moeten houden...

Nee, de reden is dat het niet uit maakt hoe de provider z'n data noemt. Data is data en valt onder de verordening.

De regeling is eigenlijk heel simpel. Je hebt in de landen waar de regeling geldt recht op hetzelfde als in Nederland, met als enige grens een maximale hoeveelheid data in het buitenland die berekend wordt aan de hand van je abonnementsprijs en een GB-tarief dat in de regeling is opgenomen.
    In mijn geval heb ik een abonnement met eerst 10 Gb op volle snelheid en daarna onbeperkt internet op 384 kbps. Als ik die 10 GB in Nederland op maak in een periode en dus in het onbeperkte 384 kbs deel van mijn abonnement kom en naar het (EU-) buitenland ga dan heb ik daar volgens de verordening dus nog recht op de hoeveelheid data zonder toeslag te verbruiken die uit de door jou genoemde berekening volgt.

Overigens is de ACM inmiddels een onderzoek begonnen waarbij onder andere deze T-Mobile regeling de aandacht heeft.
    0
  • Poco-Loco
    1928 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

23 augustus 2017, 10:04

Eric_E schreef:

De regeling is eigenlijk heel simpel. Je hebt in de landen waar de regeling geldt recht op hetzelfde als in Nederland, met als enige grens een maximale hoeveelheid data in het buitenland die berekend wordt aan de hand van je abonnementsprijs en een GB-tarief dat in de regeling is opgenomen.

Gefeliciteerd, een heel lang verhaal met als eindconclusie de bevestiging dat je na die EU-bundel geen extra data krijgt... Dus ook niet in 64/384kbps variant.

En dat laatste wil men niet begrijpen, einde bundel is met deze regeling einde bundel. Je hebt geen recht op een extra onbeperkt service... Je hebt recht op een data-bundel die berekend is.

Hoe je het ook wil keren, mijn antwoord is dus correct.
    - Je eerste punt?... oh nee, geen term roaming in een expliciet roaming topic.
    - Bedankt voor die 'conclusie', dat zei ik dus ja.
    - En nee, jij gaat de mist in... Je neemt aan en gaat daarmee direct zelf de mist in met wat ik zeg. Prijzen en minimale data-bundels zijn gedefinieerd, verder niets. Geen diensten, klantenservice opties, apps, Deezer of Veilig Online of wat er nog meer aan meuk is... Uitsluitend prijzen en bundels van bel/sms/data, zoals ik heb gezegd, nota bene door jou geciteerd.
    Poco-Loco schreef:

De EU verordening gaat niet over extra diensten, uitsluitend over hoe data, sms en minuten in het buitenland moeten worden behandeld.

Dus leuke reactie, wat is je punt nu precies?

Dat je twee keer data wil zien?
    1x voor alles in NL en daarna 1x in het buitenland, want de EU verordening zegt dat je X gb daar moet hebben? Tja... dat staat er dus exact niet:
    and gigabytes of data that you consume abroad in the EU will be charged or deducted from the volumes of your national tariff plan
    Dus als jouw thuisbundel al op is... dan is jouw bundel op... De enige variant die ik kan bedenken waarbij je nog wel 'EU-data' zou hebben, is als jouw NL bundel kleiner is dan de EU bundel waar je recht op hebt.

Maar nogmaals, in geen enkel geval zal je een rest-verbinding overhouden.
    0
    It's faulty, wrong, boring or raining... HELLO to you too! Leg je probleem neer en we zoeken naar de oplossing! Echter, hou wel rekening dat we hier klanten onderling zijn, normaal werk wel eens "in de weg" zit van snel reageren en iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen stommiteiten. Dus puur omdat ik het niet eens ben met jou, maakt mij geen medewerker... Oh en clubjes als ACM kan ik niet serieus nemen... lees dit eens: goo.gl/2aa6tF
  • Eric_E

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Eric_E heeft ontvangen van andere leden.

is een gewaardeerde antwoordgever
    127 Reacties
    Allrounder

Allrounder

23 augustus 2017, 10:56

Poco-Loco schreef:

Dus als jouw thuisbundel al op is...

Mijn thuisbundel gaat *nooit* op want onbeperkte data na 10 GB op maximum snelheid.
    Moeilijk hoor...
    0
  • Poco-Loco
    1928 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

23 augustus 2017, 11:28

Eric_E schreef:

In mijn geval heb ik een abonnement met eerst 10 Gb op volle snelheid en daarna onbeperkt internet op 384 kbps.

Je hebt dus geen onbeperkte data-bundel, je hebt een 10gb bundel. Dat is je data-bundel, het vrij interpreteren van die basissnelheid na bundel als een uitbreiding op je data-bundel is een vrije interpretatie. Het staat nota bene niet zo gedefinieerd in de voorwaarden:
    Na het bereiken van de limiet van uw data wordt de internetsnelheid in Nederland bij het abonnement T-Mobile Go Up in plaats van 64 Kbps/64 Kbps teruggebracht naar 384Kbps/64Kbps.

Het zit dus niet in de EU verorderning, je data-limiet is bepaald op 10gb en daarmee is gewoon keurig een bundel bepaald waaruit jouw EU ook gaat. Je bent nu gewoon aan het vissen naar extra data die zelfs het Unlimited abo niet heeft (want ook die is op 10gb gedefinieerd).

Je zou ook blij kunnen zijn dat je ondanks totale verbruik van je data-bundel in NL nog wel een rest-verbinding krijgt aangeboden... als een service... bovenop je data-bundel.... moeilijk hoor...
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)